User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Rölantide vakum saatindeki titreme ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rölantide vakum saatindeki titreme ?

    Kadett e vakum saati taktım direk emme manifoldundan vakum aldım.Motor rölantide iken saatte titreme oluyor rölanti devri 1000 d. bu normal bir şeymi ? Çok çok az gaza bastığımda 1200 - 1300 d. gibi titreme kayboluyor.

    BORKED
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Manifoldun tek portundan mı aldım vakumu? Yoksa portların birleştiği boğaza yakın biryerden mi?

    Tek porttan veya tek porta çok yakın biryerden, yani ortak vakumu göremeyecek biryerden aldıysan bu durum normal. Çünkü tek portta vakum dalgalanır. Ve bu dalgalanma en çok da rölantinin yavaşlığında hissedilir, görülür.

    Boğaz kelebeğine en yakın yerden vakum almanı öneririm.

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karburatörün oturduğu yerin hemen altından aldım vakumu ortak bölge zaten belkide normaldir bilemiyorum acaba vakum saati olan arkadaşlarda da böyle bir durum varmı
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yokmu kimsenin bilgisi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer tek porttan değil de birleştiği noktadan almışsan sorun bağlantıdan değil, başkaca bir sorun var demektir.

    Vakum dalgalanmaları farklı sorunların belirtisidir;

    -Geniş bir bandda yavaş yavaş dalgalanıyorsa bu karbüratör ayarsızlığından olur.

    -Dar bir bandda hızlı dalgalanıyorsa bu da ateşleme sorunu, muhtemelen olması gerekenden daha dar aralıklı buji sebebiyle bir sorun var demektir.

    Vidyoda daha çok dar band, hızlı dalgalanma gibi görünüyor.

  6. #6
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçda vakum az. bana kalırsa o nedenle oluyor. normalde 35-50 kpa arasında olmalı. sende rolanti vakumun 80kpa gibi. bu bana braz az geldi?

    ölçüm aletin skalası da dar.ufacık bir değişim dalgalanma yapar.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  7. #7
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir şey daha. afr saatinide gözlemle. araç fakir kalıyor gibi. gaza basınca afr zengine düşüyor ve titreşim kayboluyor. bekleyince afr fakire kayıp patlamada düzensizlik yapıyor olabilir.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer tek porttan değil de birleştiği noktadan almışsan sorun bağlantıdan değil, başkaca bir sorun var demektir.

    Vakum dalgalanmaları farklı sorunların belirtisidir;

    -Geniş bir bandda yavaş yavaş dalgalanıyorsa bu karbüratör ayarsızlığından olur.

    -Dar bir bandda hızlı dalgalanıyorsa bu da ateşleme sorunu, muhtemelen olması gerekenden daha dar aralıklı buji sebebiyle bir sorun var demektir.

    Vidyoda daha çok dar band, hızlı dalgalanma gibi görünüyor.
    Buji tırnak aralıkları 10mm. di daha sonra 0.8 mm. olarak ayarlamıştım ama bu saati takmadan önceydi yani 10 mm. iken durum nedir bilmiyorum acaba bununlamı ilgili bir durum ? Yada siz kaç mm. tavsiye ediyorsunuz ? Bu neyle alakalı değeri neye göre seçmeliyiz ?

    Bu arada evet dar bandda hızlıca titreme oluyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Murat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçda vakum az. bana kalırsa o nedenle oluyor. normalde 35-50 kpa arasında olmalı. sende rolanti vakumun 80kpa gibi. bu bana braz az geldi?

    ölçüm aletin skalası da dar.ufacık bir değişim dalgalanma yapar.
    Vakumun azlığı neden kaynaklanıyor ne şekilde üstesinden gelebiliriz ? Karburatör ayarsızlığı olamaz sanıyorum çünkü bujileri söktüğümde ten rengi olduğunu görüyorum bu olması gereken karışımı gösteriyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araya bir adet filtre takarsan titreme olayı kesilir

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne tür bir filtre bu abi nasıl bir şey kullanmalıyım ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin filtresi

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki bunun mantığı nedir abi ? Merağımdan soruyorum.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vakum hattında dalgalanmalar olur basınç minik minik oynar
    mekanik saat buna tepki verir, tırrrrr oynar ses yapar
    zaten o yüzden çoğu mekanik saatin içinde sıvı vardır
    titreşim engellensin, sünümlensin diye

    sen araya küçük karb benzin filtrelerinden takınca benzer bir sönümlenme olacak
    hortum içindeki hava akışı yavaşlatılacak

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kadar basit yani teşekkür ederim yarın ilk işim denemek olacak.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Filtre işi yaş abiler Denedim hala titriyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •