User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: VW'nin motor güçleri neden sürekli düşürülüyor?

  1. #1
    Berkant_R32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    VW'nin motor güçleri neden sürekli düşürülüyor?

    Son golfün gelmesiyle de aklıma takılır oldu bu konu.

    milleti bir nebze de olsa downsizing ile tanıştıran bir firma, sürekli beygir gücünü düşürürken rakipleri ise aksine güçlerini arttırıyor.

    tsi motorlar ilk çıktığında 1.4 140 ve 170 hp olarak çıkmıştı.

    sonra 140 olan 122'ye, 170 olan da kademeli olarak 160 ve ardından 140 a düşürüldü. 160'lık olanın maliyetinin çok fazla olduğu için kalkacağı söyleniyordu gerçi.

    şimdi opel'in son açıklamalarıyla beraber, 1.6 180 hp olan motorunu 203 hp'ye çıkardığını gördüm.

    ona keza ford 1.0 motor 125 hp gibi güzel bir değer yakaladı. ayrıca 1.6 180 hp motor da var.

    bunları göz önüne alınca vw'nin motor güçlerini sürekli düşürüyor oluşu acaba dedirtiyor. piyasadaki en zayıf 1.6 dizel motora sahip ayrıca.

    sizce bunun bir nedeni var mıdır, ya da sizler ne düşünüyorsunuz ?

    polo gti örneği vereceklere de şunu diyeyim, acaba bu motorun da geleceği var mı ? yağ yakma sorunu daha yeni halledildi.

    edit: konu ortamı germek amacıyla açılmamıştır, sadece gerçekten nedenini merak etmekteyim. bazı arkadaşlardan gelen mesajlardan sonra bunu yazma ihtiyacı duydum, saygılar.

  2. #2
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    VW Müşteri hizmetlerinde bilgi alabilirisin
    DRİLL
    Dr.Ecu

  3. #3
    TechTurkey Tholl-ga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Mesaj
    55.692
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    vw poli gti 2013 te 160 hp gelicek
    yeni makina gelistirdiler
    su an guncel passat cc de bu motor mevcut
    "Wagen"thusiast

  4. #4
    Berkant_R32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tholl-ga Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vw poli gti 2013 te 160 hp gelicek
    yeni makina gelistirdiler
    su an guncel passat cc de bu motor mevcut
    yine bir güç azalması söz konusu yani. 10 seneye kadar yine atmosferiklerin gücüne inmezsek iyidir.

  5. #5
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yüzünden. 140lık TSI ve 170 lık TSI ların yakıt tüketimi ve emisyonları günümüze göre yüksek kalıyor. Mesela hali hazırda Polo GT ve Jetta Hybrid gibi araçlarda kullandığı 1.4 150 lik ünite var (DSG tiguanda da kullanılıyor) Golf 7 de de gelecek aktif silindir kapatma teknolojili hem tüketim, hem performans hem de emisyonda sürekli iyileştirmeler yapılıyor. Sürekli değişim yapılıyor. Çeşitlilik olması ve farklı kasalarda farklı motorları kullanabilmesi güzel bence.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  6. #6
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    obaa desene bizim arabalar prim yaptı

  7. #7
    Berkant_R32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakıt tüketimi ve emisyon değerleri yüzünden. 140lık TSI ve 170 lık TSI ların yakıt tüketimi ve emisyonları günümüze göre yüksek kalıyor. Mesela hali hazırda Polo GT ve Jetta Hybrid gibi araçlarda kullandığı 1.4 150 lik ünite var (DSG tiguanda da kullanılıyor) Golf 7 de de gelecek aktif silindir kapatma teknolojili hem tüketim, hem performans hem de emisyonda sürekli iyileştirmeler yapılıyor. Sürekli değişim yapılıyor. Çeşitlilik olması ve farklı kasalarda farklı motorları kullanabilmesi güzel bence.
    peki opel nasıl beygir güçlerini yükselterek emisyon değerlerinin altında kalabiliyor?

  8. #8
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkant_R32 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki opel nasıl beygir güçlerini yükselterek emisyon değerlerinin altında kalabiliyor?
    güzel soru ki tek opelde değil , bende merak ettim hep vw geriye gidiyor bu konuda
    Livestrong





  9. #9
    Rox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknoloji gelişiyor olmasın geçenlerde bir video vardı sitede hatırlayamadım 1.4 araç m3 ü geçiyordu yorumda yapmıştım

  10. #10
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Bilmiyorum ben otomobil mühendisi VW veya Opel çalışanı değilim.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  11. #11
    Berkant_R32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilmiyorum ben otomobil mühendisi VW veya Opel çalışanı değilim.
    soruyu sorarken, gerginlik yaratıcı bir manada sormadığım için, gergin bir cevaba da gerek yok. senden alıntı yapsak da, ortaya bir soruydu.

  12. #12
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.806
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Aradaki farkı anlatmak için şu tabloyu koymak yeterli heralde;

    2006 Golf 1.4 TSI 140hp twincharge

    140 PS (138 bhp)@ 6000 rpm
    240 Nm@ 1500 rpm
    Maksimum hız: 205 km/h
    0-100: 8.8 s

    Tüketim: 5.7L / -L / 9.2L / 7.0L

    Emisyon: 165 g/Km
    --------------

    2012 Golf 7 1.4 TSI 140HP


    140hp /4500-6000 KW(hp)/RPM
    249nm /1500-3500 Nm/RPM

    0-100: 8.4
    Maksimum hız:212km

    Tüketim: 6 lt / 4.4lt / 5lt

    Emisyon: 116 g/km


    Sonuç:

    Adamlar motorları neden sürekli değiştiriyorlar cevabı bu işte. Aynı hacim, aynı güçte daha çabuk hızlanma, çok daha az tüketim, çok daha az emisyon..
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  13. #13
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işe sadece motor gücü olarak mı bakıyorsunuz?

  14. #14
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ancak yeni gelen golf yanlış hatırlamıyorsam 150 kg daha hafif. Yani biraz gücü düşürüp(mesela daha büyük katalizör kullanır, egr'yi daha aktif kullanır vs. güç düşüşü olarak yansır) diğer yandan büyük bir ağırlık atarak (gerçekten 150 kg hafifletmek muazzam bir değer. Ben kendi aracımda tüm koltukları,stepneyi, iç plastikleri söküp ancak 110 kg hafifletebildim) performans yönünden dengeyi korurken, daha az yakıt, daha az emisyonla işe devam ediyorlar.
    Atmosferiklerin gücüne düşmeyelim diyorsunuz da, 106 gti 120 bg ile neden bukadar çok sevilen, keyifli bir otomobil oldu? Herşey motor gücü değil.

  15. #15
    Berkant_R32 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Edirne
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işe sadece motor gücü olarak mı bakıyorsunuz?
    hayır ama, hp de önemli bir kıstas. neden düşürüldüğünü öğrenmeyi istemek bundan ötürü doğal

  16. #16
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi opel 1.6T motor 170 lik versiyonu çıkardı. Düz mantık bakarsak diğerinden 10 hp düşük.
    ama biraz incelediğimizde görüyoruz ki 230 nm torku 280 nm ye çıkarmış.
    10 HP mi 50 NM mi ?
    ya da başka bir yönden bakalım (rakamlar sallamasyon örnek olsun diye verdim)
    2000-3200 devir arasında 350 nm üreten mi ? yoksa
    1500-3500 devir arasında 310-320 nm üreten bir motor mu ?

    üretici firmalar da bunları düşünerek hareket ediyor ve Bar35 'in verdiği verilerde de görüyoruz ki 0-100 süresini geliştirip son hızını arttırıp emisyon değerini çok ciddi oranda düşürüyor.
    şimdi Vw teknoloji de geri mi gitmiş ileri mi gitmiş oluyor ?
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  17. #17
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilcan9455 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi opel 1.6T motor 170 lik versiyonu çıkardı. Düz mantık bakarsak diğerinden 10 hp düşük.
    ama biraz incelediğimizde görüyoruz ki 230 nm torku 280 nm ye çıkarmış.
    10 HP mi 50 NM mi ?
    ya da başka bir yönden bakalım (rakamlar sallamasyon örnek olsun diye verdim)
    2000-3200 devir arasında 350 nm üreten mi ? yoksa
    1500-3500 devir arasında 310-320 nm üreten bir motor mu ?

    üretici firmalar da bunları düşünerek hareket ediyor ve Bar35 'in verdiği verilerde de görüyoruz ki 0-100 süresini geliştirip son hızını arttırıp emisyon değerini çok ciddi oranda düşürüyor.
    şimdi Vw teknoloji de geri mi gitmiş ileri mi gitmiş oluyor ?
    katılıyorum.
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  18. #18
    asot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    20
    Mesaj
    1.133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sene 2012 , audi a3te, golfte 1.6 motorda milleti 102 beygire minnet ettiren firma, ne beklersin ki, allahtan turbo diye bir şeyin varlığını keşfettiler. 140 olmuş 170 olmuş, çok fark yapmaz. Arada bir yazılım oynar...

    Aslında gücü tartışmaktan ziyade motor dayanıklılığını tartışmak daha doğru, millet tsi yağ yakıyor diye bağırıyor, buna çözüm bulsunlar..

  19. #19
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşey hp değil ki. bunun haricinde daha da ağırlaşan emisyon değerleri,daha az yakması v.s 1.4 tsi ilkinden 170 hpydi gücü düşürüldü tamam bunun sebebi motorda oluşan problemlerdi ki tsi motor kaç defa güncelleme almıştır Allah ve VW mühendisleri bilir. Belkide 1.4 tsi'ı farklı bir konumda tutup farklı bir motor süreceklerdir ? Ya da artık örnolo'dan passata spor versiyon olmadığı sürece benzinli grubunda belli bir güce 160'a olucaktır bu kadarı pazar için yeterli diye düşünmüşlerdir şirket stratejileri ne ise artık..
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •