User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: HKS HYPERMAX III Ler neden yol tutmuyor

  1. #1
    ufukpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    32
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    HKS HYPERMAX III Ler neden yol tutmuyor

    Merhaba arkadaşlar EVO 9 aracıma taktığım sarı renkli HKS HYPERMAX III coilover orjinal süspansiyon sistemine göre daha az yol tutuyor arac yoldaki en ufak çukurlarda çökmelrede aşırı derecede dalma yapıyor bu konu ile ilgii yarımcı olabilecek biri varmı?

  2. #2
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yürür hakkında daha detaylı bilgi istenecektir,

    Jant, Lastik ve bakım hakkında bilgi verebilirmisiniz?

  3. #3
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HKS hyper max 3 aslında yol kullanımı için değildir sadece pist kullanımı içindir piste çıkan araçlar her yarıştan sonra coiloverlarını soöktürüm elden geçiriyorlar yolda kullananlar hyper max 3 ten memnun değil sebebide bu nerden oğrendim kimden oğrendim derseniz çok yakın bir arkadaşımda hyper max 3 vardı 2010 STI de kullanıyodu ve memnun deildi HKS nin türkiye distürübütörü Koray ile konuşmuştuk kendisi anlatmıştı hatta bende o dönemler hyper max 3 almayı planlıyodum ama vazgeçmiştim KW da clubsport içinde geçerli pist için uygunlar yol için değiller yani her zaman en üst en pahalı olan model bizim işimizi görmüyo

  4. #4
    Honda Type_R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul-Chicago
    Mesaj
    809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede hipermax pro var gayet guzel yol tutuyor acaba ayarlarinizda bir problem olabilirmi ? 36 farkli ayari var cunku elinizdeki coiloverin bence ayarlariniza bakritin derim ben

  5. #5
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dampening ve rebound ayarı çok fark ettiriyor coiloverda.

    En dibe pıstırıp en yumuşak-sert yapınca (sizin için söylemiyorum genel olarak coilover alınca yapılan bir şey bu), istenilen yol tutuş elde edilemiyor haliyle.

    En sert hale getirmekte en iyi yol tutuşu sunmuyor, pistte bile. Çünkü yürüyen aksam geometrisi virajda belirli bir açıya gelmeli, en iyi yol tutuş için. Bunun için de az da olsa esneme payı olmalı araçta.

    Aracınızın ayarı nedir bilmiyorum ama, eğer görüntü-tutuş optimizasyonu isteniyorsa, aks açılarını maksimum yola paralel şekilde ayarlanıp, ona göre sertlik ayarı yapılmalı.

  6. #6
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok serttedir ondan kotu tutuyordur muhtemelen, tabi lastikte onemli sadece coilover ile olacak is degil bu. HKS'de en yumusak bile sert oldugu icin bizim dandik yollara pek uygun degil aslinda ondan da olabilir. Aren yazmis zaten KW clubsportta misal olarak KW variant 3'ten 200 euro kadar pahalidir, ama bu sokakta kullanilan araclarda daha iyi yol tutus saglayacak demek degildir, aksine daha kotu sonuc verir olayin ozu bu.

    Ayarlattiginiz rot degerlerinizi yazar misiniz ona gore degerlendirme yapalim.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  7. #7
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu coiloverları yurtdışında yol için kullananlar sertlik ayarını genelde 20 olarak yapıyorlarmış.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  8. #8
    ufukpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    32
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayarını kime nerde yaptırabilirim peki ?

  9. #9
    cabriolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    M Town
    Mesaj
    2.175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ben kw clubsportu yolda kullanıyorum gayette iyi yol tutuyo arabam zaten variant3 ten farkı yok ki bi ön yaylar farklı bide önde camber ayarı var

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İyi de adam aşırı dalma yapıyor diyor. Yani yay çok yumuşak. Bunun neresi pist için?

    Yayın ayarı da yok sonuçta. Amortisörü istediği kadar sertleştirsin. Yay aynı kaldıktan sonra dalma devam eder.

  11. #11
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yayı somun ile sıkarak sertleştirebilir ama bu seferde çok sekebilir yada beton gibi olur.yayı limitine kadar sıkıp lifte kaldırınca lastikler 1cm kadar düşüyordu belki gerekli miktarda yayı sıkıştırarak o sorun çözülebilir...

  12. #12
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cabriolet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla ben kw clubsportu yolda kullanıyorum gayette iyi yol tutuyo arabam zaten variant3 ten farkı yok ki bi ön yaylar farklı bide önde camber ayarı var
    Clubsportla variant3'un farki yok diyorsun ama zaten yaylarin farkli olmasi yeterli.

    Hatta club sportun ne kadar dar entervalde calisan bir amortisor oldugunu ve pist odakli oldugunu KW'nin kendi sitesindeki product range'den gorebilirsin.



    Bu arada ondeki camber ayari variant3 te de var benim aracimda.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  13. #13
    ufukpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    32
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar düz giderken aslında bi sorun yok ***** türkiye yollarında yolda çökmeler filan oluyor onların en ufağında bile araç dalıyor çok sert bi coilover aracı biraz alçaltıp en yumuşak haline getirdim yinede olmadı

  14. #14
    ufukpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    32
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    235/45r17 orjinal lastik ebadı

  15. #15
    ufukpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    32
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rot değerlerini fabrika ayarlarına göre ayarladık.

  16. #16
    ahmetuygur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bostancı sanayide aydın amortisör var benim teinlerin ayarını onlar yapmıstı gayet memnundum
    Alıntı hantypR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sevgınıze layık olmaya calısacam

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek sorun hıipermaxx pronun yaylarının çok sert oluşu şimdi ben onlara aynı ölçülerde biraz daha ymuşak yay takıcam bakalım ne olacak

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kamber ayarı plakasında kaster ayarı varsa yada kamber plakası ters takılarak kaster verilebiliyorsa fazla kasterde dalmaya sebep olur.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tüm ayarlar ıtsubishi fabrikasının verdiği doğrultuda yapıldı.tüm ön düzen değerleri standart.tek sorun aşırı sert yay onuda çözücez inş.çözersek buda bize iyi bir tecrübe olmuş olur.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •