bende derleyim topluyum biraz magazin kısmını anlatıyım 1980-1988 yılları arasında tasarlanmaya başlayan motor formulada birçok dengeyi alt üst etmiş,
her sezon daha güçlenen mpower firması bu motoru 100.000 km kullanılmış e21 315 lerin bloklarını alarak üzerinde çalışmalara başlamış
her sezon basınç değerleri ve sıkıştırma oranları değişimleri ile gücü yaklaşık 1300 hp lere gelmişdir (5 barda) ,
efsanaye göre 7 barda 1500 + hp güç elde etmişler ( motorlar sadece 1 yarışlık )
gittikce güçlenen bmw ye darbe formulada turbo motor yasaklanmasıyla gelmiş neden yasaklandığı zaten gözler önünde ,
bu yasaklamalar olmasaydı eminimki tüm Dünyada turbo teknolojisi olarak
en az 10 sene daha ilerde olcakdık , çünkü dikkat ederseniz Turbo o senelerden sonra gittiçce azalmış ticari araçlar
hariç hemen hemen hiç bi firma turbo kullanmamış insanlar turbodan soğutulmuş bilinçlendirilemişler
bmw mpower da o senelerde asla turbo motor kullanmayacaklarını söylemişler fakat yeni emisyon ,yakıt ve vergiler yüzünden
m makinalarda artık turbolu olarak üretilcek
ahaha sağol çağrı yapmak lazım bu şeyden acaba bi 315 kiti falan satılıyo mu ya da deneyen oldu mu mekanik enjektör falan gayet başarılı
4 silindir sohc seviyorum
bende sohc seviyorum biliyosun abi yapmak lazım tam senlik bi şey biraz araştır bence çok can alıcı şeyler bulursun bildiğim kadarıyla kit yok custom yapılır anca
kullanılmış m10 blokları uzun süre yağmur kar altında beklettikleri hatta mühendis ve çalışanların blokların üzerine işedikleri bile söylenir efsaneler arasında
kullanılmış m10 blokları uzun süre yağmur kar altında beklettikleri hatta mühendis ve çalışanların blokların üzerine işedikleri bile söylenir efsaneler arasında
Konoyu guncellemek lazzim bu motorla ilgili detayli bilgisi olan varsa aciklayabilirmi. M40/42 motorlar bunlardan sonra gelistirildi diye duymustum okumustum acaba M42 ust kapak M10 blok forget kol piston krank subaplar vs ile ortaya birseyler cikarmi oncelikle M42 ust kapak M10 uygunmudur. Hayal kurmak iyidir