User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: wideband yardim.

  1. #1
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    wideband yardim.

    Arkadaslar selamlar

    Wideband konusunda yardim lazim, bu widebandler mesela AEM Uego PC ye baglaniyormu benim devir-AFR kaydetmem lazim. Nasil yaparim, en duzgun calisan wideband hangisidir?

    Bir de ilginc bir soru olacak arabanin uzerindeki O2 sensorunun oraya wideband taksam hem wideband hem de O2 sensoru ozelligi gosterebilirmi ya da boyle sensorler var mi?

    Cevaplar ici tesekkurler.

  2. #2
    adıge
    Misafir
    innovate lc-1 senin işini görür.
    normal o2 sensörü ile wideband o2 sensörünün çalışma voltajı farklıdır,
    bi delik daha açarsın manifolda yakın sorun olmaz.

    edit: aem uegodan standalone gerek kalmadan rs232 aparat ile log alınabiliyormuş

  3. #3
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sagolasın cevap icin, biraz once bir ingiliz tunerden megane RS lerdeki O2 sensorunun wideband sensor oldugunu ogrendım ama tam detaylı bılgı alamadım farklı markaların O2 sensorlerı herhalde bırbırıne uymaz.

    Bu arada Innovate satan var mı aramızda?

  4. #4
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    innovate lc-1 var bende satabilirim
    RACE WERKS

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aemden rs232 cikisi ile hyperterminal araciligi ile rpm/afr log alabilirsiniz.

    rslerdeki wideband o2 sensorler de sanirim bosch lsu4 yani aem uegolarla ayni ama soketleri farkli oldugu icin kullanilabilirmi onu bilmiyorum. wideband o2 sensorun yerlesim yeri ve tavsiye edilen acida durus pozisyonu vardir. manifolddan belli bir mesafede durmasi gerekir.

    logworks programi ile beraber lc1-xd16 kullanmak daha kolay, cunku logworks cok guzel bir program ama logworks firmwarelidir yani bilgisayara bagliyip bazi ayarlarini arabanin uzerinde iken yapmaniz gerkebilir.

    diger soru icin ise cevap,
    narrow bandler 0-1v, widebandler 0-5v araliginda calisir. gerek aem gerekse innovate`in orjinal sensoru iptal ederek onun yerine kullanabilmek icin analog cikislari vardir. yani oem sensoru narrowband olan bir araba icin bile, orjinal sensorun yerine kullanilabilirler.

  6. #6
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "aemden rs232 cikisi ile hyperterminal araciligi ile rpm/afr log alabilirsiniz"

    bu maddeyi biraz daha detaylıca benim gibi amatörler için açabilirmisiniz?

  7. #7
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok guzel detaylı acıklama olmus tesekkurler. Kısaca sunu sorsam, olayın yonu innovate gidiyor anlasıldı. Ben simdi diyelim narrow O2 yerine bu 5 soketli LSU olanı taktım, daha sonra bundan çıkan datayı Innovate gonderip onun analog outputunu mu ECU ye yollamam lazım. Veya mesela 2. bir delik acsam LSU sensörü doğrudan bağlasam RPM bilgisini ECU dan AFR yi aletten mi okumam gerekir?

    Biraz karısık oldu kusura bakmayın.



    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aemden rs232 cikisi ile hyperterminal araciligi ile rpm/afr log alabilirsiniz.

    rslerdeki wideband o2 sensorler de sanirim bosch lsu4 yani aem uegolarla ayni ama soketleri farkli oldugu icin kullanilabilirmi onu bilmiyorum. wideband o2 sensorun yerlesim yeri ve tavsiye edilen acida durus pozisyonu vardir. manifolddan belli bir mesafede durmasi gerekir.

    logworks programi ile beraber lc1-xd16 kullanmak daha kolay, cunku logworks cok guzel bir program ama logworks firmwarelidir yani bilgisayara bagliyip bazi ayarlarini arabanin uzerinde iken yapmaniz gerkebilir.

    diger soru icin ise cevap,
    narrow bandler 0-1v, widebandler 0-5v araliginda calisir. gerek aem gerekse innovate`in orjinal sensoru iptal ederek onun yerine kullanabilmek icin analog cikislari vardir. yani oem sensoru narrowband olan bir araba icin bile, orjinal sensorun yerine kullanilabilirler.

  8. #8
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CLIORS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sagolasın cevap icin, biraz once bir ingiliz tunerden megane RS lerdeki O2 sensorunun wideband sensor oldugunu ogrendım ama tam detaylı bılgı alamadım farklı markaların O2 sensorlerı herhalde bırbırıne uymaz.

    Bu arada Innovate satan var mı aramızda?
    abi bunun bana faydası olur mu?
    afr için yani
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  9. #9
    adıge
    Misafir
    Alıntı polo34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "aemden rs232 cikisi ile hyperterminal araciligi ile rpm/afr log alabilirsiniz"

    bu maddeyi biraz daha detaylıca benim gibi amatörler için açabilirmisiniz?
    windowsun hyper terminal programını kullanıyormuş. logworks gibi bi software'i yok yani.
    ama sonuç olarak log alınıyomuş işte
    normalde tek bir kablo çıkışı var, seri out çıkışı ve ucunda soket falan yokmuş (rs323) soketini kendin yapıp takman lazımmış.

  10. #10
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı clioGT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bunun bana faydası olur mu?
    afr için yani
    Goktug ısın ıcıne gırınce bıraz ogrendım narrow band ler 0-1 V calısıyor wıdeband 0-5V ve genelde arabaya baglı olarak 2 sının soketlerı farklı eger yenı delık acmasan wıdeband ı narrow band gıbı kullanmak ıstesen dahı anladıgım kadarı ıle AFR nın controllerına ıhtıyacın var. Daha acemıyım forumları karıstırıyorum.

    PLX denen kallavı bır alet var herkez yavaslıgından sıkayetcı ama her datayı logluyor. Benım derdım sadece AFR yı gıderken fırıl fırıl olcmek degıl benım log almam lazım yanı bır sekılde motorun RPM datasını AFR datası ıle senkronıze edıp kaydetmem gereklı mutlaka forumdan bırılerı yapmıstır dur bakalım beklıyoruz.

    Khan ve adıge ıyı bılgıler vermısler aslında kendılerıne danısmak lazım

  11. #11
    yns
    Misafir
    aem log alırken biraz yavas kalıyor vitesler bitene kadar eksik yazıyor degeri tam vermeiyor . ama innovate bu konuda basarılı anlık degeri hemen yansıtıyor pc ye...

  12. #12
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah cevap ıcın sagol ben ısı cozdum aldım LC-1. Canavar gıbı masallah

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •