User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: dragda hacim büyütme sorunu

  1. #1
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    dragda hacim büyütme sorunu

    bu konuyu doğru yere mi açtım bilmiyorum ama ulusal draglarda hacmi büyük olduğu halde bizim ruhsatımızda böyle yazıyo diye alt sınıflarda giren araçlar olduğunu çoğumuz gördü ve de bu olay nasıl sonlanır merak ettim
    yani pistde yapılan teknik kontrolde bunun anlaşılmasının bi yolu var mıdır bu konuda ne yapılabilir merak ettim sürücü benim arabamda stroker var demezse anlaşılmıyacak mı bu konuda neler yapılıyor ya da yapılabilir
    ECUTECH İstanbul

  2. #2
    MAPer
    Misafir
    walla teknik itirazda bulunuyorsun, ( walla fiyatı noldu bilemiyorum ama eskiden 1.000ytl civarıydı ) parayı veriyorsun ve itiraz dilekçesi
    araba gidiliyor açılıyor motoru işte hesaplamalar yapılıyor
    eger itirazın haklı çıkarsa paranı geri alıyorsun ve arkadaşın puanlar falan siliniyor ama haksız çıkarsan hem o paran gidiyor hemde
    servis ücreti veriyorsun o arkadaşa ....

    yapabilecegin tek şey budur!!!

  3. #3
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamen sporcu insafına kalmış yani
    ECUTECH İstanbul

  4. #4
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MAPer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    walla teknik itirazda bulunuyorsun, ( walla fiyatı noldu bilemiyorum ama eskiden 1.000ytl civarıydı ) parayı veriyorsun ve itiraz dilekçesi
    araba gidiliyor açılıyor motoru işte hesaplamalar yapılıyor
    eger itirazın haklı çıkarsa paranı geri alıyorsun ve arkadaşın puanlar falan siliniyor ama haksız çıkarsan hem o paran gidiyor hemde
    servis ücreti veriyorsun o arkadaşa ....

    yapabilecegin tek şey budur!!!
    aynen bole insafa falan kalmıs deıl madem ıtıraz edıcek kadar emin olan kişi cıkarıp dilekcesini yazar ardından 400-500 ytl gibi bi parayı yatırır bu dilekce ile hakemler kuruluna hakemler kuruluda eyer gerek gorurse ki genelde gorur makina kapalı parktayken teknik kontrolle yetkili kısılere aracın sokulmesini ayrıca hacmının hesaplanmasını ister ....
    eyer hacim solenenden fazla ise puanlar gider diskalifiye olur ve yatırdıgınız para iade edilir yok siz hatalı ihbarda bulunduysanız sizden aracın sokulme takılma masrafları alınır ayrıca o yatırdıgınız parada yanar ....
    bole olmasa zaten herkez milletin makinasını sokturur ciddi ciddi boyle bir bilgin var ise yaptırıcaksın yoksa susup kimseye *** atmıycaksın manıgı bu ki bence dogru yoksa oohoo her gecilen itiraz eder ne de olsa beles mode on
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  5. #5
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor açılmadan bu mümkün değil yani ve de itiraz olmadan beles mode on güzel tabir
    ECUTECH İstanbul

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor açılmadan bu mümkün değil yani ve de itiraz olmadan beles mode on güzel tabir
    Başka türlü hacimi anlayamazsın ki kapağı açmadan.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başka türlü hacimi anlayamazsın ki kapağı açmadan.
    bir motorda kol krank değiştiğinde pistonun inip çıkışı aynı mıdır hiç değişiklik olmaz mı yani
    bujileri söküp içeri su döksek
    ECUTECH İstanbul

  8. #8
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çap stroke nası olcakk?

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir motorda kol krank değiştiğinde pistonun inip çıkışı aynı mıdır hiç değişiklik olmaz mı yani
    bujileri söküp içeri su döksek
    İniş çıkış değişmesi sıkıştırma oranını değiştirir. Tabi ben uzman değilim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de değilim
    ECUTECH İstanbul

  11. #11
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bı alet ıle anlasılıyor duda neydı unuttum

  12. #12
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir motorda kol krank değiştiğinde pistonun inip çıkışı aynı mıdır hiç değişiklik olmaz mı yani
    Motorda hacimi etkileyen ana etken bore/stroke'dur.Sadece kolu kısaltarak hacim
    arttıgını inanan bir sürü insan var.Pistonun en alt noktası ile en üst noktası
    arasındaki mesafe önemlidir.Kolu kısa tuttugunuzda yanma odası hacmi değişir.
    Stroke da pistonun en üst noktası ile en alt noktası sıkıştırma oranını bulmamızı
    saglar.Bunun pistonun yüzeyi ile çarpımı ise hacmi verir.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  13. #13
    emreekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.315
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorda hacimi etkileyen ana etken bore/stroke'dur.Sadece kolu kısaltarak hacim
    arttıgını inanan bir sürü insan var.Pistonun en alt noktası ile en üst noktası
    arasındaki mesafe önemlidir.Kolu kısa tuttugunuzda yanma odası hacmi değişir.
    Stroke da pistonun en üst noktası ile en alt noktası sıkıştırma oranını bulmamızı
    saglar.Bunun pistonun yüzeyi ile çarpımı ise hacmi verir.

    bor stroke ve hacim..muhteşem 3lü.................(kanka özlettin)

  14. #14
    mody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.youtube.com/watch?v=2JNnzqwTUMI

    bu videoda 3.dakkada spoon'un s2000 icin yaptıgı 2.2 uygulamasının mantıgını gosteriolar

  15. #15
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stroker varsa makınanın acılması lazım. yoksa bloklardan anlasılır ıyı tanıosan.

    ama ses herseyı bellı eder. 1.8 stroker lı bır arac ıle 1.8 makına veya 2.0 makınayı hemen anlarsın. eger honda ıse. bıde motor blogunu falan sen gondermıssen kesın anlarsın hahahahaha
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  16. #16
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    blok muhabbeti en çok e30kasa bmwlerde oluor.325 yazıor makinanın içi 335.zaten bmwden anlamıosan way haline.harbidende pij yani dedikleri kadar var

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi BMW de 2.0 2.5 2.8 hacimli makinaların hepsi aynı blok. Rektifiye yaparken 2.0 bir motora 2.8 krank kol piston koyarsan aracın orjinal 2.8 olur. Bunuda dışarıdan bakarak kimse anlayamaz. Sesten anlarım derseniz bilemem
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynısı 106 saxo gurubudada war takıyosun bmw pistonunu sonra başka bi arabanın krank ve kolu, oluyo 1.8 ama blok felan dıştan herşey aynı hiç bi fark yok kapak açılmayıncaya kadar anlaşılmıyo

  19. #19
    Oguzcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    34-22-77
    Mesaj
    173
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu sorun bence dürüst olmayan insanların ortaya çıkardığı birşey.Büyük hacimli motorları olup küçük hacimlerle yarıştıran veya küçük hacimli gözüküp büyük hacimli motoru olan insanların kişisel tatminlerini sağlamak amacıyla gerçekleştirdikleri bir yanlış.Bu hiçbir şeyi ispatlamıyorki.Kendi aracına denk aracı geçip derece almadıktan sonra,kendinden küçük hacimli aracı geçmişsin ne değeri var.Eğlenmeyi bilmeyen,dürüst olmayan insanların işi tüm bunlar.Ne zaman herşey gerçeğiyle ortaya konur,herkes hacmini,gücünü,torkunu vs. bilerek yarışır uygun ortamlarda,o zaman "Ulusal Drag"lar adına yakışır olacak.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •