Arkadaşlar Vag PD130 alırken nelere dikkat etmeliyiz.Motor'un sıkıntı çıkarabilecek özellikle kontrol etmemiz gereken noktaları nelerdir?
Arkadaşlar Vag PD130 alırken nelere dikkat etmeliyiz.Motor'un sıkıntı çıkarabilecek özellikle kontrol etmemiz gereken noktaları nelerdir?
03 FIAT PALIO SPORTING 1.6 16V | 98 HONDA CIVIC VTEC VTI HB
14 SEAT LEON FR 1.4 TSI | 15 VW CC 1.4 TSI DSG
17 VW PASSAT B8 1.4 TSI| 18 SEAT LEON FR 1.4ECOTSI DSG
13 VW POLO GTI 1.4 TSI DSG
motorda üfleme olup olmadıgı,yağ eksiltp eksiltmediği,turbosunun durumu ve kronık sorun olan benı hayattan sogutan vıtesten cıkmama problemıneyseki çözdük.
ayrıca yanlış yağ kullanılmışsa kenar yataklarda boşluk yapması
Bütün pd130 lar biraz üfleme yapar bu normaldir,önemli olan gaza bastıığında dumanın kesilmesi ve tekrar rolantide üflemenin artmamasıdır.
.......
taş gibi derken çok kütük gibi değil tbi ama sert bide km 115 binde yalama olmuş vites gibi değil onu demek istedim.benim o parçayla işim olmadı aldığımızda baskı değişmişti biz hiç inmedik oralara sadece ağır bakım yağ su tamamçok titremiyor bazen az titriyor bazen hiç.
Bizdeki pasaat sanzuman farkliydi sanirim.iki ustaya sordum normal dedi aslinda yalama olmamasindan iyidir![]()
Direksiyon kutusunu kontrol ettirmek lazim. Zaten arkadaslar motori yazmislar.en mantiklisi bir bilgisayara baglatip enjektor vs tum ekipmanlari kontrol ettirmek. kilometresini cok sorun etmeyin cunku bu motorda hararet yada yagsiz kalma gibi bi problem olmamissa aşıntı kolay kolay olmuyor. Yag eksiltse dahi ya kapaktan cikiyor yada sekmandan.
şanzıman ve enjektörler önemli. en pahalı parça enjektörler. yasinin dedigin gibi cok cok yüksek kmlerde deilse kolay kolay rektefiyelik bir durum cıkmıyor. segmanla veya kapak içindeki işlemlerle sorunları çözülüyor. bunların dışında takılmayın hiçbir şekilde.
ibiza 240bin km de mesela. kapakta sıkıntı vardı. sebebi de enjektör yuvalarıiyice genişlemiş, enjektörler içinde dans ediyor nerdeyse. halbuki sıkı oturması lazım. bunda yapacak birşey olmuyor.en sağlıklısı kapak değiştirmek...kronik gibi birşey sanırım bu hata.
fakat bu km de olmasına rağmen motorda sıkıntı yok. her ihtimale karşı sekman atıldı. rektefiyeciler geldi ölçtüler,maşallah diyeyim hiç aşınma yoktu motorda.standart olarak toplandı. enjektör çok önemli evet. yine ibizadan söyleyeyim; enjektörlerde de sorun çıkmadı şükür.oranları çok düzgün çıktı. PD motoru mühendisleri gerçekten çok iyi yapmışlartebrik etmek lazım.
![]()
Passat, Caddy vs aynı kapağı kullanıyor
çok pis aklıma yatıyor şu motor.110luklardan 16o lıklardaki gibi ekmek çıkmazmı değişikliklerle?(cooler enj. yzılım turbo vss vss)
yani enjektör turbo yazılım cooler ve bunun gibi aklıma gelmeyen blok hariç diğer elemanları değiştirilen 110 ve 130 luktan aynı güç çıkmıyormu?blok yapıları farklımı?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)