User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Peugeot 406 - Varex için Yardım Lütfen!!

  1. #1
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Peugeot 406 - Varex için Yardım Lütfen!!

    Merhaba arkadaşlar, aracıma varex egzoz takmak istiyorum. Fakat sesi maksimum seviyeye çıkartırken güçten yanada ek gelmesini istiyorum. Bunun için nasıl bi egzoz yada boru sistemiyle bu işi başarıyla çözebilirim? Sanırsam back pressure konusu açılcak yine ama ben halk dilindede dendiği gibi alt devir / üst devir farketmez, güçten ve sesten yana taviz vermemek için neler yapmalıyım? Kaçlık boru kullanmalıyım, egzoz girişim kaçlık olmalı? Açıkken veya kapalıyken back pressure da değişiklik olurmu? işin aslı ciddi bir yardıma ihtiyacım var, bana komple izlemem gereken yolları anlatırsanız sevinirim arkadaşlar..

    - Araç 2001 model mk2 Peugeot 406 / 2.0 - Manuel - Benzinli.
    - Şuan üzerinde 51 lik kendi orjinal borusu var, katalizör iptal edildi..

    Şimdiden bilgileriniz için çok teşekkürler arkadaşlar..
    ig: erayender

  2. #2
    Bi1ReD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    1.329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben gene 51'lik düz boru çekmiştim sonada remus taktım sesi ve performansı gayet tatminkardı.
    Çapı büyütme bence gerek yok yanlız arabada tüp varsa kat iptali sıkıntı yaratabilir. Rolentide istop etme gibi.
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada YJ nin sisleride yere bakıyor kardeşim kimseyi rahatsız etme şansı yok emeklemedıklerı surece


    edit:bizim sislerimiz sadece surungen hayvanları rahatsız eden cinsten
    CRM
    ECUFAST

  3. #3
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabada tüp yok daha öncedende hiç takılmamıştı.. Kimileride 63 mm çaplı egzoz ile 63 lük boru senin için en ideali diyor ama bilemiyorum ***** şuan kat söküldü back pressure sağlansın birazda sesi kıssın diye kat yerine ufak bi susturucu takıldı ama artık pederlerin elinden kurtardığım için aracı o susturucuda çıkabilcek
    ig: erayender

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bi1ReD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben gene 51'lik düz boru çekmiştim sonada remus taktım sesi ve performansı gayet tatminkardı.
    Çapı büyütme bence gerek yok yanlız arabada tüp varsa kat iptali sıkıntı yaratabilir. Rolentide istop etme gibi.
    kat iptali sonrası araç lpg'de saçmalarmı diyosun yani ? bendede anyı sıkıntı var arıza falan yakmıyor ama araç saçma salak çalışıyor ?

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    gebze
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece egsoz sistemiyle alabileceğiniz en fazla güç 5 hp civarı olur sanıyorum.. bence birazda motora girseniz iyi olur gibi...

  6. #6
    Bi1ReD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    1.329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VtecDream Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kat iptali sonrası araç lpg'de saçmalarmı diyosun yani ? bendede anyı sıkıntı var arıza falan yakmıyor ama araç saçma salak çalışıyor ?
    406'larin katında sensor var oyuzden sacma salak calismasi ve istop etmesi normal bi bir çözüm bulmamistim.
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada YJ nin sisleride yere bakıyor kardeşim kimseyi rahatsız etme şansı yok emeklemedıklerı surece


    edit:bizim sislerimiz sadece surungen hayvanları rahatsız eden cinsten
    CRM
    ECUFAST

  7. #7
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    galiba 63 lük düzboru + varex sisteminde karar kıldım..
    ig: erayender

  8. #8
    A.Cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 araç için 63 bi nebze fazla gelecektir ben de 1.6 16v 100hp aracımda 51 mm boru kullanıyorum.
    Custom Electronic Projects

  9. #9
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rfn motor kodlu ise çift sensörlü biraz sıkıntılı yanıltıcıda taksan arada yakıyor arıza lambasını. rfr lerde öle bi sıkıntı yok. 2001in ilk yarısından sonrakiler rfn olması lazm..
    aynı motora sahip 206gti aracımda katı iptal edip 60lık boru ve sona yine iç ve giriş çapı 60lık olan carub marka(100liralık bi egsoz) ortayada 60lık bi susturucu taktık. alt devirler olsun üst devirler olsun gayet iyiydi. İşin özü bence boru 60lık uygun. bunu takarken orta ve sona takılan susturucularn çapıda 60lık olmalı daralma ve genişleme olunca bozuluyo sistem..
    sesini merak ediyorsan youtube da ug 206 yazarsan o araçdaki egsoz sistemi sölediğim şekildeydi.varex hakkında bilgim yok malesef.

  10. #10
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A.Cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 araç için 63 bi nebze fazla gelecektir ben de 1.6 16v 100hp aracımda 51 mm boru kullanıyorum.
    Araç 2.0
    ig: erayender

  11. #11
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rfn motor kodlu ise çift sensörlü biraz sıkıntılı yanıltıcıda taksan arada yakıyor arıza lambasını. rfr lerde öle bi sıkıntı yok. 2001in ilk yarısından sonrakiler rfn olması lazm..
    aynı motora sahip 206gti aracımda katı iptal edip 60lık boru ve sona yine iç ve giriş çapı 60lık olan carub marka(100liralık bi egsoz) ortayada 60lık bi susturucu taktık. alt devirler olsun üst devirler olsun gayet iyiydi. İşin özü bence boru 60lık uygun. bunu takarken orta ve sona takılan susturucularn çapıda 60lık olmalı daralma ve genişleme olunca bozuluyo sistem..
    sesini merak ediyorsan youtube da ug 206 yazarsan o araçdaki egsoz sistemi sölediğim şekildeydi.varex hakkında bilgim yok malesef.
    RFN kodlu, kat zaten sökük, söküldüğünden bu yana 1 kere ikaz lambası yaktı oda gece çok yüklenmiştim, bana yüklendiğinde arıza verme olasılığı artar demişlerdi zaten. Onuda sistemden sildirdim şuan hala herhangi ikaz ışığı yanmıyor.. Buarada paylaşımın için teşekkürler. Hemen izliyorum videoyu sonuçta motor aynı döşencek olan sistemde aynı gibi büyük ihtimal ortayı taktırmıcam ama 3 aşşağı 5 yukarı ses aynı olur diye düşünüyorum..
    ig: erayender

  12. #12
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERY98 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    RFN kodlu, kat zaten sökük, söküldüğünden bu yana 1 kere ikaz lambası yaktı oda gece çok yüklenmiştim, bana yüklendiğinde arıza verme olasılığı artar demişlerdi zaten. Onuda sistemden sildirdim şuan hala herhangi ikaz ışığı yanmıyor.. Buarada paylaşımın için teşekkürler. Hemen izliyorum videoyu sonuçta motor aynı döşencek olan sistemde aynı gibi büyük ihtimal ortayı taktırmıcam ama 3 aşşağı 5 yukarı ses aynı olur diye düşünüyorum..
    o zaman şanslısın ben yanımda laptopla geziyordum yandıkca söndürüyordum belkide benim taktığım yanıltıcı dandikdi.. orta sökük hali kafayı fazlaca şişiriyor şahsen ben dayanamıyorumama sen sesli olsn demişin. benm bahsettiğim şekilde rolantide ve 3bine kadar gayet sessiz sonrası yırtıcı oluyordu.

  13. #13
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRUEL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman şanslısın ben yanımda laptopla geziyordum yandıkca söndürüyordum belkide benim taktığım yanıltıcı dandikdi.. orta sökük hali kafayı fazlaca şişiriyor şahsen ben dayanamıyorumama sen sesli olsn demişin. benm bahsettiğim şekilde rolantide ve 3bine kadar gayet sessiz sonrası yırtıcı oluyordu.
    Videoları izledim, güzel saplamışsın yok ya varex e güveniyorum sonuçta kapattığımızda keseceğine tanık oldum heleki ağzına kadar yüklü 200 sx ti
    ig: erayender

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •