User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E36 Üst Rektefe

  1. #1
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E36 Üst Rektefe

    Merhaba arkadaşlar yağ eksiltme ve duman atma sorunu olan m52 motorlu 3.20i aracımın sorunu devam etmekde geçenlerde ateşleme arızası vardı bobin zannettim götürdüm usta söktü bujiler yağlanmış rektefe olması gerekiyor dedi üstten açarsak sekman-conta-yağ falan derken 1500-2000 tl yi bulur masrafın dedi komple motor açtırsam 5000 tl tutar gibime geliyor o zamanda işin içinden çıkamam üstten açtırıp sekman atmak ne kadar sağlıklı olur sizce ? Yağ siklonu değiştirmiştim dumanı baya kesmişti 2 haftadır tekrar başladı hiç sıkıştırmadığım halde kırmızı ışıkdan kalktığımda arkadan beyaz dumanı çok rahat görebiliyorum

  2. #2
    kRo_bOy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tokyo'nun içinden:)
    Mesaj
    932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi kapağı açmadan bilemez kimse sadece sekmanla kurtarıyor mu motor
    kapak söküldükten sonra rektefiyeci gelir bakar ölçer gömleklerde ovalleşme var mı yok mu diye öle kafadan sekman atarız demekle malesef olmuyor
    sen sekman attırırsın ama gömleklerde ovalleşme vardır araba gene yağ eksiltmeye devam eder
    yani motor kapalı kutu açmadan tahmin etmek çok zor
    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her sx te bir sorun var benimkindede direksiyonu yanlış yere koymuşlar

    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboyla atmosferik sarışınla esmer gibidir..
    Hangisini alsan aklın öbüründe kalır

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üst kapak açılcak masraf ondan sonra cıkıcak.

  4. #4
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin arac 2.8 olmak istyor =)
    BOZBEY

  5. #5
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kRo_bOy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi kapağı açmadan bilemez kimse sadece sekmanla kurtarıyor mu motor
    kapak söküldükten sonra rektefiyeci gelir bakar ölçer gömleklerde ovalleşme var mı yok mu diye öle kafadan sekman atarız demekle malesef olmuyor
    sen sekman attırırsın ama gömleklerde ovalleşme vardır araba gene yağ eksiltmeye devam eder
    yani motor kapalı kutu açmadan tahmin etmek çok zor
    aynen dediğin gibi kardeşim ama araç ilk çalıştırmada bir sorun yok motor ısındıkdan sonra devire göre değişiyor duman sekman yada subap lastikleri aşınmış olabilir diye düşünüyorum 4 ay önce tüp takılmış 150 bin kmde araç üstten rektefe kurtarsa kekşe piston-sekman-conta-yağ-kapak taşlama kurtarsak kekşe

    Alıntı JDM VTİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üst kapak açılcak masraf ondan sonra cıkıcak.
    anladım teşekkür ederim

    Alıntı cembozbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    senin arac 2.8 olmak istyor =)
    kardeşim motor indirip tekrar orjinal olarak toplarsak 4 lira gibi bir rakam tutuyor ama tam anlamıyla 2.8 yapıp öyle toplayalım dersek 6 liraya yaklaşıyor masraf

  6. #6
    serqan23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul - bayrampaşa
    Mesaj
    1.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 veren 6 da verir

    inşallah en az masrafla kurtarırsın geçmiş olsun. ama açmadan bişey demek yanlış olur...
    34 DF 2123 MEGGY COUPE
    34 BK 690 VTİ
    34 UHC 22 FİESTA S
    34 YM 0023 E46 3.18İ
    34 ECN 72 E36 3.16İ

  7. #7
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı serqan23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 veren 6 da verir

    inşallah en az masrafla kurtarırsın geçmiş olsun. ama açmadan bişey demek yanlış olur...
    giren girdi nasıl olsa diyorsun yani hiç başına gelen yokmu ya forum hondacı dolu

  8. #8
    serqan23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul - bayrampaşa
    Mesaj
    1.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı belphegor55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    giren girdi nasıl olsa diyorsun yani hiç başına gelen yokmu ya forum hondacı dolu
    okadaar masraf yapmışken bişeye değsin bari.

    tabi uzaktan konuşmak bıraz kolay oluyo ama

    hatırladığım kadarıyla ankarada forumdan bi arkadaş vardı 97 3.20 si vardı m tec. motor problemı yaşamıstı. konuyu görürse yazar belki.
    34 DF 2123 MEGGY COUPE
    34 BK 690 VTİ
    34 UHC 22 FİESTA S
    34 YM 0023 E46 3.18İ
    34 ECN 72 E36 3.16İ

  9. #9
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alınık 320

  10. #10
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı serqan23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okadaar masraf yapmışken bişeye değsin bari.

    tabi uzaktan konuşmak bıraz kolay oluyo ama

    hatırladığım kadarıyla ankarada forumdan bi arkadaş vardı 97 3.20 si vardı m tec. motor problemı yaşamıstı. konuyu görürse yazar belki.
    arabayı alalı 2 ay oldu bütcemiz yok şu an motor indirmek için ama üstten kurtarsa diye içim içimi kemiriyor üst kapak açılınca kötü bi manzarayla karşılaşmak istemiyorum aldığım abi supab lastiklerinden yada sekmanlardan kaçırıyor tüpden dolayı demişti bende pek önemsememiştim ilk zamanlar çok hafif yağ yakması vardı şimdi felaket arttı çok nazik kullanmama rağmen sürekli arkadan beyaz duman atıyor bujilerde de yağ gördük yağ yakmadan başka şikayetim yok arabada tık ses yok çok güzel çalışıyor

    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alınık 320
    hiç güleceğim yoktu kardeşim allah iyiliğini versin aslında en güzeli motoru bitik bmw alıp ucuza komple motor yapıcaksın 2.7 hartge kıvamında olucak tadından yenmez

  11. #11
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı belphegor55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hiç güleceğim yoktu kardeşim allah iyiliğini versin aslında en güzeli motoru bitik bmw alıp ucuza komple motor yapıcaksın 2.7 hartge kıvamında olucak tadından yenmez

    Uğraşılmaz BMW ile bak sen kafası çalısan bi arkadaşa benziyorsun sat kurtul derim ben sana

  12. #12
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bir abimiz üstten rektefe olmaz dedi üst sağlam olur bu sefer alt zayıf kalır alt taraf aşınır dedi bu ne derece doğru şimdi komple motormu yaptırıcaz yağ yakıyor diye

  13. #13
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor acilmadan kim ne derse desin inanma maliyeti acilip bakalacak sonra masaya oturur konusursunuz

  14. #14
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar komple motor indirdik üstten kurtarmadı ne yazıkki 2.8 e çevirmek için bütcemiz yok stock toplayıp kapatıcaz balata değişikliğine gidelim diyorum stock e36 3.20i için bronz balata çaktıralım dedim ustaya farketmez orjinalde aynı para bronz da aynı para dedi sormak istediğim sıkıntı olurmu daha önce hiç kullanmadım bronz balatalı arac ne tavsiye edersiniz ?

  15. #15
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyaz dumansa araba su yakıyo demektir mavi duman atarsa yağ yakiyo demektir bence sorun kapak contasinda zaten bmw lerde genelde arizalanır onun haricinde bugüne kadar motoru söküpte bu kurtarir diyen rektefiyeci hiç görmedim bi rica etsem bana gösterirmisin değeri kaç olması gerekiyo benimki kaç çıkmış die sorarim neyse zaten sökmüşsünüz artik temiz temiz binersin sikintisiz

    Bronz biraz titretir rahatsiz eder onun haricinde kaçırmaz daha sağlamdir çok sıfır çizmiyosan orjinal yada 3 bronz 3 normal balata yaptirabilirsin

  16. #16
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uğraşılmaz BMW ile bak sen kafası çalısan bi arkadaşa benziyorsun sat kurtul derim ben sana
    Lazimsa 2.8 coupe var doktor
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  17. #17
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyaz dumansa araba su yakıyo demektir mavi duman atarsa yağ yakiyo demektir bence sorun kapak contasinda zaten bmw lerde genelde arizalanır onun haricinde bugüne kadar motoru söküpte bu kurtarir diyen rektefiyeci hiç görmedim bi rica etsem bana gösterirmisin değeri kaç olması gerekiyo benimki kaç çıkmış die sorarim neyse zaten sökmüşsünüz artik temiz temiz binersin sikintisiz

    Bronz biraz titretir rahatsiz eder onun haricinde kaçırmaz daha sağlamdir çok sıfır çizmiyosan orjinal yada 3 bronz 3 normal balata yaptirabilirsin
    kardeşim ustamız üstten rektefeye girmeyi önermedi alttada sorun cıkar mutlaka dedi arabanın km sini falan düşürmüş olabilirler bide önceki kullananların nasıl kullandığını bilmediğimiz için en sağlıklısı komple motoru indirmek oldu içimiz rahat olucak üstü yaptırsam bu sefer basmaya korkucam ya alt taraf da sorun varsa diye sıkıntı cıkarsa üste yaptığımız masraf boşa gidicek en güzeli komple rektefe

  18. #18
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bronzu yaptırmadan önce arabada kalkışlarda titreme filan yoksa bronz sonrasında da olmuyo.. bronzun normal balatya göre kaçırma durumu hiç yok gibi bişey.. sanırım arkadaşların titreme dediği olay şu: şimdi debriyajdan ayağını kaldırırken baskının tam kavramaya başladığı an.. normal balatan tek parça ve katkı maddesi bronza göre daha yumşak olduğu için bi kaç tur dönmeyi hissttirmeden abzorbe ediyo.. ancak bronz da bu bronzlar parça parça olduğu için bu kavrama anındaki bi kaç tur dönme de bronzlara değinc ve bronzlar ayrı ayrı parça olduğu için tık tık tık o değmeleri hissediyosun.. ha şu var sen zaten ayağını debriyajdan kaldırma süresinin hepsinin bir saniye olduğunu düşünecek olursan bu asında (adına rahatsızlık denirse) bir saniye süren bi rahatsızlık yoksa rahatsızlık bile değil.. ben kendi aracımda yarım bronz tabir edilen sistemi yaptırdım hatta öyle profosyonel bişey bile değil kayseri de bi adam buldum kepçe balatalarından bronz parçalar keserek 4 yaprak bronz aralara normal asbestli balata çaktırdım.. şimdi hele bide arabayı devirli kullanırsam ayağımı debriyajdan çekince araba resmen zıplıyor... yalnız size tavsiyem bronzu çakarken kalınlığını iyi ayarlayın kalın gelirse ayırmaz ve benim gibi ikinci sefer indirmek zorunda kalırsınız şanzumanı hatta tekrar takınca ikinci defasında denerken perçinin biri attı rodaja dikkat etmedik 3. kez indirdik tekrar yaptık tekrar taktık şimdi bi sorun yok.. ayrıca bi çok arkadaşın dediği gibi bi sertlikle karşılaşmadım bronz sonrasında.. umarım yardımcı olur..

  19. #19
    belphegor55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bronzu yaptırmadan önce arabada kalkışlarda titreme filan yoksa bronz sonrasında da olmuyo.. bronzun normal balatya göre kaçırma durumu hiç yok gibi bişey.. sanırım arkadaşların titreme dediği olay şu: şimdi debriyajdan ayağını kaldırırken baskının tam kavramaya başladığı an.. normal balatan tek parça ve katkı maddesi bronza göre daha yumşak olduğu için bi kaç tur dönmeyi hissttirmeden abzorbe ediyo.. ancak bronz da bu bronzlar parça parça olduğu için bu kavrama anındaki bi kaç tur dönme de bronzlara değinc ve bronzlar ayrı ayrı parça olduğu için tık tık tık o değmeleri hissediyosun.. ha şu var sen zaten ayağını debriyajdan kaldırma süresinin hepsinin bir saniye olduğunu düşünecek olursan bu asında (adına rahatsızlık denirse) bir saniye süren bi rahatsızlık yoksa rahatsızlık bile değil.. ben kendi aracımda yarım bronz tabir edilen sistemi yaptırdım hatta öyle profosyonel bişey bile değil kayseri de bi adam buldum kepçe balatalarından bronz parçalar keserek 4 yaprak bronz aralara normal asbestli balata çaktırdım.. şimdi hele bide arabayı devirli kullanırsam ayağımı debriyajdan çekince araba resmen zıplıyor... yalnız size tavsiyem bronzu çakarken kalınlığını iyi ayarlayın kalın gelirse ayırmaz ve benim gibi ikinci sefer indirmek zorunda kalırsınız şanzumanı hatta tekrar takınca ikinci defasında denerken perçinin biri attı rodaja dikkat etmedik 3. kez indirdik tekrar yaptık tekrar taktık şimdi bi sorun yok.. ayrıca bi çok arkadaşın dediği gibi bi sertlikle karşılaşmadım bronz sonrasında.. umarım yardımcı olur..
    teşekkür ederim kardeşim ustanın yanına gittiğimde orjinal yerine bronz takmasını söylicem tamamen bronz caktıralım bakalım nasıl olucak ayarına dikkat eder umarım usta biz pek bilmediğimiz için önceden

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •