User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: otomatik viteste uzun sure sabit viteste kullanıldığında sarsıntılı vites değişimi ?

  1. #1
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.452
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question otomatik viteste uzun sure sabit viteste kullanıldığında sarsıntılı vites değişimi ?

    merhaba arkadaşlar uzun suredir değişik bir problemim var bugunde en son uzun yolda rahatsız edince sormak istedim

    aracımı günlük kulanınca sıkıştırınca sert kullanınca maşallah hiçbir sorunu yok şanzıman kusursuz gorevini yerine getiriyorki 2006 dan beri kullanıyorum

    sıkıntım şu şekilde

    mesela bugun tekirdağa yolculuk yaptım otobana bağlandım 140-150km hızlarda 1 saat yol gittim onume kamyon çıktı ve yavaşladım gaza bastım tabi araç çekmedi ve vites küçültmek istedi 70km hızlara duştuğumden 3 e alırken ciddi bir sarsıntı sanki birşeye vurmuşum gibi anlık oluşup bırakıyor

    ama sadece uzun sure sabit 4. viteste yolculuk yaparsam oluşuyor bu


    duz viteste ayağınızı debriyajdan birden çektiğinizde oluşan vuruntudan biraz daha sert ama 1sn vurup rahatlıyor vitese geçiyor araç

    şanzıman yapısı mekaniğinden hiç anlamam sizce neler sebeb olmuş olabilir

    günlük kullanımda araç lazım servisede şimdi bırakmak istemiyorum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzımanında muhtemelen lock-up mekanizması vardır. Sabit hızla ilerlerken tüketimi düşürebilmek için lock-up devreye girer ve motor ile aktarma birbirine sabitlenir ki kayıp olmasın. Sabit hızda düşük gazda ilerlerken birden gaza basıldığında lock-up devreden çıkamadan vites değiştiğinde manuel viteste debriyajsız vites değiştirmek gibi bir vuruntu oluşturur. Gaza yedirerek basarsanız önce lock-up devreden çıkar, sonra tork konvertörünü yumuşattığı bir geçiş yaşarsınız. Ama gaza aniden bastığınızda konfor ikinci plana atıldığından lock-up'ın devreden çıkması beklenmeden sert de olsa vites düşürülür.

    Olayın uzun süre sabit vitesle gitmekle, ilk akla gelebilecek olan bir kısım selenoidin veya valve-body'nin bir kısmının yağ basıncının düşmesi ile alakası yok.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.452
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farklı farklı denedim

    mesela sabit 140 la gidip over drive of yaptım ciddi bir vuruntu yaptı aracın içinde beni one sirkeleyecek kadar git gel oldum hatta bilinçli olmasam korkardım

    donuşte gene gaza yumuşak basmak istedim gene yaptı ama biraz daha kuvvetsiz şekilde

    sabit gitme dışında aracın günlükte vites büyültürken veya küçültürken ne sarsıntısı var nede herhangibir hissettiği sorunu

    aslında bunun tam olarak bir problem olmasından da şuhpelerim vardı fakat eski zamanları düşünüyorum

    onceden 150 ile giderken over drive off yapıp gazladığımda yapmıyordu kesinlikle


    bu lock-up mekanizmasının devreye girme zamanı ortalama nedir acaba ?

    birkaç deneme yapıym diyorum ona gore

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı farklı denedim

    mesela sabit 140 la gidip over drive of yaptım ciddi bir vuruntu yaptı aracın içinde beni one sirkeleyecek kadar git gel oldum hatta bilinçli olmasam korkardım

    donuşte gene gaza yumuşak basmak istedim gene yaptı ama biraz daha kuvvetsiz şekilde

    sabit gitme dışında aracın günlükte vites büyültürken veya küçültürken ne sarsıntısı var nede herhangibir hissettiği sorunu

    aslında bunun tam olarak bir problem olmasından da şuhpelerim vardı fakat eski zamanları düşünüyorum

    onceden 150 ile giderken over drive off yapıp gazladığımda yapmıyordu kesinlikle


    bu lock-up mekanizmasının devreye girme zamanı ortalama nedir acaba ?

    birkaç deneme yapıym diyorum ona gore
    Lock-up araçtan araca değişmekle birlikte üst viteslerde, genellikle en üst viteste ve tps'nin %30'un altında olduğu durumlarda devrede kalır.

    Bu arada geçiş genel olarak sertse balata (disk)ler de aşınmış olabilir. Şehiriçinde vites geçişlerinde devir farkı az olduğundan vuruntu bu kadar hissettirmiyor olabilir. Ama bu durumda yine de şehiriçinde kendini belli eder.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.452
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sert değil çok sert

    yani birşeye çarpıp geçiyormuşum gibi anlık bi yavaşlama ve ileri atılma oluyor gum bide bir vuruntu sesi düşünebilirz

    ama günlükte kesinlikle ve kesinikle sıkıntı yok

    sıfırdan sert kalkış denedim ilk 2 vites sıfır sıkıntı

    şehir içi kickdown şeklinde vites atışları kusursuz anlık ve sarsıntısız hatta 3-4bin devir aralığında vitesin geçişini hissetmiyorsunuz bile

    ama nezaman uzun yola çıksam bunla karşılaşıyorum

    şanzıman olduğu içinde açıp baksak dicem aracım günlerce serviste kalıcak aşağı yukarı sorun tahmini yapabilirsem oralara ağırlık verip kademe kademe kontrol edicem

    bu arada bu sorun son 2 yıldır mevcut ama hiç uzerine düşmemiştim

    aracım 2006 model 1.4 otomatik getz 97bin km de

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  6. #6
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arabanın lock up selenoidi shift selenoidide valve main bodysi gidiktir OBK

    şaka bir yana OBK nın deidklerine aynen katılıyorum... bide şu var havalar ısındıkca şanzıman içindeki yağ ısısı arttıkcada bu tip gereksiz diğer vites geçiş ve düşüş lerdede vuruntu veya kaçırma yapması olasıdır... bide kick down yapıp vites düşürüp gazı yarım verip viteisn tekrar yükselişini bekle direktmi geçecek yoksa salınım yaparak 3000 4000 devir zıplayıpmı geçecek.. eğer öyle olursada büyük ihtimalle ısıdan kaynaklı low clutch dedikleri kısımdaki pistonlardada sorun olabilir...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @timucintt 'nin de vurguladığı gibi ısınan yağdaki viskozite kaybı da buna sebep olabilir. Şanzıman yağı ne zaman değişti bilmiyoruz. Ama sorunun hep son viteste oluşması yine de bana lock-up'ı hatırlatıyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.452
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7bin km oldu yağ değişeli yağı eskidiği zaman vites geçişlerinden hissedeibliyorum aslında rahat bi 5bin km si daha var diye düşünüyorum

    son vitesde olduğundan dediklerinizden sonra lockup olayına odaklanıcam

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •