User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
37 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: detaylı turbo açıklaması :)

  1. #1
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    detaylı turbo açıklaması :)

    GT2871R -GT2576R - ....... detaylı açıklama yapabilecek kişilerden yardım bekliyorum

    28kısmı neyi 71 kısmı neyi ifade edior mesela birde 2871 in 3 farklı ölcüsü mevcut kendi icinde trimi hosungi felan

    yada 2860 ile 2576 nın farkları nedir ...

    emiş kısmı ölcüleri:
    trim compressor wheel
    AR compressor housing

    egsoz kısmı ölçüleri:
    trim turbine wheel
    AR turbine housing

  2. #2
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gene mi bu konu :S
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gt25 turbo modelini(turbine housing ve palinin ölçüsüne göre temellendirilmiş) 76 ise compressor exducerının çapını verir

    gt2576r

    76mm exducer 52.7 mm inducera sahip trim zaten buradan hesaplanıyo turbine kısmına şu an bakamıyorum hata veriyo websitesi yalnız garrettin direk ürettiği bi turbo değil sanırım pte gibi firmalar topluyo yaklaşık 440hp gibi bi flowu var

    gt2860r

    aşağıda bi chart koydum

    körler sağırlar

  4. #4
    Bestsi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Turkiye/ankara
    Mesaj
    1.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıklama için çok teşekkurler bu aslında nezmandır benimde kafmda soru işaretiydi saol

  5. #5
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha fazla detay arıorum saol genede

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    başka ne detayı arıyosunuz?
    körler sağırlar

  7. #7
    trequal
    Misafir
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gene mi bu konu :S
    :hahaha

  8. #8
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    başka ne detayı arıyosunuz?
    ok peki şimdi gt2576 da 25 kısmı egsoz tarafını yani cabuk yada gec dolmasını 76 kısmıda üfleme kısmının büyüklüğünümü gösterior yani t3t4 gibi mi oluyor gt2576 egsoz kısmı kücük emiş kısmı büyük ?

  9. #9
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    t3 t4 arasındaki farkları solieim egzoz kanatları eşit ölçüdededir fakat t32 ün emme kanadı daha küçüktür t3 takacaksan t2 lerin t4 egzoz girişlilerinden var onu tavsiye ederim oda genblede alfa romeo vea lancia lardan cıkıyor
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  10. #10
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ok peki şimdi gt2576 da 25 kısmı egsoz tarafını yani cabuk yada gec dolmasını 76 kısmıda üfleme kısmının büyüklüğünümü gösterior yani t3t4 gibi mi oluyor gt2576 egsoz kısmı kücük emiş kısmı büyük ?
    Evet 25 egsoz, 76 kompressor. Ama 76comp 25egsoz için çok büyük değilmi? 76 nın çok büyük olması da geç dolmayı sağlayabilir. 25 i 28 yapıp, 76 yı 71 indirmek, yani gt2871 daha mantıklı olmazmı? Zaten araç 2000cc.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baqim turbonun lküçük olması erken dolma anlamına gelmez hiçbirmzaman sen dizel deilsin 2000 de dolsun presssure hesapları vardır bunların içeriye bastığınla downpipedan bastığın basınc bunlar nekadar esitliğe yakın ise okadar verimli olursun bana kalırsa 200 ün 2571 in altı olmamalı 82ar
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ok peki şimdi gt2576 da 25 kısmı egsoz tarafını yani cabuk yada gec dolmasını 76 kısmıda üfleme kısmının büyüklüğünümü gösterior yani t3t4 gibi mi oluyor gt2576 egsoz kısmı kücük emiş kısmı büyük ?


    spool karakterini sadece turbine belirlemez kompressor palinin ağırlığı yapısı compressor housinginin tasarımı üzreindeki değişiklikler yatak özellikleri mil özellikleri dp büyüklüğü turbine palinin tasarımı sıcaklık vs vs bi kaç faktor daha var

    egzoz kısmı büyük emiş kısmı küçük denemez çünkü belli bi tasarım söz konusu neye göre küçük yada büyük? turboların maplerinden yola giderek belirli spool-güç değerlerine ulaşılabilir

    ki sadece spool için küçük seçilen turbine kombinasyonları belki iyi spool sağlayabilir ama belirli bi devirden sonra asıl güç istenen devir bandlarında muhtemelen mapteki verimli bölgelerden çıkıp motor için uyumsuz bi durum oluşturucaktır.hem güç istiyip hemde erken spool istemek sadece boost altında çoğu zaman kolay gerçekleşebilicek bi durum değil.küçük seçilen turbine kısmı yine motor için fazla backpressure oluşturucak spool gecikicek, fazla back pressure sonucu motor içinden atılabilicek atık gaz oranı düşücek, içerideki atık gaz oranı arttığından dolayı içerideki yakıt hava karışımı daha kötü bi seviyeye gelicek, atık gaz daha az atıldığı ve sıcaklık uzaklaştırılamadığı için motor içi sıcaklıkları yükselicek, egt yükselicek bu saydığım nedenlerden dolayı ise kısaca VE düşüşe uğrıyıcak.buda sizin motordan aldığınız güce etki edicek

    sadece spool düşünülerek yaplan turbo seçimleri çoğu zaman pek verimli olmaz.güç seviyesi motordan istenen özelliklere göre motorda genel olarak bi iyileştirmeye gitmek her zaman daha etkili bi güç bandı sağlıyıcaktır(kapak,egzantrik,piston...)
    körler sağırlar

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    t3 t4 arasındaki farkları solieim egzoz kanatları eşit ölçüdededir fakat t32 ün emme kanadı daha küçüktür t3 takacaksan t2 lerin t4 egzoz girişlilerinden var onu tavsiye ederim oda genblede alfa romeo vea lancia lardan cıkıyor

    hangi T3 hangi T4 onlarca pal tasarımı var ve bi o kadar yapılan hybrid T3/T4 turbo var hepsi aynı diye bişi söz konusu değil

    belki bunu sen biliyosun ama burdaki insanlara yanlış bilgiler verme kesin şeyler yaz
    körler sağırlar

  14. #14
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.545
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evt ayrıntılar farkedio pal tasarımı vesaire ama biz kullanıcı olarak anca bu turboların kullanıldığı araçlardaki dayno eğrilerininden bir sonuc cıkartabiliriz

    şimdi 25 kücük bi turbo ama emiş kısmını 76 secersek üstlerde bittiği deviri yukarımı taşımış oluyoruz sx in stock t28 turbosu 3000de doluyor ve 5500-6000 e kadar gayet ii hissettirio 1 barda
    araba 7200 ceviriyor benim aradığım gene altlarda dolsunyani 3500ü gecmesin ama 5500den 7200 e kadar stock turbodan daha verimli olan bir model olsun

    yani kabaca turbo bu özellikler olsun sonrada biz ecu ile manifold ile cooler vesaire ile istediğimiz kesin speclere cekelim

  15. #15
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    compressor kısmını ne kadar büyütsenizde eğer turbine atık gazı atamayıp basınç düşüşüne neden olmaya başlarsa bu pek işe yaramamış demektir eğer bi turboyu üst devirdede kullanmak istiyosanız illa alt devirlerdeki kaybı göze alıcaksınız bu kaçınılmaz bişi şu anki turbolarda(vnt, vgt vs vs hariç) hem erken dolsun hem top end olsun hacim yada balka faktorlerle oynamadan biraz zor

    ki turbo kadar egzantrik kapak gibi spoola etki eden faktorler var sadece turbo ile olucak iş değil bu bence güzel komple bi setup yapmak daha mantıklı olucaktır


    350hp için gt2871r da şöyle bi eğri yakalanabilir(yakanabilir diyorum egzantrik gibi bi kaç özelliğini bilmiyorum nedir ne değildir VEye nasıl etki eder VE ne durumlarda çok araştırmadım şu an)

    gt2871r



    gt2560r yine 350hp için



    300 hp için





    yine söylüyorum sr20nin çoğu özellğnden tam emin değlim cooler verimi vs vs gibi ama üç aşşa beş yukarı böyle eğriler yakalanabilr verim açısından
    körler sağırlar

  16. #16
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evt ayrıntılar farkedio pal tasarımı vesaire ama biz kullanıcı olarak anca bu turboların kullanıldığı araçlardaki dayno eğrilerininden bir sonuc cıkartabiliriz

    şimdi 25 kücük bi turbo ama emiş kısmını 76 secersek üstlerde bittiği deviri yukarımı taşımış oluyoruz sx in stock t28 turbosu 3000de doluyor ve 5500-6000 e kadar gayet ii hissettirio 1 barda
    araba 7200 ceviriyor benim aradığım gene altlarda dolsunyani 3500ü gecmesin ama 5500den 7200 e kadar stock turbodan daha verimli olan bir model olsun

    yani kabaca turbo bu özellikler olsun sonrada biz ecu ile manifold ile cooler vesaire ile istediğimiz kesin speclere cekelim
    Arkadaşım öyle değil. Senna güzel açıklamış. Ayrıca turbo manifolt flanşına göre karar vermelisin. Bence turbinin kesinlikle 28 olmalı. Eğer mainfolt flanşın ufaksa yüksek AR kullanmalısın. t25 olabilir manifoltun, bu durumda 82/86AR uygun olur. gt2871r t25 82/86AR. (bir ufak boy gt2860rs de olabilir, t25 82/86ar) yabancı forumlara bir bakmalı ne kullanıyorlar.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  17. #17
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hangi T3 hangi T4 onlarca pal tasarımı var ve bi o kadar yapılan hybrid T3/T4 turbo var hepsi aynı diye bişi söz konusu değil

    belki bunu sen biliyosun ama burdaki insanlara yanlış bilgiler verme kesin şeyler yaz
    bütün t3 ve t4 lerin egzoz pallerinin şekli aynıdır aralarındaki tek fark 3-5 mm büyüklük farklarıdır emmeleri için bu ole denilemez ama egzozlar için denilebilir
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün t3 ve t4 lerin egzoz pallerinin şekli aynıdır aralarındaki tek fark 3-5 mm büyüklük farklarıdır emmeleri için bu ole denilemez ama egzozlar için denilebilir


    senin işte 3 5 mm büyüklük farkı dediğin şey asıl turbo performansını belirleyen unsurlar ki bütün T4 paller aynı diye bişi söz konusu değil





    aynımı ölçüler ? ki ölçüyü geçtim pal tasarımı kanatçıkların durumu vs backpressure spool vs vs bi çok faktorle ilişkili (lafım aynı turbo arasındaki A/R farklılığı falan değil gt40r ile gt45r arasındaki ölçüye bağlı farklar)



    yine sölüyorum kesin şeyler yazmıyosan yazma karıştırma insanların aklını 3 5mm dediğin şey performansta dağlar kadar fark yaratablir
    körler sağırlar

  19. #19
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egeturbo,
    yukardaki listeye "dikkatli" bakarsan egzoslarda 10mm fark var!
    Experience is what you get when you don't get what you want.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •