Arkadaşlar ticari araç - taksicilik hakkında bildikleriniz, detayları, araçları, çalışma saatleri, giderleri, gelirleri, raconları nelerdir ?ve sizinde aklınıza gelen sorular varsa onlarda olabilir atladıklarım falan,
Arkadaşlar ticari araç - taksicilik hakkında bildikleriniz, detayları, araçları, çalışma saatleri, giderleri, gelirleri, raconları nelerdir ?ve sizinde aklınıza gelen sorular varsa onlarda olabilir atladıklarım falan,
Zor is gunluk parayi cikaramadim cikarabilicemmi derdi yorucu is kiralik taksimiz var soforlerden biliyorum az cok ama simdi kiralama sirketleri var veriyosun karismiyosun biseye
Denizli'de sürekli müşterisi olduğum taksici var..ne taksimetre açar ne para sorar..Param varsa veririm yoksa olduğu zaman veririm.. Ve gayette uyguna götürür.. Ailecek alo deriz yani.
İstanbula araba bakmaya gidecekmiş.3 gün orada kalacakmış..Beni bir yere götürürken şakayla karışık al 3 gün çalış dedi..Biraz da canım sıkkındı.. sorunları da biliyordu kafan dağılır dedi..Bende tamam dedim
Sabah 7:30'da başladı maceramilk müşterime gittiğimde çok heyecanlandım.Sanki ilk defa araba kullanacakmış gibi
Denizli'de de tanınan birisi bu arada taksi sahibi.. 4 tane taksisi var ve işleri çok iyi..
Hakkaten çok stresli ve koşturmaca olan bir iş..Daha bir müşteri binerken telefonum çalıyor..Başka birisini almaya gitmem gerekiyor..Yardıra yardıra gidiyorum..
Birisi biniyor..Çok acil bas basabildiğin kadar diyor.. Yaşlı bi teyze biniyor.. 40'ı geçince yavaş oğlum demeye başlıyor.. Ve sabahtan akşama kadar direksiyon sallamak deyimi gerçekten doğru..
Sabah 7:30'da başladım akşam 12'ye kadar.. Resmen pestilim çıktı ve ertesi gün 8:30 da işe başlayacağım. O kadar yorgunluk, uykusuzluktan sonra yine aynı maraton..
Bende çok kızardım taksicilere''Ulan nasıl araba kullanıyor, nasıl gidiyor, nerde duruyor,burda müşterimi iner, burda beklenir mi'' vs diye.. Ama olabiliyor..
Ben bunları 2 günde yaşadım..Yarın son günüm akşam teslim edeceğim arabayıAma devamlı bu koşturmaca içinde olanları anlamak lazım..
kaldı ki ben bu yorgunluğu Denizli gibi küçük bir şehirde yaşadım..İstanbul-Ankara'da düşünemiyorum..
Yani ara sıra hak vermek gerekiyor taksici arkadaşlara..
-----
Diye bi konu açmıştım 1-2 ay önce.. Belki biraz bilgi verir..![]()
bende bu konuyla ilgili konu açmayı düşünüyordum istanbul içi taksi sahibi yada taksici aramızda varsa bana mesaj atar yardımcı olursa sevinirim ögrenmek istediklerim var bu konuda güvenilir birinden çünkü çok farklı kişielrden farklı cevaplar alıyorum herkes işine geleni söylüyor galiba
Eğer taksi düşünüyosanız pek önermem şuanda fiyatlar tavanda yılbaşından sonra fişleme gibi bir şey olcakmıs yani her yolcuya fiş kesilcek sanırım buda gelir vergisi öderken bayağı fark eder piyasada duyduklarım bunlar
osman gorunce yazıcaktır taxı hıkayelerını![]()
cok merak edıyorum ve soruyorum ?
sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?
tuned by : gürsel canpolat (16ec813)
Yazını okumuştum, dikkatimi çekmişti. Teşekkürler
Aklımda bir proje var, finansmanı bulursam eylül ekiim gibi başlayacak çalışmaya,
taksi metre açıış nedir? km fiyatı nedir? maaş ücret sistemi nedir? çalışma şartları ve sistemi nedir ? kurumsal yapısı yada durak sistemi nasıl işler gibi bilgileri merak ediyorum.
taksimetre 2,500 ile açılır kilometrede 1,600 atar ortalama
günlük babam 105 lira veriyordu
aylık 4 milyar kiralar ortalama 1 yıl kontrat yapılır hava parası felanda alınır
sizmi alacaksınız plakayı pek anlamadım ama babam taksici arasın sorsun bana dedi isterseniz pm atayım numarayı herşeyi sorabilirsiniz yolcularını inceliklerini hangi saat'te neresi nasıl olur cumartesi günü caddebostana girmek nasıl brişeydir
maltepe civarında çalıştı hep ama piyasayı çok iyi bilir
Öncelikle babaya, selamlar, saygılar ayrıca teşekkür ederim yardımcı olduğu için.
Bir grup yatırımcının bu taksi ulaşımı üzerine bir yatırım yapmak istiyoruz. Komple taksi durağıyla birlikte 10-15 tek marka tek model araç alıp bu işe girmek istiyor, başlangıç olarak.
Bende bana gelen teklife cevap vermeden önce taksi sahibi, kiracıları, şöförleriyle görüşük tecrübelerini öğrenmek istiyorum.
Mesela günlük ciroları ne kadar ? günde kaç km yapıyorlar? Genel giderleri ve özel giderleri nelerdir?
araba bence fiat albea seçilmeli taksi için ideal era kadar seri değil ama taş gibi era biraz daha narin
günlük ortalama 200km yapıyordu babam 50 lira civarı mazot 105 araç sahibine veriyordu geri kalanı kendine normal günlerde toplam 200 civarı yapıyordu 50 lirada kendine kalırdı bazı günler araç sahibinden bile fazla kaldığı olurdu bazende 20 lira
taksiye kredi ile alınmazsa kasko yapılmıyor kredili alınırsa araba o zaman banka zorunlu kasko yapıyor
her yıl muayene yılda 3000 lira gibi bi evrak masrafı oluyor
aylık şöförlerin tam olarak bilinmemekle beraber iki kişiye 250 lira gibi bi sigorta bedeli var
fiş zaten kesiliyor yanlış duyum almışsınız..
aslında burada sormanız sizi çok aydınlatmıyacaktır...
eğer istanbuldaysanız çıkın piyasaya belli ilçelerde bi kaç taksi durağına uğrayın bilgi olun onlar daha dataylı anlatır size
ama o taksi duraklarında biz plaka alıcaz demeyinsadece kiralıyacaz deyin
![]()
Taksi şöförü olmak için özel belge lazım. Herkes kullanamıyor.
Normalde günde 2 vardiya vardır. Saat öğlen 14-15 gibi şöför değişimi olur. Araç sahibi günlük ortalama 100 TL net alır, mazota falan karışmaz.
Araba kaza yaparsa herhalde trafik sigortası karşılar diye düşünüyorum.
İstanbulda taksi plakası sayılı ve sınırlı olduğu için pahalı. Ama anadoluda şimdilik sınır yok diye biliyorum.
Okumadan imzalamam.....
ZFR 37 nin dediği gibi bence de en sağlıklı bilgiyi piyasadan alabilirsiniz.
Askere gitmeden önce bende yaptım 1 sene civarı taksi şöförlüğü. Şöförler 15.00-03.00 , 03.00-15.00 olarak vardiya usulü çalışırlar.
Diğer şöföre mazotu yada gazı doldurulduktan sonra teslim edilir araç. Gece Şöförü yakıt dışında aracı da yıkatmakla yükümlüdür iç dışşu anda gazın litre fiyatı ne alemde haberim yok ama 2009-2010 yıllarında 100km yol yaptığım da 21 TL dolduruyodum depoyu.
Araç sahibinin alacağı yövmiye bellidir genelde. Verdiğim tarihte 85-90 TL idi. Şu an sanırım 100TL gibi bi rakam.
Durakların sabah yolcuları fikstir zaten. Sabah 5te sıralar yazılmaya başlanır. Gece 00.00 itibariyle duraktan nöbetçi araç veya araçlar dışında kimse iş alamaz. Tabiki nöbetçi araçların hepsi işteyse ayrınöbetçi araçlar sabah 6ya kadar sırayla çalışırlar. durağın temizliğinden , sabah çayının demlenmesinden sorumludurlar.
06.00 itibari ile iş sırası tutulan listeye göre devam eder.
Eğer durakta not varsa kafadaki yani sıranın başındaki araç 2 yada 3dk kala nota girer. (nottan kastım müşteri belli bir saat için araç ayırtmışsa mesela havaalanına gitmek için saat 10.00 a araba ayırtmışsa 09.58 de kafadaki araba o işi alır.)
Gece gece aklıma gelenler bunlar az da olsa işine yarayacak bilgi mevcuttur umarım..
ALLAH TÜRKÜ KORUSUN VE YÜCELTSİN !!!
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)