arkadaşlar aşağıdaki resimde ign haritası işsaretlediğim kısımlar dip gazda çalışan kısımlar burada bulunan değerleri yükseltsek ne olur ? düşürsek ne olur ? yani daha iyi bir ateşleme için yükseltmekmi gerekir değerleri yoksa düşürmekmi
![]()
arkadaşlar aşağıdaki resimde ign haritası işsaretlediğim kısımlar dip gazda çalışan kısımlar burada bulunan değerleri yükseltsek ne olur ? düşürsek ne olur ? yani daha iyi bir ateşleme için yükseltmekmi gerekir değerleri yoksa düşürmekmi
![]()
OKAN YILMAZ
..MTM & PRO STOCK GARAGE..
Dip gazda gördüğün devir aralığına göre avans dereceleri.
Yükseletirsen avans vermiş olursun.kısarsan rötara almış olursun.
Daha fazla açmanı önermem.
evet yükseltmek avansı arttırmak demektir
düşürmede rötara çekmek
avans artarsa güç gelir
ama bunu usturuklu ve motoru dinleyerek (knock vuruntusu) yapmalı
yoksa motoru kırabilirsin, avansla oynamak tehlikelidir.
Aracın oktanını artırır yada methenol vs gibi bir alkol bağlarsana vansını yükselt ama bana kalırsa bu değerler normal değerler.Avansı artırmak için hem dinlemen lazım hep arabandaki pistonun özelliklerinden tut filtre sistemine egzoz sistemine kadar söylemen lazım ki bu iş burdan yazarakta olmaz.Araçtan dinlemek lazım kulaklık ile
HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing
yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.
yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?
MTM-PROSTOCK GARAGE
Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
Tam tersi aslında.Eğer bir aracın avansını yükseltebiliyorsanız yani avans vurmadan daha yüksek avanslara çıkartabiliyorsanız bu demektir ki o araca aynı ölcüde benzin vermeniz gerekiyor.çünkü siz avans verdikce araç fakire düşecek bu durumu aynı ölçüde benzin vererek güç eğrisini daha yukarılara taşıyarak aracı daha güçlü hale getirirsin
araba avans vurmasada fazlasıda kötü, yanma bitmeden egzost subabı açılabilir,
yakıtın yanma süresiyle egzost sübabı açma derecesini düşünüp avnas vurma durumunu gözlemlemek lazım tabi methanol gibi yüksek oktanlı yakıt kullanmadan bunlar imkansız![]()
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.
Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).
Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.
Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
bunu denerken ego correction nın kapatılması gerekirki, VE tablosu veya fuel trimler sabit kalıp afr haritasında değişmeler olmasın,
avans vurmayıp egt artıyorsada ideal avansa yaklaşılıyor demektir,
Ego Correction açıkken VE tablosunda artma varsa ideale, artmadan sonra azalma varsa motoru kırma yolunda gidiliyordur![]()
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
avans vurmayıp egt yükselirse eğer rotara gidiyorsun demektir optimum avansta Egt yükselmez
o.b.k. nin dediği birnevi doğru Afr ni sabitlersin 13 avans verdin fakirleşiyorsa ii yoldasın demektir Fazla avans kaba tabirle + olmasına ragmen - lere gelir bie keresinde izmirde forddda yaylar yüüzünden avans vurmadığını söyledim bana inanmayıp baska bişiler yapmışlardı ama sonra yaylar gene değişti
log kısmında Adv. logging i açtığında Knock değerinsuanda 1 ise limitinden uzaktasın yükselte bilirsin eğerki oynuyor limite yaklaşıyorsa bilki sıkıntı çıkıyor senin için![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
fazla rotara gittiğinde ztn egzost sübabının açılmasına denk gelir, avansın limitinde max dinamik sıkıştırma anında patlama olup tabi rotara kaymadan en fazla enerji açığa çıkacağından egt yükselir demek istedim tabi kullanılan yakıta göre değişir
buna optimum avans demek istedim
aslında bunları hesaplayarak bulmakda varda ciddi fantezi olur, makine müh okuyan işle ilgili olup motorun verilerini bilen birisi yapabilir herhalde![]()
Bosphorus Innovations - Water/ Methanol Injection Kits
http://tr.bosphorusinnovations.com/
facebook.com/BosphorusInnovations
instagram.com/bosphorus_innovations/
dETENASYON OLMADAN yada rotara almadan o egt yükselmez
kaba tabirle TDC yi atlamış 30 dan sonra 50 veriyorsun zaten patlamış gitmiş üstüne çakıyorsunyani çokkkkkk önceden ateşleme vermiş oluyorsun ağır rıtaRA almış oluyorsun
detenasyonda istenmeyen zamanda olan ateşleme ister avansla olsun istersen Crank probleminden olsun preignition yüzünden detenasyon olur, çok arabada test etttim dibinde limitinde varmadan yani atıyorum knock tan YARIm Derece önce, kesinlikle detenasyon yok ise Egt düşer istisnayi durumlar hariç
Rotar nedemektir ?
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
şu afr nin fakire gitme olayına takıldım.hep neden böyle diye aklıma takılırdı.
misal 0 derecede 14.7 afr ile rolantideki bir araca avans verdikçe zengine gidiyr.taktir edersiniz ki 0 derece rolanti için uygun değil. avans vermek gereklidir. ama yukarıdaki teoriye göre zengine gidiyorsa yanlış yoldayız demek oluyor?
yani avans zengine çekiyor. fakire gittiğini ben hiç görmedim? birşey mi atlıyorum?![]()
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Evet bizde karşılaştık avans açtıkça araba zengine doğru kayıyordu. Hatalı boyuttamı açmış oluyoruz o zaman.
Diğer bir durum başınıza geldi mi ama araba rölantide blop blop diye ses çıkarıyordu. Filtre sesi gibi gaza dokunmadan bunun sebebi nedir. Yine rölanti devrindeki fazla avanstan mı?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)