User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Subaru simetrik AWD ile Audi Quattro arasında çalışma prensibi olarak farklar neler?

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Subaru simetrik AWD ile Audi Quattro arasında çalışma prensibi olarak farklar neler?

    Subaru'nun kullandığı simetrik AWD ve Audi'nin kullandığı Quattro çekiş sistemini kıyaslarsak; birbirlerine karşı avantajları ve dezavantajları nerlerdir?

    Islak ve kaygan yol şartları, pist ortamındaki kıyasları...

    Haldex ile quattroyu(torsen) kıyaslarsak; haldex'in yakıt tüketimi hariç başka bir avantajı var mıdır?

  2. #2
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaruda ki AWD(all wheel drive) normal bir önden çekişli araca elektronik bir aksam ile araca kısmi 4 tekerlekten çekiş verilmesidir.Aslında ismi yanıltıcı olup,bu araçlar sürekli 4 tekerlekten çekiş ile hareket etmezler.Zaten böyle olsaydı AWD diye bir kavram olmazdı.AWD'ın çalışma prensibi,çekişten düşen aksa iletilen gücün çekişte olmayan aksa paylaştırılmasıdır.Daha açıkça anlatacak olursak,piyasadaki AWD araçların büyük bir çoğunluğu normal şartlar altında şanzımandan alınan hareketin ön aksa iletilmesi ile seyir eder.Diyelim ki AWD aracınızla seyir ediyorsunuz,bir problem oldu ve lastikler patinaj yapmaya başladı.O noktada AWD sisteminin beyni otomatik olarak %100-ön aks olan hareketi %60-%40(en çok bu oranlar kullanılır) olarak iki aksa paylaştırır.Aracınız problemi atlattığı ve seyrine devam edebildiği vakit beyin arka aksa paylaştırdığı motor hareketini devreden çıkarır ve tekrar bütün hareketi ön aksa iletir.AWD'nin çalışma sistemi bundan ibarettir.Örnek araçlar:,Honda CR-V,Toyota RAV4,Mitsubishi X-Trail,Kia Sportage.ürnekler bir hayli çoğaltılabilir.

    Quattro sistemi ise yeri geldiğinde virajda beyinden algılayıp gücü %90'a kadar arka aksa aktarabilir. Dört çeker sistemleri arasında en gelişmiş sistem Quattro'dur...
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  3. #3
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cem sen ilk paragrafında Haldex i anlatmışsın.İkinci paragrafta ise yanlış bil vermissin.Quattronun farklı oranlara sahip olanları var.Misal b5 a4 lerde bu oran 40-60 şeklindedir ve oranı değişmez

  4. #4

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşın Alıntı yaptığı link; Awd ile 4wd arasindaki fark - Arabalar , ikinci el araba , otomobil forum ancak symetrical awd ile alakasız.

  5. #5
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kurtbil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cem sen ilk paragrafında Haldex i anlatmışsın.İkinci paragrafta ise yanlış bil vermissin.Quattronun farklı oranlara sahip olanları var.Misal b5 a4 lerde bu oran 40-60 şeklindedir ve oranı değişmez
    O zaman hangisinde ne var yaz da bilgilenelim Can. Yeni nesil Quattro'lar bu şekilde. Eskinin ayrıntısına girmedim.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  6. #6
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CeM öZeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman hangisinde ne var yaz da bilgilenelim Can. Yeni nesil Quattro'lar bu şekilde. Eskinin ayrıntısına girmedim.
    Senin ilk bahsettiğin sistem Haldex oluyor zaten.Vag grubu buna da quattro der gecer ama bodoz quattro ile arasındaki en büyük fark haldex elektronik bir sistemdir.Torsen ise mekaniktir

  7. #7
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quattro vs Symmetrical AWD
    burdan bakabilirsiniz

  8. #8
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla ben anlamam arkadaş bilgi paylaşımı olsun yardımcı olalım diye alıntı yaptım koydum. Ben yazmadan önce kimse yazmamış. Biz yazdık konu alevlendi. Yazdığım yazı alıntı zaten. Ama şu sıralar arabayı satıp off road işine mi girsem diyorum. Bilgisi olan arkadaşlar detaylı olarak paylaşsın da tam anlamıyla bizde bilgilenelim. Hadda avantajlarını ve dezavantajlarını arazi kabiliyetini. Yere tutunma kabiliyetini. Yüksek hızlardaki kayıplarını hepsini yazsın bilen arkadaşlar.
    Vw Cc & Mk 5 Gti

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında Audi eski geleneği devam niteliğinde boyuna motor yerleşiminde torsen kullanıyor. VW'de tahminimce maliyetten dolayı Passat'da dahil enine motor kullanıyor ve doğal olarak torsen dif. kullanma şansı olmadığından haldex sistemi kullanıyor. Merak ettiğim symetrical awd vs quattro haricinde araziye girmediğin sürece haldex sistemin geleneksel quattro ya göre virajlı yollarda bir dezavantajı olup olmadığı... bir de haldex sistemde ön aksda patinaj olması durumunda gücün maksimum % kaçını arka aksa yönlendirebiliyor.

    Arkadaşlar bu arada verdiğiniz linkleri okuyacağım. teşekkürler...

    evet fikir paylaşımına tam gaz devam.

  10. #10
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED

  11. #11
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Legacy forever

  12. #12
    G60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    811
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  13. #13
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED

  14. #14
    _FrKn_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    #13
    10:20 zevkten salyaları akıcaktı

  15. #15
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar birçoğunu test ettim ve gözümle görme imkanım oldu sıradan bildiklerimi yazayım..

    İlk olarak AWD nin 4 çekiş sistemi ile alakası yok.. Subarunun kullandığı simetrik 4 çekiş sistemi STI ve bazı STI modelleri dışındaki bütün serilerde kullanılıyo, arka tarafa elektronik bir kavrama ile güç iletiliyo ve 50-50 güç dağılımı sağlıyo.. Dezavantajı ise, virajda gaza bastığın arabanın önden kayma istediğini yüksek olması..

    Quattro dediğimiz sistem ise audi markasının 4 çekişlerine genel olarak verdiği isim, eskiden quattro dendiğinde çok fazla arabada olmadığı için tabii ki torsen sistemi olan, öne arkaya farlı güç verebilen sistemli Audi modelleri ön plandaydı ancak artık Quattrolar çok çeşitli..
    Örneğin standart A serilerindeki quattroları genellersek ortada torsen diferansiyel var ve fabrikadan %60 arkaya güç verebilen özellikle üretiliyo ancak bu sabit olarak gücün %60 ını arkaya verdiğini göstermiyor.. Yük altındayken %60, normal seyir halinde iken oran eşitlenebiliyor.. Ayrıca bu sistem Subarunın bazı kasalarındaki STI larda ve EVO6 makinenlerde gelmişti..
    Bunların dışında S serilerinin eskilerinde Arka tarafa yine subarudaki gibi elektronik kavrama ile güç iletimi vardı ancak S serilinin kendi içindede farklar vardı, S3 lerde genelde torsen olmadığı için yine aynı şekilde %50 den fazla gücü arkaya veremiyro, S4 lerde durum modele göre değişiyor.. Ayrıca VW saddece haldex kullanıyor.. Haldex in dezavantajı ise özellikle eski modellerinde tepki süreleri mekanik sistem kadar yüksek olmadığından dolayı gaza bastığınızda araba sonradan 4 çekere geçtiği için bir anda arabada tepki farkı oluyor ve virajlarda çok tehlikeli bi hal alabiliyor..
    Bütün bunların yanında en son kasa S4 lerde RS serilerinde 4 tekerdede kavrama benzeri bir sistem ile bütün tekerlere ayrı ayrı kontrol imkanı sağlıyor.. En mükemmel sistem de bu örneğin arka sola yada ön sağa %90 güç aktarabiliyorsunuz.. Bu sistemin ön-arka olarak uygulanmışı en son kasa STI larda opsiyonel olarak ve EVO larda da opsiyonel olarak konuldu..

    Bunların dışında aklıma gelen birşey yok..

    He birde B5 A4 gibi ortada sadece torsen diferansiyel bulunan komple mekanik sistemden oluşan 4 çekişlerde torsen oranları ile oynanarak ön-arka çekiş oranını değiştirebiliyorsunuz fabrika çıkış %60 arka olan gücü %80-%90 lara çıkartabilirsiniz..

    Bunların dışında porsche 4 çekişlerde de %70 arka güc oranı ile torsen var

    Zaten porsche ile audi nin S serileri alt yapısı hemen hemen aynı..

    Aklıma gelenler bunlar
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  16. #16
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VWci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BORKED
    Subarular ezmiş valla

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaru adı üstünde. AWD. 4 çeker olarak tabi ki ondan daha üstün olanlar var. Ama subaru'nun bence en büyük avantajı boxer motorla birlikte symmetrical, yani tamamen simetrik bir mekanik yapıya, şasiye ve gövdeye sahip olması. Akslar arasındaki uzunluk farkları arazide büyük yana kayma sorunları oluşturabiliyor. Ve bunun tek çözümü boxer+symmetrical aktarma... Boxer motorun düşük ağırlık merkezi de cabası...

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet torsenın gıdıklandıgını bende duymustum oranlarıyla oynanabılıyormus.8l s3 lerde

  19. #19

    Üyelik
    Jan 2010
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    67
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subarunun awd manuel vites modelleri viskoz kavrama diferansiyel ile çalışır. sabit 50:50 aktarım vardır, değişmez. yeni nesil otomatik viteslerinde ise haldex kavramaya benzer "torque split" denen elektronik aktarma kullanır. Dağılım 60/40 tır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •