User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Otomatik Vites ve Turbo

  1. #1
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Otomatik Vites ve Turbo

    Size birkac soru olacak...
    Turbo uygulamasi yapmayi dusunuyordum http://www.dp-engineering.nl/EN/index.php bu sitede aracim icin (C4 VTR 1.6) gerekli parcalari buldum..

    Ilk sorum aracin motor kodu TU5JP4, bu motor kodunda olan araclarin motorlarinda bir farklilik olurmu? Or. pug 307 de ayni motoru kullaniyo ama piston capi., manifolt olculeri, sikistirma vs. farklilik gosterirmi...

    Arac otomatik vites, motorda gerekli guclendirmeyi de yaparsam sanziman dayanabilirmi??? (yaklasik 0.5 bar bassam)

    Son olarak turbo yerine 30 veya 50 hp arasi nos kiti uygulamak dahami yararli ve saglikli olur???

    Not. Araci sat, bir b.k olmaz ondan demeyin...

  2. #2
    emreekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.315
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence nos alma...turbo olur...bende 0.4 barda 6 ay otomatik kullandım...sonra düze geçtim...ama otomatigi söküp bakmışlar...hiç birşey olmamış...çok iyi durumdaymış....0.4-0.5 barlarda şanzımanda bi problem görmedim ben.......bence farklı modellerin motor kodlarına güvenme....aynı olabilir ama içi farklı olabilir...

  3. #3
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ztn dp pejocuların milli sitesi ben senin yerinde olsam nos basarım yaptığın masrafın karşılığnı alamayabilirisn bence o araçtan

    nos nerdeyse 8 de biri fiyatı turbo işleminin

  4. #4
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardesim açık konuşayom o zaman para çoksa turbo az miktar ise NOS.çünkü turbo çok kapsamlı bi sistem 5-6bin ytl rahatlıkla yer.ama nos 1.5ytl yer.karar sana kalmış

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbodan illaki verim alırsın ama aracın zaten 110 hp. Kasa olarak 307'den ağır. Bide üstüne triptronic şanzıman. O paraları verip mutlu olmazsan tatmin etmezse seni üzülürsün. Söktürmeside ayrı dert. Bence ZEX beyinli bir NOS kiti işini görücektir. Tüpe bağlı yaşama karşıyım şişeden nefes almam diyorsan tabiki turbo ama alıcağın gücün sınırlı olduğunun farkındaysan. Dikkat edersen şanzımanı kırarsın edersin felan demiyorum. Teknik olarak zor birşeydeğil. Zaten kaputun altı o kadar büyük ki TU5J4P motor içinde ufacık kalıyo. Çok rahat montaj olur ayarı vs. yapılır. Ama şanzıman limitin olucak o yüzden 180 hp civarlarında kalıcaksın bu gücede sanırım şanzımanın dayanır.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Bursa-Dubai
    Mesaj
    1.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    para ve imkanın varsa turbo tak bence...ama ucuza birşeyler yapıcam dersen nosta olabilir...

    ayrıca çıkma sağlam bir düz şanzımanda takabilirsen araca ilerde daha iyi olur eğer turbo yapıcaksan...

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brv Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    para ve imkanın varsa turbo tak bence...ama ucuza birşeyler yapıcam dersen nosta olabilir...

    ayrıca çıkma sağlam bir düz şanzımanda takabilirsen araca ilerde daha iyi olur eğer turbo yapıcaksan...
    Sadece şanzıman ile olsa bizde önerirdik ama beyin ve beyine giden harness ler felan değişmesi lazım. Çıkma şanzıman ile bile 6000-7000 ytl tutar düze çevrilmesi.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    otm şanzımana yinede çok güvenmeyin derim eğer hafifte olsa drag gibi sert sürüşler şanzımana zarar verebliir ayrıca converterın özelliklerinide iyi gözden geçirmek lazım şanzımandan önce başta converter problem yrartablir belki güç isteğine iyi cevap veremezse
    körler sağırlar

  9. #9
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ztn dp pejocuların milli sitesi ben senin yerinde olsam nos basarım yaptığın masrafın karşılığnı alamayabilirisn bence o araçtan

    nos nerdeyse 8 de biri fiyatı turbo işleminin
    dp olmasa ne yapardık, sitelerini hergün rutin olarak ziyaret ederim.
    bu c4 vtr dakı motor saxodaki, 106 gti dakı motorlarla aynı familyadan mı?

  10. #10
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow

    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dp olmasa ne yapardık, sitelerini hergün rutin olarak ziyaret ederim.
    bu c4 vtr dakı motor saxodaki, 106 gti dakı motorlarla aynı familyadan mı?
    Pug 106-206-207-307
    Cit Saxo-Xsara-C4
    bunlarin hepsi TU serisi motor kullaniyor.
    burda var motor kodlari...
    http://www.middlesextuningcentre.co.uk/cc-peugeot.htm

  11. #11
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sormamın nedeni; saxo ve gti turbo yapan arkadaşlar var, onlara danışabilirsin, blok-piston- kapak-manifold durumları nedir diye, eğer motorlar birbirine yakınsa

  12. #12
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence önce çıkma vts şanzımanı bul sonra turbola

  13. #13
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cikma VTS sanzimani nasil bulucam asil sorun orda zaten sayili arac...
    Sonunda karar verdim o kadar paraya yazik alacagim hp zaten az olacak. Onun yerine atmosferik mod. + nos daha iyi olur gibi...nosla beraber 150-180 hp arasi bi guc tatminkar...

  14. #14
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanayi sanayi gezip aricaksın bizim bi arkadaş bulmuştu hatchback ine 600 lira gibi bişeydi sanırım

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sanayi sanayi gezip aricaksın bizim bi arkadaş bulmuştu hatchback ine 600 lira gibi bişeydi sanırım
    VTS şanzımanı dediğin C4 VTS şanzımanı olmaz. 307 şanzımanı olabilir. Dişli oranlarından dolayı. İstersen 206 1.6 16v şanzımanıda olabilir. Hepsi MA5 şanzıman. C4 vts, 206 RC, 206 GTI EW blok ve BE4 şanzıman kullanıyor. Bazı ara ürünlerde çapraz durumu oluyo ama uğraştırır tavsiye etmem.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeş msn mengu190@hotmail.com ekle kafana takılanlar hakkında konuşalım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •