Proje Adı : FN2 Type R A Stutu Midrange Hoparlör Montajı
Proje Yapımcısı : Cumhur Özbakır (deeperblack)
Yapılan Araç Marka / model / yıl : Honda / Civic Type R (Fn2) / 2009
Projenin Konumu: İç Mekan
Kullanılan Malzemeler:
- Özel kesilmiş 3mm pleksi glass
- Çelik macun (polikon kullandım)
- Zımpara
- Sprey Boya
- Sıcak silikon
- Muhtelif takımlar...
Geçen konuda kapılarımıza izolasyon çalışmasının detaylarını paylaşmıştım.
Buradan inceleyebilirsiniz...
Şimdi arabada keyifli müzik dinlemenin temeli olan 3 yollu hoparlör sisteminin montajıyla ilgili detayları paylaşıyorum.
Kapıda kullanılan hoparlörler için marka olarak Morel'i tercih etmiştim. Biraz araştırmadan sonra bu sistemin hem 2 yollu hemde 3 yollu olabilmesinin mümkün olduğunu gördüm. Bu sistemi 3 yolluya çevirmek için crossover ın değişmesi ve tabiki bir orta ses hoparlörünün eklenmesi gerekiyordu. Birkaç aylık araştırma sonucunda her ikisine de ulaştım.
Montaj işlemlerine başlamadan önce Özer kardeşimle birlikte arabanın içinde baya zaman geçirdik. Mid lerin montajını nereye yapacağımıza karar vermemiz çok zamanımızı aldı. Ben direklerin bozulmasını hiç istemiyordum daha doğrusu 3 yollu sisteme bu kadar zamandır geçmeme sebebim buydu. Baya bi bakındıktan sonra montaj yerini ve açılarını kararlaştırdık.
Hoparlörlerin çerçevesi için sert hatasız kesimli ve ince bir malzemeye ihtiyacımız vardı. Hemen kumpasla ölçülerini aldım ve çerçeveleri çizip pleksiyi lazer de keserek malzemeyi oluşturdum.2 parça olmasının sebebi midleri biraz olsun içeri gömebilmek adınaydı.
Deliklerin tam olarak nerelere açılacağını kararlaştırdıktan sonra panç kullanarak delme ve kesme işlemine başladık.
Daha sonra diğer tarafın parçasınıda deldik.
Delme işlemi bittikten sonra mid lerin zemin hangi açıda oturması gerektiğinin ayarlamasına başladık.
Kabaca sıcak silikon yardımı ile yapıtırdık ve tekrar yerinde deneyerek kontrolünü yaptık.
Sabitleme işlemi ardından macun aşamasına geçtik.
bir kat macun çektik ve kurumasını bekledik. kabaca yüzeyinden zımparaladık ve 2. kat macu işlemine geçtik.
2. kat macuna geçmeden önce zemin ve macun olan bölüme delikler açtık. Bunun sebebi macunun sadece yüzeye değil zeminde sağlamca tutunmasını sağlamak.
2. kat macun da bitti ve kurumaya bıraktık.
Bunlarda açtığımız deliklerin ne işe yaradığını gösteren kareler...
Kuruma işlemi bitti ve artık zımparaya geçtik. Önce kalın zımpara ve daha sonra ince zımpara kullandık. Bu arada macunun sertleştiricisini biraz fazla kullanmak çabuk kuruması için faydalı ama iyi ayarlamak gerekli yoksa uygulama esnasında bile topak topak olup donabiliyor.
Zımpara işlemide bittikten sonra sıra ürünü kaplamaya geldi. Elimde çok sevdiğim fn2 ci bi kardeşimin gönderdiği kadifeye benzer güzel bir kumaş vardı. Esneme oranı çok az fakat denemeye değerdi.
Bally macunlu yüzeyi tutmayacağı için üzerine bir kat boya attık.
Kumaş olayı biraz uğraştırdı fakat Özer kardeşim prof.luğunu buradada konuşturdu
Nihayet mutlu sona ulaştık.
Montajı bitirdik nihayet ama bu daha başlangıç sayılır.
İşin esasında ayar olayı var.Eldeki amfiler nedeniyle şimdilik aktif süremiyorum ama ileride kısmetse onuda yapıcam.
Direkler siyah çok güzel oldu ama şimdide tacan gözüme batmaya başladı![]()
Acaba onuda siyah kaplasakmı diye kaşıntı tutmuyo değil![]()
Montajda yardımlarını esirgemeyen ve emeğin büyüğünü harcayan Özer kardeşime. Mekan ve imkan sağlayan ve yardımlarını esirgemeyen Ümraniye Garage Tuning ailesine teşekkür ediyorum.