User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: bmw 20d ve x-drive modifikasyon

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question bmw 20d ve x-drive modifikasyon

    n47 kodlu 177 hp gücündeki motorun yazılım dışında modifikasyonu ile ilgili pek birşey bulamadım. 204hp olanın manifold ve turboları veya 184 hp olanın turbosu 177lik makinalara uygulanabiliyor mu diye merak ettim. var mı bilgisi olan?

    ayrıca, x-drive, özetle tekerlerdeki devir ve herbirinin olması gerekeninden kaçıklıklığını izleyerek çok kısa sürede orta differansiyelin ön-arka tork dağılımını %0-100 oranında değiştirebilen bir sistem. madem bu elektronik kontrolle yapılıyor, acaba differansiyele dışardan oynanmış sinyal göndererek sürekli önden çeker veya sürekli arkadan çeker yapma şansı var mıdır diye de düşündüm. teoride elbet yapılır, fakat differansiyel sürekli tek tarafa gücü aktarırsa kısa sürede yıpranıyor mudur? tamam, sürekli 4 çeker iyi güzel hoş da, yakıt tüketimini felaket etkiliyor. tahminimce rahat 2lt/100km artırıyor. 4 çekere ihtiyaç olmadığı zamanlarda müdahele edilebilse ya?

  2. #2
    RafetAraç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İst
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel bir soru , cevabını bende merak ediyorum

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    realoem.com'dan baktığım kadarıyla, 184lüğün turbosu mevcut manifolda takılıp devam edilebiliyor ancak 204lüğün çift turbolu manifoldu da farklı. ayrıca yanlış görmüyorsam çift turbo olan modelde (N47S) internal wastegate vakum ile kontrol ediliyor. dönüşüm yapılmaz mı? elbette yapılır ama sanırım astarı yüzünden oldukça pahalı olur.

    ben şimdilik yazılımlı 220Hp ile devam edeyim, tork konvertörü dağılana kadar artık... zira düşük devirde yüksek tork istediğimde araba titreme yapıyor. tahminim tork konvertörü yüksek torka maruz kalınca basınç koruma valfi falan açıyor olmalı.

  4. #4
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bi yanlış var, x derive sistemlerde normalde gücün tamamı arka tekerlere iletilir, aracın çekiş kontrol ecusu ön ve arka tekerlerde herhangibir anormallik tespit ettiği zaman anında orta difransiyeli değişken oranlarda kitleyerek gücü öne aktarır, hiçbirzaman gücün tamamı yanlızca öne aktarılmaz yani arka tekerler %0 güçte bırakılamaz... bunun dışında sen normal düz yılda giderken zaten gücünün tamamı arka tekerlerde oluyor, ön tekerlere herhangibir güç aktarımı söz konusu değil yani, aracının yakıt tüketmmini etkileyen şey, mevcut 4 çeker sisteminin öndeki extra akslar difransiyel vs vs gibi elemanların yürür aksama eklediği extra ağırlıktır... sanmaki ön taraftaki sisteme güç aktarılmadığı zaman orası boşta kalıyor, araç ilerleiği zaman öndeki akslar şaft difransiyel hepsi boşta bi vaziyette tekerleklerle beraber dönmeye devam ediyor, yani senin aracın sürekli bir vaziyette 4çekerde olsa arkadan çekerde olsa yakıtında pek birşey dfeğişmeyecektir, o aracın kaderi 2 litre daha fazla yakmak, yada öndeki difransiyel aks şaft gibi elemanları söküp çöpe atmak

  5. #5
    EserBodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul-bodrum
    Mesaj
    501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bi yanlış var, x derive sistemlerde normalde gücün tamamı arka tekerlere iletilir, aracın çekiş kontrol ecusu ön ve arka tekerlerde herhangibir anormallik tespit ettiği zaman anında orta difransiyeli değişken oranlarda kitleyerek gücü öne aktarır, hiçbirzaman gücün tamamı yanlızca öne aktarılmaz yani arka tekerler %0 güçte bırakılamaz... bunun dışında sen normal düz yılda giderken zaten gücünün tamamı arka tekerlerde oluyor, ön tekerlere herhangibir güç aktarımı söz konusu değil yani, aracının yakıt tüketmmini etkileyen şey, mevcut 4 çeker sisteminin öndeki extra akslar difransiyel vs vs gibi elemanların yürür aksama eklediği extra ağırlıktır... sanmaki ön taraftaki sisteme güç aktarılmadığı zaman orası boşta kalıyor, araç ilerleiği zaman öndeki akslar şaft difransiyel hepsi boşta bi vaziyette tekerleklerle beraber dönmeye devam ediyor, yani senin aracın sürekli bir vaziyette 4çekerde olsa arkadan çekerde olsa yakıtında pek birşey dfeğişmeyecektir, o aracın kaderi 2 litre daha fazla yakmak, yada öndeki difransiyel aks şaft gibi elemanları söküp çöpe atmak


    Hocam peki yan verirken güç sürekli arka tekerlerde kalıyormu yoksa aracın stabil kontrolü dağıldığı için otomatik ön tekerlerede güç veriyormu?

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EserBodrum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam peki yan verirken güç sürekli arka tekerlerde kalıyormu yoksa aracın stabil kontrolü dağıldığı için otomatik ön tekerlerede güç veriyormu?
    sistemi devreden çıkaran bir düğme vs varsa eğer ki bence vardır, güç süreklli arkada kalır, bunun dışında sistem gücü öne aktarıp aracı toparlamaya çalışacaktır...

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Autoshow testinde 2 çeker ve x drive 320d arasında 2 litre kadar tüketim farkı vardı.... Verdiği avantaja göre değmez deniyordu yorumlarda....
    Okumadan imzalamam.....

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Autoshow testinde 2 çeker ve x drive 320d arasında 2 litre kadar tüketim farkı vardı.... Verdiği avantaja göre değmez deniyordu yorumlarda....
    verdiği avantaj değmez durumu normal kuru yol şartları şartları için geçerli, 2 çeker iken yol tutuşu mükemmele yakın olan bir araca neredeyse hiçbir katkı sağlamıyor evet ancak 4 çekeri bunun için düşünmemek lazım, karda buzda yağmurlu havalarde kesinlikle çok büyük yarar sağlıyor....

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    n47 kodlu 177 hp gücündeki motorun yazılım dışında modifikasyonu ile ilgili pek birşey bulamadım. 204hp olanın manifold ve turboları veya 184 hp olanın turbosu 177lik makinalara uygulanabiliyor mu diye merak ettim. var mı bilgisi olan?
    ebay satılıkların arasında buna denk geldim. Bolt on upgrade mümkün mü bu manifold ve torbolarla?
    Q126 kodlu tork konvertöründen S126 tork konvertörüne geçiş yapmak gerekir mi mümkün ise?

  10. #10
    Karakuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Eskişehir - İstanbul
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bi yanlış var, x derive sistemlerde normalde gücün tamamı arka tekerlere iletilir
    Bunu bilmiyordum, çok iyi oldu teşekkürler yakıtı ise kesinlikle arttırıyor xdrive. Ortalama 7.5 altına inmiyor, ecomezar modunda bile. Aynı motorlu 3-5 serileri ise 5-6 arası hep.
    Real Cars, Real Roads.

  11. #11
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bolt on mumkun ama calistirmasi cok cok zor standole beyin sart
    Bide sanziman dediginiz gibi konvertor degisikligi sart
    Ama sizinki xdrive yani sanziman ici baya farkli olabilir
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bolt on mumkun ama calistirmasi cok cok zor standole beyin sart
    Bide sanziman dediginiz gibi konvertor degisikligi sart
    Ama sizinki xdrive yani sanziman ici baya farkli olabilir
    Küçük turbonun wastegate actuator vakumla çalışıyor gibi görünüyor, oradan kesin bir gol yenir gibi geldi bana da ama, yine de bilenlerden öğrenmek istedim. İcabında küçüğün wg tam kapalı sabitlenir, basınç büyüğün wg ile ayarlanır sadece gibi bir fikir de aklıma gelmedi değil.
    Bu arada, bendeki şanzman ve tork konvertörü 177lik 320d ile aynı! Maalasef! Q126 yüzünden sadece yazılımla bile tork eğrisinin tepesinde titreme yapıyor.

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Karakuş Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu bilmiyordum, çok iyi oldu teşekkürler yakıtı ise kesinlikle arttırıyor xdrive. Ortalama 7.5 altına inmiyor, ecomezar modunda bile. Aynı motorlu 3-5 serileri ise 5-6 arası hep.
    Ben sadece arkadan ittiği konusunda çok emin değilim. Dsc kapalı iken yine dynoda 4 çekiyordu...

  14. #14
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Küçük turbonun wastegate actuator vakumla çalışıyor gibi görünüyor, oradan kesin bir gol yenir gibi geldi bana da ama, yine de bilenlerden öğrenmek istedim. İcabında küçüğün wg tam kapalı sabitlenir, basınç büyüğün wg ile ayarlanır sadece gibi bir fikir de aklıma gelmedi değil.
    Bu arada, bendeki şanzman ve tork konvertörü 177lik 320d ile aynı! Maalasef! Q126 yüzünden sadece yazılımla bile tork eğrisinin tepesinde titreme yapıyor.
    İyi bir ustanin bana soyledigine gore blok vs hersey ayni ancak elektronik sistem ve wg olayi yuzunden direk sandik motor daha mantikli demisti
    Dediginiz gibi zaten yazilim bile sanzimani epey zorluyor
    Muhtemelen sadece konvertor degil internal parcalarda farklidir
    Alpina modeli 320 biturbo dizellerin sanzimani 6hp26 diye hatirliyorum

    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben sadece arkadan ittiği konusunda çok emin değilim. Dsc kapalı iken yine dynoda 4 çekiyordu...
    Arkadasimin f10 525inde sifir cizmeye calistiktan sonra 4x4 tahrik arizasi veriyor
    Sonrasinda tamamen rwd oluyor
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  15. #15
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı xplod Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ebay satılıkların arasında buna denk geldim. Bolt on upgrade mümkün mü bu manifold ve torbolarla?
    Q126 kodlu tork konvertöründen S126 tork konvertörüne geçiş yapmak gerekir mi mümkün ise?
    direk uygulayabilirsiniz tork limiti 450 nw a cikar.

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Arkadasimin f10 525inde sifir cizmeye calistiktan sonra 4x4 tahrik arizasi veriyor
    Sonrasinda tamamen rwd oluyor
    bir kez başıma geldi;
    park ederken hiç durmadan tam sağ ile park yerine girdim, ve hızlıca motoru durdurdum. haliyle anahtarı almama izin vermedi. P'ye alıp anahtarı aldım, çıktım gittim. sabah motoru çalıştırır çalıştırmaz kırmızı 4x4 hatası verdi, ve ben resetleyene kadar da öyle kaldı. resetleyene kadar RWD idi araba, resetledikten sonra düzeldi.

    not: bu arızayı vermesinin sebebi, orta difransiyel aktuatörü park durumuna gelmeden motoru durdurmuş olmamdı. xdrive park manevrası hızlarında(<10kmh) tamamen iptal oluyormuş, bense bu değişikiği yapmasına izin vermeden motoru durdurmuş olmalıyım. ki bence yazılım hatası bu. bir daha hiç yaşamadım, sistemde gerçekten bir sorun yoktu yani.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •