User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Lada Niva 1.6 & Lada Niva 1.7

  1. #1
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.815
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lada Niva 1.6 & Lada Niva 1.7

    Arkadaşlar merhaba,
    Nete çok detaylı bir araştırma yapamamak la beraber aslında sizin görüşlerinize daha çok önem verdiğimden böyle bir konu açtım.
    Şuan çiftlikte 5 metrelik ağaç aralarında sorunsuz ilerleye bilecek ( şuan bitanede suburbanımız var onunla Ağaçlara zarar vermeden gezemiyoruz...)bi 4X4 e ihtiyacımız var..

    Almayı düşündüğümüz araç haftada 1-2 kere Ankara-Çubuk arası 40 km asfalta inecek onun haricinde ağırlıklı olarak arazide kullanılacak,


    Bu kriterlere en uygun ucuz araç Niva..Yanlız bu Nivalarda 2 çeşit motor kullanılmış hangisi tavsiye olunur,Aralarında ne fark vardır,Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam en cok kullanılanı 1.6 olanlar, 1.7 lerde belki güzeldir ama, hangisi çok tercih ediliyorsa ülkemizde o yönde parça ve onarım trafiği olduğundan, 1.6 daha mantıklı gibi görünüyor
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.078
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 karbüratörlü, 1.7 enjektörlü diye kalmış aklımda. Yollarda daha çok 1.6 var sanırım. 1.7 pek satılmadı......
    1,7'ler daha yeni model olarak var. Ben mümkün olan en yeni modeli ve enjektörü tercih ederim şahsen.........
    Okumadan imzalamam.....

  4. #4
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eger alabiliyrsaniz 1.7 enj. Alin bence herikisini kullandik. Enjeksiyonlu olan daha sorunsuzdu. 96 ve ustuydu sanrim tek nokta enj. 95 ler 1.7 ama enj. Deildi.

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düşük model alınacaksa zaten el mahkum karbüratörlü 1.6'ya. Ama imkan varsa ve yüksek model alınacaksa 1.7 enjeksiyonlusu tercih edilir. Avrupa'da 1.7 enjeksiyonluları fabrikasyon LPG'li olarak bile satılıyor.

    Hatta 1.7 fabrikasyon sıralı sistem LPG'lisinin fifth gear testi;

    Fifth Gear [20x02] - Lada Niva - YouTube


    Bu arada Niva bahsettiğiniz şartlar için biçilmiş kaftan.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.815
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    keşke bulabilsem fabrika çıkışı lpg li ozaman süper olurda yok sanırım ülkemizde..

    Anladığım kadarıyla zaten amacı dışında bişey beklemeyeceğin niva için temiz olsun hangisi olursa olsun alınır...

  7. #7
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında benım size önerim samurai yada pajero olurdu. PAjeronun 86 modeli bile ladayı 2-3 kere eskitebilecek sağlamlıkta.

  8. #8
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.815
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benım size önerim samurai yada pajero olurdu. PAjeronun 86 modeli bile ladayı 2-3 kere eskitebilecek sağlamlıkta.
    xj,zj,kullandık şimdi wj kullanıyoruz bahsettiğim gibi suburbanımız var,araziye yabancı değiliz ailecek.Bencede pajero mantıklı ve güzel bir seçenek ama bizim için işlevsellik ön planda, arkasına 1000 kg su tankını takıp 5 metrelik ağaç aralarından geçicez okadar..Aslında 135lik massey bile yapar bu istediğimizi ama çiftlik işleri içinde az çok kullanılır,diğer araçlarımız zarar görmemiş olur...

    Yinede çevrenizde bildiğiniz 10.000 tl ye kadar bu tarz bir araç varsa ilgilenirim...

  9. #9
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 karbüratörlüsü ile 1.7 enjeksiyonlusu arasinda yakit farki olacak diye umut ediyorsan simdiden vazgec bu sevdadan. Zira ikisi de cok yakar. Ikisinin arasindaki yakit farkini soyle ozetliyim; biriyle gerek arazide gerek duz asfaltta belli bir mesafeyi atiyorum 50 liraya aliyorsan otekiyle 48 liraya alirsin

    Her ikisine de sahip olmus dagda bayirda sehir icinde bilfiil kullanmis biri olarak soyluyorum

    Kronik olarak karburator kapagi kis aylarinda cok nem yapar dolayisi ile atesleme saglikli olmaz ve araba calismaz. Icine biraz gress yagi surersen sorun cozulur. Lada Nivalarda sase yoktur. 4 tane osuruk profil boru ustune oturtulmus bir kasasi vardir. Darbelerde ve sert arazi kosullarinda o borular esner arabanin olmayan ayrodinamigini hepten bozar. Saft balansi bazen karin agritabilir. Fani yaz kis sicak ufler. Termostati devre disi birakirsan yazin problem olmaz. Koltuk ray sistemi cok zayiftir. Hemen hemen hepsi belli bir zaman sonra bozulur ve koltuk ileri geri gitmez. Ama ses yapar. Dolayisi ile cogu Niva sahibi koltuklari oldugu yere kaynatir. Eger uzun boylusan uzun mesafelerde rahatsizlik verir. Agir devir vitesi cok rahat gecerken 4x4 kilit vitesi bazi ladalarda neredeyse hic gecmez. Bazen ben zar zor soktugum 4x4 vitesini yerinden cikaramazdim. Bazen ayagimla tekmeleyerek vitesi cikardigim da olmustur. Agir deviri gercekten ciddi bir agir devir vitesidir. Benim cok hosuma giderdi. Agir devirde gelen tork arabayi cok keyifli hale getirir. Dimdik rampalari 3. Viteste patinaj ceke ceke cikarsin. Pardon badanajj

    Batunun bir lafi vardi lada ile ilgili. Pazar gunu Offroada sokarsin bir sonraki pazara kadar sanayide gecirirsin diye

    Parcalari cok ucuzdur. Gercekten cok ucuzdur. Fiat tofas parcalarinin cogu birebir uyumludur. OK144 lastik takarsan arazide hafifliginden ve kisa saftindan dolayi cok avantaj saglar. Asiri sert araziye girmeyceksen fiyati ve vergisine gore cok iddiali bir aractir.

    Dip not; Nivanin kralina 12 liradan fazla verme

  10. #10
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.815
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bora yazını keyifle okudum teşekkür ederim. Neredeyse kullanmış gibi hissediyorum şuan kendimi

    bitane 2.5 pajero var bugün onu görmeye gidicem ama nedense aklım bu nivalarda kaldı...

  11. #11
    SON TC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İSTANBUL/TAKSİM
    Mesaj
    512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eskı bir konu fakat suan konuyla alakalı bılgı toplarken rast geldım.
    ***** kıs geldı ,ve artık hobi tazmını yarış asvalt pistlerden off road çamur pistlerıne geçiş yapmak ıstıyorum. Ufaktan bı lada alıp baslayayım bu ıse dıyorum.
    Bugun besıktasta bı tane aday var ,sorum su arkadaslar bu arabalardan anlayan eden tanıdık ustamız var mı ? gidip gösterebılecegımız 3 tane vıtes var bunların çalışıp çalışmadıgını kontrol ettırebılecegımız bır yer . Seyrantepe civarlarındada olabılrı.

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    1.747
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SON TC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eskı bir konu fakat suan konuyla alakalı bılgı toplarken rast geldım.
    ***** kıs geldı ,ve artık hobi tazmını yarış asvalt pistlerden off road çamur pistlerıne geçiş yapmak ıstıyorum. Ufaktan bı lada alıp baslayayım bu ıse dıyorum.
    Bugun besıktasta bı tane aday var ,sorum su arkadaslar bu arabalardan anlayan eden tanıdık ustamız var mı ? gidip gösterebılecegımız 3 tane vıtes var bunların çalışıp çalışmadıgını kontrol ettırebılecegımız bır yer . Seyrantepe civarlarındada olabılrı.
    Abi böyle sorular sorup piyasasını arttırmayalım lütfen almak üzereyim 2.000 eksiğim kaldı

  13. #13
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    modeli ne kadar yeni veya eski olursa olsun kaportasını dikkatle inceleyin çürüme olayı bela nivalarda, yeni teknoloji motor daha iyidir tabi ki karb olayı arazi için u mu vs daha sorunsuz olarak gören de var ama ben alacak olsam 1.7 alırdım.
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •