User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Renault gurubu ile ilgilenen arkadaşlardan yardim!!

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Renault gurubu ile ilgilenen arkadaşlardan yardim!!

    1.5 dci 65hp clio motoru ile 1.5 dci megane 105hp motorunun arasindaki farki
    bilen varsa yardimci olabilmi?

    65hp'lik clio'ya 105 lik megane turbosunu ve enjektor takmak istiyoruz.Arti olarak intercooler,yazilim destegi ve box destegi sağliyacaz.

    Şimdiden ilgili arkadaslara teşekkur ederim

  2. #2
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masrafınız ne kadar olacak ona bi bakında olmazsa elinizdekini satıp 105lik alın
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blokları aynı sadece sanırım İmkansız değil ama 105lik cooler'ı oturmayabilir ön kısıma.
    100 veya 105lik turbosu,80lik cooler'I vs daha mantıklı gibi..
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    kapak içi komple farklı..

    65 likten ne turbo çıkar bilmiyorum ama vnt değildir muhtemelen, vnt olan daha büyük bir turbo takıp yazılım ve intercooler ile desteklerseniz (orj de intercooler yoktu sanki) gayet iyi olur 105lik turbosu olması şart değil..

  5. #5
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 dci 80 hp(megan motoru)'na çevirmeniz daha mantıklı gibi.
    daha az masraf.
    bayağı fark eder.
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  6. #6
    hdedeoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye / ADANA
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Blokları aynı sadece sanırım İmkansız değil ama 105lik cooler'ı oturmayabilir ön kısıma.
    100 veya 105lik turbosu,80lik cooler'I vs daha mantıklı gibi..
    dostum zaten farklı bi cooler kullanılacak cooler custom olak zaten teşekkürler
    just a diesel...

  7. #7
    hdedeoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye / ADANA
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcan9455 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.5 dci 80 hp(megan motoru)'na çevirmeniz daha mantıklı gibi.
    daha az masraf.
    bayağı fark eder.
    sagol dostum şuan için sadece aradaki farkları ögrenip degerlendirme yapacgız
    just a diesel...

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim o zaman insanlar setup yapmak yerine arabalarini satip 600-700 hp araba alsinlar.bu ne kadar mantikli olursa tabi... Bizim amacimiz yapilmayani yapmak sadece ve bundanda verim almak.

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    65ps olan;
    -intercooler yok
    -turbosu 5435 970 0000 Borg warner K serisi
    -şanzıman JB3, 1.6 16v ile aynı
    -motor kodları - K9K 704, K9K 700
    -Standart Turbo Basıncı = 1 Bar (14.5psi)
    -Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi

    80/85ps olan;
    -radyatörün önüne monte geniş intercooler var
    -enjektörleri 65ps'inkinden 15% daha fazla püskürtme kapasitesine sahip
    -65ps'den birazcık farklı bir turbo (5435 970 0002 Borg warner K serisi)
    -şanzıman JC5, 2.0 16v ile aynı. JH3 ve JR5 de çıkabilir.
    -motor kodu - K9K 702
    -Standart Turbo Basıncı = 1.2 Bar (17.4psi)
    -Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi

    100/105ps olan;
    -radyatör önünde alta monte kısa şişman intercooler (80 ps'liğinkinden 17% daha verimli)
    -80ps'likle aynı enjektörler
    -daha verimli, değişken geometrili turbo (5439 970 0030 Borg warner K serisi)
    -80 ve 65'likten farklı blok, kapak ve daha güçlü krank, piston, kol
    -kapakta daha geniş portlar emme ve egsoz zamanlaması, egsantriği farklı
    -farklı şanzıman JR5 120, geri vitesin konumu da farklı
    -motor kodu - K9K 712.
    -Standart Turbo Basıncı = 1.25 Bar (18.1psi)
    -Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1600psi


    Görüldüğü gibi yüksek yakıt basıncına 65 ve 80'liğin krank, kol ve pistonu dayanamadığı için krank, kol ve piston güçlendirilmiş.

    Intercooler olarak en verimlisi 100ps'liğin dar, şişman olanı.

    Sonuç;
    65ps'liği doğrudan 105ps'liğe çevirmek zor olru ve stabil olmaz. 65ps'liğe yapılabilecek en güzel şey hem rail basıncını, hem de turbo basıncını bir miktar arttırıp 100ps'liğin intercooler'ını monte etmek olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    hdedeoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye / ADANA
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    65ps olan;
    -intercooler yok
    -turbosu 5435 970 0000 Borg warner K serisi
    -şanzıman JB3, 1.6 16v ile aynı
    -motor kodları - K9K 704, K9K 700
    -Standart Turbo Basıncı = 1 Bar (14.5psi)
    -Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi

    80/85ps olan;
    -radyatörün önüne monte geniş intercooler var
    -enjektörleri 65ps'inkinden 15% daha fazla püskürtme kapasitesine sahip
    -65ps'den birazcık farklı bir turbo (5435 970 0002 Borg warner K serisi)
    -şanzıman JC5, 2.0 16v ile aynı. JH3 ve JR5 de çıkabilir.
    -motor kodu - K9K 702
    -Standart Turbo Basıncı = 1.2 Bar (17.4psi)
    -Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1400psi

    100/105ps olan;
    -radyatör önünde alta monte kısa şişman intercooler (80 ps'liğinkinden 17% daha verimli)
    -80ps'likle aynı enjektörler
    -daha verimli, değişken geometrili turbo (5439 970 0030 Borg warner K serisi)
    -80 ve 65'likten farklı blok, kapak ve daha güçlü krank, piston, kol
    -kapakta daha geniş portlar emme ve egsoz zamanlaması, egsantriği farklı
    -farklı şanzıman JR5 120, geri vitesin konumu da farklı
    -motor kodu - K9K 712.
    -Standart Turbo Basıncı = 1.25 Bar (18.1psi)
    -Standart Yakıt(rail) Basıncı = 1600psi


    Görüldüğü gibi yüksek yakıt basıncına 65 ve 80'liğin krank, kol ve pistonu dayanamadığı için krank, kol ve piston güçlendirilmiş.

    Intercooler olarak en verimlisi 100ps'liğin dar, şişman olanı.

    Sonuç;
    65ps'liği doğrudan 105ps'liğe çevirmek zor olru ve stabil olmaz. 65ps'liğe yapılabilecek en güzel şey hem rail basıncını, hem de turbo basıncını bir miktar arttırıp 100ps'liğin intercooler'ını monte etmek olur.
    dostum öncelikle teşekkür ederim bilgiler için aracımız şuan dyno da 100.7 hp çıktı orjinal motor 65 hp lik ekstra olarak yazılım ve box var
    just a diesel...

  11. #11
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hdedeoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dostum öncelikle teşekkür ederim bilgiler için aracımız şuan dyno da 100.7 hp çıktı orjinal motor 65 hp lik ekstra olarak yazılım ve box var
    Tamam işte. Yazılım ve box dediğin turbo ve rail basıncını arttırmışsınız anlamına geliyor zaten. O kadar açılmışsa basınçlar, intercooler da uygulanabilir. Daha iyi flow için port polish de yapılabilir. Ama 65'liğin stock internalleri o güçlerde risk demektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #12
    hdedeoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye / ADANA
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam işte. Yazılım ve box dediğin turbo ve rail basıncını arttırmışsınız anlamına geliyor zaten. O kadar açılmışsa basınçlar, intercooler da uygulanabilir. Daha iyi flow için port polish de yapılabilir. Ama 65'liğin stock internalleri o güçlerde risk demektir.
    biliyorum dostum aracın bilgisini vermek istedim
    just a diesel...

  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Veya kırıldığı yere kadar gidin, sonra 105'liğin kapağı ve internallerine geçersiniz. 65'liğin ölümü beygirden olsun
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #14
    hdedeoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye / ADANA
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Veya kırıldığı yere kadar gidin, sonra 105'liğin kapağı ve internallerine geçersiniz. 65'liğin ölümü beygirden olsun
    çok iyidii
    just a diesel...

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Veya kırıldığı yere kadar gidin, sonra 105'liğin kapağı ve internallerine geçersiniz. 65'liğin ölümü beygirden olsun
    100 ve 105'liklerin sıkıştırma oranlarıda değişik.+105 motor kodu k9k G832..Orada yazılan 100lüğünki sanırım...
    100lükle 105 arasında sanılandan fazla fark var ama detayları bilemiyorum.Turboları vs aynımıdır?
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  16. #16
    aga81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye düzce
    Mesaj
    2.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    107 hp guzel deger 105 lik megani eker rahatca ama bu islemleri 65 lik yerine 80 lige yapilsa daha saglikli yurur vede daha seri
    Alıntı ErHaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir arabaya şenolun eli değdiyse o araba olur kardeşim..
    USTAM DEMİR GARAJ DÜZCE
    SARAY EKMEK VE UNLU MAMULLERİ HİPERMARKET...

  17. #17
    hdedeoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye / ADANA
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardesim douu ben. şimdi ben de bu tarz konular hakkında biraz araştırmalar yapıyorum. benim mantıgıma göre bu arabanın turbosu orjinal kalacak. intercooler büyüyecek. peki 80lik veya aynı dediginiz 110luk motorun enjektörlerini direk olarak bu araca uygulayabilir miyiz ? uygulayabilirsek yakıt basıncı acarak ve enjektörleri kullanarak 120 hplerde güç alabiliriz. enjektörler uyuyor mu direk olarak önemli konu bu şu anda
    just a diesel...

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100 ve 105'liklerin sıkıştırma oranlarıda değişik.+105 motor kodu k9k G832..Orada yazılan 100lüğünki sanırım...
    100lükle 105 arasında sanılandan fazla fark var ama detayları bilemiyorum.Turboları vs aynımıdır?
    Haklısın. Sıkıştırma farklı. Turbo ikisi de VNT ama birebir aynı değil. Yine küçük farklar var.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    aga81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye düzce
    Mesaj
    2.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uyablir bi ihtimal fakat uysa bile tam bi bilgim yok ama baska bi aracta piston eritmisti sanirim oyle bir risk var
    Alıntı ErHaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir arabaya şenolun eli değdiyse o araba olur kardeşim..
    USTAM DEMİR GARAJ DÜZCE
    SARAY EKMEK VE UNLU MAMULLERİ HİPERMARKET...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •