User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 8 Valve ile 16 Valve arasındaki fark nedir?

  1. #1
    phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    ANKARA :)
    Mesaj
    1.861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    8 Valve ile 16 Valve arasındaki fark nedir?

    kısmetse 1 aya golf 5 almayı düşünüyorum 2005-2006 model tüplü bu arabaların hepsi 8 valve miş doğru mu ? 8 valve olmasının bi dez avantajı varmı? 1.6 fsi lar 16 valve miş ? hangisini almak önerilir ? uzun yolda hangisi avantajlıdır.? şehir içinde hangisi?

    bilen arkadaşlar ayrıntılı şekilde yardımcı olursa çok sevinirim.

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    tüplü olan arabalar 8 valve miymiş anlamadım bişey

  3. #3
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ikisinide benzinli kullanıyor olduğunu düşünürsek yeni nesil motor olan 16v daha az yakacaktır. ayrıca daha performanslı olur. Ancak vw'nin yaptığı en düzgün motorlardan biridir 1.6 102hp'lik 8v motor. O kadarki 20 yıl kadar raftan kaldıramadılar. nick'i Hitler motor, Atatürk motor olarak 2 tanedir. En azından benim duyduklarım.

  4. #4
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fsi a tüp uygulaması yok, 8v yaktıa karşı daha az duyarlı, daha zayıf üstlerde, biraz daha cok yakar.

    fsi daha ekonomik, yakıta avans vurmaya karşı daha hassas, daha güclü.

    fsi şehir içi 8lt , şehir dışı 5-6 arası yakar. sakin kullanımda

  5. #5
    tuvalrones_23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ankara
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volkwagen için değil genel anlamda 8v bana göre verimsiz daha cok yakar daha az gider . yüksek devirleri seveni bulamassın dısardan egzantrik takmadıktan sonra. Hele opelin 8 valflerinden uzak durulmalıdır vokswagenin 8vlik namı diyer hitler motorunu sorunsuzluguyla sadece forumlardan okudugum kadarıyla bilirim birçok kullanıcısı var .tüm sorularının cevabını verirler .

  6. #6
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gel benim leon u kullan anlarsın

  7. #7
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v lık tüp takmadığın sürece gereksizdir.Benzinde anlamsız yakar ama acayip sorunsuzdur.pancar motor,hitler motor vsvs gibi adları vardır. VW hala satıyor o motoru sebebi ise fsi ile tsi ın tüple arasının pek olmaması.

  8. #8
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20 yildir verdigi motor vw sevmememin en buyuk sebebidir

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Dubai - UAE
    Mesaj
    1.461
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunu bende cok merak ediyorum, benim lanet Beetle 2000cc 8v. 100km yakit tuketimi 8lt sehir ici, 16v olanlar daha mi az yakiyor diye sormiycam fazla yakiyolar( soylenenle zit), performansi onlarin daha iyi denedim gecildim biliyorum Niye bilmiyorum hep keske 16v olsa diyorum

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    16v direkt daha az yakar demek çok düz mantık oluyor sanki.Birçok değişken var.Bahsedilen iki motorda sağlam yakarlar Yakıtla ilgili kafanızda soru işareti varsa başka araç düşünün derim
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 valf motor candır ya tak lpg yi huzurla bin
    RACE WERKS

  12. #12
    Özgür Ozan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    06
    Mesaj
    469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v ler 102 hp tüpe çok uyumlu motorlar , 16v ler ise motor içine direk tek noktadan enjeksiyon sistemi olduğundan sıradan lpg sistemleri uymuyor vialle-lpi kitleri var lakin onun da tasarrufu çok az ve kit pahalı yani işin açığı benzinde binerim diyosanız 16v 115hp likler tabiki daha uygun ancak tüp takacaksanız kesinlikle 8v 102 hp likler, ayrıca alt devirde 8v üst devirlerde ise 16v ler daha canlıdır
    Arkadan itmek harbiden bambaşkaymış....

  13. #13
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tüp takılıp takılmama sebebi subap sayısından değil enjeksiyon sisteminin farkından kaynaklanıyor.Fsi direkt enjeksiyon olduğu için lpg sıkıntısı var 16v olduğu için değil.
    Benim bildiğim 8v az yakar az gider.Sebebide 16v kadar hava alamaması.Bence sen fsi olmayan 16v. lere bak.O zaman daha makul karşılaştırma olur.Bence dahada iyi olur.
    Nadide şeyler değerlidir.

  14. #14
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu 8v 16v mevzusu boralarda çok vardı hep kafam karışmıştır
    fsi ile lpg uyumu yok diye biliyoruz ama son zamanlarda gözüme çokca ilişmeye başladı fsi ve tsi lpg kitleri
    ankarada 150bin kilometredir test edilen fsi var sıkıntı çıkarmamış henüz

  15. #15
    baha38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    1.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Banada hep 8v motor itici gelmiştir. Olmuşken 16V olsun derim Honda bu konuda iyi motorları hep 16V neredeyse. Opel ve VW grubu 8 v den vazgeçemedi bi türlü. Ama sağlamlığına, sorunsuzluğuna bişe diyemem. Hep 8v çok yakar denir.
    2010 - 38 EK 138 2000 106 Qick
    2010 - 38 VT 761 1999 1.4 iS HB
    2011 - 38 YT 541 1992 1.5 EX HB
    2011 - 06 LOL 97 1997 1.4 İS HB
    2012 - 38 ZN 415 2001 Clio Sport
    2012 - 38 BA 830 1993 Civic Sİ

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.055
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8V'ler bildiğim düşük devirde gücünü-torkunu veriyor. 16V'ler biraz daha yüksek devirde veriyor.
    16V daha teknolojik elbette ama bazı markalar (mercedes gibi) 3 subabı da kullanabiliyor.
    Okumadan imzalamam.....

  17. #17
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hitler motoru almanin tek mantigi tup takmak olur. Tuple asiri uyumlu bir motor, ama performans beklemeyin. Bir tek 8v oldugu icin alt devirleri fena degildir ama ustler can sikar
    .

  18. #18
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8v vw motoru daha sağlam diye biliyorum

  19. #19
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8valve lerde her piston icin 1 yakıt giren subap bide yanmış gazın tahliyesi icin 1 subaap vardır.

    Arabadada 4piston oldugu icin 8adet subap yani valf vardir.

    16 valve lerde ise piston basina 4 valf bunlarin 2si yakit 2si yanmis gaz icindir.
    Z3 Roadster
    Golf Mk5 GTI

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •