User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Arabadaki yağ nerde?

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arabadaki yağ nerde?

    Evet arkadaşlar başlıktaki yazım gibi arabamdaki yağın nereye gittiğini bir türlü çözemiyorum. Araba N43 motor kodlu 2000cc E90 kasa BMW; yani benzinli motorlardan.Herkes bu motorların yağ yaktığını söylüyor,ancak bizim araba 1000km'de 1 litre yağ gitmiş.Aracı sabah çalıştırırken bakıyorum duman yok.Isındığında bakıyorum duman yok.Lifte kaldırıyorum altına üstüne bakıyorum en ufak yağ damlası bile yok.Terletme denilen şeyde yok. 2 Hafta önce ziklon filtreyi değiştirdim yağı tamamladım.1000 km yaptım 1 litre yağ gitmiş. Buradaki uzman arkadaşlar yağın nerde olabileceğini söylerse mutlu olurum.Ya da Ankara'da kime götüreyim bu aracı onu söylerlerse çok mutlu olurum.Şimdiden herkese teşekkürler.

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yag ne kullaniyorsun?
    körler sağırlar

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ önceden 0-30 mobil kullanıyodum.Bu problem belki gider diye 0-40 mobil koymaya başladım. Bugün ustam bor katkısı koydu ancak pek bi faydası olacağını düşünmüyorum.

  4. #4
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu açmak istemedim ama aynı problem bendede var (11000km de çubuk yarıya inmiş)

    sorum şu , yağ seviye çubuğunun iki çizgi arası karterin bütün yağınımı gösterir?yani yarıya inmişse karter yağı yarıya kadar eksilmiş , sondaysa karterdeki yağ tamamen bitmiş mi demektir?yoksa iki çizgi arası eksiltme seviyesini ölçme için sembolik bi dilimmidir?

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok ince değilmi 0-30 / 0-40 ?

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok ince değilmi 0-30 / 0-40 ?
    Orjinali 0-30 ancak tam sentetik koyalım belki yakmaz diye 0-40 koyduk. Bidahikine 10-60 düşünüyoruz Ama sorun bir türlü çözülemedi.Birde arabada çubuk yok elektronik ölçüyo,herseferinde kaldır boşalt yapıyoruz

  7. #7
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de aynısı var duman yok kaçak yok ,performansta kayıp yok ama 1000 km de 500 ml yakıyor 10-60 mobil kullanmama rağmen.

  8. #8
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10-60 daha cok asiri beslemeli araclarda kullaniliyo devir donen ve performansa yonelik yag secimi normal mobil1 olmasida cok daha iyi ama 10-60 biraz kalin bir yag

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunerviper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende de aynısı var duman yok kaçak yok ,performansta kayıp yok ama 1000 km de 500 ml yakıyor 10-60 mobil kullanmama rağmen.
    Sizin ustanız ne gibi yorum yaptı peki?

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence o bor katkılı yağınızı hemen değiştirin. 10-60 castrol edge deneyin derim birde.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MehmetUnal46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin ustanız ne gibi yorum yaptı peki?
    Ben kapak açtırdım subap lastiklerinden kaçırıyor olabilir diye fakat sağlam çıktı.Yağ segmanlarından şüpheleniyoruz ama dediğim gibi duman gibi bir sorunda yok. Bizim motorların belli oranda yağ yakması kabul ediliyor fakat bizim değerler aşırı düzeyde

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.078
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu açmak istemedim ama aynı problem bendede var (11000km de çubuk yarıya inmiş)

    sorum şu , yağ seviye çubuğunun iki çizgi arası karterin bütün yağınımı gösterir?yani yarıya inmişse karter yağı yarıya kadar eksilmiş , sondaysa karterdeki yağ tamamen bitmiş mi demektir?yoksa iki çizgi arası eksiltme seviyesini ölçme için sembolik bi dilimmidir?
    Genelde kitapçıklarda yazar min-max çizgi arası kaç litreye denk geleceği. Ama ortalama 1 litre diyebiliriz. Yani max çizgide araba 5 litre yağ alıyorsa, minimuma inerse yağ seviyesi, 4 litre kalmış diyebiliriz. Yani fabrika en fazla bu kadar yap eksilmesine izin veriyor demektir.
    11000 km'de yarıya inmesi çok güzel bir değer. Yağ değişimleri kaç km'de yapılıyor?
    Okumadan imzalamam.....

  13. #13
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende basa basa aldık elimize diye çok korkmuştum içim rahatladı , yol bilgisayarı 15ooode bir , servisimin sinyal koluna taktığı yağ kağıdında da 10ooo de bir yazıyor.Ben bi 11 - 12ooo yapmışım ortalama.

  14. #14
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bende de 12k km sonrası çubukta yağ görülmüyor. Sızma, duman hiçbirşey yok. Ustam her seferinde normal diyor.

  15. #15
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence o bor katkılı yağınızı hemen değiştirin. 10-60 castrol edge deneyin derim birde.
    bence de çözüm budur.. bi arkadaşım c200k de 10-60 a geçti hiç eksiltmediğini söylüyo artık.. ben de x5 te 0-30 orjinali diye onu kullandım eksiltti 5-40 kullanıyorum sorun çözüldü..

  16. #16
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni nesil otomobiller artık çok daha ince motor yağları kullanıyor arkadaşlar.10W60 ultra kalın bir yağ bu araçlar için.

    Toyota ve Hondanın bazı modelleri 0W20 , Subaru gibi markalar ise 0W30 öneriyor.

    Sorun yağda değil araçlarda , bence rodajında hatta araçların.

  17. #17
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil otomobiller artık çok daha ince motor yağları kullanıyor arkadaşlar.10W60 ultra kalın bir yağ bu araçlar için.

    Toyota ve Hondanın bazı modelleri 0W20 , Subaru gibi markalar ise 0W30 öneriyor.

    Sorun yağda değil araçlarda , bence rodajında hatta araçların.
    Rodaj kötü segman oturmadı silme yaptı desek bu yağ nereye gidiyo

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni nesil otomobiller artık çok daha ince motor yağları kullanıyor arkadaşlar.10W60 ultra kalın bir yağ bu araçlar için.

    Toyota ve Hondanın bazı modelleri 0W20 , Subaru gibi markalar ise 0W30 öneriyor.

    Sorun yağda değil araçlarda , bence rodajında hatta araçların.
    moruk 0-30 la eksiltiyosa yapcak bişey kalmıyo, yağsız bırakıp yatak sarmaktansa daha kalın bi yağ ile kullanmak daha mantıklı, biraz günü kurtarıyosun ama sarmaktan iyidir
    Grow up! this is just a car

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MehmetUnal46 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ önceden 0-30 mobil kullanıyodum.Bu problem belki gider diye 0-40 mobil koymaya başladım. Bugün ustam bor katkısı koydu ancak pek bi faydası olacağını düşünmüyorum.
    bor falan koyma arabana, tam sentetik 5W-40 yada 10W-60 dene bence,

    1000km de 1lt çok fazla, yakman gerekinin 10katını yakıyosun ortalama, araç daha önce yağsız kalıp lamba fln yaktımı veya o şekilde binildimi arabaya, bir de lpg limi araç ?
    Grow up! this is just a car

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •