User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Şanzuman inmişken tavsiyeleriniz.?

  1. #1
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Şanzuman inmişken tavsiyeleriniz.?

    Arkadaşlar aracım şanzumandan yağ kaçırıyor, yakın zamanda şanzuman inecek, inmişken baskı balata değiştireceğim ve 17*77 ayna mahruti takacağız başka tavsiyeleriniz varmı hazır inmişken ne yapabiliriz? bu arada araç 206gti
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cırtlayan ya da ara sıra zor geçen vites varsa senkromec yenile
    Arabacı Ağır japon..

  3. #3
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açılmışken güzelce tiner yada benzinle yıka.. çatallar ve senkromençlerin durumuna bak.. mesela..
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  4. #4
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence ayna mahrutide gireceksen komple bi karbon senkromeç ve maşon seti takarsan birde short shift ile tadından yenmez.

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında tüm dişlilieri DLC karbon kaplatacaksın. Sürtünmenin müthiş azalması bir yana, yağsız yürü yine birşey olmaz...

  6. #6
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında tüm dişlilieri DLC karbon kaplatacaksın. Sürtünmenin müthiş azalması bir yana, yağsız yürü yine birşey olmaz...
    Bunu nerede yapacağız daha önce yaptıran varsa tecrübelerini paylaşabilir mi
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  7. #7
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında tüm dişlilieri DLC karbon kaplatacaksın. Sürtünmenin müthiş azalması bir yana, yağsız yürü yine birşey olmaz...
    Dlc karbon nedir?

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DLC diamond-like carbon yani elmas gibi karbon demektir. Bir kaplama türüdür. Yağsız, yüksek devir ve yüksek yüke maruz kalan yüzeylerde bile çok iyi sonuç verir. Formula 1 araçlarıın şanzımanlarında da kullanılır.

    Ben supercharger rotor yüzeylerini kaplattım. Türkiye'de yapan nadir birkaç yer var. Ama birkaç dişli için uğraşırlar mı bilmem.

  9. #9
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DLC diamond-like carbon yani elmas gibi karbon demektir. Bir kaplama türüdür. Yağsız, yüksek devir ve yüksek yüke maruz kalan yüzeylerde bile çok iyi sonuç verir. Formula 1 araçlarıın şanzımanlarında da kullanılır.

    Ben supercharger rotor yüzeylerini kaplattım. Türkiye'de yapan nadir birkaç yer var. Ama birkaç dişli için uğraşırlar mı bilmem.
    nadir yerlerin iletişim bilgilerini alabilirmiyim ?
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nadir yerlerin iletişim bilgilerini alabilirmiyim ?
    Teflon kaplama yapan yerlere sormak lazım DLC yapıyorlar mı diye. Ben Ankara'da bir teflon kaplamacıya yaptırdım. İstanbul'da da kesin yapıyorlardır.

    Teflon kaplama

    turbelco, kafsan, baliteknik vs... bunlarla görüşmekte fayda var.

  11. #11
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teflon kaplama yapan yerlere sormak lazım DLC yapıyorlar mı diye. Ben Ankara'da bir teflon kaplamacıya yaptırdım. İstanbul'da da kesin yapıyorlardır.

    Teflon kaplama

    turbelco, kafsan, baliteknik vs... bunlarla görüşmekte fayda var.
    Teşekkür ederim bunu araştıracağım.
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim bunu araştıracağım.
    Dediğim gibi, ben şanzımana yaptırmadım. Supercharger rotorunu kaplattım. Ama F1'de kullanılan bir teknoloji. Muhtemelen şanzımanda maliyetli ama güzel sonuç veren bir uygulamadır. Benimki sadece bir öneri. Araştırmakta yarar var. Şu linki de incelemeni tavsiye ederim; Carbon Coatings for Transmission Components - Gear Solutions Magazine Gayet teknik, veri yönünden zengin, makale tadında güzel bir döküman.

  13. #13
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi, ben şanzımana yaptırmadım. Supercharger rotorunu kaplattım. Ama F1'de kullanılan bir teknoloji. Muhtemelen şanzımanda maliyetli ama güzel sonuç veren bir uygulamadır. Benimki sadece bir öneri. Araştırmakta yarar var. Şu linki de incelemeni tavsiye ederim; Carbon Coatings for Transmission Components - Gear Solutions Magazine Gayet teknik, veri yönünden zengin, makale tadında güzel bir döküman.
    teşekkürler inceliyorum hemen
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  14. #14
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman inmişken hafif volan yoksa hafif volan takabılrısın. shortshft+17*77+hafif volan bence cok zevklı olur. çatal ve senkromençleride gozden gecırmekte fayda var . vitesteki boşlukları almak ve kısaltmak önemli bence

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 tane kadar bilya var şanzıman içinde. Hepsini orjinal olanları ile değiştirebilirsin. Diff'in omuz bilyaları. Prizdirek bilyası gibi. Maksat bakım olsun. Debriyaj çatalını ve debriyaj halatınıda değiştirebilirsin. Temiz bile olsa ucuz parçalar bunlar. Yarın bi gün uğraşmazsın. Ben öyle yaptım mesela.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DLC diamond-like carbon yani elmas gibi karbon demektir. Bir kaplama türüdür. Yağsız, yüksek devir ve yüksek yüke maruz kalan yüzeylerde bile çok iyi sonuç verir. Formula 1 araçlarıın şanzımanlarında da kullanılır.

    Ben supercharger rotor yüzeylerini kaplattım. Türkiye'de yapan nadir birkaç yer var. Ama birkaç dişli için uğraşırlar mı bilmem.
    bahsettiğin olayı ilk defa duydum, çok da ilginç. Gear Solutions Magazine'deki yazıyı da okudum.
    hangi arabada roots type supercharge kullanıyorsun? kaplamadan sonra sağladığı sürtünme avantajını nasıl gözlemledin?

    şimdi bu öyle bir konu ki rotorların yağlama sistemi var mı daha önce hiç düşünmemiştim herhalde var?

    asıl bomba uygulama şanzıman için olur. bu konuda bildiğin bir uygulama var mı?

  17. #17
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 tane kadar bilya var şanzıman içinde. Hepsini orjinal olanları ile değiştirebilirsin. Diff'in omuz bilyaları. Prizdirek bilyası gibi. Maksat bakım olsun. Debriyaj çatalını ve debriyaj halatınıda değiştirebilirsin. Temiz bile olsa ucuz parçalar bunlar. Yarın bi gün uğraşmazsın. Ben öyle yaptım mesela.
    Teşekkürler bunları mutlaka değiştireceğim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •