User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ankara İstanbul 9 Lira

  1. #1
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Ankara İstanbul 9 Lira

    şu günler çok elektrikli araçların konusu açılıyor bende paylaşıyım dedim..


    2. El araçların Elektrikli hale getirilmesi ile kullanıcı ve ülke ekonomisine kazanç.

    1 km'de 2 kuruş sarfiyat. Ankara-İstanbul 9 lira (Hızlı Şarz istasyonları 150 kmde bir olmak şartı ile).

    Araçdan sökülen içten yanmalı motor, şanzıman, difransiyel, şarz dinamosu, marş motoru, baskı/balata (debriyaj) radyatör,egsoz sistemlerinin getirdiği bakım maliyetlerinden tasarruf imkanı. Elektrik motoru, motor kontrol cihazı, piller ve elektrikli aracın diğer aksesuarlarında çalışan, aşınan mekanikparça adedi çok az olmasından dolayı yüksek güvenilirlik ve çok düşük bakım maliyetleri

    Vites değiştirme olmadığından daha konforlu sürüş imkanı










    Neden Elektrikli Araç?
    Günümüzün artan fosil yakıt maliyetleri, araçlardan çıkan emisyonların çevreyi kirletmesi dünyada elektrikli araçlara olan ilgiyi arttırmıştır.

    Batarya teknolojilerinin cep telefonları ve notebook bilgisayarlar sayesinde gelişmesi ve ucuzlaması ve bu bataryaların elektrikli araçlarda kullanabilmesi sonucu elektrikli araçlar tek şarz ile 150-200 km'lik menzillere ulaşabilmişlerdir.

    Batarya teknolojisinin gelişimine paralel olarak elektrik motor teknolojileri de gelişmiş ağırlıkça hafif, yüksek tork üretebilen, elektrik sarfiyatı az, verimli ve güvenilir elektrik araçlar için elektrik motorları geliştirilmiştir.

    Dünyada Elektrikli Araç Teknolojisi
    Yukarıda belirtilen batarya ve motor teknolojilerinin gelişmesi ve ucuzlaması sonucu, %100 elektrikli araç (hibrid olmayan) üretimlerine otomotiv üreticileri tarafından başlanılmıştır. Özellikle Amerika, Kanada'da elektrikli araçlar kullanıcılar tarafından tercih edilmeye başlanmıştır. Elektrikli Araç satışları ile aracın bataryalarını normal ve hızlı şarz istasyonlarının kurulması çalışmaları da bu gelişime paralel olarak yürümüştür.

    Türkiye'de Elektrikli Araçlar (Teknoloji ve Hukuksal Altyapı)

    Ülkemizde de Sanayi Bakanlığı elektrikli araçların önemini dünyadaki ülkelere göre kıyaslandığında çok hızlı farketmiş ve bu konu da gerekli kanun ve yönetmelikleri çıkartarak, vergi indirimlerine (ÖTV) giderek elektrikli araçların kullanımlarının cazip hale getirilirek yaygınlaşması konusunda önderlik etmiştir.

    İsteyen tüketicilerin sıfır elektrikli araba almasının yanısıra ülkemizde trafikde mevcut olan yüzbinlerce aracın elektrikliye dönüşümü de Sanayi Bakanlığı tarafından yayınlanan Elektrikli



    Aracın Motoru: AC tip, (Regeneratif frenlemeli, Motor kontrol bilgisayarlı)


    Aracın Azami Hızı: 120 km/saat


    Araç Şanzıman/Difransiyeli: Tek Dişli Oranlı (8:1, 10:1 veya 11:1 toplam dişli oranlarında seçenekli)


    Aracın Bataryaları: Lithium Fosfat (en az 3000 kere şarz ömrü), yanmaz/patlamaz


    Araç içi şarz cihazı (Her hangi bir 220 volt prizde çalışabilen)


    Araç menzili: 180 km (şarz sonrası ikinci şarza kadar gidilecek yol)


    Sarfiyat: Kilometrede sadece 2 kuruş


    Sıfır Emisyon



    Dönüşümde Araçtan Sökülen Parçalar


    İçten Yanmalı Motor (Buji, Enjektör, Yağ Pompası dahil)


    Şanzıman/Difransiyel


    Baskı/Balata, Debriyaj, Vites Kolu


    Radyatör


    Yakıt Deposu


    Şarz Dinamosu


    Marş Motoru


    Yakıt pompası


    Yağ Filitresi


    Hava Filitresi


    Yakıt Filitresi


    Egsoz kazanı ve borusu


    Sökülen parçaların yerine aşağıda belirtilen parçalar takılarak araç %100 Elektrikli hale getirilmektedir.

    Elektrikli Araç Kontrol Ünitesi, E-ECU


    Aracın hareketini veren Elektrik Motoru,


    Elektrik Motorunu kumanda eden Motor Kontrol Bilgisayarı


    Elektrik motoruna elektrik sağlayan Lithium Serisi Piller


    Litihium Pilleri şarz eden şarz cihazı


    Elektrikli Araçlar için gerekli olan frenleme ve hidrolik direksiyon çözümleri ve diğer aksesuarlar


    Dönüşüm yapılan araçlarda Lithium Seri bataryalar kullanılmaktadır. Bataryaların yanma, patlama, gaz sızıntısı, çevre kirliliği gibi tehlikeleri yoktur.

    Lithium Fosfat serisi bataryaların ağırlıkları ile orantılandığında yüksek enerji depolama özellikleri mevcuttur.

    Bataryaların en az 3000 kere şarz ömrü bulunmaktadır.

    Bataryalar 220 volt prizden şarz edilebilmektedir.

    Aracın batarya sistemi Normal Şarz İstasyonu konnektörü (SAE_J 1772) ve Hızlı şarz istasyonları konnektörleri (CHAdeMO) ile uyumludur.

    Hızlı şarz ile 20 dakikada %80 doluluk imkanı mümkündür.

    Elektrik motorunun sahip olduğu Rejeneratif frenleme sistemi ile sürüş sırasında aracın Lithium Fosfat bataryalarına geri şarz imkanı sağlanmaktadır.

    İstenirse opsiyonel olarak araç üzerine katlanabilir güneş paneli konularak seyahat esnasında ve park halindeyken pilleri şarz imkanı mevcuttur.


    %100 elektrikliye dönüştürülmüş aracın sürüş performansı İçten Yanmalı Motora sahip aracın sürüş performansı ile hemen hemen aynı olup aracın kalkışlarında ise elektrik motorunun sahip olduğu yüksek tork ile kalkma özelliği ile araç yüksek ivme ile kalkabilmektedir. Aşağıda aracın elektrik motorunun Tork grafiği yer almaktadır.

    Motor dış çevre koşullarından gelecek şok, titreşim, su, nem, toza karşı korumalıdır.


    %100 Elektrikli Araca dönüşümde kendinden redüksiyonlu elektrik motoru kullanılmaktadır. Böylece aracın şanzıman ve difransiyel sistemi sökülmektedir. Aracın baskı/balata (debriyaj) sistemi de kullanılmadığından sökülmektedir. Elektrikli Araca dönüşüm ile aracı sürmek için vites değiştirmeye gerek kalmamaktadır. Tek bir tuş vasıtası ile araç ileri/geri gidebilmektedir.






    http://www.mekatron.net/index.html

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Avrupa Yakası
    Mesaj
    670
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu dönüşümün maliyeti ne kadar acaba?

  3. #3
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    16-20 bin tl arası olucakmış diye duyum aldım

  4. #4
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    16-20 bin tl arası olucakmış diye duyum aldım
    bence bu fiyatlarda pek rağbet görmez
    Z3 Roadster
    Golf Mk5 GTI

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .....
    Türkiye'de Elektrikli Araçlar (Teknoloji ve Hukuksal Altyapı)[/B]
    Ülkemizde de Sanayi Bakanlığı elektrikli araçların önemini dünyadaki ülkelere göre kıyaslandığında çok hızlı farketmiş ve bu konu da gerekli kanun ve yönetmelikleri çıkartarak, vergi indirimlerine (ÖTV) giderek elektrikli araçların kullanımlarının cazip hale getirilirek yaygınlaşması konusunda önderlik etmiştir.

    İsteyen tüketicilerin sıfır elektrikli araba almasının yanısıra ülkemizde trafikde mevcut olan yüzbinlerce aracın elektrikliye dönüşümü de Sanayi Bakanlığı tarafından yayınlanan Elektrikli


    .........
    bu kısım eksik kalmış sanırsam
    daha önce dönüşüm konusunu araştırdığımda sanayi bakanlığının bunu yasakladığını okumuştum sadece otomobil üreticileri tarafından direkt satışı yapılabilinir gibi bir mevzuat vardı

  6. #6
    hasan çağri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.039
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chn53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bu fiyatlarda pek rağbet görmez
    Motoru biten bir çok taksici tercih edebilir bence. Arabayı sıfırlamak yerine. Ama tabi kaporta şasi durumunu bilemem. Birde kendini çok hızlı amorti eder özellikle durak taksileri için.
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    seni yapan mühendisin doşaklarını boynuma dolarım beeee

  7. #7
    hazar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    354
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sitedeki videolarda maliyetin 10 bin tl olduğunu söylemişler. ayrıca piller kiralık. günde 100 km'yi geçmeyen biri aylık 100 tl pil kirası ödeyecekmiş. taksiciler 400tl ödeyecekmiş.
    vırt zort

  8. #8
    CinAli_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    06/53/81
    Mesaj
    971
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o kadar yırtınıyorlar kendi arabamızı üretelim diye böyle firmalara destek versinler kendi tasarımlarını kendi fabrikalarını kurup elektrikli araç üretiminde bulunsunlar işte hemde birçok avrupa ülkesinede ihracatınıda gerçeklerştirirler.Hazır olan piyasa yerine yeni pazarda yer arasak daha iyi bence. Birçok avurpa ülkesi elektrikli araç kullanmaya teşvik için dünya kadar kolaylık sağlıyor.
    feel is everything

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ne zaman dolu pille 1000 km yapar, o zaman düşünülebilir.

    edirneden çıksam istanbula gitmek için pili şarj edip yarım saat, bir saatte şarj sırası kaybım olacak, ya aciliyeti varsa mesela..

  10. #10
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    10 bin tl ise süper bir fiyat..

  11. #11
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne zaman dolu pille 1000 km yapar, o zaman düşünülebilir.

    edirneden çıksam istanbula gitmek için pili şarj edip yarım saat, bir saatte şarj sırası kaybım olacak, ya aciliyeti varsa mesela..
    zaten dünyadaki hiç bir elektrikli araç teslada buna dahil o işe uygun araçlar değil daha çok şehir içi kısa mesafe a noktasından b noktasına ulaşım amaçlı işe yarayabilir uzun yol için en az bir şarjla 900-1000 km gidicek elektrikli araç lazım..

  12. #12
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel gelişmeler oluyor ülkemiz adına sevindirici, ancak elektrik motorundan alınan güç şu an benzinli motorlara göre çok zayıf kalmış.
    Custom Electronic Projects

  13. #13
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bozulursa ne olcak yolda .. alet takımı olarak lehim,tel,kablo,ölçü altemi taşıcaz bagajda

  14. #14
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    540 bın km yol yapabılrıız demek ıyımıs
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  15. #15
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    6-7 bin tl ye motoru bitik herhangi bir araba alsan bmw mercedes falan benim aklıma direk rx7 geldi mesela 10 bin tl yede elektrikliye çevirsen sana 16-17 gelse çok iyi..

    çin malı plastikler 15-20 bin tl aralığında satılıcakmış fluence desen 60 bin tl.

    bunlar hiç olmassa yerli muhattap bulursun destek alırsın sıkıntın oldumu ararsın falan üstüne türkiye kazanır yerli üreticimiz kazanır..

  16. #16
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    şöyle 90 model bir rx7 alsan motoru bitik zaten granada motoru vardır üstünde %99 rotary yokdur



    çeviricen elektrikliye tammadır işde elektrikli aracım olsunda böylesi olsun )

    bit pazarına nur yağar valla millet ne kadar eski ama havalı şekil araçlar varsa ucuz fiyatlara alır elektrikliye çevirir ...

  17. #17
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle 90 model bir rx7 alsan motoru bitik zaten granada motoru vardır üstünde %99 rotary yokdur



    çeviricen elektrikliye tammadır işde elektrikli aracım olsunda böylesi olsun )

    bit pazarına nur yağar valla millet ne kadar eski ama havalı şekil araçlar varsa ucuz fiyatlara alır elektrikliye çevirir ...
    ahahahaha on numara fikir valla
    bi ara az daha aliyodum bu rx7 lerden, 6 liraya aliyodum hemde rotary vardi ustunde..
    Allah yuzume baktida almadim
    bu is olursa fc efsanesi tekrar dusunulebilir

  18. #18
    CinAli_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    06/53/81
    Mesaj
    971
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6-7 bin tl ye motoru bitik herhangi bir araba alsan bmw mercedes falan benim aklıma direk rx7 geldi mesela 10 bin tl yede elektrikliye çevirsen sana 16-17 gelse çok iyi..
    bu mantıkla valla direksiz bir impala alırım =)
    feel is everything

  19. #19
    İbrahim33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    33
    Mesaj
    7.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer geliştirilirse iyi bir proje ve atılım olur...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •