User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
48 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: F7R Hararet Sorunu Neden Kaynaklanabilir?

  1. #1
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question F7R Hararet Sorunu Neden Kaynaklanabilir?

    Arkadaşlar malumunuz contası yanıktı aracımın. Motor bloğundaki bütün contalar değişti. Termostatımızı vs taktık. Lakin daha ilk çalıştırmamızda aracımın harareti yükseldi. Fan geç açıyor. Termostat devir daim fan müşürü hepsi yeni değişti. Sorunun kaynağını bulamıyoruz. Kaloriferden gelen sıcak hava kaynamış paslı su kokuyor. Sorunun radyatörden kaynaklandığını düşünüyoruz. Değiştirmeden önce sizlerede sormak akıl danışmak istedim.

    Su kanalları tıkalıydı ama yüzeysel olarak. Yara kabuğu gibi yani. Daha önce başına gelenler varsa veya bu işten anlayanlar, sizlerden yardım bekliyorum. Araçta su eksiltme yok. Sadece su kabının kapağından atıyor sıkışınca.

    Demekki su devirdaimden sorunsuz geçiyor diğer taraflarda bi yerde sıkışıyor diyeceğim, termostat yokken dur kalk trafiğe girmedikçe motor buz gibi hararet dipte.

  2. #2
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.582
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kalorifer radyatorunden dolayı aracınız hararet yapabılır
    tıkalıysa sorun oluyor daha once bızım basımıza geldı

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geç fan açıyorsa hava sorunu gibi görünüyor aracın soğutma suyu sistemi nasıl bilmiyorum ama hava yaparsa hararet çıkar ve araç çok geç fan açar yada hiç açmaz.

    Tahliye kapağından suyu dışarıya atması suyun devirdaim pompasına geldiği anlamına gelmez aslında, ısınan su genleşir içeride oluşan basınç yüzünden kapaktan dışarıya tahliye oluyor.Eğer içeride hava varsa motoru suyla birlikte dolaşan hava devirdaim pompası na geldiği anda devirdaim pompası boşta kalacağı için sirkülasyon durur buda ***** hararetin artmasına neden olur.

    Müşürü değiştim diyorsun o yüzden başka fanın geç açmasına neden olacak bir sorun gelmiyor aklıma radyatör tıkalı olsa yine hararet yapar ama geç fan açma durumu olmaz müşürün sağlam olduğundan eminmisin acaba ? Bu da bir ihtimal.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    melih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İsT.
    Mesaj
    2.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    radyatör yağ ile dolmuş olabilir sonuçta conta yakmış yağ su suya yag karıştığı için aklıma gelen bu ilk

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geç fan açıyorsa hava sorunu gibi görünüyor aracın soğutma suyu sistemi nasıl bilmiyorum ama hava yaparsa hararet çıkar ve araç çok geç fan açar yada hiç açmaz.

    Tahliye kapağından suyu dışarıya atması suyun devirdaim pompasına geldiği anlamına gelmez aslında, ısınan su genleşir içeride oluşan basınç yüzünden kapaktan dışarıya tahliye oluyor.Eğer içeride hava varsa motoru suyla birlikte dolaşan hava devirdaim pompası na geldiği anda devirdaim pompası boşta kalacağı için sirkülasyon durur buda ***** hararetin artmasına neden olur.

    Müşürü değiştim diyorsun o yüzden başka fanın geç açmasına neden olacak bir sorun gelmiyor aklıma radyatör tıkalı olsa yine hararet yapar ama geç fan açma durumu olmaz müşürün sağlam olduğundan eminmisin acaba ? Bu da bir ihtimal.
    Tapa var radyatör su hortumu üzerinde. Ordan havasını aldık. Buna rağmen sanki devirdaimden su geçip kutudan sisteme aktarılırken tıkanıyor gibi. Doluyor doldukça kapağa yaklaşıyor. Anlayacağınız su her zaman kaynamadan atabiliyor kapaktan. Termostat yokken normal ısıda açıyor fan. Çok sıkışık dur kalk trafikte az bişey yükseliyor. Ama termostatı takınca ısı daha da yükseliyor. Anlamadık gitti. Yeni contayı da yakarız diye termostatı söktük. Kanallar tıkalı diyeceğim ama termostat yokken su nasıl dolanıyor?

  6. #6
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    devrem, radyatyörü komple boşaltın, sonra tekrar doldurun, hatta tam dolmaya yakın, bir yerden bir su hortumu cıkarın yukarıdan bir yerden.. oradan da su gelene kadar ekleyin, fan müşürü sıfır olsa bile bazıları üretimde arızalı cıkabiliyor, müşürler için genel kötü bir adet bu zaten.. bunuda göz önünde bulundurmakta fayda var yavrum

  7. #7
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fan termiğini değiştir Gökhan. 1.kademe devre dışı kalmış direk 2. devre çalışıyor olmasın? 20 liralık malzeme

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bakalım bayramdan sonra radyatörü söküp benzini dayıcam pası kiri sökülsün. Sistemde bi yerde tıkanıklık olabilirmi acaba? Arkadaşın dediği gibi kalorifer radyatöründen olabilirmi acaba? Çünkü ısı arttıkça o kutudaki suyun kokusu yayılıyor arabanın içine. Normalde hiçbir arabada öyle bi koku almıyorum ben.

  9. #9
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fan termiğini değiştir Gökhan. 1.kademe devre dışı kalmış direk 2. devre çalışıyor olmasın? 20 liralık malzeme
    Olurmu olur Eren Sanayide varmıdır bu parça yoksa servistenmi getirticez?

  10. #10
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gökhan F7R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olurmu olur Eren Sanayide varmıdır bu parça yoksa servistenmi getirticez?
    Sanayide var.Hiç 2.0 megane diye karıştırma. Direk eskisini al eline megane de. 3 4 tipten biri zaten. Ben buldum 3 4 ay önce lazım olduğunda

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin sorununuz herhangi bir yerin tıkalı olması değil.Havayı nasıl alıyorsunuz peki yani tapayı gevşetip 3 - 5 sn havayı atıp su gelmeye başladığında tekrar sıkmıyorsunuz değilmi ? 1 - 2 dk o tapa açık kalsın su eksildikçe su ekleyin tahliye kabına.Tapayı açarsınız 3 - 5 sn hava atar kesilir su gelmeye başlar ama bu havayı tam olarak attığı anlamına gelmez.O tapadan 1 - 2 dk boyunca sadece su gelmeye başladığında tapayı kapatabilirsiniz hava olayı tamamdır.Şayet böyle yapıyorsanız buraya kadar tamam o zaman.

    Diğer bir ihtimal de termostad.Bu termostadların çok illet arızaları olabiliyor kimisi hiç açılmıyor ! Kimisi de tam açılmıyor.Başka bir termostad ile deneme şansınız varmı ?

    Yada şöyle yapın ketıla su doldurup termostadı içine atın ve ketılı çalıştırın kaynadığında termostad açıyormu yada tam açıyormu diye kontrol edin.Ben eski aracıma yeni termostad takmıştım ve bozuk çıkmıştı hiç açmıyordu bilginiz olsun.Bu tür sorunları bir çok kişiden duydum.Ama termostad arızası olsa bile geç fan açması kafa karıştırıyor.

    Senin aracının termostadı nasıl bir şey fotosu vs. bişey varmı ? Çok basit olacak ama bu hatalar yapılabiliyor termostadı ters takma durumun yoktur değilmi ? Bu tamamıyla bu soruna işarettir aşağıdaki gibi üniversal tip bir termostad ise bu ihtimal var ;



    Ama aracın kendine özel bir termostadı varsa zaten ters takma ihtimalinizde olamaz sanıyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapağını yada bloğunu kontrol ettirdinizmi kılcaal bi çatlak falan olabilirmi

  13. #13
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin sorununuz herhangi bir yerin tıkalı olması değil.Havayı nasıl alıyorsunuz peki yani tapayı gevşetip 3 - 5 sn havayı atıp su gelmeye başladığında tekrar sıkmıyorsunuz değilmi ? 1 - 2 dk o tapa açık kalsın su eksildikçe su ekleyin tahliye kabına.Tapayı açarsınız 3 - 5 sn hava atar kesilir su gelmeye başlar ama bu havayı tam olarak attığı anlamına gelmez.O tapadan 1 - 2 dk boyunca sadece su gelmeye başladığında tapayı kapatabilirsiniz hava olayı tamamdır.Şayet böyle yapıyorsanız buraya kadar tamam o zaman.

    Diğer bir ihtimal de termostad.Bu termostadların çok illet arızaları olabiliyor kimisi hiç açılmıyor ! Kimisi de tam açılmıyor.Başka bir termostad ile deneme şansınız varmı ?

    Yada şöyle yapın ketıla su doldurup termostadı içine atın ve ketılı çalıştırın kaynadığında termostad açıyormu yada tam açıyormu diye kontrol edin.Ben eski aracıma yeni termostad takmıştım ve bozuk çıkmıştı hiç açmıyordu bilginiz olsun.Bu tür sorunları bir çok kişiden duydum.Ama termostad arızası olsa bile geç fan açması kafa karıştırıyor.

    Senin aracının termostadı nasıl bir şey fotosu vs. bişey varmı ? Çok basit olacak ama bu hatalar yapılabiliyor termostadı ters takma durumun yoktur değilmi ? Bu tamamıyla bu soruna işarettir aşağıdaki gibi üniversal tip bir termostad ise bu ihtimal var ;



    Ama aracın kendine özel bir termostadı varsa zaten ters takma ihtimalinizde olamaz sanıyorum.
    Usta su döküyoruz havayla karışık su geliyor sonra direk su akmaya başlıyor bizde tapayı geri takıyoruz. Havasını bu şekilde aldık. Süre olarak tahminen max 1 dk filan sürüyor yaptığımız işlem. Eski termostatı takılı iken de aynı şeyler oluyordu yeni aldığımda da aynıydı. Yarın ilk iş dediğiniz gibi ketılda denicem termostatı. Termostatı düzgün taktığımıza eminim ondan yana sıkıntım yok.

    Bizim arabaların fanları 2 kademe çalışıyor. Daha önce bi elektrikçiye götürdüm ve soketlerdeki ufak bir sıkıntıdan dolayı ilk kademenin çalışmadığını söyledi. Bişeyler yaptı ve artık düşük devir açması gerekincede yüksek devirde çalışacak daha iyi çabuk soğur demişti. Bakalım söylediklerinizin hepsini deneyip burdan haberdar ederim. Başkalarıda benim gibi uğraşmasın. Başka önerileride bekliyorum herkes açısından aydınlatıcı olması için.

    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapağını yada bloğunu kontrol ettirdinizmi kılcaal bi çatlak falan olabilirmi
    Usta araç kapaktan atması dışında damla su eksiltmiyor. Kapağı Aytuğ usta ile port polish yaptık. Rektefiyecide taşladı ve hiçbir sorun göremedik kapakta.

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin araç termikli ise oda bir ihtimal evet ben pek termikli araçlara alışkın değilim o yüzden sürekli elektrikli fan geliyor aklıma.

    Dediğim gibi o tapadan 1 - 2 dk boyunda sadece su gelmesi gerekir o zaman içerideki havanın tam olarak dışarıya atıldığından emin olunur.Dikkatli olun bu tür sorunlar üç kuruşluk sorunlardır ancak büyük işler açar araç sahiplerine.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haklısınız. Daha önceki aracım (başka bi f7r vardı) hiç sorun çıkarmamıştı. Üstelik km si 250000 civarındaydı ve sürekli rollinglerde canı çıkarılmış bi arabaydı. Tık dememişti. Bu arabayıda o umutla almıştım. Diğerini maddi durumdan dolayı satmak zorunda kalmıştım. Bunu almak için megane 2 full+full aracımı sattım ama geldiğim nokta pişman oldum deme arefesindeyim. Aracımı çok seviyorum keyif alıyorum hem kullanmaktan hemde seyretmekten. Ama artık maddi anlamda bu iş tadımı tuzumu kaçırmaya başladı. Bütün önerileri değerlendiricem bakalım işe yarayacakmı.

    Acaba aracımın boşta 4 litre civarında yakıt göstermesi yani hava almasının bu sorunla alakası olabilirmi?
    Hava filitresini söküp gaz kelebeğine elimi dayıyorum boğuluyor ama stop etmiyor. Diğer küçük filitreyi söküp deliği parmağımla tıkayınca 30 sn kadar sonra stop ediyor araba. Usta hava alsa stop etmez diyor. Ama gaz kelebeğini kapayınca durmuyor araba.

  16. #16
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sökmüşken neden her şeyi tek tek kontrol etmediniz hepsini ben olsam tek tek elden geçirirdim bence radyatörünü değiştir komple geri kalan ekipmanıda değiştirirsen sıfırlanmış olur için çokçok rahat olur bu arada fan müşürünü 85 87 derece takarsan daha iyi olur eren daha iii bilir ama sizinde 95 100 gibi açıyo fanı bildiğim kadarıyla..
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  17. #17
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gökhan F7R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısınız. Daha önceki aracım (başka bi f7r vardı) hiç sorun çıkarmamıştı. Üstelik km si 250000 civarındaydı ve sürekli rollinglerde canı çıkarılmış bi arabaydı. Tık dememişti. Bu arabayıda o umutla almıştım. Diğerini maddi durumdan dolayı satmak zorunda kalmıştım. Bunu almak için megane 2 full+full aracımı sattım ama geldiğim nokta pişman oldum deme arefesindeyim. Aracımı çok seviyorum keyif alıyorum hem kullanmaktan hemde seyretmekten. Ama artık maddi anlamda bu iş tadımı tuzumu kaçırmaya başladı. Bütün önerileri değerlendiricem bakalım işe yarayacakmı.

    Acaba aracımın boşta 4 litre civarında yakıt göstermesi yani hava almasının bu sorunla alakası olabilirmi?
    Hava filitresini söküp gaz kelebeğine elimi dayıyorum boğuluyor ama stop etmiyor. Diğer küçük filitreyi söküp deliği parmağımla tıkayınca 30 sn kadar sonra stop ediyor araba. Usta hava alsa stop etmez diyor. Ama gaz kelebeğini kapayınca durmuyor araba.

    boşta 4 litre gösteriyrsa, hava almıyor.. direk nefes alıyor derin derin o araba gökhan. emmeye gaz kelebeğinin contasına v.s. iyice bir baktır. yada vakum hortumlarının hepsi yerindemi?

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devrem vakum hortumu nedir onu dahi bilmiyorum Kelebeğin emmenin contalarının hepsini yeniledik yetmedi en kalitelisinden sıvı conta ile takviye yaptık. Yüzeyinde en ufak aşınma yok o noktalardan hava alması imkansız gibime geliyor alsa ki resmen açık olması lazım ki 4 lt göstersin. Daha önceki f7r da egzoz manifoldunun spiral borularından kaçak yapıyordu onları değiştirince 4 litreden 1,5 litreye kadar düşmüştü boştaki yakıt.

  19. #19
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TRABZON
    Mesaj
    1.203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sökmüşken neden her şeyi tek tek kontrol etmediniz hepsini ben olsam tek tek elden geçirirdim bence radyatörünü değiştir komple geri kalan ekipmanıda değiştirirsen sıfırlanmış olur için çokçok rahat olur bu arada fan müşürünü 85 87 derece takarsan daha iyi olur eren daha iii bilir ama sizinde 95 100 gibi açıyo fanı bildiğim kadarıyla..
    Bizim arabalarda 89 derece fix termostatlarda başka değer yok. Radyatörü değiştirmeden önce gene arkadaşlarımızın dedidklerini denicem. Umarım işe yarar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •