User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Kule gergilerinde kullanılan kaza anında kıvrılabilen borunun kod numarası tipi ?

  1. #1
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kule gergilerinde kullanılan kaza anında kıvrılabilen borunun kod numarası tipi ?

    Yazdığım gibi bu boru türünün kodunu bulmam gerekiyor, çeşit çeşit numaraları olduğunu varsayarak bildiklerinizi öğrenmek istiyorum bu metaller hakkında, tamamen kendi aracım için düşünüyorum ticari hiçbir mesele sözkonusu değil, yurtdışından parça getirmenin eskisi kadar kolay olmadığını artık biliyoruz, ve shipping fiyatlarıda parça büyük olduğu için pek uygun olmuyor.

    Kısaca hangi metaller hangi kodlar üzerinde durmamız gerekiyor ?

    Daha önce yapanlar üretenler muhakkak vardır bu sitede ve yol göstermelerini istiyorum. Teşekkürler şimdiden

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kule gergilerini kaza anında kıvrılabilsin die yapmıyorlar, birde kıvrılabilmesi kolay olan bir metali özellikle seçmiyorlar..
    Neyse o kısmı geçiyorum istediğin metal Molibden oranı yüksek çelik boru.. Ayrıca dikişsiz olması lazım, sağlamlık açısından..
    Bulma ihtimalin var ama çok değil.. (crommoly olarak da geçer)

    En çok tercih edilen ve kullanılanı da 4130 kodlu olanı.. Ben de 4130 tavsiye ederim Oldukça kaliteli ve sağlam..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim Yavuz

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dikişşiz çelik çekme olması şart daha fazla detay için bknz fia j eki

    http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/18...2011042012.pdf

    afiyet olsun

  5. #5
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En yakın ornek çekme doğal gaz borusu. Kimi yarış araçlarında sonradan yapılan roll cageler bu sekilde Bu borular kullanilip yapılıyor.

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi kaza anında yamulacak kadar mukavemette bir boru aracın 2 kulesini birbirine bağlayan şasenin kendisinden daha yumuşak demektir. O zaman da hiç takma daha iyi hiçbir anlamı kalmıyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dikişşiz çelik çekme olması şart daha fazla detay için bknz fia j eki

    http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/18...2011042012.pdf

    afiyet olsun
    Saol canım benim

    Alıntı Can_t Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En yakın ornek çekme doğal gaz borusu. Kimi yarış araçlarında sonradan yapılan roll cageler bu sekilde Bu borular kullanilip yapılıyor.
    Pek bi garipmiş

    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi kaza anında yamulacak kadar mukavemette bir boru aracın 2 kulesini birbirine bağlayan şasenin kendisinden daha yumuşak demektir. O zaman da hiç takma daha iyi hiçbir anlamı kalmıyor.
    Mantıklı tabi

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kule gergilerini kaza anında kıvrılabilsin die yapmıyorlar, birde kıvrılabilmesi kolay olan bir metali özellikle seçmiyorlar..
    Neyse o kısmı geçiyorum istediğin metal Molibden oranı yüksek çelik boru.. Ayrıca dikişsiz olması lazım, sağlamlık açısından..
    Bulma ihtimalin var ama çok değil.. (crommoly olarak da geçer)

    En çok tercih edilen ve kullanılanı da 4130 kodlu olanı.. Ben de 4130 tavsiye ederim Oldukça kaliteli ve sağlam..
    4130 dikişsiz boru zor ya

    bulabileceği dikişsiz çelik çekme boru iş görür bence..

    Biz kaya delme makinalarında delme borusu yapıyorduk, st37, st52-3 güzel işler çıkartıyordu

  9. #9
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten piyasada en kolay bulunan çelikler onlar ama onların bile dikişsizini bulmak zor.. Hatta istenen çapta bulması bile zor
    Aslında ST52 ısıl işleme sokulsa ciddi değerler verir
    ama yinede 4130 a ulaşırmı bi denemek lazım
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4130 dikişsiz boru zor ya

    bulabileceği dikişsiz çelik çekme boru iş görür bence..

    Biz kaya delme makinalarında delme borusu yapıyorduk, st37, st52-3 güzel işler çıkartıyordu
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  10. #10
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son durum; 4130 kaynağının sıkıntılı olduğunu söyledi arkadaşım hem maliyetli hemde iş gücü olarak zorlayıcı olacağını söyleyip bir alüminyum kodu söyledi dedi hem hafif olur hemde iş görür derecede yatay şekilde şekil verip onlardan yaparız dedi ortayada paso koyarak gerip çekme işlemini görürüz dedi bakalım hayırlısı aracın orjinal kule arası ve şasi ölçülerini bulup onlara göre araç üstünde uygun şablonlar çıkarmayı düşünüyoruz, neticede 30 senelik araç daha önce aracın kulelerini düzeltmek için çektirebiliriz önce bakıcaz ne kadar kayık olduklarına ondan sonra şablonları çıkartmak daha mantıklı olabilir şimdilik durum bu.
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  11. #11
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım 7075 aluminyum tavsiye etmiştir, tarif ettiği gibni yapılabilir evet..
    Aslında istanbulda olsan çok kolay yapardık ölçü flan çıkartabilirsen yine üretiriz..

    Yalnız aluminyumdan yapmanın fiyatı da oldukça yüksek olur, çelikden daha güzel olur..
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son durum; 4130 kaynağının sıkıntılı olduğunu söyledi arkadaşım hem maliyetli hemde iş gücü olarak zorlayıcı olacağını söyleyip bir alüminyum kodu söyledi dedi hem hafif olur hemde iş görür derecede yatay şekilde şekil verip onlardan yaparız dedi ortayada paso koyarak gerip çekme işlemini görürüz dedi bakalım hayırlısı aracın orjinal kule arası ve şasi ölçülerini bulup onlara göre araç üstünde uygun şablonlar çıkarmayı düşünüyoruz, neticede 30 senelik araç daha önce aracın kulelerini düzeltmek için çektirebiliriz önce bakıcaz ne kadar kayık olduklarına ondan sonra şablonları çıkartmak daha mantıklı olabilir şimdilik durum bu.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  12. #12
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanırım 7075 aluminyum tavsiye etmiştir, tarif ettiği gibni yapılabilir evet..
    Aslında istanbulda olsan çok kolay yapardık ölçü flan çıkartabilirsen yine üretiriz..

    Yalnız aluminyumdan yapmanın fiyatı da oldukça yüksek olur, çelikden daha güzel olur..
    Bakıcaz kanka zaten işlevselliği ve fiyatı en uygun şekilde yapılacak ürün peşindeyiz
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  13. #13
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takıpteyım

  14. #14

    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    takıpteyım
    bende takipteyim..

    aga bi gelişme olursa haber versene..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •