User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Karbüratör

  1. #1
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Karbüratör

    aracım suzuki maruti 800 f8b blok biliyorum turbolamak biraz saçma gelebilir fakat bu işi tekrar yapmam gerek neyse aracıma bundan 4 ay kadar önce turbo taktığımda karbüratörüm taşırdı:S fakat 4.viteste taşırma yapıyordu çok ilginçti şimdi tekrar dan son derece emin adımlarla turbo takmak isiyorum aracım stock motor üstüne turbolanacaktır fakaat gene karbüratör ile ilgili sorun yaşayacağım sizce karbüratörlü bir araçta turbo takarken karbüratöre ne gib çözümler üretmeliyim

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    weber uyuyomu sana? uyuyosa muzoda 2 tane var çıkma...

  3. #3
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muzaffer abinin elindekiler ibiliyorum fakat uydurmakta sorun yok uydurmak kolay ama acaba destekliyebilirmiki

  4. #4
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hooop borozanlı weberler benim!

  5. #5
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kurcalanmamış ise veber iş gorur Eski weberlerde cok barnaklanmahhhhhhhdan dolayı bir ayar tutmama problemi yaşanabiliyor bilginize ....
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt yolundaki elemanlar ne durumda eğer basınç iyi diilse taşırma gibi problemler yapar regulator pompa gibi elemanları kontrol etmek lazım güzel bi şekilde yetmiyosa iyileştirmeler sonucu güzel sonuç alınır tabi uygun hacim uygun güç için uygun parçalar kullanılırsa
    körler sağırlar

  7. #7
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ewet dediklerin doğru zaten benzin regületör ve benzin pompan var çıt çıtlı benzin poması aldım ve birde elektirikli var inş olur çok istiyorum
    mert abi ben sana ayarlarım o weberleri sen yeterki istee

  8. #8
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında karburator değisikliğine gerek kalmadan ayarlana bilir benzin memeleri vardır cıft boğaz sanırım o zaman 2 tane meme var.Sen memeleri ufaltarak dene ama rolanti problemin olabilir birde karburatordan catlama patlama sesleri gelip gelmediğide onemli cunku benzin emme manifoltunda yanmaya başlıyacak ondan dolayı fakir karısım oluyor senın karburatordan havaları tam acık tutman lazım hava vidalarından ayarlıcan sorada benzin memelerini kucultup zaengın karısımını pistonlara bişekilde ulastırmaya bakıcan.
    Senin tasma dediğin tam olarak gorebilsem daha acık ve net bir sekılde yardımcı olucam ama bazen karburatorun etrafında benzın buharıyla bırlıkte yağ buharı olusuyor 50 km bile gitsen hemen meydana gelebiliyor yani gazı diplediğinde araba yığlıp kalmıyorsa bence dogru yoldasın

  9. #9
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sorun caresi kesinlikle cift dual weberler degil o hicimöe cok fazla gelir ardacım tek caren cok dedim sana bir turbo aracın carb. monte etmek veya bir slx carb. alıcaksın onlarda geri dönüş var. birde ufak tefek yerlerini aliminyumla kaynaklıyıp regülaötörü cıkışa degil girişe baglıcaksın ama bu regülaötörler farklı oluyo biri vacum biri depodan geliş depoya dönüş biride carb gidiyo öyle yap cok turbo şahin hepsi yani bir cogu slx carb. weber... ii çalışmalar
    Renault Sports & ///MPower

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karburatör sisteme turbo uygulamasında karburatörü büyütmek yada mevcut karburatörün jet lerini büyütmek bir hatadır yapılması gereken mevcut motorun yakıt sistemini komple değiştirmek yada güçlendirmek gerekir ***** ve yakıt basıncının da turbo basıncı gibi değişken olması,turbo basıncı arttıkça yakıt basıncınında turbo basıncına oranla artması aynı şekilde azalması gerekmektedir siz sanıyorumki ya regülatör kullanmadınız yada sabit basınçlı bir regülatör kullandınız yani yakıt basıncınız her devir de sabitti ? Eğer sistemi bu şekilde kurduysanız ne yazıkki bu enjeksiyonlu atmosferik sistemler için geçerli bir kuraldır karburatorlü düzende yakıt basınç sistemi değişken olmalıdır biz turbo sistemini ele alalım karburatörlü motora turbo sistemi uygulandığında sistem daha farklı çalışmalıdır şöyle düşünün emme manifoldundaki basınç (turbo basıncı) arttıkça artan basıncı referans alarak ona oranla yakıt basıncınıda arttıran regülatörlerden kullanmanız gerekmektedir bu regülatörlere basınç referanslı regülatörler denir ancak bunlarında çeşitleri vardır 1/1 oranıda ve 1/1.5 oranında artıranları gibi.Karburatör sistem için 1/1 oranlısı olması gerekmektedir örnek veriyorum stok düzende rölanti devrinde yakıt basıncının 0.4 bar olduğunu kabul edersek ve motora proje sonrası 1 bar üfleyecek isek turbonun peak seviyesinde (1 bar olduğunu var sayıyorum) yakıtın 1.4 - 1.5 bar olması gerekir aksi halde ***** motor fakire düşer kırıma uğrar.

    Bahsi geçen basınç referanslı regülatör sisteme eklenmez de düşük basınçlı sabit ayarlı bir regülatör ile karburatör beslenirse rölanti devrinde sorun görünmez ancak üst devirlerde turbo açmaya başladığında yetersiz kalan benzin basıncı turbo basıncı arttıkça yenik düşecektir ve bir seviyeden sonra turbo basıncı karburatör içerisindeki benzini pompaya doğru geri itecektir motora benzin gidemeyecek motor yığılıp kalacaktır yada yeterli düzeyde yakıt gidemeyeceği için motor fakire düşecektir.

    Yine sabit basınçlı ama güçlü bir regülatör kullanıldığı takdirde ise sorun rölantide kendini gösterecektir regülatörün yakıt pompasından aldığı güc karburatör şamandıra memesini yenerek geri itecek (açacak) ve sürekli karburatör içerisinde bir dolum sevkiyatı olacaktır bir süre sonra fazlası ile dolan hazne boğazdan dışarıya benzinin taşmasına akmasına sebeiyet verecektir.Ancak bu durumda yüksek ihtimal ile üst devirlerde,turbo basıncı söz konusu olduğunda fakire düşme olayı görünmeyebilir çünkü fazla pompalanan benzin motor devri arttığından artan tüketim ile tölere edilecektir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karburatör sisteme turbo uygulamasında karburatörü büyütmek yada mevcut karburatörün jet lerini büyütmek bir hatadır yapılması gereken mevcut motorun yakıt sistemini komple değiştirmek yada güçlendirmek gerekir ***** ve yakıt basıncının da turbo basıncı gibi değişken olması,turbo basıncı arttıkça yakıt basıncınında turbo basıncına oranla artması aynı şekilde azalması gerekmektedir siz sanıyorumki ya regülatör kullanmadınız yada sabit basınçlı bir regülatör kullandınız yani yakıt basıncınız her devir de sabitti ? Eğer sistemi bu şekilde kurduysanız ne yazıkki bu enjeksiyonlu atmosferik sistemler için geçerli bir kuraldır karburatorlü düzende yakıt basınç sistemi değişken olmalıdır biz turbo sistemini ele alalım karburatörlü motora turbo sistemi uygulandığında sistem daha farklı çalışmalıdır şöyle düşünün emme manifoldundaki basınç (turbo basıncı) arttıkça artan basıncı referans alarak ona oranla yakıt basıncınıda arttıran regülatörlerden kullanmanız gerekmektedir bu regülatörlere basınç referanslı regülatörler denir ancak bunlarında çeşitleri vardır 1/1 oranıda ve 1/1.5 oranında artıranları gibi.Karburatör sistem için 1/1 oranlısı olması gerekmektedir örnek veriyorum stok düzende rölanti devrinde yakıt basıncının 0.4 bar olduğunu kabul edersek ve motora proje sonrası 1 bar üfleyecek isek turbonun peak seviyesinde (1 bar olduğunu var sayıyorum) yakıtın 1.4 - 1.5 bar olması gerekir aksi halde ***** motor fakire düşer kırıma uğrar.

    Bahsi geçen basınç referanslı regülatör sisteme eklenmez de düşük basınçlı sabit ayarlı bir regülatör ile karburatör beslenirse rölanti devrinde sorun görünmez ancak üst devirlerde turbo açmaya başladığında yetersiz kalan benzin basıncı turbo basıncı arttıkça yenik düşecektir ve bir seviyeden sonra turbo basıncı karburatör içerisindeki benzini pompaya doğru geri itecektir motora benzin gidemeyecek motor yığılıp kalacaktır yada yeterli düzeyde yakıt gidemeyeceği için motor fakire düşecektir.

    Yine sabit basınçlı ama güçlü bir regülatör kullanıldığı takdirde ise sorun rölantide kendini gösterecektir regülatörün yakıt pompasından aldığı güc karburatör şamandıra memesini yenerek geri itecek (açacak) ve sürekli karburatör içerisinde bir dolum sevkiyatı olacaktır bir süre sonra fazlası ile dolan hazne boğazdan dışarıya benzinin taşmasına akmasına sebeiyet verecektir.Ancak bu durumda yüksek ihtimal ile üst devirlerde,turbo basıncı söz konusu olduğunda fakire düşme olayı görünmeyebilir çünkü fazla pompalanan benzin motor devri arttığından artan tüketim ile tölere edilecektir.
    harika bir anlatım olmuş. teşekkürler. ben yazdıklarınızdan sonra araçta illaki karbüratör değişiminin gerekmediği kanısına vardım. yani konu bahsettiğiniz gibi uygun regülatörde bitiyor değil mi?

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ardacım kolay gelsin senın karburatorde bi sıkıntı yok bence regulator ve yollara bak bide pompaya eer onlardan değilse tofaşın bi karbüsünü uydur ok hadi kolay gelsın

  13. #13
    Hızlı_Fransız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok güzel bir anlatım olmuş ancak bir kaç sorum olacaktı atmofer basınçına göre çalışan karbüratrler turbo uygulandıgında ne denli verimli olabilir ? Bence bu olayda Benzin regülatörü ve turbo bir aracın karbüratörünü kullanmak en mantıklısı ve sorunsuz olanı .
    Renault Sports & ///MPower

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xcelboi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    harika bir anlatım olmuş. teşekkürler. ben yazdıklarınızdan sonra araçta illaki karbüratör değişiminin gerekmediği kanısına vardım. yani konu bahsettiğiniz gibi uygun regülatörde bitiyor değil mi?
    Sağlıklı,literatürde kabul edilen bir ayar ile maksimum performans almak istiyorsan önce atmosferik olarak karburatör jet lerini motorunu maksimum performansta besleyecek şekilde seçmelisin sadece ana main jet değil hepsi dahil buna.Turbo uygulaması sonucu zaten yakıt basıncın artacağı için silindirlere akıtılan benzin miktarı yine aynı olacaktır.

    Karburatör konusunda net bir şey ne yazıkki söyleyemicem çünkü her karburatör basınç altında çalışamıyor karburatörün iç yapısı ile alakalı bir durum bu ancak işin ehli bir karburatör ustası belki karburatöre işlem yaparak karburatörü basınç altında çalışır hale getirebilir bunu turbo sistemleri hakkında bilgisi olan bir karburatör ustası ile konuşmak gerekir.

    Benim aracım 79 model karburatörlü ve turbo uygulaması mevcut karburatörüm ise çok eski bir model Solex 30/35 PDSI uygulamada karburatöre fiziksel olarak bir değişiklik yapmadım (gerek kalmadı) yaşadığım tek sorun karburatör ile kapağının arasındaki büyük conta yerinden basınç altında dışarıya benzin püskürmesi oldu (bu da karburatörün yorgunluğundan kaynaklanıyor) bu sorunuda loctite ın yapıştırıcısı ile çözdüm karburatörü ayırarak iki oturma yüzeyini güzelcene temizledikten sonra sert mukavadan bir conta kestim ve her iki yüzeye loctite yapıştırıcıyı zar şeklinde sürerek karburatörü sıkıca kapattım artık sorun kalmadı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Hızlı_Fransız Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok güzel bir anlatım olmuş ancak bir kaç sorum olacaktı atmofer basınçına göre çalışan karbüratrler turbo uygulandıgında ne denli verimli olabilir ? Bence bu olayda Benzin regülatörü ve turbo bir aracın karbüratörünü kullanmak en mantıklısı ve sorunsuz olanı .
    Bu karburatörden karburatöre değişir kimi karburatör turbo uygulamasında işlem istiyor kimisi direk sorunsuz çalışıyor bir üst mesajdada belirttiğim gibi bu daha çok karburatörün iç yapısı ile alakalı bir durum ve birazda şans işi.

    Mesela benim bildiğim Solex PDSI seri,Solex PICT seri,weber 34 ICH ve weber IDF seri bu karburatörler turbo uygulamasında hiç bir sorun çıkarmıyor benim kullandığım karburatörde Solex 30/35 PDSI dir.

    Aslında tabiki en mantıklısı doğuştan turbo karburatörlü bir aracın komple yakıt sistemini alıp uygulamak bu işin en garanti ve sağlıklı çözümü bu olur ancak doğuştan turbolu ve karburatörlü Türkiyede en yaygın araç renault 5 turbo lardır ve bu tip uygulamalar sonucu piyasadaki renault 5 lerin yakıt sistemleri hem uçuk fiyatta satılıyorlar hemde hiç bir garantileri olmuyor çoğu zaten çöp durumda.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •