User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: VTS tekleme ve boğulma sorunsalı.

  1. #1
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    VTS tekleme ve boğulma sorunsalı.

    Selam,

    Aracımın motor durumu normal ve herhangi bir modifikasyonu yok, eski sahibinin yaylarını çok kesmesi dolayısıyla araç neredeyse istinat takozlarının üzerinde gidiyor.

    Özetle 2 problemim var.

    1)araç stop ettiğinizde farlar açık uyarı sesi tümseklerden veya bozuk yollardan geçerken çok kısa ötüyor.Bu benim aklıma aracın darbe sensörünün aracın hiç esnememesinden dolayı darbe algılayıp elektriği kesmesi olarak geliyor fakat böyle olsa bile elektriği kesen sensorün tekrar açmaması gerekir nasıl oluyor da ben devam edebiliyorum.
    Aracımı 10 gün önce aldım ve yarın yaylarını değiştireceğim benim aklıma aracın çok alçak olması ve hiç esnememesinin problemi geliyor ama başka fikri olan var mı?

    2)Aracımda normal kullanımda bazen vites değiştirdikten sonra bazen de yarım gaz sabit giderken araç bir anda 3 silindir çalışıyormuş gibi oluyor ve gaz yememeye bir nevi boğulmaya başlıyor.Aracı durdurup veya durdurmadan stop ettirip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor ve kaldığı yerden devam edebiliyorum.Belli olmuyor bazen günde 2 kere yapıyor bazen 3 gün hiç yapmıyor.Araç dip gaz ve performanslı kullanımında da herhangi bir kesiklik göstermiyor.
    Benim aklıma benzin pompası geliyor. fakat daha önce karşılaşan veya benzer problem yaşayan var mı bilmek isterim.Bu arada bobin ve bujileri geçen hafta değiştirdim.

    Fikirlerinizi merakla bekliyorum.
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

  2. #2
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inanın vts hakkında hiç bilgim yok ama yardımcı olmak adına bildiğim kadarıyla şunu söyleyebilirim;

    1. problem hakkında bilgim yok.

    2. problem ise bence benzin pompası değil sensor alakalı gibime geliyor. ne biliyim sanki benzin olsa stop etsende çalıştırınca tekrar yapar. yanlış yönlendirmiyim ama ben olsam sensörlerden birinden şüphe ederdim.

  3. #3
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
    ikinciside bobin gibi geldi bana.

  4. #4
    kcl_saxo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
    ikinciside bobin gibi geldi bana.
    bende oyle düşünüyorum bi başka bobinle dene birde bujilerine bak bızden daha bılgılı arkadaslarda yardımcı olcaktır mutlkaa

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
    ikinciside bobin gibi geldi bana.
    Aynen 2inci problem krank okuyucusu olabilir. O tekleme sırasında devir saatinin tepkisi nasıl ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6
    ERTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    VEGAS
    Mesaj
    1.704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2. Problem buyuk ihtimalle bobinden kaynakli olabilir focusta ayni sey benimde basima gelmisti ama vts hakkinda bilgim yok.

  7. #7
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekleme olduğunda genelde araç 3000d/d civarında oluyor bobin yeni ama diğer başka bir bobinle deneyip sonucu burada paylaşırım.

    Bu arada tekleme haricinde bu günlerde araç ilk çalışınca ısınana kadar anormal şekilde tekleyip gaz yememeye başladı.Sizce sonuç hala bobin mi yoksa diğer sıcaklık ile ilgili olan sensorler veya kabloları da olabilir mi???
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

  8. #8
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence isinana kadar yapiyorsa atesleme ile ilgili problem var gibi duruyor

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oksijen sensörü ısıtma devresi arızalanmaya başlayacağı zamanlarda ısınana kadar tekleme yaptırabiliyordu.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    51
    Şehir
    turkıye istanbul
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapılarda sıyah sıwıch var onları konturol edebılırsınız ikaz otmesini onlar saglıyo ikincisi ıse olması muhtemel bır ıkı arza var oksıjen sensoru. benzın pompası dıye bılırım benım basıma bu arzalar gelmıstı bırde gaz kelebegını temızlettın derım ben..servıste bılgısayara da baglatın ..farklı bır sey de olabılır..

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
    ikinciside bobin gibi geldi bana.
    +10 sanırım nokta atışı
    MEGANE RS

  12. #12
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar söylediğim gibi bobin ve bujiler yeni değişti.
    Bujileri çıkarıp baktığımızda kurum olduğunu gördük.Araca ayrıca haric termostat takmışlar.Onu keşfettik.
    Önümüzdeki hafta ilk olarak fan bitronunu ardından hararaet müşürünü devreye alıp aracı normal düzenine getirdikten sonra sorunu yeniden ele alacağız.
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emme manifoldu üzerinde ki tüm sensörleri, özellikle map sensörü (gaz kelebeğinin zıt yönünde) ve rölanti kontrol motoru / sensörünü temizlettirin. yağsız kontak spreyi yada en basiti 5 tl ye satılan balata spreyi işi çözecektir.

    Zayıfta olsa bir ihtimal, beyne motor suyu sıcaklığı söyleyen sensör (yeşil soketli) uzun seneler sonucu arızalanabiliyormuş, sensördeki anlık arıza beyni yanıltıp zengin karışıma ve boğulmaya neden olabilir.

  14. #14
    reDevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emme manifoldu üzerinde ki tüm sensörleri, özellikle map sensörü (gaz kelebeğinin zıt yönünde) ve rölanti kontrol motoru / sensörünü temizlettirin. yağsız kontak spreyi yada en basiti 5 tl ye satılan balata spreyi işi çözecektir.

    Zayıfta olsa bir ihtimal, beyne motor suyu sıcaklığı söyleyen sensör (yeşil soketli) uzun seneler sonucu arızalanabiliyormuş, sensördeki anlık arıza beyni yanıltıp zengin karışıma ve boğulmaya neden olabilir.
    yüzde yüz bunları dene bide bişe daha aracın deposunu çok dip benzinde kullandıysalarda yapar egsoz manifoltunun üstündeki sensöre baktır aracı 4. vitese tak 2000 devirde sabit giderken gaza bas çek yap hızlı hızlı bir süre boğulma yapmaya teklemeye başlarsa bilgisayara bağlat arıza çıkmazsa bobinle yada bujiyle yada emmedeki sensörlerle alakası yok fazlada kafana takma kanser olursun benzini çeyrek depodan aşağı düşürme bir depo temizliği yaptır enjektör temizliği yaptır kendine gelir bir süre sonra aracını yeni aldıysan uzun süre binmeyi düşünüyorsan triger setini emme manifoltundaki sensörleri egsoz monifoltunun üstündeki sensörü değiştir kafan rahatlar yakıttada biraz düşme olur
    Hayat direksiyonu tutan ellerde, ölüm gaza basan ayaktadır. Bunun eğlencesi ise ölümüne basıp hayata tutunmaktır !

  15. #15
    hbatuhanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjektör ile alakalı olabilir.

  16. #16
    devran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    447
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bobinden yapıyor gibime geliyor ama benzin pompası da sıkıntı yaratabilir araç çalıştıkdan sonra benzin pompası ses yapmaya devam ediyormu?
    -Mapped by Chare-

    -By Chare VTS Spec-

    -07 AKS 99-

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •