User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: vti da buji+kablo uygulamasi

  1. #1
    ly3435 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    karsıyaka
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    vti da buji+kablo uygulamasi

    Ngk 10.2 buji kablosu+ iridyum bujilerini vti ma uygulamak istiyorum. Aracimin specleri big tube+dc headers+hks+stage 2 dir. Tam speclerdir. Ayni specler de olup bir tek egsoz farkli arkadasmin vti da kablo+ buji var ama basabas gidiyoruz. Bu tam bir kiyas degil ama uygulama durumunda + performans alabilirmiyim. Bilgisi olan arkadaslar dan ve denemis olanlarin bilgilerinden faydalanmak isterim. Cunku ortalama maliyeti 250 tl buluyor. Simdiden tesekkurler vereceginiz bilgilerden dolayi.

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buji iridyuma geçmekte mutlaka yarar vardır bilidğim kadarıyla oem sıkıştırmadan farklı bir sıkıştırmaya geçilirse yada silindir hacmi değişirse buji değişimi şart.
    Buji kablosununda mutlaka yararı olacaktır ben kullanıyorum NGK mavi silikonlardan şimdilik bir sıkıntı görmedim. Denemeden tam yararını göremezsiniz ama mutlaka yazılımı tekrar gözden geçiriniz.

  3. #3
    ly3435 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    karsıyaka
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buji iridyuma geçmekte mutlaka yarar vardır bilidğim kadarıyla oem sıkıştırmadan farklı bir sıkıştırmaya geçilirse yada silindir hacmi değişirse buji değişimi şart.
    Buji kablosununda mutlaka yararı olacaktır ben kullanıyorum NGK mavi silikonlardan şimdilik bir sıkıntı görmedim. Denemeden tam yararını göremezsiniz ama mutlaka yazılımı tekrar gözden geçiriniz.
    Tesekkur ederim verdigin bilgilerden dolayi aksiyon alip degerlendirmek lazim galiba bu durumu.

  4. #4
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oem buji kabloları 300 hp'ye kadar yeterli diye biliyorum...

  5. #5
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buji iridyuma geçmekte mutlaka yarar vardır bilidğim kadarıyla oem sıkıştırmadan farklı bir sıkıştırmaya geçilirse yada silindir hacmi değişirse buji değişimi şart.
    Buji kablosununda mutlaka yararı olacaktır ben kullanıyorum NGK mavi silikonlardan şimdilik bir sıkıntı görmedim. Denemeden tam yararını göremezsiniz ama mutlaka yazılımı tekrar gözden geçiriniz.
    Bende NGK mavi silikonlu kablo + iridium buji kullanıyorum , 6-7 ay oldu.Herhangi bi dezawantajını görmedim ama ohaaa bi kablo+buji bukadar etki edermi diyecek farkta görmedim , belkide prof. olmadığımdan görmedim.Tawsiye ederim.

    Mutlaka yazılımı gözden geçirin derken , benim arabam f/h/e bide vafc war.Beyin olmadan benim yazılımını gözden geçirebilme şansım warmı?
    PSN:dohcvtec99


  6. #6

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Asimos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende NGK mavi silikonlu kablo + iridium buji kullanıyorum , 6-7 ay oldu.Herhangi bi dezawantajını görmedim ama ohaaa bi kablo+buji bukadar etki edermi diyecek farkta görmedim , belkide prof. olmadığımdan görmedim.Tawsiye ederim.

    Mutlaka yazılımı gözden geçirin derken , benim arabam f/h/e bide vafc war.Beyin olmadan benim yazılımını gözden geçirebilme şansım warmı?
    Yok yazılımı diğer arkadaş için yazdım çünkü motor içi yapılı ve eksantrik var gözden geçirmesini bu yüzden önerdim. f/h/e de yapacak bişi yok zaten oem ecu ile

  7. #7
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    buji seçimi çok önemli. iridium buji sizin aracınıza fazla. vtec in orjinal bujisi bkr6en-11 dir. sizin için tam ideal olan bujide bkr7en-11 dir. buji kablosunu 10mm le çıkarmak tabi güzel ama. genel olarak atlanılan birşey var. aracın performansında zayıflık varsa önce distributor kapağına ve tevzii makarasının durumuna bakmakta yarar var. ayrıca benzin filtreniz ne zaman değişti o da bir etken, eğer hatırlamıyorsanız onunda kesin değişmesi gerekir. bu saydıklarım vti da ne yazık ki hep unutuluyor. ayrıca yazılımla(p28 ve benzeri yazılım yapılabilen ecu lar ile) sizin speclerindeki araclar da aracın durumuna 10-15 hp arasında alabiliyorum. yazdıklarım bilgilendirme amaçlıdır lütfen yanlış anlaşılmasın.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buji seçimi çok önemli. iridium buji sizin aracınıza fazla. vtec in orjinal bujisi bkr6en-11 dir. sizin için tam ideal olan bujide bkr7en-11 dir. buji kablosunu 10mm le çıkarmak tabi güzel ama. genel olarak atlanılan birşey var. aracın performansında zayıflık varsa önce distributor kapağına ve tevzii makarasının durumuna bakmakta yarar var. ayrıca benzin filtreniz ne zaman değişti o da bir etken, eğer hatırlamıyorsanız onunda kesin değişmesi gerekir. bu saydıklarım vti da ne yazık ki hep unutuluyor. ayrıca yazılımla(p28 ve benzeri yazılım yapılabilen ecu lar ile) sizin speclerindeki araclar da aracın durumuna 10-15 hp arasında alabiliyorum. yazdıklarım bilgilendirme amaçlıdır lütfen yanlış anlaşılmasın.
    Görkem bence bıji değişmeli. Örnek olarak aynı motor üst güçlerde iki aracı örnek olarak verebilirim nasıl mı?
    b16a2 ler bildiğimiz üzre 10.4 sıkıştırma ile geliyor standart ve üzerinden dediğin gibi bkr6en11 çıkıyor

    b16b10.8 b18c-r 11.1 sıkıştırma ile yine aynı yıl üretimi aynı yapıda çalışan motorlar fakat bujilerine baktığızda platinyuma geçilmiştir o yıllarda bunu öneriyorlar farka bakıtğımızda sıkıştırma ve eksantrik farkı var bu yüzden b16a2 ye de yararlı olacaktır
    b16b 185 b18c-r ise 200 hp gibi.

    Buji kablosunda düşüncelerimiz aynı.

  9. #9
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkes vti ın orj. bujisinin bkr6en-11 olduğunu söylüyo , ancak service manual öyle söylemiyo.
    Bence bkr6en-11 , günümüz teknolojisi ile orjinal bujinin muadili.
    Ayrıca resimdeki orj.bujiler hem denso hem ngk "platinum"

    PSN:dohcvtec99


  10. #10

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye kitapçığında buraya ithal edilenlerde bkr6en-11 takın yazıyor. Daha sıcak veya daha soğuk ülkeler için durum değişebilir.

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buda türkiye servis kitapçığından alınma buji kodları.


  12. #12
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiye kitapçığında buraya ithal edilenlerde bkr6en-11 takın yazıyor. Daha sıcak veya daha soğuk ülkeler için durum değişebilir.
    Ama bkr6en-11 platinum değilki ! usa , avrupa arasında bukadar ciddi bi fark olmaması lazım değilmi ?

    Bence bu işin prof.ları , BKR6EN-11 ile PFR6L-13 ve PK2OPR-L13 arasındaki farkı , olası kıtalar arası değişiklik farkı ile anlatıp , bizi aydınlatmalı

    Edit:Bu KG,KE,KQ,KM ülkeler arasındaki emisyon tripleri galiba...
    PSN:dohcvtec99


  13. #13
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Görkem bence bıji değişmeli. Örnek olarak aynı motor üst güçlerde iki aracı örnek olarak verebilirim nasıl mı?
    b16a2 ler bildiğimiz üzre 10.4 sıkıştırma ile geliyor standart ve üzerinden dediğin gibi bkr6en11 çıkıyor

    b16b10.8 b18c-r 11.1 sıkıştırma ile yine aynı yıl üretimi aynı yapıda çalışan motorlar fakat bujilerine baktığızda platinyuma geçilmiştir o yıllarda bunu öneriyorlar farka bakıtğımızda sıkıştırma ve eksantrik farkı var bu yüzden b16a2 ye de yararlı olacaktır
    b16b 185 b18c-r ise 200 hp gibi.

    Buji kablosunda düşüncelerimiz aynı.
    örnek için teşekkürler.

    bende bujinin değişmesinden yanayım. arkadasın motor içini stock sanırım. yanlış anladıysam düzeltin lütfen. o yüzdenden de stock sıkıştırma ve konulan parçalara göre yazılımda yapıldığında genel olarak en az 4-5 puan avans gerekicek ayrıca yakıt haritasıda değişicek tabi ben buna istinaden bkr7en-11 önerdim. sürekli bu speclerde atmosferik vtec ve si larda bu bujiyi kullanıyorum. orjinal bujisine göre bir derece daha soğuk ve yeterli oluyor. anca turbo beslemelilerde iridium kullanıyorum. şuan 1600 cc li gt3076(1.1 barda yürüyor) lı vtec te bkr8eix-11(iridium) kullanıyorum.

  14. #14
    mtcvtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye/düzce
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 12.5 pistonlu skunk pro stage2 egz. aracımda bkr7-eix iridium kullanıorum ve işi bilen herkez bunu önerdi öle taktım ama buji kablosuna gelince sadece buji kablosu böyle bir araçta tam ateşleme sağlamadı daha fazla güç almak için msd kit aldım yakında onu takıp tekrar ayar yapıcaz arkadaşın setupta bana yakın sanırım bilgi açısından
    edit:sadece kablo yetmez değil ama daha iyi verim ve güç alabilmek için msd kit candır

  15. #15
    ly3435 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    karsıyaka
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kanashibari Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok yazılımı diğer arkadaş için yazdım çünkü motor içi yapılı ve eksantrik var gözden geçirmesini bu yüzden önerdim. f/h/e de yapacak bişi yok zaten oem ecu ile
    Eger benim Aracimi diyosanz f+h+e baska bisey yok zaten o bakimdan fayda saglarmi diye arastirmak istedim.

  16. #16
    ly3435 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    karsıyaka
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek için teşekkürler.

    bende bujinin değişmesinden yanayım. arkadasın motor içini stock sanırım. yanlış anladıysam düzeltin lütfen. o yüzdenden de stock sıkıştırma ve konulan parçalara göre yazılımda yapıldığında genel olarak en az 4-5 puan avans gerekicek ayrıca yakıt haritasıda değişicek tabi ben buna istinaden bkr7en-11 önerdim. sürekli bu speclerde atmosferik vtec ve si larda bu bujiyi kullanıyorum. orjinal bujisine göre bir derece daha soğuk ve yeterli oluyor. anca turbo beslemelilerde iridium kullanıyorum. şuan 1600 cc li gt3076(1.1 barda yürüyor) lı vtec te bkr8eix-11(iridium) kullanıyorum.
    Aynen motor stock aslinda bujileri izmirde servisten aldim yeni bujilerim ama sadece ngk buji+kablo yapsam + performans alirmiyim diye bir dusunceye girdim acikcasi

  17. #17
    mtcvtc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye/düzce
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozaman bence orjinal bujin ve kablon senin için yeterli olucaktır oem kablolar yüklü araçlarda bile yeterli geliyor gereksiz harcama tabi benim fikrim.

  18. #18
    ly3435 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    karsıyaka
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buji seçimi çok önemli. iridium buji sizin aracınıza fazla. vtec in orjinal bujisi bkr6en-11 dir. sizin için tam ideal olan bujide bkr7en-11 dir. buji kablosunu 10mm le çıkarmak tabi güzel ama. genel olarak atlanılan birşey var. aracın performansında zayıflık varsa önce distributor kapağına ve tevzii makarasının durumuna bakmakta yarar var. ayrıca benzin filtreniz ne zaman değişti o da bir etken, eğer hatırlamıyorsanız onunda kesin değişmesi gerekir. bu saydıklarım vti da ne yazık ki hep unutuluyor. ayrıca yazılımla(p28 ve benzeri yazılım yapılabilen ecu lar ile) sizin speclerindeki araclar da aracın durumuna 10-15 hp arasında alabiliyorum. yazdıklarım bilgilendirme amaçlıdır lütfen yanlış anlaşılmasın.
    Ben o zaman 6en olqn bujimi 7 en yapmam daha saglikli olucak cunku drdigim gibi aracim stock bu arada adlinda arabam speclerine gore iyi gidiyor ben + olurmu diye dusunmustum
    Benzin filitresini hatirlamiyorum dediginiz gibi ilk isim onuda degistirmek olucak

  19. #19
    ly3435 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    karsıyaka
    Mesaj
    54
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mtcvtc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozaman bence orjinal bujin ve kablon senin için yeterli olucaktır oem kablolar yüklü araçlarda bile yeterli geliyor gereksiz harcama tabi benim fikrim.
    Kesinlikle size katiliyorum gereksiz bir masraf olucak gibi duruyor suan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •