User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Turbo dizellerde motor freni?

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.113
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo dizellerde motor freni?

    Kimisi turboya zarar verir yapma diyor kimisi de hiçbirşey olmaz diyor.
    Zaten 2500d/d yı geçmem dizelde. Vites küçülttüğümde de max göreceğim devir 2750 dir.

    Konu hakkında yorumunuz nedir?

  2. #2
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O kadar alçak devirlerde herhangi bir sıkıntı yaratmayacağını düşünüyorum.. Nadir de olsa bende kullanıyordum motor frenini..

    Ama 3.vitesin sonlarında giderken 2'ye çekip yavaşlamaya çalıştığınızda devir bandı yetmeyeceği için sorun olabilir diye düşünüyorum.. Ama bahsettiğiniz rakamlarda hiç bir sorun yaşamazsınız..

  3. #3
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devir bandının ırzına geçmedikten sonra sorun yok
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dedıgın gıbı o devırler de kullanıyorsan maksımum 3000 - 3200 devir gorursun oda pek sorun olmaz gıbıme gelıyor. baktın frenle durmuyor asılırım motor frenıne 4 3 2 seklınde yaprım hep.

  5. #5
    powERS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    35
    Mesaj
    4.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyide zaten dizelde benzinli gibi bi yavaşlatma soz konusu olmuyo..

    sadece alt devırlerde ılk devırlenmeye baslarken bıraz ıse yarıyo yoksa 3 ten 2 ye alıpta gıderken yavaslatma pek yasanmıyo..

    *Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıştırma yüksek olduğu için gereksiz , zararlı olabiliyor
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  7. #7
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanmak boşa. bir etkisi olmuyor.

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Jem89 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O kadar alçak devirlerde herhangi bir sıkıntı yaratmayacağını düşünüyorum.. Nadir de olsa bende kullanıyordum motor frenini..

    Ama 3.vitesin sonlarında giderken 2'ye çekip yavaşlamaya çalıştığınızda devir bandı yetmeyeceği için sorun olabilir diye düşünüyorum.. Ama bahsettiğiniz rakamlarda hiç bir sorun yaşamazsınız..
    bazı durumlarda 4 le 100 le giderken 2 ye sokup hem fren hem motor freni yaptığım oluyor benim, ama debriyajı bırakmamak lazım 2. vitesin hızlarına düşmeden

    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanmak boşa. bir etkisi olmuyor.
    nası kanka ben motor freniyle duruyorum şehir içi yavaş trafikte, ki hızlıykende baya işime yarıyor

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kullanmak boşa. bir etkisi olmuyor.
    Hacimli bir dizel de dene bakalım nasıl olmuyor??

    INFINITI FX 30D S de kulakçıktan çekiyorum 7 den 4 e çok da güzel bir ses ile gayette iyi motor freni yapıyor.

  10. #10
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek dezavantajı debriyaj

    yoksa motorfreni iyidir.. yakıt tüketimin sıfırlanır, ısı minimize olur,

  11. #11
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dounun arabada hacimliydi
    Bende kullaniyorum bazen birazda olsa yavaşlatiyor gerci bizim araba gazdan ayagi cekince kolay kolay salmiyor kendini

  12. #12
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende kullanıyorum cogu zaman ve ıse yaradıgına cok sahıt oldum..
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •