User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Yay Ve Camber Ayari Sorunsali...

  1. #1
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yay Ve Camber Ayari Sorunsali...

    selam arkadaşlar...uzun zamandır yapmayı düşündüğüm yay takma işini geçen hafta hallettik...3.5 cm lik eibach yaylarımızı nihayet taktık....önlerim 4 cm civarında arkalarımda 2.5 cm civarında düştü...görüntü süper.....ama ***** konforumuzdan biraz feragat ettik....
    artık virajlarda daha iyi tutunuyor....direksiyon ve fren tepkilerine çok daha çabuk cevap veriyor.... ancak iki haftadır arabanın düz gidişi bariz hissizleşti....ayrıca direksiyonumda eskiye göre daha nazlanarak toparlıyor...daha hiç duymadığım aks başlarından gelen tıkırtıyı duymaya başladım...özellikle ani hızlanmalarda direksiyonum sağa sola çekme eğiliminde....yüksek süratlerde araç ciddi güvensiz gitmeye başladı....
    şimdi sorum şu.....bütün bunların sebebi camber ayarımın bozulmuş olmasımıdır ? eğer buysa buna yapılabilecek bir şey yok çünki bizim arabaların camber ayarı yok...rot ve ön düzen ayarı yapılsa bu durum düzelirmi? önerilerinizi bekliyorum...teşekkürler...

  2. #2
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    z rotu olabilirmi özdin abi..bendede tıkırtı oluyordu z rotları ile şimdilik gitti gibi..
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  3. #3
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tıkırtı aks başından geliyor...büyük ihtimalle değişen camber ayarı sebep oluyor....asıl sıkıntı arabanın eski halindeki yüksek hızda ve ani hızlanmalardaki dengesinin olumsuz yönde bozulması....

  4. #4
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence araçtaki dengesizlik aracın güçsüzlüğünden kaynaklanıyor daha güçlü makina olsaydı daha düz giderdi bence öyle yay filan uğraşma direk, anladın sen onu

  5. #5
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KSK-VTEC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence araçtaki dengesizlik aracın güçsüzlüğünden kaynaklanıyor daha güçlü makina olsaydı daha düz giderdi bence öyle yay filan uğraşma direk, anladın sen onu
    ))))))))))))))

  6. #6
    aliyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özdin abi bence bi rot balansa gir.. ben her yay taktıımda amortisörü bile çıkarıp taksam rolta giriyorum.. bide camber ayarını düzeltme işini sanayi işide yaptırabilirsin yada camberkit alarakta halledebilirsin çünkü kesin olarak camber ayarı deişmiştir araba yere yakınlaştıı için.. titreme olayıda birazda yayın orjinalden daha sert olmasıyla alakalı olabiir.. titreme çokmu şiddetli buarada

  7. #7
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belkıde hep yuksek kullandın sımdı düşünce psıkolojık olarakta olabılır genelde her yer yakın arabda bı tıkırtı sesı oluyor özdın abı.rotbalansa ırmenı tavsıye ederım rot başları akslarını kontrıl ettrıebılırsın araba düşünce bunlara baskı uyguladıgından belkı sorun cıkmıştır.
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  8. #8
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 cm alçalınca camberin yanında diğer paramatreler de değişmiştir büyük ihtimal. rot ayarını yaptırınca düz gitmedeki belirsizlik azalacaktır diye düşünüyorum. ben olsam camber ayarını dokundurtmazdım.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  9. #9
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolun arkadaşlar dün bende boş durmadım biraz araştırdım....camber ayarının bozulmasınında sakıncaları var mutlaka....ama benim şijkayetlerimin çoğu rot ayarlarımın bozulmasından kaynaklanıyor büyük ihtimalle....aks başından gelen tıkırtı sesininde bozulan kamberle ilgili olduğunu okudum bir kaç forumda...hafta sonu ön düzen ayarına gireceğim...büyük ihtimalle asıl sorunum olan düz gidişte ve hızlanmadaki sorun ortadan kalkacak sanıyorum...şu sürünerek gezme işine alışabilirsem ilerde koni amortisör ve bir camber kit alıp sorunsuz devam edebilirim kanaatindeyim...

  10. #10
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    foto alabılrmıyız abı
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  11. #11
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence şu cantların içindeki zavazingoları da hallet. Araş sertleştiği için bu sorun daha da büyümüş ve belirginleşmiş olabülür.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  12. #12
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence şu cantların içindeki zavazingoları da hallet. Araş sertleştiği için bu sorun daha da büyümüş ve belirginleşmiş olabülür.
    bilezikler halloldu üzerine takıldı bile ))))))
    dün akşam ölçtük tekrar....yaylar biraz oturunca özellikle ön taraf beklentilerimden çok fazla düşmüş 6cm civarında ....benimde ; amortisörleriminde , çok hoşuna gitmeyen bir durum bu..... bu hafta sonu çok az yükselticez rot ayarları ve balans ayarlarıda yapıldımı galiba dadından yinmicek ))))))))
    gökancım fotoğraf işini en sona bırakıyoruz.....önce çalışıp işlerimizi bitirelim...sonra eğlenicez ))))))

  13. #13
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senden aldığım yayları biliyorsun... Bunları taktım dibine kadar düşürdüm 17 jantlarla bi karşıya gideyim dedim. Araba da 5 kişi kıçı yerde yüksek süratte hani böyle asvalt sıcaklıktan erir dalga yapar ya TEMde bi kaptırdım arabayı... Arabanın kıçı başı nasıl oynuyor 4 tekerlekte birbirinden bağımsız acayip hareketler yapmaya başladı (((
    Direksiyon hakimiyetini kaybedecektim neredeyse... Sonra nedenini bulduk... Amortisörler ve yaylar çok yumuşaktı. Hemen Maslak ta amortisörleri sertleştirdim hatta o kadar düşürmüşüm ki ön amortisörün biri patlamıştı... Sertleştirdikten sonra eve dönerken arabanın yol tutuşunun bariz iyileştiğini gördüm. Yalnız arka ve ön tekerlekler dışa doğru açtı... Arkalara ayarlı kamber olmadığı için müdahele edemedik ama rot balanscım önlerde kamber kollarını önceki hali ile milim milim ölçü sonra o oranda Presste bastırdı. Şimdi hem görsel olarak hemde tutunuş olarak mükemmel durumda... Sese gelince tüm ön takımı yenilettim jantlar balans rot aklına gelebilecek herşeyi amortisör lastiklerini bile.... Bi ses geliyo gcır gıcır uyut etti soğuk havada daha da artmaz mı bu ses eyvah eyvah... geçen hafta da bunu çözdük alçalan araba ee senelerin verdiği yorgunluk fişek lastiklerinin elastikiyetini kaybetmiş ve hatta arkalardakini kopartmış. Onları yeniledim ama değdi... Şu an lastikler çamurlukların içinde ama TIK yok... Akslardan geldiğini söylediğin ses fişeklerden gelebilir üst salıncak fişekleri !!!

    Saygılar

  14. #14
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ama kesinlikle amortisörleri sertleştirmen şart...
    Yoksa araba resmen asvaltta yüzmeye başlıyor!...

  15. #15
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama kesinlikle amortisörleri sertleştirmen şart...
    Yoksa araba resmen asvaltta yüzmeye başlıyor!...
    )))))))))
    sağolasın paylaşımların için....yazdıklarını dikkatlice okudum...teşekkürler

  16. #16
    ALPER-VNS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    4.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla bende dün yay taktım tıkırtı geliyo arada bir.. ama fazla büyütmüyorum sonuçta ya konfor yada yay..

  17. #17
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet arkadaşlar....bu hafta sonu biraz uğraşma fırsatımız oldu....arabanın özellikle önü 6cm kadar düşmüştü son ölçümlerde....amortisörler patlamasın diye ön tarafı yaklaşık 1.5 cm kaldırdık.....SONUÇ İNANILMAZ....biri bana 1.5 cm nin bir arabanın gidişinde duruşunda bu kadar önemli bir fark yaratacağını söyleseydi emin olun inanmazdım...eski komforum tamamen yerine geldi....eskiye göre çok hafif daha sert süspansiyonum...ama bu rahatsızlık vermekten öte arabanın tepkilerini hızlandırdı....hızlanırken ve düz gidişteki dengesizlik ve güvensizlik bozulan ön düzen ayarımla ilgiliymiş....güzel bir ayar yapıldı...denemek için müsait bir yerde limitlerimizi gözden geçirdik
    yol tutuş , viraj kabiliyeti , yüksek süratlerde denge ve güven hissi....tek kelimeyle mükemmel.....integralar için yazabileceğim bir kaç sonuç var...öncelikle ek civicler için üretilmiş yaylar integralara uyuyor....sadece biraz kısalar....ama yaptırılacak bir kaç flanş sayesinde bu hiç bir sorun yaratmıyor...sertlikleride bence gayet uygun....ben eibach taktım konforumda bozulmadı gayet rahatım....ancak orjinal amortisörlerle 3.5 / 4 cm nin altına düşülmemeli....aksi halde bütün çukurlar ve tümsekler arabanın içinde dinamit patlamış hissi veriyor...konfor yok oluyor yol tutuş diye bir şey kalmıyor...yüksekliği abartmadığınız sürece kesinlikle sorun yok....integrası olan arkadaşlar sürünmek gibi bir beklentiniz yolsa leylek leylek dolaşmaktan kurtulabilirsiniz ))))))

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •