kabaca kaç bar lar arasındadır ?
ben 80 bar civarı hatırlıyorum ama
net olarak bilen varmıdır ?
işte
50 bar ile - 80 bar arasımıdır ?
90 bar ile 120 bar arasımıdır ?
120 to 150 midir ?
gibi
tabiki sisteme göre değişir
bana kabaca bir aralık lazım
kabaca kaç bar lar arasındadır ?
ben 80 bar civarı hatırlıyorum ama
net olarak bilen varmıdır ?
işte
50 bar ile - 80 bar arasımıdır ?
90 bar ile 120 bar arasımıdır ?
120 to 150 midir ?
gibi
tabiki sisteme göre değişir
bana kabaca bir aralık lazım
abi 60-150bar gibi olabilir sanki öyle hatırlıyorum ama verdiğim değer özel olabilir genelden çok
körler sağırlar
Servoya göre değişir mesela toyotada 65/95 arası diye hatırlıyorum.okul zamanlarımdan aklımda kalmış.
ben de 60-150 arası markadan markaya değişiyor die biliyorum...
Birde hazır benzer konu varken direksiyon hidroliği kaç bar, onu biliyor musunuz ?![]()
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
direksiyon o kadar yüksek olmasa gerek ? ama bilmiyorum açıkçası
bu bir pist aracı olacak
özel ayarlı fren sistemi falan var
mutlaka daha yüksektir basınç
ama sensörleri en az 150bar lık seçmek lazım heralde, anlaşıldı ..
Ancak burda önemli olan kullanılacak olan yağın kaliteside ve özellikleride çok önemli hele ki pist araçlarında.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
kendi konumu hortlatayım
şöyle birşey yapsak?
her fren kaliperine basınç sensörü koyarak fren hidrolik basınçlarını canlı görebilsek ve arka kaliperlere giden hidrolik borularina birer tane ayarlı vana taksak.
bu yapı sayesinde mükemmel fren ayarı yapılamazmı sonuçta ?
Eğer tüm tekerleklerdeki fren basıncı eşit olursa arkalar ağırlık transferi sonrası kilitlenir. Yok arkalar hep önlerden daha düşük olursa, bu sefer seyir esnasında verimli frenaj olmaz. Bu yüzden sürekli değişken, ağırlık dağılımını da takip eden bir sistem gerekiyor. Bunu da EBD(Electronic brakeforce distribution) ABS ile ortak çalışarak yapıyor zaten.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
Brake bias valve mi kullanıcaksınız kısaca. Sistem tek ana merkezlimi yoksa çift ana merkezlimi. Eğer westinghouse iptal edilip 2 ana fren merkezi varsa sistemde o zaman şunu sormak gerekiyor. Her merkeze çapraz olarak bir ön bir arka kaliper mi bağlı. Yoksa ön frenlere bir merkez arka frenlere bir merkez mi var. Sistem çapraz ise 2 tane aynı boy ana fren merkezi var demektir ve kesinlikle bu iş üretilmiş çift girişe sahip üretim sonrası kalibrasyon yapılmış brake bias valve dışında birşey kullanmayın. Ama sistem düz ise ve ön frenlere bir merkez arka frenlere bir merkez var ise basit 50 dolarlık bir bias valve bile işinizi görücektir.
Eğer westinghouse hala duruyorsa gene basit bias valve ile arkaya giden basıncı kısabilirsiniz. Ama burada sensörlerden göreceğiniz basınç değeri size ne sağlar tam emin değilim. Çünkü kaliperler farklı. Her kaliperin basınç karşısında vericeği clamp force farklı. Birde bunun üstüne aracın ağırlık dağılımıda devreye girince sensörden gelicek basınç değerleri formül edilemeyen basit rakamlar olarak kalır diye düşünüyorum.
Usta bir pilotun aracı kullanma sonrası kendi tarzına uygun basınç dağılımını elle yapması daha mantıklı bence.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
alt yapı hakkında detay vereyim
benim araç sürekli 4 çeker
tek fren merkezi var
4 çeker ile uyumlu abs var
arkada fren limitörü var, limitöre bağlı bir yay arka viraj çubuğuna bağlı.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Bu tabloda Supra için, ve gorüyorumki tek pistonlu olanlara daha çok basınç gerekir, iki veye dört olanlara daha az basınçla çalışiyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)