User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Dişli hesaplamasında yardım gereklii

  1. #1
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Dişli hesaplamasında yardım gereklii

    Bicicletta Elettrica Video Manuale Gratis EBE Kit Electric Bike FREE Video User Manual - YouTube

    Bu linkteki gibi bir uygulama yapmaya hazırlanıyorum. Biraz hesap kitap yapayım istedim. Ortalama motorun devrini 2000 rpm olarak aldım. Motorun üstündeki dişlinin 11 dişi var. Tekerlekte takılı olan dişlinin diş sayısını videoda vermemişler ama onda da boyuta bakılcak olursa 44 dişlili çarka benziyor. Hal böyle olunca motorun devri 4 te 1 oranında düşmüş oluyo yani 500 rpm e geriliyo.Tekerleğin çapı da 66 cm. Bundan sonra bisikletin ulaşacağı maksimum hızın hesaplamasını yapamadım. Yapmaya çalıştıysam da çok astronomik rakamlar çıktı. Herkese şimdiden çok teşekkürler

    edit: Video çok uzun ilgisini çekmeyen arkadaşlar için resim de burda. Ön tekerleğe takılacak motor ve dişliler.

  2. #2
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    62,172km/h surat

  3. #3
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hesaplamayı nasıl yapıyoruz biraz bilgi verseniz ? Göründüğü üzere çok yüksek hız çıkıyor.

  4. #4
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tekerlek cevresixdevir(dakikadaki)x60 o kadar cıkan sonucuda km cevirmen yeterli mesela bunun için

    66x3,14x500x60=6617200cm/h=66,172km/h

  5. #5
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    500 x 60 = 30.000

    2 x 31,14 x 33 = 207,24

    30.000 x 207,24 =6217200

    Ama hatirlayamadigim birkac bisi vardi dislilerin calismasi ile alakali dogrulugundan emin degilim ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.055
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    44 değilde sanki 80 civarı diş varmış gibime geldi büyük çarkta...........
    Okumadan imzalamam.....

  7. #7
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    44 değilde sanki 80 civarı diş varmış gibime geldi büyük çarkta...........
    Benim de diş sayısı hakkında tereddütüm var ama boyut olarak baktığımızda 44t dişliye yakın duruyor.Aslında o pek de önemli değil benim kullancağım dişli 44t olcak.

  8. #8
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tekerlek cevresixdevir(dakikadaki)x60 o kadar cıkan sonucuda km cevirmen yeterli mesela bunun için

    66x3,14x500x60=6617200cm/h=66,172km/h
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    500 x 60 = 30.000

    2 x 31,14 x 33 = 207,24

    30.000 x 207,24 =6217200

    Ama hatirlayamadigim birkac bisi vardi dislilerin calismasi ile alakali dogrulugundan emin degilim ...
    Pratikte değerler baya yüksek görünüyor.Bu işin içine benim ağırlığım + akü + motor ağırlığını kattığımızda o son hız baya düşçek gibi geliyor. Zaten 30 40 km/h seviyelerinde olmasını istiyordum. İlk pedalla kalkışı yapıp daha sonra motoru devreye almayı planlıyorum

  9. #9
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor devrini ayarlayarlayabileceksen yavas yavas yukseltirsin bir anda 2000 rpm donmeye baslarsa sorun yasarsin muhtemelen
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  10. #10
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor devrini ayarlayarlayabileceksen yavas yavas yukseltirsin bir anda 2000 rpm donmeye baslarsa sorun yasarsin muhtemelen
    Onu rahatlıkla halledebilirim. Sadece pwm devresi ve güzel bi mosfet sürücü gerekli. Peki dikkat etmem gereken başka onerileriniz var mı ? Dişli kombinasyonu olarak şunu yapsan daha kolay kullanım olur gibisinden ?

  11. #11
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dişli çark en az 66 lık beyler.

    Dişlici geldiii haaaanıııım
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  12. #12
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dişli çark en az 66 lık beyler.

    Dişlici geldiii haaaanıııım

    Abi seni bana allah gönderdi ya hem de izmirdesin bi yardımcı ol el at lütfen şu dişli konusunda

  13. #13
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.688
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sametozt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onu rahatlıkla halledebilirim. Sadece pwm devresi ve güzel bi mosfet sürücü gerekli. Peki dikkat etmem gereken başka onerileriniz var mı ? Dişli kombinasyonu olarak şunu yapsan daha kolay kullanım olur gibisinden ?
    Kesinlikle frenlerini disk ve hidrolik hale cevir ... Bahsettigim 30-40 kmler aslina bakarsan cok ciddi suratler bisiklet uzerinde ...

    Ayrica frene bastiginda motoru devreden alacak bir ters switch kullanabilirsin ki frene bastiginda motor donmeye devam etmesin ....
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  14. #14
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle frenlerini disk ve hidrolik hale cevir ... Bahsettigim 30-40 kmler aslina bakarsan cok ciddi suratler bisiklet uzerinde ...

    Ayrica frene bastiginda motoru devreden alacak bir ters switch kullanabilirsin ki frene bastiginda motor donmeye devam etmesin ....
    Bunu hiç düşünmemiştim. Motorların frenlerindeki gibi bi switch devresi güzel olur. Nc kontaklı switch iş görür

  15. #15
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında motorda elektronik frenleme olursa ki olabilitesini tarkan bilir daha guzel olur gibi

  16. #16
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapma gözün sevem, bukadar kıytrık sistemde ne frenlemesi
    motorun bide boşta yani dönüş hızına bakmak laızm, yüksüz. Terse dönebiliomu oda önemli.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  17. #17
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında motorda elektronik frenleme olursa ki olabilitesini tarkan bilir daha guzel olur gibi
    Abi bildiğim kadarıyla elektronik frenlemede ters voltaj vererek motor kilitleniyodu. Daha farklı bir sistem var mı bilmiyorum

  18. #18
    sametozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Mesaj
    456
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yapma gözün sevem, bukadar kıytrık sistemde ne frenlemesi
    motorun bide boşta yani dönüş hızına bakmak laızm, yüksüz. Terse dönebiliomu oda önemli.
    Dişli konusundaki fikirlerin nedir abi ? Daha makul bi sistem nasıl olabilir ?

  19. #19
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sametozt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi bildiğim kadarıyla elektronik frenlemede ters voltaj vererek motor kilitleniyodu. Daha farklı bir sistem var mı bilmiyorum
    Aynen dc lerde ters voltaj ile kilitleme yapılıyor. Ancak bu burada sistem için pekte olası değil. Birde sen normal pedal çevirdiğinde buradaki sistem sana sürekli anti güç uygulayacak, çünkü arada avare yani boşa dönmesini sağlıcak bir dişli sistemi yok.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •