User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Supercharger Eaton M90 ve M62 sorularım var??

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Supercharger Eaton M90 ve M62 sorularım var??

    merhaba arkadaşlar.. öncelikle yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.. uzun bi süredir eaton supercharger lar hakkında araştırma yapıyorum baya da bişey öğrendim.. cevabını bulamadığım bazı sorularım var: iki ayrı supercharger da ok işareti ile çizip numaralandırdığım yerlerin bağlantıları nereye yapılıyo bulamadım.. yakın bi zamanda bi arkadaşım amerikaya gidiyo ve bunlardan bi tanesine karar verip getirtmem gerekiyo ama önce bu soruların cevabını bulmalıyım sonra hangisinin en doğru olduğuna karar verelim beraber..



    bu m62 model eaton.. bunda bypass valve in ddiğer ucu nereye bağlanıyo ve diğer numaralar (aslında uygun olan bu gibi benim için çünkü havayı diğerlerine göre basarken daha az ısıtıyormuş edindiğim bilgilere göre)



    bu da m90 eaton.. bu nu bulması m62 ye göre daha kolay ve fiyatı biraz daha uygun oluyo ama bunda da numaralandırılan yerlerin nereye gittiği hakkında hiçbi bilgim yok..

    genel yapıyı ve m42b18 3.18is lerde yurt dışında yapılan sistemi üç haftadır inceledim ne nerde nasıl yapılacak baya bi fikir sahibiyim ama yukarıdaki sorular cevaplanması gerekiyo.. daha çok DIY -do it yourseft- bi proje olacak gibi.. ama biz yourself 'i beraber yapabiliriz..

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    bir önerim var ama yanlış anlama neyin nereye bağlanacagını bilmiyosan proje senin için macera olur emeğini zamanını ve cebini boşa yorma

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi öncelikle neyin ne olduğunu bilmen gerekiyor.

    M62 ve M90 da hem mekanik boost control actuator'ü(by-pass aktüatörü) hem de Boost control selenoid'i var. Aktüatörü zaten turbo wastegate aktüatöründen biliyorsundur. Vakumla çalışır. Boost'a ihtiyaç olmadığı zamanlarda by-pass'ı açar. Kelebekten hemen sonraki vakumla çalışır ki zaten resimde de kelebekten hemen sonra vakumunu aldığı görülüyor. Boost control selenoid'i ise ECU tarafından kontrol edilir ve boost control actutor(by-pass) aktüatörüne destek olur. TPS'ye göre tetiklenir. Bir nevi BOV görevi görür. Gaza tepkiyi düzenler.

    Burada asıl sorun senin boost control selenoidi nasıl çalıştıracağın. Yoksa gösterdiğin bağlantıların neredeyse hepsi manifold vakumu çıkışları. Onları bağlamak sorun değil. Biri de selenoidin paralel vakum hattı.

    Bu arada m90 senin 1.8L arabana çok büyük. m62 bile bence büyük gelir. m45 işini görür. Hem boost control selenoidi de yok m45 de... Hem de uygun fiyatlı. Daha az ısınması da cabası. Üstelik stock internal ile daha güvenilir olur.

    Bence biraz daha araştır. Hem supercharger mantığını, hem çeşitlerini, flow haritalarını, hem de senin motoruna uygun olan SC'yi iyice araştır derim. Custom SC işi kolay değildir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standartı 130 hp olan bu makina sc den sonra ne alıcak ve maliyeti ne olucak merak ettim
    BOZBEY

  5. #5
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir önerim var ama yanlış anlama neyin nereye bağlanacagını bilmiyosan proje senin için macera olur emeğini zamanını ve cebini boşa yorma
    belki doğru söylüyor olabilirsiniz ama adamlar evinin arka bahçesinde bu işi yapıyolar ben de bi yerden başladım gidebildiğim yere kadar gidecem sonra ankara istanbul çözüm nerde ise oraya doğru yol alacaz inşallah..

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cembozbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    standartı 130 hp olan bu makina sc den sonra ne alıcak ve maliyeti ne olucak merak ettim
    Stock b18 integra'dan 180 hp'ye kadar güç alınabiliyor. 200hp'yi görmek için remap ve aftercooler vs gibi ilave sistemler kurmak gerekir. Standardı 138-140hp.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi öncelikle neyin ne olduğunu bilmen gerekiyor.

    M62 ve M90 da hem mekanik boost control actuator'ü(by-pass aktüatörü) hem de Boost control selenoid'i var. Aktüatörü zaten turbo wastegate aktüatöründen biliyorsundur. Vakumla çalışır. Boost'a ihtiyaç olmadığı zamanlarda by-pass'ı açar. Kelebekten hemen sonraki vakumla çalışır ki zaten resimde de kelebekten hemen sonra vakumunu aldığı görülüyor. Boost control selenoid'i ise ECU tarafından kontrol edilir ve boost control actutor(by-pass) aktüatörüne destek olur. TPS'ye göre tetiklenir. Bir nevi BOV görevi görür. Gaza tepkiyi düzenler.

    Burada asıl sorun senin boost control selenoidi nasıl çalıştıracağın. Yoksa gösterdiğin bağlantıların neredeyse hepsi manifold vakumu çıkışları. Onları bağlamak sorun değil. Biri de selenoidin paralel vakum hattı.

    Bu arada m90 senin arabana çok ama çok büyük. m62 bile bence büyük gelir. m45 işini görür. Hem boost control selenoidi de yok m45 de... Hem de uygun fiyatlı. Daha az ısınması da cabası. Üstelik stock internal ile daha güvenilir olur. Stock motora m90 büyük risk...

    Bence biraz daha araştır. Hem supercharger mantığını, hem çeşitlerini, flow haritalarını, hem de senin motoruna uygun olan SC'yi iyice araştır derim. Custom SC işi kolay değildir.
    ankaradan, bana yakın bi yerden yani bu işten anlayan birini keşfetmiş olmam bile bi adım

    araçtırdığım kadarıyla havayı basarken en çok ısıtan modeller m45 lerde ve intercoolar olmadan m62 ve m90 uygulamarı var.. benim düşüncem de bu intercoolar olmadan... hava filtresi sonrasında gaz kelebeği sonra süpercharger sonra direk emmeye.. ve aşırı yüksek basınc istemiyorum en fazla 6-7 psi gibi..

    şöyle hızlı bi göz atarak yapmaya çalıştığım şey hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz

    M90 Supercharger to M42! - M42club.com - Home of the BMW E30/E36 318i/iS

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şuradan da bakarsan m90'ın 3L - 5L motorlar için tavsiye edildiğini görürsün. Bence büyük. Ataleti yüksek olur. m45 ancak yüksek devir çevirtirsen fazla ısınır. Önemli olan motora göre SC seçmektir. Eğer ileriye dönük birşeyler planlıyorsan ancak m62 bence uygundur. m62'nin üstü bence de eaton'ca da 1.8L motora fazla.

    Performance Products | 5th Generation "M" Series Supercharger

    Gösterdiğin linkteki arkadaş manifoldu çok amatörce yapmış. Çok daha güzel, aftercooler su soğutmalı bir manifold yapılabilir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle neden supercharger sorusunun cevabını bulmanız lazım.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #10
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuradan da bakarsan m90'ın 3L - 5L motorlar için tavsiye edildiğini görürsün. Bence büyük. Ataleti yüksek olur. m45 ancak yüksek devir çevirtirsen fazla ısınır. Önemli olan motora göre SC seçmektir. Eğer ileriye dönük birşeyler planlıyorsan ancak m62 bence uygundur. m62'nin üstü bence de eaton'ca da 1.8L motora fazla.

    Performance Products | 5th Generation "M" Series Supercharger

    Gösterdiğin linkteki arkadaş manifoldu çok amatörce yapmış. Çok daha güzel, aftercooler su soğutmalı bir manifold yapılabilir.
    dediğin doğru bu çok amatörce yapılmış bi proje.. ben bu setup da manifolda hiç ellemeyeceğim kendi orjinalini kullanacağım.. aklımda bi başka soru da: şimdi bazı superchargerlarda genellikle m62 lerde gaz kelebeği de geliyo ben gaz kelebeği olmadan gösterdiğim linkteki gibi kendi gaz kelebeğini kullanmayı düşünüyorum bu konuda sıkıntı yaşar mıyım??

    araçla ilgili uzun vadede planım ise şu: şimdi supercharger i en basit mantıkla takıp arabayı yürütmek.. ilerde intercoolar ı da işin içine dahil etmek enjektör konusunda kararsızım dahil edersem de sonra olacak.. amaç bütün bi masrafın altına birden girmemek.. 3-5-7 sene sonra araba motor isteyince stroker yapmak ama bunun için çok zaman var..

    bu durumda superchargerı 150 dolar gibi maliyetle getirtebileceğim sonrasında sistemi kurup çalıştırmak kalıyo orjinal manifolt olacağı için orda bi işçilik yok yalnızca düzeneği kurmak için gerekli olan ayaklar torna kayış vs var..

    şimdi bu adımlar göz önüne alındığı zaman m45 i mi m62 yi seçmek daha mantıklı?? ayrıca by pass valfi olmayan modellerde rölantı problemi nasıl aşılıyo harici bi bypass mı takılması gerekir yoksa ICV -iddle conrol valve aracın orjinal setupında ki gibi gaz kelebeğinden önce ve sonra bağlantısı yapılsa sıkıntı aşılır mı??

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle neden supercharger sorusunun cevabını bulmanız lazım.
    şöyle söyleyim amacım ortalama kendim uğraşarak yani profesyonel bi yardım almadan 170-180 beygir civarına çıkarmak.. ve en önemlisi alt devirlerden başlaraytak bi tork istiyorum..

    diğer önemli bi sebep de uygun fiyatlı bi superchargerı alma imkanım olduğu için montaj vs aşamasında kendimiz uğraşmayı sevdiğimiz için elimizden geldiği kadar kendimiz yapacaz ve yaptırcaz.. en büyük maliyet bu aşamada charger gibi gözüküyo diğer masraflar hem daha az hem de zamana yayılacağı için bizi maddi olarak kasmayarak.. düşük barlarda motor içine girmeden "bizi tatmin edecek kadar" güç artışı sağlayacakk..

    turbo da öteden beri ısınamadım ve bizim tek başımıza içinden çıkamayacağımız kadar teferruatlı ve birden maliyet gerektiren bi sistem olarak görüyoruz..

  12. #12
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bazı superchargerlarda genellikle m62 lerde gaz kelebeği de geliyo ben gaz kelebeği olmadan gösterdiğim linkteki gibi kendi gaz kelebeğini kullanmayı düşünüyorum bu konuda sıkıntı yaşar mıyım??


    şimdi bu adımlar göz önüne alındığı zaman m45 i mi m62 yi seçmek daha mantıklı?? ayrıca by pass valfi olmayan modellerde rölantı problemi nasıl aşılıyo harici bi bypass mı takılması gerekir yoksa ICV -iddle conrol valve aracın orjinal setupında ki gibi gaz kelebeğinden önce ve sonra bağlantısı yapılsa sıkıntı aşılır mı??
    yukarıdaki sorular hala güncelliğini koruyo gözden kaçmasın

    biraz daha araştırdığımda m45 in aslında gayet yeterli olacağını gördüm ama bybass valve m45 lerde üzerinde gelmiyo.. ayrıca yakıt ekonomisi ve az da olsa güç kaybı olmaması için gerekli... bu durumda ileride elimiz ayağımız denk durmaz düşüncesini de göz önünde bulundurarak stroker filan yaparsak m62 daha iyi olacakdie düşünüyorum.. üstünde gelen bypass ve selenoid i ekstra masraf olmadan kullanmak açısından..

    yalnız soru şu: bu sefer m62 nin özellikle yüksek devirlerde fazla gelecek olan boost unu istediğimiz seviyelerde 6-8 psi arasında tutmak mümkün mü?? (bi şekilde mümkün olduğunu biliyorum ama bunun yolu nasıldır?? blow off mesela ya da supercharger daki bypass valve ve selenoid bu işlevi görür mü... okuduğum kadarıyla burda fazla gelen boost atmosfere bırakılabilir dio ama bunun yolu????

  13. #13
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mini cooper s'den çıkan bypass valfini kullanabilirsin m45'de. (fiyatları 150-200tl gibi bişeydi)

    Süperşarj kullanan biri olarak, mecbur kalmasaydım turbo kullanacaktım. Ki k03s turbomu aldım, yerleştiremedim.
    Söyleyebileceğim custom uygulamalarda süperşarj, turbodan daha fazla incelik ve uğraş gerektiriyor. Ayak, flanş yaptırmak sorun(küçük şehirde olduğumdan, cnc'de parça kestirmek çok masraflı ve laf anlatmak mesele) ve işin gergi-kayış kısmı var bide Keşke hemen kayışı takıp üflemeye başlasak ama olmuyor. Turboyu bidaha düşünseniz iyi olur. Ama illa ki süperşarj diyorsanız yine yardımcı olmak isterim. Şimdiden kolay gelsin

  14. #14
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o chargerlarin ucuz olmasi seni yaniltmasin.turbonun maliyetini cok cok gecer onu uygulamak.kimbilir tornaciya cnc ye kac defa ayni parcayi yaptiracaksin Allah bilir.cunku hic bir parca al tak olmayacak.

  15. #15
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mini sisteminin aynısını oturtmak çok kolay imiş uygulayanlar öyle diyor.. ancak sadece by pass valfine vereceğim para 150-200 lira ise üzerinde by pass ve selenoid zaten gelen bi 62 almak 150 dolara daha mantıklı.. o zaman fazla üflerse m62 ateşini nasıl alacaz bu sefer de blow of mu takmak zorunda kalacaz... ?

    uyarıları şiddetle dikkate alıyorum ama içimdeki ses gine de supercharger diyor arkadaşlar... ugraşmayı sevdiğimizden midir nedir

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla kim kolay diyorsa ona inanma..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #17
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mini cooper s'den çıkan bypass valfini kullanabilirsin m45'de. (fiyatları 150-200tl gibi bişeydi)

    Süperşarj kullanan biri olarak, mecbur kalmasaydım turbo kullanacaktım. Ki k03s turbomu aldım, yerleştiremedim.
    Söyleyebileceğim custom uygulamalarda süperşarj, turbodan daha fazla incelik ve uğraş gerektiriyor. Ayak, flanş yaptırmak sorun(küçük şehirde olduğumdan, cnc'de parça kestirmek çok masraflı ve laf anlatmak mesele) ve işin gergi-kayış kısmı var bide Keşke hemen kayışı takıp üflemeye başlasak ama olmuyor. Turboyu bidaha düşünseniz iyi olur. Ama illa ki süperşarj diyorsanız yine yardımcı olmak isterim. Şimdiden kolay gelsin
    sen nasıl bi superjarzı hangi araba da kullanıyosun kardeşim uygulama ve setup hakkında biraz bilgi verir misin??

  18. #18
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim kullandığım el yapımı centrifugal (rotrex, vortech diye nette aratırsan fikir verir) süperşarj. Araç 307 1.6. Ve tekrar hatırlatmak isterim ayak ve gergilere harcıyacağın para süperşarjın fiyatını geçecektir.

  19. #19

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    296
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerçekten macera bir durum söz konusu bende sc kullanıcısıyım. kesinlikle hele custom bir uygulama söz konusuysa turbo maliyetini geçecektir bundan şüphem yok. eğer maliyet zaman vs. hiç birşey sorun değilse kolay gelsin diyelim. öncelikle bende aracınız için m62 nin büyük geleceği kanısındayım bana kalırsa m45 gayet yeterli. Soğutma işini kesinlikle göz ardı etmeyin derim. JDM works e danışırsanız 3.20 için sc uygulamaları mevcut. ciddi sabır ve emek isteyen bir iş. Kolay gelsin..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •