User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Dizel de vakum olmamasinin sebebi gaz kelebegi olmamasi midir?

  1. #1
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)

    Dizel de vakum olmamasinin sebebi gaz kelebegi olmamasi midir?

    Benim aracta scangauge den surekli 100 KPa in ustunde basinc, hic bir zaman vakum olmuyor.

    Bunun sebebi gaz kelebeginin olmamasi mi? Turbo ne zaman basinc olusturmaya basliyor? 1000 devirden itibaren yaratilan basincin hepsi turbo tarafindan mi saglaniyor?

    Yada kialarda gaz kelebegi var mi?


    ====
    yada gaz kelebegi isini yanlis mi hatirliyorum
    Built to fall....

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğrudur. Dizelde kelebek olmadığı için vakum da olmaz. Bu yüzden de scangauge'da minimum basınç olarak atmosfer basıncını okursun. En fazla yokuş aşağı yüksek devirde inerken gazdan ayağını çekince pistonun hareketi ile çok zayıf bir vakum oluşabilir o kadar.

    Ancak yeni dizel motorlarda küçük çapta kelebekçikler de olabiliyor. Sebep genelde yakıt ekonomisi oluyor. Ama bunlar da vakum oluşturamıyor. Sadece giren havayı kısıtlayarak düşük yüklerde aşırı fakir çalışmayı önlüyor o kadar.

    Dizellerde vakum olmadığı içindir ki ayrıca bir de vakum pompası olur zaten fren vb vakum ihtiyacı duyan elemanlara vakum sağlamak için. Dizeldeki bu gibi elemanlar motor çalıştığı sürece tüm devirlerde vakum oluştururlar. Güçlerini kranktan alırlar. Genelde alternatöre bağlıdırlar.

    Dizelde boost turbo ile oluşturulur. Ama gaza bastıkça artan yakıt püskürtmesi ile devirlenen motorda yine bir miktar vakum da oluşur. Hangi devirde itibaren basınç oluştuğu kullanılan turboya bağlı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Atmosferik dizellerde nasil oluyor acaba, surekli ic dis basinc esit mi?
    Built to fall....

  4. #4
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu konuyu bende merak etmişimdir.

    Sanırım eski tip dizel motorlarda gaz kelebeği vardı (emin değilim)

    Ama yeni nesil common rail dizel motorlarda ne tip bir sistem kullanılıyor merak ediyorum doğrusu.

    Takipteyim

  5. #5
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne dizelmis yahu bebde dizeli tam olarak cozemedim gitti

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Atmosferik dizellerde nasil oluyor acaba, surekli ic dis basinc esit mi?
    Herhangi bir booster(aşırı besleme kaynağı) veya herhangi bir restrictor(hava akışını önleyici veya kısıtlayıcı) olmadığı için piston hareketinden kaynaklı çok küçük dalgalanmalarla birlikte eşit.

    Devir ve güç tamamen püskürtülen yakıt miktarıyla ayarlanıyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bende merak etmişimdir.

    Sanırım eski tip dizel motorlarda gaz kelebeği vardı (emin değilim)

    Ama yeni nesil common rail dizel motorlarda ne tip bir sistem kullanılıyor merak ediyorum doğrusu.

    Takipteyim
    Kelebek genelde emisyon kriterleri sebebiyle yeni tip motorlarda uygulanıyor. Hatta gayet yeni bir yöntem. Eskilerde ben görmedim. Ama o da gaz kelebeği gibi akışı tamamen kesecek bir parça değil, kısıtlayıcı, limitleyici bir parça. Yani çalışma mantığı benzinliden çok farklı.

    Turbo dizel sistemlerde benzinlideki MAP yerine MAF'ın ölçümü yakıt haritasında esas değerdir. (takibi 3D haritada diğer veriler de etken)
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski tip yani mekanik enjeksiyonlularda bir kol vardır, ama bu kol motor devrini kontrol etmek te kullanılır, gaz keledeği gibi emme hattında değil, bilakis yakıt pompasının üstündedir..

    gaz teli bu kola bağlıdır, güce ihtiyaç duyduğunuzda gaz depalına basınca pompanın üstündeki kol hareket eder ve motor istenilen devirde kalmaya çalışır, pompa anlık güç ihtiyacına göre yakıtı ayarlayarak devri sabit tutmaya çalışır..

  9. #9
    alpeRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya-Girne
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu bende merak etmişimdir.

    Sanırım eski tip dizel motorlarda gaz kelebeği vardı (emin değilim)

    Ama yeni nesil common rail dizel motorlarda ne tip bir sistem kullanılıyor merak ediyorum doğrusu.

    Takipteyim
    76 model 220d mercedesimde gaz gelebeği var..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •