User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dizel egt sıcaklığı

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dizel egt sıcaklığı

    arkadaşlar dizellerin egt si normalden daha düşük biliyoruz da bu kadarmı düşük olur ?

    egt kullanan arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
    ama yakın araç olsun, modifiyeli falan olmasın

    araç pejo 206HDI sanırım 2007 model
    ve yanlışım yoksa 1.4 motor?
    SIFIR modifiye, hiç birşey yok

    egt sensörü direk eksoz manifoldu üzerine takılı, yani turbodan önce

    ilk çalıştırıyorsun 100-150 derecelerde dolanıyor
    sabit sürüşte 180-250 dereceler gibi bir sıcaklık okunuyor
    en fazla 370-400 derece falan gördü tam gaz

    düşük değilmi ? yoksa normal sayılırmı ?

  2. #2
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normaldir abi benim arabanın detaylarını biliyosun denemelere egt 600-700hatta 750 leri buluyor dahada yükselebiliyo hatta müsade etmiyorum normal kullanımlarda 300-350lerde geziniyor egt sensörüm hemen turbodan sonra takılı

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    More power, Less heat derler gavurlar dizeller için. Yanma veriminden kaynaklanır temelde bu fark. Hatta DPF'yi aktive etmek için gereken ısıyı bile yeni nesil dizeller post-injection'larla sağlıyorlar.

    Ama bahsettiğin kadar düşük olması sanırım motorun standart olmasıyla alakalı... Yoksa dizelde de verdiğin rakamlardan bir miktar daha yüksek sıcaklıklar görülür.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizelin güzelliği orada
    ne kadar çok yakıt o kadar çok hp = yüksek egt
    evet bu araç standart

    ama emre bak tekrar söylüyorum
    bunda sensör turbodan önce, yani motor ile turbo arasında
    sendeki turbodan sonra + senin araç full yüklü

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi eğer istersen manifolddanda egt yi ölçebilrim senin için

  6. #6
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    harbiden çok düşükmüş. biz benzinli turbolu araçta turbodan sonra takılı egt. normal kullanımda 550 600 en az. gazlayıncada 750 800, uzun süre gazlarsamda 850ye kadar görüyor. dizeller iyimiş.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  7. #7
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal std dizel araclarda bu egt leri goruyoruz.

  8. #8
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılımlı accentte turbonun nar gibi kızardığını da gördüm
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  9. #9
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.0tdi Q7 ile limitlerde giderken 650 egt gördük yaklaşıkta 5km boyunca tam gaz gittik değişmedi
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock araç için değerler gayet normal
    RACE WERKS

  11. #11
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılımlı accentte turbonun nar gibi kızardığını da gördüm
    o benim stock filtre egzost dp turbo ic sadece hayvan gibi yazılım var

    aynen öyle 15-20 dk gazladık turbo ve döküm manifold nar gibi kıpkırmızıydı

  12. #12
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normal std dizel araclarda bu egt leri goruyoruz.
    işler karışmasın
    benim yazdıklarımamı bu cevap ?


    ilk çalıştırıyorsun 100-150 derecelerde dolanıyor
    sabit sürüşte 180-250 dereceler gibi bir sıcaklık okunuyor
    en fazla 370-400 derece falan gördü tam gaz

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock araç için değerler gayet normal

    aynen bu cevap benim yazdıklarımamı ?

    ilk çalıştırıyorsun 100-150 derecelerde dolanıyor
    sabit sürüşte 180-250 dereceler gibi bir sıcaklık okunuyor
    en fazla 370-400 derece falan gördü tam gaz

  14. #14
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işler karışmasın
    benim yazdıklarımamı bu cevap ?


    ilk çalıştırıyorsun 100-150 derecelerde dolanıyor
    sabit sürüşte 180-250 dereceler gibi bir sıcaklık okunuyor
    en fazla 370-400 derece falan gördü tam gaz
    evet aynen maxi

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maxidayı benden habersiz konu açmışsın

    maxi'nin bahsettiği araba bana ait; 3 haftadır MaxiDisplay takılı olarak kullanıyorum. belirttiği üzere motor tamamen stok. '08 model Peugeot 1.4HDi. EGT sensörünü egzos manifoldu ile turbo girişinin tam birleşme noktasına taktık;



    resimde sensör takılmadan önceki delik var, matkap için beyaz tebeşirle işaretlenmiş yeri bile görülüyor. poşetteki kısım turbo salyangozu.

    bu nokta bence olabilecek en doğru yerdi, tüm silindirlerden çıkan gaz tam bu noktada birleşerek turboya giriyor. manifold çok küçük ve kompakt olduğu için yanma odası sıcaklığını oldukça direkt yansıttığını tahmin ederim.

    maxi'nin dediği üzere EGT ekonomik kullanırken 120-200 derecelerde. gazlarken ve yükte şimdiye kadar en fazla 380 gördüm.

    motor programının 2,000RPM civarı lean cruise için hazırlandığını tahmin ediyorum, otobanda en ekonomik sürüşler 5. viteste bu devir civarı oluyor. bu tip bir kullanımda EGT artıyor, ancak henüz otobanda uzun bir kullanım yapıp tecrübe edemedim.

    benzinli motorlara göre ciddi bir düşüklük söz konusu. ayrıca dizel arabalara EGT takanların sayısı az, karşılaştırma yapmakta zorlanıyorum. gördüğümüz bu değerler doğru mudur?

    sizce havalar ısındıkça EGT artar mı?

    dizel motordaki EGT değerinin benzinliye göre daha düşük olmasının sebebi motorinin yanması ile mi ilgilidir? yani açıklaması yanma reaksiyonuna mı dayanıyor?

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen bu cevap benim yazdıklarımamı ?

    ilk çalıştırıyorsun 100-150 derecelerde dolanıyor
    sabit sürüşte 180-250 dereceler gibi bir sıcaklık okunuyor
    en fazla 370-400 derece falan gördü tam gaz
    evet bu değerlere yazdım
    RACE WERKS

  17. #17
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egt nin dusuk olma sebebinin en onemli nedeni, benzinli arac gibi yanma olmaması patlamayla calısması.. Dizel motor ilkesi..

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @phantom;

    Manifoldu üstünde mi deldiniz? Çapağı n'aptınız?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @phantom;

    Manifoldu üstünde mi deldiniz? Çapağı n'aptınız?
    üstünde deldik. takımın dönme yönünden dolayı talaşın çoğu dışarı çıkıyor. içeriye düşenleri almak için delikten geçecek ince mıknatıs kullanıldı, böylece içerisi temizlendi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •