User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: a3 1.8 t yardım lütfen.

  1. #1
    Splendour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    a3 1.8 t yardım lütfen.

    merhabalar,güzel bir a.3 1.8 t buldum arkadaşımın abisinin aracı araç çok temiz herşeyiyle içime sindi kmside yaşına göre iyi.araç 98 model ve 130 binde.tek sorunum araç bir süre bov la ve biraz yüksek basınçta kullanılmış.araştırdım biraz bov zararlıymış 1.8t motorda öyle yorumlar gördüm bu konuda yardımınızı bekliyorum sıkıntı yaşarmıym.ve yanılmıyorsam araç 1 barda yürütülmüş belirli bir süre bununda bir sıkıntısı olurmu bana aldıktan sonra.şimdiden teşekkürler.

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İst53
    Mesaj
    2.552
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bi bov araca ne kadar zarar verebilir ki söker atarsın yani.normal basıncı ne kadar ki 1 barda yürütülmüş. 1.8t ci çok akşama doğru hepsi konuyu görür. km si baya iyiymiş hayırlısı olsun hakkında

  3. #3
    Splendour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler.sabırsızlıkla bekliyorum cvpları

  4. #4
    Bayrampaşalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bov olayı hakkında bı bılgım yok ama basınc olayı sıkıntı olmaz orjınal 0.6 zaten cok dert olursa yenısını alırsın turbonun bende öle yaptım şuan 1.2 1.3 basıyorum sıkıntı yok yanı

  5. #5
    Splendour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam peki senin aracın kaç binde.ve bu motorun başarılı olup uzun kmler dayandığı söyleniyor.doğrumudur bir 1.8t ci yakalamışken sorayım

  6. #6
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı uğurlu olsun
    Kendi turbosunun yağ boruları tıkanmadığı sürece bişey olması çok zor.. Sorun olacağını sanmam. 1 bar zaten aşırı bi basınç değil. Bi basınç saati takılıp bakılırsa değerlerde yanlışlık var mı yok mu görülür.
    Bov da kullanıldığı süre içinde hava yakıt karışımını bozar. Bovu söküp dumpvalve kullanmanız lazım. Basınç açıksa standart olan iş görmez, Forge olanından almalısınız. Bov çıktığı anda sorun da biter, kalıcı bi problem yaratmaz yani.

    Basınç (ve tabiki intercooler hattı) ve vakum boruları biraz kalabalıktır. Bunları detaylıca kontrol edip kaçak olmadığına bir bakın. Egzoz manifoldunda çatlak, kaçırma falan var mı ona bir bakın. Turbonun sağlıklı olduğu, lambda (oksijen) sensörünün, MAF'ın (debimetre)nin problemsiz olduğu bi 1.8t, forge dumpvalve, kat iptali ve güzel bi yazılım ile 190 hp çıkartır. Gayet keyifli olur.
    Komple egzoz ve cai ile ulaşacağı değer 195-200 civarı olur. 200 'ün üstünü aldım diyen yalan söyler.

    Bir de, yanlış anlamayın, her gün birileri 1.8T 2500 TL 'ye 350 hp oluyormuş diye geliyor soruyor. Umarım öyle bir inancınız ya da düşünceniz yoktur.
    200 hp, standart turbo, standart debriyaj, standart intercooler, standart enjektörler vs. için limit değerdir. Üzerine çıkıldığında pek çok revizyon ve değişiklik gerekir. Sadece turbodan sona kadar paslanmaz egzozun, en ucuz son susturucu ile, 1000 TL 'yi geçtiği, büyük bir ihtimalle yurtdışından almak zorunda kalacağınız debriyaj-volan seti ve yeni borulandırma isteyecek intercooler sisteminin 2500 TL'den aşağı çıkmayacağı düşünülürse, daha bir sürü parça değişikliği gerektirecek 350 değil, 270 hp hedefi dahi sanılanlardan epey maliyetli oluyor. İç karartıcı olmak isemezdim, "ucuza modifiye oluyormuş" hurafesiyle 1.8t tercih edilmemesi gerektiğini hatırlatayım dedim.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  7. #7
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Splendour Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam peki senin aracın kaç binde.ve bu motorun başarılı olup uzun kmler dayandığı söyleniyor.doğrumudur bir 1.8t ci yakalamışken sorayım
    350-400 bin km aralığında, kompresyonlarını ölçtüğümüz ve çok çok iyi durumda olan, en ufak problemsiz 1.8t kullanan arkadaşlarım ve tanıdıklarım var.
    Yağını suyunu eksik etmezsen bişey olmadığı doğrudur
    Benim arabam 141.000 km oldu. 7000 km'de bir yağını değişiyorum, her yağ değişiminde 300-400 ml yağ eksilmiş oluyor. Turbo bi araba için hiç bişey. Kaldı ki 5w40 yağ kullanıyorum, 10w60 falan değil
    Maşallah
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  8. #8
    Splendour - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gayet açıklayıcı olmuş,parmaklarınıza sağlık ve teşekkür ederim.söylediklerinize dikkat edicem.aslında "ucuza modifiye oluyormuş" diye tercih etmiyorum aracı ama bu söylediğinizede şaşırdım bende öyle biliyordum .şuanki aracım 206 xt,110 hp xs ve quicklerdeki motor var.istediğim performans ve donanım.bunlar açısındanda pek üzüleceğimi sanmıyorum.

  9. #9
    Rabbit33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    MERSİN
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.8T ler gördüğüm duyduğum en dayanıklı motorlardan biri,paasat 1.8 t kullandık zamnında 227binde sattık ne motorda ne turboda problem çıktı performansta düşüş bile olmadı .Tabi baktığın sürece

  10. #10
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1400 1500 TL 'ye 40 hp alabilirsiniz. Bu kısım gerçekten ucuz Ancak sonrası yazdığım gibi..
    Hayırlı uğurlu olsun tekrardan, rica ederim
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  11. #11
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Splendour Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam peki senin aracın kaç binde.ve bu motorun başarılı olup uzun kmler dayandığı söyleniyor.doğrumudur bir 1.8t ci yakalamışken sorayım
    1.8t nin uzun kmler yapıp yapmicaa düzenli olarak bakımını yapmakla alakalı olabilir ama anlık olarak kırılamicanı test ettim onayladım(yanlışlıkla)

  12. #12
    TorqueTuning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    İstanbul/Türkiye
    Mesaj
    986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Göreceli olarak 1.8T sağlam ve dayanıklı bir altyapıya sahiptir arkadaşların da belirttiği gibi. Ancak unutulmaması gereken bu araçların birçoğu artık 10 yaşını devirdi ve bu süre zarfında epey bir el değiştirmiş olabilirler. Aracın periodik bakımları düzenli ve düzgün yapılırsa, motor yağsız bırakılmazsa ufak tefek sıkıntılar haricinde kolay kolay sorun çıkarmayacaklarıdır. Tabi bu söylediklerim bu yaş ve km.lerdeki grubundaki araçlarla kıyasla. Utku'nun söylediği gibi, ucuz modifiye yoktur, ucuz modifiye sonradan daha yüksek maliyetlerle geri döner.. 1.8T'de stage 1-2 olarak adlandırılabilecek başlangıç modifiyeleri göreceli olarak fiyat/performans oranı oldukça yüksektir. Yani daha uygun bütçelerle güzel artışlar alabilirsiniz. Ama büyük turbo vb uygulamalarda daha ciddi bütçeler gerekecektir.

    7 yılın üzerinde 1.8T kullanıcısı olarak bunlarla olay özetlenebilir...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •