User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: LPG,koli bandı,güm?

  1. #1
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LPG,koli bandı,güm?

    Arkadaşlar merhaba,

    Düz sistem lpglerde, enjektörlü araca bağlanmış bile olsa hava filtresi girişindeki hava miktarını kısmaya yarayan ( sanırım ) koli bandıyla yapılmış sistemi genelimiz biliyoruzdur. Lpg nin (eski sistem, karbüratör, düz ne denirse artık) ayarı, bu koli bandını kaldırabileceğimiz şekilde, yada açık filtre takabileceimiz şekilde yapılabilirmi? Şu durumda o bandı cıkardıgımız zaman belirbi bir devirden sonra PAAAT diye bir ses gelip stop ediyor. Bu patlamaya karşı bir kapakcık koymuslar ama, genelde boruyu kelepceden attırıyor. Arac 520 bmw. 90 model enjektörlü. Ne yapılabilir?

    Yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  2. #2

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.322
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    full enjeksyonlu sisteme karadüzen lpg mi bağlamışlar doğrumu anladım
    ER teknik ısıtma sistemleri

    Kat kaloriferi&brülör&hidrafor

    sistemleri montaj tamir bakım..

    7/24 servis hizmeti..

    ev ve işyerlerine mazot ve fuel oil servisi yapılır..
    0553 227 39 55

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Band vs. bunlar uydurmaca çözümler. Karbüratörlü bir araç düzgün bir montaj ve iyi bir ayarla banda falan gerek kalmadan LPG'de düzenli çalıştırılır.

    Ama enjeksiyonlu arabaya karbüratörlü kit takılınca olanlar oluyor. Çözüm çok daha zorlaşıyor. Çünkü aracın yakıt sistemine uygun olmayan bir LPG sistemi uygulamış oluyorsunuz. Çalışma mantıkları bile farklı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Germanian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    full enjeksyonlu sisteme karadüzen lpg mi bağlamışlar doğrumu anladım
    evet alti silindire düz sistem bağlamışlar ve full enjektörlü.. calısmasında sıkıntı yok tabi, sıralıya geçmeyi düşündüm ama bir kaç durumdan dolayı henüz bu imkansız gibi görünüyor.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  5. #5
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Band vs. bunlar uydurmaca çözümler. Karbüratörlü bir araç düzgün bir montaj ve iyi bir ayarla banda falan gerek kalmadan LPG'de düzenli çalıştırılır.

    Ama enjeksiyonlu arabaya karbüratörlü kit takılınca olanlar oluyor. Çözüm çok daha zorlaşıyor.
    ne yapılabilir acaba? ayar mayar yada ekstra birşeyle çözüm zorda olsa sağlanabilirmi?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.322
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koli bandıyla kapatmalarının amacı afr yi tutturamıyor yurdumuzun gazcıları bence hatta kendi arabama yapmayı düşünüyorum kelebeğin ağzından cai gibi bir krom boru yapılıp içine manuel bir kelebek konulabilir ucunada filtremizi takarız kelebektende gazcı istediği şekilde hava oranını ayarlıyabilir hem o pis görüntüden kurtuluruz hemde bence daha işlevsel olur kanaatindeyim..
    ER teknik ısıtma sistemleri

    Kat kaloriferi&brülör&hidrafor

    sistemleri montaj tamir bakım..

    7/24 servis hizmeti..

    ev ve işyerlerine mazot ve fuel oil servisi yapılır..
    0553 227 39 55

  7. #7
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mehmet bunu yapmaktaki amacın nedir performansmı yoksa az yakmasımı ona göre ayar değiştirilmesi gerekli.

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Anakra, İstanbul
    Mesaj
    70
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arkadaşımda bmw e21 var. karbüratörlü. lpg dede benzindede nerdeyse daha ilk günkü gibi çalışıyor.. bant felan da yapıştırılmış değil. en soğuk geelerde bile hemen çalışıyor. tabi motoru stop etmeden bi kaç km önce benzine alıyor. bakımlıda kullanıyor. bakım çok önemli.. sizden önceki sahibi belki bakımını aksatmıştır lpg nin. düzgün bi lpg ustasına göstermeniz iyi olabilir.

  9. #9
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mehmet bunu yapmaktaki amacın nedir performansmı yoksa az yakmasımı ona göre ayar değiştirilmesi gerekli.
    Murat hocam dürüst olmak gerekirse hiç düşünmedim şimdi ne desem şu an sallamış olurum ama, az yakmaya yönelik düşünürsek kaybettiğimiz performans gözle görülür ciddi bir durum olacaksa tabiki performans durumunu tercih ederim. Birde sistemin dogru dürüst calısıyor olması adına, o bant v.s. motorun içi zaten leş gibi, birde arada bir cıkan o bandı yenilemek can sıkıcı olmaya basladı artık
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  10. #10
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ev imkanlarıyla yapılacak birşeyler yoktur sanırım? usta bir gazcının bakması şartmıdır?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  11. #11
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıralıya geç rahata er derim... 6 silindir bmwlerde düz sistem lpgde hem çok yakıyor hemde güç gidiyor... arkadaşımdada aynı sorunlar vardı sonra sıralı taktı sıkıntısı bitti yakıtıda düştü... bmwlerin injeksiyonlu modellerinde eski sistem lpg ile uğraşılmaz hem yakıt düzgün dağılmıyor hemde direkt detonasyon sorunlarıyla uğraşıyorsun...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  12. #12
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    az yaksın dersen performans aşırı düşecek, performans dersen nerdeyse benzin kadar yakacak, kara düzen lpgni en kötü tarafı bu. mantık aslında lpgnin fazla havayı sevmemesi ile ilgili. yaptıgın uygulamaya göre avans ayarını manuel olarak yaparsan sorun yaşamazsın

  13. #13
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    az yaksın dersen performans aşırı düşecek, performans dersen nerdeyse benzin kadar yakacak, kara düzen lpgni en kötü tarafı bu. mantık aslında lpgnin fazla havayı sevmemesi ile ilgili. yaptıgın uygulamaya göre avans ayarını manuel olarak yaparsan sorun yaşamazsın
    lpg nin havayı kısacağız o halde iyice biraz karıştırayım ben bu mevzuyu bozulursada gider bir yerde düzelttiririm artık.. bir kaç yerle görüşmüştüm sıralı için, m20b20 motor, döküm manifold bu, işte enjektörü takamayız, şöyle yapamayız, çatlar patlar elli türlü dert tasa anlatmıslardı. hatta konusunuda acmıstım, arkadaşlar genelde benzinde problemli oldugu düşünülerek lpg firmalarının yanaşmadıklarını söylemişlerdi. Benzindeki sıkıntıyı hallettik şu an benzinde düzgün calısıyor fakat adamlar yinede yanaşmayınca birazda sıralıdan kıllandım acıkcası
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  14. #14
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çogu kişiye bu yazacaklarım çok saçma geleceğini biliyorum ama tecrübe ile sabit olduğu için paylaşmak istedim. aracından beklentin hem biraz performans hemde daha az yakıt ise filtre uygulaması yapabilirsin (short ram) ancak sıcak hava çekmen şartı ile o zaman lpgnin havasını çok fazla kısmana gerek yok. hatta biraz lpgyi açarak uygun gücü elde edebilirsin.

    ***sıcak hava çek dememin sebebi havanın kütlesinin düşük olmasından dolayı araç fakire daha az düşeceği için.

  15. #15
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çogu kişiye bu yazacaklarım çok saçma geleceğini biliyorum ama tecrübe ile sabit olduğu için paylaşmak istedim. aracından beklentin hem biraz performans hemde daha az yakıt ise filtre uygulaması yapabilirsin (short ram) ancak sıcak hava çekmen şartı ile o zaman lpgnin havasını çok fazla kısmana gerek yok. hatta biraz lpgyi açarak uygun gücü elde edebilirsin.

    ***sıcak hava çek dememin sebebi havanın kütlesinin düşük olmasından dolayı araç fakire daha az düşeceği için.
    murat hocam bmw 520 nin filtreyi koyaabileceğim en kısa yer akışmetreden dolayı hemen farın arkasında nerdeyse, gelen hava muhtemelen soguk olacaktır klasik bir short ram'a göre.. bu haldeyken filtreyi takıp lpg miktarını arttırmak da saglıklı sonuc verirmi acaba?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  16. #16
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İyi bir lpg ustası, gidip derdini anlattığın zaman çözümü sunacaktır. Maddi olarakta çok sarsızı olmaz beyinde arıza yoksa.
    Onlar ölçüm yaparak en doğru ayarı yakalarlar, koli bantlı yada batsız.
    Zaten aracına kurulmuş olan son derece sağlıksız ve uydurma bir sistem üzerinde seyatah ediyorsun, birde kurcalayıp başına bela alma. Allah korusun.

  17. #17
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi bir lpg ustası, gidip derdini anlattığın zaman çözümü sunacaktır. Maddi olarakta çok sarsızı olmaz beyinde arıza yoksa.
    Onlar ölçüm yaparak en doğru ayarı yakalarlar, koli bantlı yada batsız.
    Zaten aracına kurulmuş olan son derece sağlıksız ve uydurma bir sistem üzerinde seyatah ediyorsun, birde kurcalayıp başına bela alma. Allah korusun.
    Şafak, sıralı için cok korkuttular gözümü.. m20b20 motor var aracımda, sıralı takarsan performans alamazsın beter olursun manifold çatlar, bu manifoldda enjektörleri bağlayacak dogru dürüst yer bile yok sıkış tıkış olur gibi bir sürü laf ettiler.. ne yapacağımı şaşırdım acıkcası
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  18. #18
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şafak, sıralı için cok korkuttular gözümü.. m20b20 motor var aracımda, sıralı takarsan performans alamazsın beter olursun manifold çatlar, bu manifoldda enjektörleri bağlayacak dogru dürüst yer bile yok sıkış tıkış olur gibi bir sürü laf ettiler.. ne yapacağımı şaşırdım acıkcası
    İnan onu bilmiyorum, ama senin aracındaki sistem bütün MPİ sistemi devre dışı bırakıp gaz kelebeğinden içeri gazı ve oksijeni aynı anda giriş yaptıran bir sistem, bu sistem aslında , karbüratörlü araçlarda uygulanan sistem ama çok ucuz diye MPİ araçlarda da uygulanıyor.

    Sıralı sistemi düzgün takacak usta varsa ben takarım dert olmaz diyorsa götür taktır. Sonuçta bu işler çok ilerledi.

    Ama senin eline tornavida alıp kulaktan yapabileceğin bir ayar sözkonusu değil, hiç değilse daha önce yapmadıysan elleme ayarı falan. LPG ayarı yapan birsürü yer var, bitanesine sok aracı söyle derdini baksınlar. Taksi durağı vs varsa mahallende git onlara sor hiçbiryer bilmiyorsan, onlar yönlendirir bir yere.

    Kolay gelsin

  19. #19
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnan onu bilmiyorum, ama senin aracındaki sistem bütün MPİ sistemi devre dışı bırakıp gaz kelebeğinden içeri gazı ve oksijeni aynı anda giriş yaptıran bir sistem, bu sistem aslında , karbüratörlü araçlarda uygulanan sistem ama çok ucuz diye MPİ araçlarda da uygulanıyor.

    Sıralı sistemi düzgün takacak usta varsa ben takarım dert olmaz diyorsa götür taktır. Sonuçta bu işler çok ilerledi.

    Ama senin eline tornavida alıp kulaktan yapabileceğin bir ayar sözkonusu değil, hiç değilse daha önce yapmadıysan elleme ayarı falan. LPG ayarı yapan birsürü yer var, bitanesine sok aracı söyle derdini baksınlar. Taksi durağı vs varsa mahallende git onlara sor hiçbiryer bilmiyorsan, onlar yönlendirir bir yere.

    Kolay gelsin
    Cok teşekkürler, sıralıyı biraz daha araştırıp olmadı lpg ciye gidip bahsettiğim ayarı yaptıracağım
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •