User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: 1bar üzeri AFR ?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1bar üzeri AFR ?

    şimdi diyelim turbo o anda 1bar üzeri veya 0.8bar üzerinde basıyor
    fakat o anda wideband afr 13 veya daha üzerinde yani fakir

    benim sormak istediğim daha doğrusu düşünemediğim bir açıklık olabilirmi bu durumda ?
    yani alarm boşu boşuna devreye girmesin istiyorum
    yukardaki senaryo her şart altında bizim fakir olduğumuzu göstermezmi ?

    hani öyle bir durum olurki aslında alarm çalmaması gerekir
    kaçırdığım veya atladığım bir koşul varmıdır sizce ?


    alarm şu şekilde işliyor:
    1 bar üzerindesin ama afr 13 den daha fakir = alarmı aktiv et

    burada ne devire nede başka bir şeye bakılıyor

  2. #2
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uyarı basınç stabil duruma gelince çalışsa, yani istenen max değere gelince
    sanırım spool ederken afr nin fakir olması istenen birşey sanırım(ideal afr'ye oranla fakir)
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani bir delay time verebilirsiniz. basınç cont. olduğu anda devreye girer böylece anlık bir fakire duyarlı olmaz. bu arada her markada aynı afr değerine fakir diyemiyoruz sanırım. yani opellerde fakir dediğiniz değer ile hondalarda fakir dediğiniz değer sanırım biraz da olsa farklı.

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    unuttum pardon

    evet delay var
    1.5 - 2sn kadar bir gecikme var

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tip in'de kurduğun mantıkta hata oluşturabilecek bir durum aklıma gelmiyor. Tip out, yani gazdan çekme durumlarında da bov açmadan hemen önce basınç artıp afr de hepten fakire gider. Ama 2sn delay koydum diyorsun. Bence yeterli olur.

    Bir de kullanıcı alarm AFR değerini, boost değerini ve delay'i değiştirebilirse bence mükemmel olur.

  6. #6
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basıncı ve afr yı kullanıcı ayarlıcak sekılde yapıyorsun degılmi?

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    afr değerini ayarlı yapmıştım
    boost`u 0.8 olarak sabitledim
    onuda ayarlı gerek varmı ? yaparız..

    çok detay kafa karıştıryor insanlar istemiyor
    mümkün olduğunca sade olsun istiyorum

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkesin bastığı boost farklı olabilir. Ayrıca farklı boost değerlerini aynı araçta deneyebilmeli araç sahibi. Bence AFR'den çok boost değişken olmalı. AFR sabit sonuçta, fakirse fakir... Hem böylelikle daha geniş bir araç kitlesine hitap etmiş olur ürünün.

  9. #9
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    afr değerini ayarlı yapmıştım
    boost`u 0.8 olarak sabitledim
    onuda ayarlı gerek varmı ? yaparız..

    çok detay kafa karıştıryor insanlar istemiyor
    mümkün olduğunca sade olsun istiyorum
    abı benımkı karısık olsun

  10. #10
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hem ayarlı hem ayarsız olması daha mantıklı yani iki ayrı model gündelik kullanıcıya 0.8 üzeri 13üstü fakir gayet ideal duruyo parmaklamayı sevene diğer model
    ama çok mantıklı güvenlik önemlidir
    ECUTECH İstanbul

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki araç turbo değilde supercharger ise ?

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki araç turbo değilde supercharger ise ?
    Supercharger'da zaten çok rahat öngörülebilecek bir boost vardır. Öyle beklenmedik overboost durumları olmaz. Olsa olsa tip-out'da by-pass valf açana kadar anlık bir peak olur. Ona da koyduğun delay çözüm olur.

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basınc delay time 2 saniye olursa sikinti yok
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi diyelim turbo o anda 1bar üzeri veya 0.8bar üzerinde basıyor
    fakat o anda wideband afr 13 veya daha üzerinde yani fakir

    benim sormak istediğim daha doğrusu düşünemediğim bir açıklık olabilirmi bu durumda ?
    yani alarm boşu boşuna devreye girmesin istiyorum
    yukardaki senaryo her şart altında bizim fakir olduğumuzu göstermezmi ?

    hani öyle bir durum olurki aslında alarm çalmaması gerekir
    kaçırdığım veya atladığım bir koşul varmıdır sizce ?


    alarm şu şekilde işliyor:
    1 bar üzerindesin ama afr 13 den daha fakir = alarmı aktiv et

    burada ne devire nede başka bir şeye bakılıyor
    Abi yani şu şekilde mi?

    if(BAR=>1 and AFR<=13){alarm();}

    Eğer programlama dili buna benzer birşeyse ve düzenleyebilme şansınız varsa sadece alarm bölümünde kontrol gerçekleştiriyorsa o değeri sabit tutabilirsin.Bunu programlama ile çözebileceğini düşünüyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •