User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: maf vs map?

  1. #1
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    maf vs map?

    arkadaşlar aklıma takılan bi soru var...

    şimdi misal aracımız mafla yürüyor, bilindiği üzere maf emilen havanın sıcaklığını yoğunluğunu vs vs ölçüyor...

    diyelim bi bu aracın maf ı iptal ettik map e geçtik, bu durumda havanın yoğunluğunu sıcaklığını beyin nasıl okuyor? bu durumda değişen hava sıcaklıklarında araç sapıtmaz yeni ayar istemezmi?

    örnek vericek olursak maflı aracın beyini söktük maf ı iptal ettik, yerine haltech takıp map la yürüttük???

  2. #2
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İngilizce anlamlarina ve aciklamalarina bak once ozellikle map acilimina bak nasil hesaplaniyor maf ta nasil. Birde iat diye bi sensorde olmasi lazim sanki

  3. #3
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İngilizce anlamlarina ve aciklamalarina bak once ozellikle map acilimina bak nasil hesaplaniyor maf ta nasil. Birde iat diye bi sensorde olmasi lazim sanki
    iat yi tamamen es geçmişim

    hava sıcaklığınıda maf ölçüyor diye biliyorum ben ama yanlışmı biliyorum?

  4. #4
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iat yi tamamen es geçmişim

    hava sıcaklığınıda maf ölçüyor diye biliyorum ben ama yanlışmı biliyorum?
    Edtledim cepten zor oluo wikipediadan bile okusan fikir sahibi olursun. Nerde bizim zamanimizdaki arastirmaci genclik

  5. #5
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    heheh sağolasın

    peki bi sorum daha olacak, map ın maf a göre ne avantajı var?

  6. #6
    CanberkD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    470
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    map a geçildiğinde çok daha az yaktığı söyleniyor..

    doğru mudur ?
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabalar bitti iklimleremi salca oluyosun olum artık

  7. #7
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CanberkDemirkol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    map a geçildiğinde çok daha az yaktığı söyleniyor..

    doğru mudur ?
    aynen bunu bende duydum doğrumudur?

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 üde olucak en güzeli , boost gelene kdr maf la yürüycek sonra map la üstünede tps correction oldumu mis

    maf yani mass air flow, hava kütlesini ölçer

    map yani manifold absolute preassure sensor, manifolddaki basıncı ölçer bir başka değişle havanın yoğunluğunu ölçer, ecu bunu havanın kütlesine çevirir


    iat ztn hava sıcaklığını onu biliyoz

    çoğu maf sensörünün üstünde iat sensörüde vardır, bazı map sensörlerinde özellikle direct injection olan yeni arabaların iat sensörüde oluyor

    teoride herşey aynı olması gerekirken pratikde biraz değişiyor, maf sensörünün calibrasyonu bozulacağından belirli zaman sonra arabalar çok yakmaya başlar

    map sensöründeki hassasiyet maf sensöründeki kdr olamıyor,

    6-7 tane maf sensörü cinsi var oralara girmyelim, maf sensörünün okuyabildiği hava miktarı en azından otomativ sanayisi için üretilen parçalarda sınırlı ayrıca anlık yüksek hava kütlesi değişmelerini maf okuyamıyor ama mapda böyle sıkıntılar yok

    çok karıştırdım yazarken anlayabilirsen iyi valla ben kendi yazdığımı okusam anlamam çünkü

  9. #9
    Utku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben şimdi Maf ı iptal edip map takabiliyomuyum sadete gelin
    Vorsprung Durch Technik

  10. #10
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı uTkU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben şimdi Maf ı iptal edip map takabiliyomuyum sadete gelin
    maf ı map a çeviren piggybak tarzı bi ecu veya

    arabanın orjinal beynini iptal edip onun yerine, ms, vems, aem gibi standalone ecu lar takarak map a dönebilirsiniz.

  11. #11
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 üde olucak en güzeli , boost gelene kdr maf la yürüycek sonra map la üstünede tps correction oldumu mis

    maf yani mass air flow, hava kütlesini ölçer

    map yani manifold absolute preassure sensor, manifolddaki basıncı ölçer bir başka değişle havanın yoğunluğunu ölçer, ecu bunu havanın kütlesine çevirir


    iat ztn hava sıcaklığını onu biliyoz

    çoğu maf sensörünün üstünde iat sensörüde vardır, bazı map sensörlerinde özellikle direct injection olan yeni arabaların iat sensörüde oluyor

    teoride herşey aynı olması gerekirken pratikde biraz değişiyor, maf sensörünün calibrasyonu bozulacağından belirli zaman sonra arabalar çok yakmaya başlar

    map sensöründeki hassasiyet maf sensöründeki kdr olamıyor,

    6-7 tane maf sensörü cinsi var oralara girmyelim, maf sensörünün okuyabildiği hava miktarı en azından otomativ sanayisi için üretilen parçalarda sınırlı ayrıca anlık yüksek hava kütlesi değişmelerini maf okuyamıyor ama mapda böyle sıkıntılar yok

    çok karıştırdım yazarken anlayabilirsen iyi valla ben kendi yazdığımı okusam anlamam çünkü

    fiat coupe 20v turbolar gibi yani. Hem iat, hem map hemde maf ile yuruyor arac fabrikasyon olarak

  12. #12
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fiat coupe 20v turbolar gibi yani. Hem iat, hem map hemde maf ile yuruyor arac fabrikasyon olarak
    adamlar yapmış zamanında, şimdi çoğu yeni turbo dizeller ve turbo benzinliler böyle,

    ne kadar sensör o kadar iyi

  13. #13
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bununla alakalı bayağı yazılıp çizilmiş güzel bir konu vardı aslında forumda ama başlığı nedir hatırlayamadım şimdi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •