User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ignition map ?

  1. #1
    E0041 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ignition map ?

    arkadaşlar aşağıdaki resimde ign haritası işsaretlediğim kısımlar dip gazda çalışan kısımlar burada bulunan değerleri yükseltsek ne olur ? düşürsek ne olur ? yani daha iyi bir ateşleme için yükseltmekmi gerekir değerleri yoksa düşürmekmi

    OKAN YILMAZ

    ..MTM & PRO STOCK GARAGE..

  2. #2
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avansını arttırıp azaltırsın.

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dip gazda gördüğün devir aralığına göre avans dereceleri.

    Yükseletirsen avans vermiş olursun.kısarsan rötara almış olursun.

    Daha fazla açmanı önermem.

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet yükseltmek avansı arttırmak demektir
    düşürmede rötara çekmek

    avans artarsa güç gelir
    ama bunu usturuklu ve motoru dinleyerek (knock vuruntusu) yapmalı
    yoksa motoru kırabilirsin, avansla oynamak tehlikelidir.

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın oktanını artırır yada methenol vs gibi bir alkol bağlarsana vansını yükselt ama bana kalırsa bu değerler normal değerler.Avansı artırmak için hem dinlemen lazım hep arabandaki pistonun özelliklerinden tut filtre sistemine egzoz sistemine kadar söylemen lazım ki bu iş burdan yazarakta olmaz.Araçtan dinlemek lazım kulaklık ile

  6. #6
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing

    yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.

    yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  7. #7
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing

    yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.

    yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?
    sen ne söylediysen kesinlikle tersi doğrudur

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing

    yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.

    yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?
    Tam tersi aslında.Eğer bir aracın avansını yükseltebiliyorsanız yani avans vurmadan daha yüksek avanslara çıkartabiliyorsanız bu demektir ki o araca aynı ölcüde benzin vermeniz gerekiyor.çünkü siz avans verdikce araç fakire düşecek bu durumu aynı ölçüde benzin vererek güç eğrisini daha yukarılara taşıyarak aracı daha güçlü hale getirirsin

  9. #9
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba avans vurmasada fazlasıda kötü, yanma bitmeden egzost subabı açılabilir,

    yakıtın yanma süresiyle egzost sübabı açma derecesini düşünüp avnas vurma durumunu gözlemlemek lazım tabi methanol gibi yüksek oktanlı yakıt kullanmadan bunlar imkansız

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.

    Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).

    Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.

    Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.

    Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).

    Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.

    Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.
    bunu denerken ego correction nın kapatılması gerekirki, VE tablosu veya fuel trimler sabit kalıp afr haritasında değişmeler olmasın,

    avans vurmayıp egt artıyorsada ideal avansa yaklaşılıyor demektir,

    Ego Correction açıkken VE tablosunda artma varsa ideale, artmadan sonra azalma varsa motoru kırma yolunda gidiliyordur

  12. #12
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    avans vurmayıp egt yükselirse eğer rotara gidiyorsun demektir optimum avansta Egt yükselmez

    o.b.k. nin dediği birnevi doğru Afr ni sabitlersin 13 avans verdin fakirleşiyorsa ii yoldasın demektir Fazla avans kaba tabirle + olmasına ragmen - lere gelir bie keresinde izmirde forddda yaylar yüüzünden avans vurmadığını söyledim bana inanmayıp baska bişiler yapmışlardı ama sonra yaylar gene değişti

    log kısmında Adv. logging i açtığında Knock değerinsuanda 1 ise limitinden uzaktasın yükselte bilirsin eğerki oynuyor limite yaklaşıyorsa bilki sıkıntı çıkıyor senin için
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  13. #13
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    avans vurmayıp egt yükselirse eğer rotara gidiyorsun demektir optimum avansta Egt yükselmez

    o.b.k. nin dediği birnevi doğru Afr ni sabitlersin 13 avans verdin fakirleşiyorsa ii yoldasın demektir Fazla avans kaba tabirle + olmasına ragmen - lere gelir bie keresinde izmirde forddda yaylar yüüzünden avans vurmadığını söyledim bana inanmayıp baska bişiler yapmışlardı ama sonra yaylar gene değişti

    log kısmında Adv. logging i açtığında Knock değerinsuanda 1 ise limitinden uzaktasın yükselte bilirsin eğerki oynuyor limite yaklaşıyorsa bilki sıkıntı çıkıyor senin için
    fazla rotara gittiğinde ztn egzost sübabının açılmasına denk gelir, avansın limitinde max dinamik sıkıştırma anında patlama olup tabi rotara kaymadan en fazla enerji açığa çıkacağından egt yükselir demek istedim tabi kullanılan yakıta göre değişir
    buna optimum avans demek istedim

    aslında bunları hesaplayarak bulmakda varda ciddi fantezi olur, makine müh okuyan işle ilgili olup motorun verilerini bilen birisi yapabilir herhalde

  14. #14
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dETENASYON OLMADAN yada rotara almadan o egt yükselmez

    kaba tabirle TDC yi atlamış 30 dan sonra 50 veriyorsun zaten patlamış gitmiş üstüne çakıyorsun yani çokkkkkk önceden ateşleme vermiş oluyorsun ağır rıtaRA almış oluyorsun

    detenasyonda istenmeyen zamanda olan ateşleme ister avansla olsun istersen Crank probleminden olsun preignition yüzünden detenasyon olur, çok arabada test etttim dibinde limitinde varmadan yani atıyorum knock tan YARIm Derece önce, kesinlikle detenasyon yok ise Egt düşer istisnayi durumlar hariç


    Rotar nedemektir ?
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  15. #15
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.

    Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).

    Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.

    Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.
    şu afr nin fakire gitme olayına takıldım.hep neden böyle diye aklıma takılırdı.

    misal 0 derecede 14.7 afr ile rolantideki bir araca avans verdikçe zengine gidiyr.taktir edersiniz ki 0 derece rolanti için uygun değil. avans vermek gereklidir. ama yukarıdaki teoriye göre zengine gidiyorsa yanlış yoldayız demek oluyor?
    yani avans zengine çekiyor. fakire gittiğini ben hiç görmedim? birşey mi atlıyorum?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  16. #16

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu afr nin fakire gitme olayına takıldım.hep neden böyle diye aklıma takılırdı.

    misal 0 derecede 14.7 afr ile rolantideki bir araca avans verdikçe zengine gidiyr.taktir edersiniz ki 0 derece rolanti için uygun değil. avans vermek gereklidir. ama yukarıdaki teoriye göre zengine gidiyorsa yanlış yoldayız demek oluyor?
    yani avans zengine çekiyor. fakire gittiğini ben hiç görmedim? birşey mi atlıyorum?
    Avansın kalibreside önemli gerçek avansınız ile gördüğünz avans değeri aynı olması gerekli yoksa sizi yanıltıcaktır.

  17. #17
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ARDA_E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Avansın kalibreside önemli gerçek avansınız ile gördüğünz avans değeri aynı olması gerekli yoksa sizi yanıltıcaktır.
    o konuda sıkıntı yok.


    ayrıca avans zengine çektiği için yakıt kısılarak da alt devirde "+ avans / ekonomi" ilişkisi burda ortaya çıkıyor diye biliyorum?
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  18. #18

    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o konuda sıkıntı yok.


    ayrıca avans zengine çektiği için yakıt kısılarak da alt devirde "+ avans / ekonomi" ilişkisi burda ortaya çıkıyor diye biliyorum?
    Kalibreden kastım , 0 derecede -14.7 afr değeri için söyledim araç yakamıycağı için çok zengin olucaktır..Böyle bir afr ancak ideal avans değerinde yakalanır.

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet bizde karşılaştık avans açtıkça araba zengine doğru kayıyordu. Hatalı boyuttamı açmış oluyoruz o zaman.

    Diğer bir durum başınıza geldi mi ama araba rölantide blop blop diye ses çıkarıyordu. Filtre sesi gibi gaza dokunmadan bunun sebebi nedir. Yine rölanti devrindeki fazla avanstan mı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •