User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
72 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: hyundai-kia 1.5 dizel motorların turbosu mu,motoru mu,egzsos sistemi mi sorunlu?

  1. #1
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    hyundai-kia 1.5 dizel motorların turbosu mu,motoru mu,egzsos sistemi mi sorunlu?

    arkadaşlar kendim de kullanmakta olduğum era aracımın ve aynı motoru kullanan kia rio, hyundai getz,kia cerato marka araçların turbolarının , özellikle yazılımdan sonra pek uzun ömürlü olmadığı çoğumuz tarafından bilinmekte.bu araçların turboları garrett marka.sohbet ettiğim bir turbocu arkadaş, garrett'in tüm turbolarını aynı standartlarda ve aynı kalitede ürettiğini,bu araçların turbosu olan gt1544v turbonun sorunlu bir turbo olmadığını, araçların egzos sisteminin problemli olduğunu, bunun da turboyu bozduğunu söyledi.bana da mantıklı geldi,sizce sorun hangisinde? motorda mı, turboda mı? , egzos sisteminde mi? bilgili arkadaşlarımız aydınlatırlarsa sevinirim.saygılar

  2. #2
    Tuncer M. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Almeria o Madrid
    Mesaj
    939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olası sorun turbo değil de egzoz ise çözüm nasıl olabilir? Egzoz giriş ve çıkışlarının boyutunun büyütülmesiyle mi? Yani sizin olası sorun olarak düşündüğünüz egzozun genişliği mi?
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu olay hep filmlerde olur sanıyordum

  3. #3
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    crdi motorların turboları değil yagdan dolayı sorun yasadıklarını duymustum
    asırı yag sıcaklıgından dolayı sorun yasıyorlar yag sogutucu ile bu problemin önune geçilebiliyormus.
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  4. #4
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olası sorun turbo değil de egzoz ise çözüm nasıl olabilir? Egzoz giriş ve çıkışlarının boyutunun büyütülmesiyle mi? Yani sizin olası sorun olarak düşündüğünüz egzozun genişliği mi?
    katalitik konvertör ve son susturucudan kaynaklanan geri basınçla, balans problemi olabilir diye düşünüyorum.arkadaşlar sizce nedir problem?

  5. #5
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    crdi motorların turboları değil yagdan dolayı sorun yasadıklarını duymustum
    asırı yag sıcaklıgından dolayı sorun yasıyorlar yag sogutucu ile bu problemin önune geçilebiliyormus.
    yorumun için sağol. yağ soğutucu bizim araçlarımızda var mı?varsa nasıl bir soğutucuyla değiştirilmeli? yağ soğutucu yalnızca turboya giren yağı mı soğutur?

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türbin milleri cok ınce, hem kesme yapıyor hemde ınce olduklarından burkulup balans problemı yasatıyorlar makınede balans sıfırlanmasına karsın motorda ötme yapabılıyor,tabıı bu her huyundaı turbosu ıcın olan bısey değil,era ya gelene kadar nam-ı diğer clıo turboları var onlar tam bı başbelaları,kesınlıkle clıo turbosu yapmam,turboda japonların üstüne tanımam..

  7. #7
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türbin milleri cok ınce, hem kesme yapıyor hemde ınce olduklarından burkulup balans problemı yasatıyorlar makınede balans sıfırlanmasına karsın motorda ötme yapabılıyor,tabıı bu her huyundaı turbosu ıcın olan bısey değil,era ya gelene kadar nam-ı diğer clıo turboları var onlar tam bı başbelaları,kesınlıkle clıo turbosu yapmam,turboda japonların üstüne tanımam..
    aynı turboyu diğer markalar da kullanıyor.1544v birçok araçta var.bizim araçlarda neden çabuk gidiyo?

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı turboyu diğer markalar da kullanıyor.1544v birçok araçta var.bizim araçlarda neden çabuk gidiyo?
    307 lerde focuslarda da sorunlu zaten o turbolar hep sorunlu ...

  9. #9
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    307 lerde focuslarda da sorunlu zaten o turbolar hep sorunlu ...
    çözüm ya da çözümler neler olabilir bu araçlar için?

  10. #10

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal20 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çözüm ya da çözümler neler olabilir bu araçlar için?
    çözüm,wasgateden hassas bı sekılde basıncı az bıraz düşürüp kullanmak..baska care yok...yada sistemın parcalarını tamamen değiştirmek..

  11. #11
    ali58
    Misafir
    benim bildiğim bu modellerde kullanılan turbolar değişken geometrik zamanlı turbolar değil ve mili çok ince hassas.. yazılımdan sonra ömründen daha çok kaybediyor.
    size tavsiyem yüksek vitesde ve düşük devirlerde turboya sonuna kadar uzun soluklu yüklenmeyin..mümkünse küçük viteslerde ve devirli kullanın(çok abartıya kaçmadan =) ).
    saygılar

  12. #12

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    era lar vnt sistemli...getz, admıre düz tip...yuksek süratte peygamber vitesıne atıp sonrada bırden vitese takmayın aracınızı,yağını ve filtrelerını zamanında değiştirin,rolantıde cok uzun sürelerde calıstırmayın,bırde cok sıkıstırmayın..şoyle bı kural var,çalısan dönen parcalar aşınmaya mahkumdur tamam ama,sıkıstırarak calıstırılırsa yada kapasıtesının üstünde calısırsa sürekli,ömründen ömür gider,turbo için değil soyledıgım sadece..her parca için..

  13. #13
    iadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    128
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VGT turbolarda böyle bir problem var mı peki?

  14. #14
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzos sistemindeki engelleri kaldirsak.downpipe orta iptal ve iyi bir son susturucu...turbomuzun omrunu artirmaya katkısı olur mu?

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kia rio 110 ps aracımıza , chip tuning uygulaması yaptırdık ...
    Dyno'da 137 ps 310 NM aldık ...
    10 gün sonra turbo kırıldı ... Orjinale döndük ...
    Bu motorlarda orjinal turbo ile yazılım yapılacaksa , soft birşeyler yapılmalı

  16. #16
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kia rio 110 ps aracımıza , chip tuning uygulaması yaptırdık ...
    Dyno'da 137 ps 310 NM aldık ...
    10 gün sonra turbo kırıldı ... Orjinale döndük ...
    Bu motorlarda orjinal turbo ile yazılım yapılacaksa , soft birşeyler yapılmalı
    benim ilk yazılımım turboyu bozdu,ikinciyi soft yaptık bi süre sonra yine bozuldu=)

  17. #17
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çözüm,wasgateden hassas bı sekılde basıncı az bıraz düşürüp kullanmak..baska care yok...yada sistemın parcalarını tamamen değiştirmek..
    ben şu anda gt17 emme pali kullanıyorum, ama turbo aynı turbo. hibrid turbo mu toplamamız lazım,yoksa al tak diyebileceğimiz bir model var mı? manifolda flanş falan gerekir mi?

  18. #18
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    YAĞ SOĞUTMA sistemi verimsiz.. motorun basına ne geliorsa yüksek yağ ısısından geliyor..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  19. #19
    kemal20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    kütahya-denizli
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mehmet Gazihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    YAĞ SOĞUTMA sistemi verimsiz.. motorun basına ne geliorsa yüksek yağ ısısından geliyor..
    farklı parça kullanarak ya da başka şekilde yağı soğutmanın bir yolu var mı?teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •