User Tag List

Sayfa 1/7 123 ... SonSon
127 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Renault K4M turbo uygulama

  1. #1
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Renault K4M turbo uygulama

    K4M motora stock internal olacak şekilde max 0,4 bar günlük kullanım için turbo yapmayı düşünüyorum. karşılacağım sorunlar neler olur, fikirlerinizi önerilerinizi bekliyorum.

    Not: aracı drag roll vs için değil sadece keyifle kullanmak için turbo takıp erken dolan bir sistem düşünüyorum, fikirleriniz bu yönde olursa sevinirim.
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  2. #2
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kimse ugraşmaya değmez diye cevap bile vermemiş anlaşılan neyse konu silinebilir.
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  3. #3
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yurt dışında yapılan örnekleri mevcut, hatta tak ve kullan tarzı bir turbo sistemi var murat abi. motor içiyle elleşmeden adam 70-80 hp güc aldıgını felan yazmış ki bence cok cici bir değer. ***** ingiliz sitesinde k4m turboı yazınca direk cıkıyor
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumda izo nickliı arkadasımız uzunca bır donem turbo K4M kullandı konuyu gorunce yazacaktır panıge kapılma hemen
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  5. #5
    Jön Türk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4.549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    #eksikpazar

  6. #6
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    murat ileri : adanada başka ileri var mıydı yahu - ben alper ileri, tanıyamadım ama.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #7
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yurt dışında yapılan örnekleri mevcut, hatta tak ve kullan tarzı bir turbo sistemi var murat abi. motor içiyle elleşmeden adam 70-80 hp güc aldıgını felan yazmış ki bence cok cici bir değer. ***** ingiliz sitesinde k4m turboı yazınca direk cıkıyor
    mehmet aslına bakarsan o kitlerden daha ziyade bizim egzos manifoldunun olduğu yerde turbo kullanmak biraz zorlaşıyor, amerkanlarda kullanılan sts tarzı bir turbo uygulaması aklımdan geçen. hemen hemen tüm parçaları buldum sayılır. günlük kullanım için düşündüğüm güçden ziyade tork artışı yönünde olduğundan dolayı max hedeflediim güç 50 hp'yi geçmeyecek. motorla ilgili en ufak bir sıkıntım yok kırsam bile en fazla bir haftada tekrar toparlarım benim aklıma takılan yürüyen aksam yol tutuş vs. gibi konularda sorun yaşama riskim ***** motora parça bulsakta yol yürüyen aksamla ilgili çok fazla parça bulamıyoruz.
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forumda izo nickliı arkadasımız uzunca bır donem turbo K4M kullandı konuyu gorunce yazacaktır panıge kapılma hemen
    izzetin projesini inceledim, tr'de ilk ve bildiğim kadarıyla tek k4m turbo yapan arkadaşımız. yukarıda da belirttiğim gibi motor ile ilgili sıkıntı yok sadece yürüyen bu güce dayanırmı, ilk etapta düzğün bir şekilde yürüttükten sonra komple motor içine girerek daha yüksek güçler hedefleniyor ama önce ağzımızdaki cevizi bir kıralım
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    murat ileri : adanada başka ileri var mıydı yahu - ben alper ileri, tanıyamadım ama.
    tanıştığıma memnun oldum kurcalarsak illaki bir yerden akraba çıkarız
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  8. #8
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıfır motor 3bucuk -4 lira zaten k4m lerde
    Kırsanda sorun yok
    Her yağ değişiminde motor değiştir

    Projende başarılar sana
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  9. #9
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Murat abi, artı 50 hp için ben olsam fren sistemini mıncıklardım, şanzımanın ve buna bağlı aktarma elemanlarının dayanmayacağını pek düşünmüyorum.. Baskı ile balata konusunda demek istediğimi anlamışsındır abi
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  10. #10
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıfır motor 3bucuk -4 lira zaten k4m lerde
    Kırsanda sorun yok
    Her yağ değişiminde motor değiştir

    Projende başarılar sana
    halden anlayan bir renocuyu aramızda görmek güzel aynen dediğin gibi tecrübe ederken özellikle stock motorla düşük basınçta yapmayı bu yüzden istiyorum deneyim kazandıktan sonra motor içine zaten girilecek.
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Murat abi, artı 50 hp için ben olsam fren sistemini mıncıklardım, şanzımanın ve buna bağlı aktarma elemanlarının dayanmayacağını pek düşünmüyorum.. Baskı ile balata konusunda demek istediğimi anlamışsındır abi
    brembo max serisi diskler için araştırdığımda kullanan memnun kalanları pek görmedim öncelikle oem üzerinden değişikliğe gitmeyi düşünüyorum, taşıyıcılara müdahale ederek 259 mm'den 280 mm'e (rs disklerine) çevirebiliyoruz. en azından 280 mm'de spor disk bulmak daha kolay, zaten hem gücün yere aktarımı hemde tutunabilmek açısından semi slick lastiklerle kullandığımızda frenlerde yeterli performansı alırız diye düşünüyorum. baskı balata kısmına gelirsek üzerindeki baskı zaten daha 4000 km yaptı, iyi durumda olduğu için ilk etapta onunla kullanarak belirli bir km sonrasında aşınma derecesine bakarak gerekli değişiklik yapılacak, bu sayede hem şanzımanı kırmamış hemde nerelerde zayıf noktamız olduğunu görürüz.
    Alıntı M3yener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    indirilen benzin litre fiyatı değil götümüzdeki don

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    halden anlayan bir renocuyu aramızda görmek güzel aynen dediğin gibi tecrübe ederken özellikle stock motorla düşük basınçta yapmayı bu yüzden istiyorum deneyim kazandıktan sonra motor içine zaten girilecek.


    brembo max serisi diskler için araştırdığımda kullanan memnun kalanları pek görmedim öncelikle oem üzerinden değişikliğe gitmeyi düşünüyorum, taşıyıcılara müdahale ederek 259 mm'den 280 mm'e (rs disklerine) çevirebiliyoruz. en azından 280 mm'de spor disk bulmak daha kolay, zaten hem gücün yere aktarımı hemde tutunabilmek açısından semi slick lastiklerle kullandığımızda frenlerde yeterli performansı alırız diye düşünüyorum. baskı balata kısmına gelirsek üzerindeki baskı zaten daha 4000 km yaptı, iyi durumda olduğu için ilk etapta onunla kullanarak belirli bir km sonrasında aşınma derecesine bakarak gerekli değişiklik yapılacak, bu sayede hem şanzımanı kırmamış hemde nerelerde zayıf noktamız olduğunu görürüz.
    hem düşük basınc dıyosun hem 50 hp den bahsedıyosun,oyle kafana göre turbo kullanmayla olmaz o işler,düşük basıncla alacagın 15 yada 20 hp en fazla,daha üstüne gıdersen cıkamazsın işin içinden,malıyetı yukselır sana..

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hem düşük basınc dıyosun hem 50 hp den bahsedıyosun,oyle kafana göre turbo kullanmayla olmaz o işler,düşük basıncla alacagın 15 yada 20 hp en fazla,daha üstüne gıdersen cıkamazsın işin içinden,malıyetı yukselır sana..


    ne kadar düşük basınç?
    körler sağırlar

  13. #13

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0,4 bar demış arkadaş..

  14. #14
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0,4 bar demış arkadaş..
    0.4 - 0.5 barda alınacak güc 15- 20 hp kadarmıdır?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  15. #15

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.4 - 0.5 barda alınacak güc 15- 20 hp kadarmıdır?
    evet o kadardır,atmosfer basıncının kac oldugunu bılıyosundur,0.4 barın normal atmosferık motora yuzde kac olarak etkı eder,tekerlege bınınce guc kayıplarını hesap edersen o kadar fark eder dostum

  16. #16
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet o kadardır,atmosfer basıncının kac oldugunu bılıyosundur,0.4 barın normal atmosferık motora yuzde kac olarak etkı eder,tekerlege bınınce guc kayıplarını hesap edersen o kadar fark eder dostum
    valla hocam bunların hiçbirini bilmediğim için sordum acıkcası, aynı aractan bende de var, fikir olması açısından merak ettim. fakat yabancı bir sitede adam 0.5 barda, bahsettiğiniz 15-20 hp ye nazaran cok ciddi gücler almış stock internal ile.. ekstra ne yapmıs olablirler?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  17. #17

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ekstra bıseyler yapmıslardır mutlaka,onlara sormak lazım,forumda büyük ustalar var onlarda cevaplandırırlar zaten,yazılım vardır,beyınden guc artırımına gıtmıslerdır,arac buyuk hacımlıdır,hacıme gore orantılı guc artısı olur,1 atm basıncında 105 beygır uretıyosa bı motor,0.4 le uretecegı guc 130-140 hp cıvarıdır,yuke bınınce 120 hp ye kadar ıner.

  18. #18
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ekstra bıseyler yapmıslardır mutlaka,onlara sormak lazım,forumda büyük ustalar var onlarda cevaplandırırlar zaten,yazılım vardır,beyınden guc artırımına gıtmıslerdır,arac buyuk hacımlıdır,hacıme gore orantılı guc artısı olur,1 atm basıncında 105 beygır uretıyosa bı motor,0.4 le uretecegı guc 130-140 hp cıvarıdır,yuke bınınce 120 hp ye kadar ıner.
    valla aynı hacimli k4m kodlu 1.6 16V clio araca yapılmış uygulama, enjektörler ecu ve kavrama farklıymış sadece.. adam 170 hp güc ve 220 küsür nm tork almayı hedeflemiş. Sonunda almışta sanırım he belki yazmayı atladıgı veya benim okumayı atladıgım biryerler vardır 10 sayfalık mevzuydu.

    Herneyse, Murat İleri kafasına birşey koyduğu zaman, o iş zaten olmuş demektir, bunu bilir bunu söylerim, Kolay gelsin Murat abiyede
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla aynı hacimli k4m kodlu 1.6 16V clio araca yapılmış uygulama, enjektörler ecu ve kavrama farklıymış sadece.. adam 170 hp güc ve 220 küsür nm tork almayı hedeflemiş. Sonunda almışta sanırım he belki yazmayı atladıgı veya benim okumayı atladıgım biryerler vardır 10 sayfalık mevzuydu.

    Herneyse, Murat İleri kafasına birşey koyduğu zaman, o iş zaten olmuş demektir, bunu bilir bunu söylerim, Kolay gelsin Murat abiyede
    enjektörler ve ecu farklıymıs ıste daha ne olsun.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •