Kadett e vakum saati taktım direk emme manifoldundan vakum aldım.Motor rölantide iken saatte titreme oluyor rölanti devri 1000 d. bu normal bir şeymi ? Çok çok az gaza bastığımda 1200 - 1300 d. gibi titreme kayboluyor.
Kadett e vakum saati taktım direk emme manifoldundan vakum aldım.Motor rölantide iken saatte titreme oluyor rölanti devri 1000 d. bu normal bir şeymi ? Çok çok az gaza bastığımda 1200 - 1300 d. gibi titreme kayboluyor.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Manifoldun tek portundan mı aldım vakumu? Yoksa portların birleştiği boğaza yakın biryerden mi?
Tek porttan veya tek porta çok yakın biryerden, yani ortak vakumu göremeyecek biryerden aldıysan bu durum normal. Çünkü tek portta vakum dalgalanır. Ve bu dalgalanma en çok da rölantinin yavaşlığında hissedilir, görülür.
Boğaz kelebeğine en yakın yerden vakum almanı öneririm.
Karburatörün oturduğu yerin hemen altından aldım vakumu ortak bölge zaten belkide normaldir bilemiyorum acaba vakum saati olan arkadaşlarda da böyle bir durum varmı
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Eğer tek porttan değil de birleştiği noktadan almışsan sorun bağlantıdan değil, başkaca bir sorun var demektir.
Vakum dalgalanmaları farklı sorunların belirtisidir;
-Geniş bir bandda yavaş yavaş dalgalanıyorsa bu karbüratör ayarsızlığından olur.
-Dar bir bandda hızlı dalgalanıyorsa bu da ateşleme sorunu, muhtemelen olması gerekenden daha dar aralıklı buji sebebiyle bir sorun var demektir.
Vidyoda daha çok dar band, hızlı dalgalanma gibi görünüyor.
araçda vakum az. bana kalırsa o nedenle oluyor. normalde 35-50 kpa arasında olmalı. sende rolanti vakumun 80kpa gibi. bu bana braz az geldi?
ölçüm aletin skalası da dar.ufacık bir değişim dalgalanma yapar.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
bir şey daha. afr saatinide gözlemle. araç fakir kalıyor gibi. gaza basınca afr zengine düşüyor ve titreşim kayboluyor. bekleyince afr fakire kayıp patlamada düzensizlik yapıyor olabilir.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Buji tırnak aralıkları 10mm. di daha sonra 0.8 mm. olarak ayarlamıştım ama bu saati takmadan önceydi yani 10 mm. iken durum nedir bilmiyorum acaba bununlamı ilgili bir durum ? Yada siz kaç mm. tavsiye ediyorsunuz ? Bu neyle alakalı değeri neye göre seçmeliyiz ?
Bu arada evet dar bandda hızlıca titreme oluyor.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Ne tür bir filtre bu abi nasıl bir şey kullanmalıyım ?
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Peki bunun mantığı nedir abi ? Merağımdan soruyorum.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
vakum hattında dalgalanmalar olur basınç minik minik oynar
mekanik saat buna tepki verir, tırrrrr oynar ses yapar
zaten o yüzden çoğu mekanik saatin içinde sıvı vardır
titreşim engellensin, sünümlensin diye
sen araya küçük karb benzin filtrelerinden takınca benzer bir sönümlenme olacak
hortum içindeki hava akışı yavaşlatılacak
Bu kadar basit yaniteşekkür ederim yarın ilk işim denemek olacak.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Filtre işi yaş abilerDenedim hala titriyor.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)