User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2007 cıvıc aldım. arac cok sert hıc esnemıyor. neden kaynaklanır

  1. #1
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2007 cıvıc aldım. arac cok sert hıc esnemıyor. neden kaynaklanır

    2007 cıvıc aldım. pejodan sonra konforlu araca bıneyım dedım. araba ınanılmazsert. butun gucumle camurluga yuklenıyorum 1cm bıle esnemıyor arac. kutuk gıbı. yolda cok rahatsız edıyor.
    225,40,18" lastık var arabada.vogland 3.5 yay var dedıler ama araba cok alcak hıc 3.5 gıbı degıl. tam manevrada lastık camurluga surtuyor. tumsekten falan gecerken kut dıye vuruyor.

    tamırcıye sordum amortısorler degıscek,araba esnıycek bu seferde lastık camurluga vurur dıyor.
    cok fazla yukseltmeden bu aracı konforlu hale getırmek ıcın ne yapmam lazım. yay mı amortısor mu degıscek.

    forumda ızmırden bır arakadasımız skunk2 coılover satıyor,satın alsam kesın cozum olur mu.coıloverlarda konfor nasıldır
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  2. #2
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    vogland zatenn orta sertlıkte bı yay coil over kesın cozum olur galıbaa
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  3. #3
    derece43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.001
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18 jant zaten yeterince kasmış aracı birde yay pekiştirmiş.. Bence orjinale dön rahatlık istiyorsan..

  4. #4
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rahatlık ıstıyorum ama fıyatları cok ucuk.
    az once orjınal yay amortısor fıyatı aldım toplam 1400 tl dedıler şok oldum. bıde buna jant lastık eklencek 2000 de onlar tutsa. buyuk para.

    bahsettıgım skunk2 coıloverı alsam rahatlama olur mu aracta.jant lastıgım sıfır ayarında onlarıda satıp 17 janta dusureyım dıyorum. 205/50/17 + coılover ıle orjınale yakın bır rahatlık olur mu
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  5. #5
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18 jantla konforu bir arada düşünme bence.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  6. #6
    derece43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.001
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    17 jant yanak 45 ve coil ile daha rahat olacağın kesin...

  7. #7
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    18 jantla konforu bir arada düşünme bence.
    evet zaten yakıtıda olumsuz etkılıyor.sımota hava fıltresı ve 18 jantlarla otomatık cıvıc aracım abartısız 500 kurus yakıyor.
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güle güle kullanın öncelikle
    3.5 yay ve 18 jantlarla konfor olmaz zaten. ki o jantlarda 40 yanak lastik vardır, konfor beklemek yanlış olur.
    jantların et değeri yüksek sanıyorum, dönüşlerde sürtmeniz bu yüzden. Bu da normal. Yanlış bir jant seçimi olmuş.
    bende de 3.5 hr yay var ama öyle esnememezlik durumu söz konusu değil.
    17 jant kullanıyorum. 45 yanak lastikle konfor hiç de fena değil. tabiki orjinal jant lastik ve yaylar kadar değil ancak o kadar rahatsız edici boyutta değil.

    bence bir yerden önce 17 jant bulun ve deneyin. jant küçüldüğü için lastik yanağı yükseleceği için konforunuzda biraz yükselme olacaktır.

    1cm bile esneme yok ve 3.5 dan daha alçak otomobil diyorsunuz bu amortisörlerin özelliğini kaybettiğini ya da yayların kestirildiğini/presletildiğini düşündürttü. Bunun tespitini yaptırın. direkt coilover olayına girmeyin.

    amortisör sorunu ise problem, yeni amortisör almak yerine eski amortisörleri ve yayları atıp yerine coilover alabilirsiniz.

    ayrıca jantlarda her bir inch yükselmesinin 100km de 1-2 lt arası fark edeceğini de söylemek isterim, tabi bunda jant ağırlığı da çok büyük etken.
    jant vardır çok ağırdır 17 dir,
    jant vardır çok hafiftir 18 dir.

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    İST
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun aracın.

    vogtland yay sert bir yaydır.

    aracta esneme yoksa; amortisörler özelliğini yitirmiş, yayların presletilmiş yada bu yayın sertliğinden dolayı olabilir.( bu arada bu araçların yayları kesilemiyor)

    18 inç jant, 3,5 yay kombinasyonun da önlerin sürtmesi kesinlikle jant et değerinden kaynaklı normalde sürtmesi imkansız.

    o jantlardan kurtulmadan sağlıklı bir sürüş-alçaltma sağlayabilmen zor görünüyor.

    bu kasalarda 17 jant 5 lik yay veya 18 jant 3,5 yay kombinasyonuyla camurluk mesafesi farkını kapatıp en optimum sonucu almak mümkün. tabi jant et değeri önemli...

  10. #10
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fıkır olsun dıye aracımın yandan cekılmıs bır fotosunu koyuyorum. az once lıfte aldık aracı. lıfte bıle gırmıyor lastıklerının altına takoz koyduk sonra lıft kolları aracın altına anca gırdı. yaylar vogland marka onu okuyabıldım fakat kaclık oldugunu goremedım. jantlar zaten 18 lastıklerı beton gıbı markası tanınmıs bır marka degıl.Gt falan yazıyor cokta dıkkat etmedım.. arka lastıkler camurlukların ıcınde resmen hıc yay payı yok.

    ılk ıs lastıkle jantları satmak olcak.205 45 17 ıdeal olcumudur. 50 yanak mı ıyıdır yoksa. gorunumude cok bozmak ıstemıyorum typer bodykıt var aracta



    Uploaded with ImageShack.us
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  11. #11
    derece43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.001
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracına zarar vermektense yazdım sana ideal 205 45 17 potenza 3.5 max.yay yada coil..

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    İST
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işyerinden foto göremiyorum ama anlattıklarından çıkardığım sonuç aracın yayları 3,5 lük değil 5 cm lik. ayrıca preslenmiş olma ihtimalide var.

    araçta lpg var mı?

    aracta body kit varsa , camurluk arası mesafe gözüme batar vede aracım her yerde sürtmesin diyorsan 18 lik jant koymalısın.
    17 jant 5 lik yay koyarsan şayet, bu sefer de body kitini yerlere sürtersin...

  13. #13
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    205 45 17 olarak fıyat arastırması yapayım.

    @VTEC POWER : aracımda typer bodykıt var.su an lastıklerle camurluk arasın hıc mesafe yok. goruntu guzel fakat kullanımı hıc rahat degıl. ılk ıse lastıklerden baslıycam yukarıdakı olcuyu arastırcam.
    lastık ne tavsıye edersınız. mıchelın ılk aklıma gelen marka fakat yumusak oldugu ıcın sert arabada balon yapar mı? eskı arabamda serttı 206 xs tı onda lassa ımpetus revo kullanıyordum yol tutusu,konforu cok ıyıydı
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende Bridgestone Potenza 225 45 17 var.
    Çok çok memnunum.
    205 almayın.. 215 ya da 225 45 alın 17 jantlar için. 225 alırsanız yanaklar 215 e göre biraz daha yükselir konfor + yönde artar. 17 jant olduğu için de sürtmezsiniz (ET değerine de bağlı olarak tabiiki)

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    İST
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.8 turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    205 45 17 olarak fıyat arastırması yapayım.

    @VTEC POWER : aracımda typer bodykıt var.su an lastıklerle camurluk arasın hıc mesafe yok. goruntu guzel fakat kullanımı hıc rahat degıl. ılk ıse lastıklerden baslıycam yukarıdakı olcuyu arastırcam.
    lastık ne tavsıye edersınız. mıchelın ılk aklıma gelen marka fakat yumusak oldugu ıcın sert arabada balon yapar mı? eskı arabamda serttı 206 xs tı onda lassa ımpetus revo kullanıyordum yol tutusu,konforu cok ıyıydı
    anladım çamurluk arası mesafesini önemsemiyorsan o 18 lik jantları satıp 17 lik bir jant alıcaksın 3,5 lukta yay koyucaksın dostum.yayı h&r veya eibach tercih et bence.

    ideal lastik ölçüsüde 215-225/45/47 olabilir.
    lastik olarak quantum güzel lastik önermiş, dunlop sport max toyo filanda olabilir

  16. #16
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaylarda işlem olma olasılığı yüksek 2 takım 18 jant kullandım 2 takım yay kullandım noname dandik coil-ex yayda bile öyle çok konforsuz filan değildi araba eibach sportline yay 225 40 18 lastik ebatı ile 2 sene kullandım gayet konforluydu.

    Arcın ön taraftan yakından foto çekersen yaylar preslimi değilmi yada amartisörde işlme yokmu az çok belli olur bu kasada coil-ex yay ve tein yay da sadece boşluk kalmıyo diğerlerinde ön taraf hep açık.

  17. #17
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben ıllakı bır cozum bulcam. bu sekılde keyıf vermıyor. yay arastırdım ıyı bır yay 350 den asagı degıl.80 tl de montaj ıstedıler. kesın cozummudur. markalar araı bu konforda buyuk fark var mı. eskı aracımda 45 yanak lastık ve vogland 5lık yay vardı. ınanın bu araba kadar sert degıldı.arabaya alttakım yaptırdıgımda yan sanayı amortısor taktırmıstım aynı bu araba gıbı sert olmustu bastırsak bıle esnemıyordu aynı hızla soktuk amortısorlerı orjnal taktık araba esnemeye baslamıstı. sımdı yaylara 400-500 tl para harcayıpta konfor alamazsam yazık olur.

    http://www.techturkey.com/forum/akse...-11-arasi.html
    bu ılandakı coıller mı alsam. cok para gercı ama konfor vercekse yay alcagıma bunları alırım




    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    arka yayların fotosu. nerdeyse esneme payı yok.


    Uploaded with ImageShack.us
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  18. #18
    1.8 turbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dun eıbach 3.5 luk yay taktırdım sorunum kısmen cozuldu. yardım edenlere tesekkurler. ılerde aynı sorunu baskası yasarsa dıye burdan sonucu paylasıyorum
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED

  19. #19

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    16
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amortisör yeteri kadar çalışma alanına sahip değil!!! Amortisör takozlarını yarı yarıya kestirip öyle takın araç konforlu hale gelir... Tecrübe

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •