User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Dizel ve benzinli araçlarda hararet

  1. #1
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizel ve benzinli araçlarda hararet

    Arkadaþlar hararet sorununu biz yaþamasakta trafikte birçok kez karþýlaþýyoruz bu konuda herkesin ufak tefek bilgisi vardýr eminim aramýzda bu konuya tam hakim arkadaþlarýmýzda vardýr konuyu açma sebebim bu baþlýk altýnda böyle durumlarda herkezin ne yapmasý gerektiði konusunda fikri olmasý yorum yapan herkese simdiden çok teþekkürler.(konu varsa affola)

    1) Benzinli araçta hararet sorununun sebepleri ve izlenecek yollar ?
    2) Dizel araçta hararet sorununun sebepleri ve izlenecek yollar ?
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  2. #2
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende genelde istanbulda sıkışık trafikte ibre herzamanki yerinden biraz yükseliyor bir noktaya kadar.oraya geldiğinde klimayı açıyorum anında düşmeye başlıyor.bazı araçlarda klima açmak dahada yükseltebilir ama

    rampa çıkarken yükselirsede rampa aşağı inişte viteste salmak lazım aracı.cut off a gireceği için yanma olmamasından dolayı daha çabuk soğuyor.

    yeni araçlarda hararet diye bir sıkıntı yok ama
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk başta soğutma elemanlarınız görevini yapıyormu eksiksiz çalışıyormu onlara bakın, soğutma suyu ne zaman değişmiş devir daim ne durumda sağlıklı çalışıyormu, radyatörünüzü temizlettinizmi termostat sağlammı kaçak varmı yokmu bunlara baksanız muhtemelen herhangi bir sorununuz olmayacak

    radyatörü özellikle yaşı biraz olan motorlarda temizletin faydasını görürsünüz mümkünse sökün temizletin
    körler sağırlar

  4. #4
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk başta soğutma elemanlarınız görevini yapıyormu eksiksiz çalışıyormu onlara bakın, soğutma suyu ne zaman değişmiş devir daim ne durumda sağlıklı çalışıyormu, radyatörünüzü temizlettinizmi termostat sağlammı kaçak varmı yokmu bunlara baksanız muhtemelen herhangi bir sorununuz olmayacak

    radyatörü özellikle yaşı biraz olan motorlarda temizletin faydasını görürsünüz mümkünse sökün temizletin
    Gozumun onunde dizl bir arac su kaynatmisti adamin biri kontagi kapat digeri kapatma seklunde tartisiyotlardi boyle duurumlarda ne yapilmalu dizel ve benzinli araclarda acikcasi yorumsuz kalmistim
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  5. #5
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıcak motoru kapatmak zararlıdır zaten.eskiden murat 124lerle uzun yol yapanlar eve gelince kapatmazmış hemen motoru.ama yeni araçlarda kullanılan metal malzemelerle eskileri bir değil tabi.

    hararetmi yaptı,soğutmaya yetecek bir düzlük veya rampa aşağı iniş yoksa çekip kenara kaloriferi sıcağa açıp sonuna kadar bekleyeceksin başka çare yok.

    kendi tecrübem,escortla hararet yaptık,araba duman dumana,çektik kenara,ben telefonla konuşurken dayım dağın tepesindeki çeşmeden akan suyu boşalttı o sıcak motora.bir 10-15 dk geçmişti.dedim dayı naaptın.yarım saate yakın bekledik.motor dönmedi.çalışmadı.ondan sonra ıkına sıkına zorla çalıştı.sonra dağdan rampa aşağı inerkende balataları yaktık duman dumanagerçi dayım onada su döktü soğusun diye

    sıcak motora soğuk su koymak,sıcakken radyatörü açmak,motor serinlesin diye kaputu açıp su dökmek,bunlar yapılmamalı
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  6. #6
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıcak motoru kapatmak zararlıdır zaten.eskiden murat 124lerle uzun yol yapanlar eve gelince kapatmazmış hemen motoru.ama yeni araçlarda kullanılan metal malzemelerle eskileri bir değil tabi.

    hararetmi yaptı,soğutmaya yetecek bir düzlük veya rampa aşağı iniş yoksa çekip kenara kaloriferi sıcağa açıp sonuna kadar bekleyeceksin başka çare yok.

    kendi tecrübem,escortla hararet yaptık,araba duman dumana,çektik kenara,ben telefonla konuşurken dayım dağın tepesindeki çeşmeden akan suyu boşalttı o sıcak motora.bir 10-15 dk geçmişti.dedim dayı naaptın.yarım saate yakın bekledik.motor dönmedi.çalışmadı.ondan sonra ıkına sıkına zorla çalıştı.sonra dağdan rampa aşağı inerkende balataları yaktık duman dumanagerçi dayım onada su döktü soğusun diye

    sıcak motora soğuk su koymak,sıcakken radyatörü açmak,motor serinlesin diye kaputu açıp su dökmek,bunlar yapılmamalı
    dayin efsaneymis kardesim Allah korumus o blok yumurta gibi 2ye ayrilmamis
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •