3 üde olucak en güzeli , boost gelene kdr maf la yürüycek sonra map la üstünede tps correction oldumu mis
maf yani mass air flow, hava kütlesini ölçer
map yani manifold absolute preassure sensor, manifolddaki basıncı ölçer bir başka değişle havanın yoğunluğunu ölçer, ecu bunu havanın kütlesine çevirir
iat ztn hava sıcaklığını onu biliyoz
çoğu maf sensörünün üstünde iat sensörüde vardır, bazı map sensörlerinde özellikle direct injection olan yeni arabaların iat sensörüde oluyor
teoride herşey aynı olması gerekirken pratikde biraz değişiyor, maf sensörünün calibrasyonu bozulacağından belirli zaman sonra arabalar çok yakmaya başlar
map sensöründeki hassasiyet maf sensöründeki kdr olamıyor,
6-7 tane maf sensörü cinsi var oralara girmyelim, maf sensörünün okuyabildiği hava miktarı en azından otomativ sanayisi için üretilen parçalarda sınırlı ayrıca anlık yüksek hava kütlesi değişmelerini maf okuyamıyor ama mapda böyle sıkıntılar yok
çok karıştırdım yazarken

anlayabilirsen iyi valla ben kendi yazdığımı okusam anlamam çünkü
