User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Otomatik Şanzıman ve 3 Pedal

  1. #1
    Ken_Block - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    654
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Otomatik Şanzıman ve 3 Pedal

    BORKED

    Bu video'da araç otomatik veya yarı otomatik şanzıman.
    Ancak neden 3 pedal?
    Virajlara girerken frenle birlikte gaza hafif dokunurken soldaki pedalada basıyor.
    Bir açıklaması var mı?

  2. #2
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    vitesi geri düşürmek için kilit galiba bi yanlıslıga kurban gitmesın dıye
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  3. #3
    Ken_Block - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    654
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bLackModeL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vitesi geri düşürmek için kilit galiba bi yanlıslıga kurban gitmesın dıye
    valla ilk defa görüyorum çok ilginç aslında

  4. #4
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence o arabada manuel sanzıman var dogbox mu ne deniyodu galiba ama ileri geçişlerde debriyajsız gecebiliyo düşürürken hell and toe tapıp debriyajla vites düşürüyo

  5. #5
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok ilginç değil olması gereken bence sıralı şanzıman var araçta + olduğunda dişliler geçiş yapabiliyor - olduğunda da vites geçişini bir sakatlık olmadan yapabilmesi için debriyaja basıyor... Yada bunun gibi bir şey
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  6. #6
    Ken_Block - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    654
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim bu konuda aydınlandım ama bir soru takıldı yine jeton köşelidirde benim manuel şanzıman varsa neden basmıyor debriyaja?

  7. #7
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba manuelden otomatiğe cewrildiyse pedal'ı sökmemişlerdir ayak alışkanlığı bazen basıyor adamda =)
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  8. #8
    Ken_Block - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    654
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dirk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba manuelden otomatiğe cewrildiyse pedal'ı sökmemişlerdir ayak alışkanlığı bazen basıyor adamda =)
    hahaha

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ken_Block Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim bu konuda aydınlandım ama bir soru takıldı yine jeton köşelidirde benim manuel şanzıman varsa neden basmıyor debriyaja?
    debriyaja basmadan bir üst vitese geçebiliyor ama vites küçültürken rev match yapması lazım yoksa tekeri kilitler yada en iyi ihtimal aracın dengesini bozar...bundan 3 pedal var...

  10. #10
    Ken_Block - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    654
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı the "K" Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    debriyaja basmadan bir üst vitese geçebiliyor ama vites küçültürken rev match yapması lazım yoksa tekeri kilitler yada en iyi ihtimal aracın dengesini bozar...bundan 3 pedal var...
    peki biz kendi otomobilimizde böyle bişey yapsak tabii vites yükseltirken "kıyırrctt" diye ses gelir tam noktayı mı tutturmak lazım vites değiştirmek için

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ken_Block Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki biz kendi otomobilimizde böyle bişey yapsak tabii vites yükseltirken "kıyırrctt" diye ses gelir tam noktayı mı tutturmak lazım vites değiştirmek için
    en ufak sıkıntıda herkesin tuttuğu kendine olur...gerek yok basıver debriyaja sen...

  12. #12
    B.Battal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    3.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı the "K" Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en ufak sıkıntıda herkesin tuttuğu kendine olur...gerek yok basıver debriyaja sen...
    Cooper'ın tokmak da tokmak hani ..

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    sequential yani sıralı şanzıman, vites büyütürken debriyaja gerek yoktur. sadece ilk kalkış ve vites küçültmede debriyajı kullanırsınız..

  14. #14
    Ken_Block - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    654
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı the "K" Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en ufak sıkıntıda herkesin tuttuğu kendine olur...gerek yok basıver debriyaja sen...
    basıyoruz da farklı etkinlik arayığına girdim

    Alıntı Boozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cooper'ın tokmak da tokmak hani ..
    evet evet sonuna kadar haklısın

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sequential yani sıralı şanzıman, vites büyütürken debriyaja gerek yoktur. sadece ilk kalkış ve vites küçültmede debriyajı kullanırsınız..
    parçalar yerine oturdu hepinize teşekkür ederim

  15. #15
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    It's a sequential gearbox, it uses a so called dog clutch instead of a syncromesh as in your standard H pattern manual transmission. That dog clutch enables quick shifts and because torque needs to be interrupted for only a moment, the clutch isn't used while shifting gears, only for standing starts.
    Mirage2000H
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •