User Tag List

Sayfa 1/6 123 ... SonSon
105 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: PUG 406 Turbolama Yardım..

  1. #1
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question PUG 406 Turbolama Yardım..

    2.0 benzinli, düz vites D9 kasa 406 ımızı turbolamak istiyorum.. Bu konuyu çok araştırdım ve bazı aldığım cevaplar can sıkıcı ve kırıcı oldu, sonuçta zevk benim, kendime özel bi 406 ya sahip olup hayalimi gerçekleştirmek istiyorum.. Tabiiki 406 ya para harcamanın pekte akıl kaarı olmadığını biliyorum ama nedensede kopamıyorum. Sizlerden "Arabanı sat, turbolama parasınıda ekle, daha iyi bi araba al" tarzında fikir yerine, ciddi anlamda bilgi istiyorum.. Sonuçta aramızda bu projeyi yapmış olanlarımız var. Özellikle 206 GTI turbolayanlar fikirlerini paylaşırlarsa sevinirim.

    İlk sorum, forumlardan uzak bi tanıdığım turbolu 406 sını satmaya karar vermiş. Komple turbo kitini net bi fiyat konuşmamamıza rağmen bana çok uyguna verebilceğini söyledi. Bu hazır kiti alsam montaj zorluğu nedir ve fiyat olarak nekadara gelir?

    İkinci sorumda; herhangi bi turbocuda (Tess Teknik/İzmir gibi) 1,5k-2k TL ye turbolatabiliyorum. O tarz biyerde yaptırsam, ilerde parçaların ölçülerini para geçtikçe büyütsem + sı olurmu? Çünkü İstanbuldaki markalaşmış firmalara sorduğumda ortalama 10k TL karşılığında 480 hp gibi değerler aldım. Bukadar yüksekte gözüm olmadığından amacımın sadece turbolatmak olduğundan bu işlemi, Tess gibi yerlerde yaptırıp ucuza kapatsam ne gibi bi zararlarım olur.. Bu arada bu tarz firmalar standart passat 1.8 turbosu kullancağını (galiba KKK) belirtiyor.

    Bu konuda malesefki acı gerçeği kabullenemiyecek kadar aracıma bağlıyım, ve turbolama konusunda teknik ve uygulama anlamında 0 olduğumdan sizlere danışıyorum.

    Şimdiden teşekkürler..
    ig: erayender

  2. #2
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi bilgi dağarcığıma dayanarak konuşuyorum şu an ;
    1,5 - 2 bin tl'ye atmosferik olarak bile çok fazla birşey yapamazken araç turbolatmak sana sahte bov sesi gibi gelir diye düşünüyorum. zaten aracının turbo için gerekli parçalarının türkiyede çok fazla olmadığını düşünerekten o fiyata hiçbirşey olmaz gibi geliyor bana.

  3. #3
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sheyhzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi bilgi dağarcığıma dayanarak konuşuyorum şu an ;
    1,5 - 2 bin tl'ye atmosferik olarak bile çok fazla birşey yapamazken araç turbolatmak sana sahte bov sesi gibi gelir diye düşünüyorum. zaten aracının turbo için gerekli parçalarının türkiyede çok fazla olmadığını düşünerekten o fiyata hiçbirşey olmaz gibi geliyor bana.
    Aynen bende bu şekilde düşündüm hatta bu fiyata millet sadece egzoz alıyor biz arabamı turbolatıcaz dedim kendi kendime.. Açıp telefonla sorup soruşturduğumda ortalama bu fiyatı aldım 2-3 ay önce.. Sonuçta yapacakları çok aşırı bi besleme olmayacaktı en fazla aracı biraz rahatlatırdı.. Para çokomel eğrisine döndü iş nekadar para o kadar kalite ve güç 10.000 nerdee 2.000 nerdee
    ig: erayender

  4. #4
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bak şöyle söyleyeyim ben zamanında intercooler olmadan şahine corsa turbosu taktıklarını gördüm, nar gibi kızarıyordu turbo ama herifler soğuta soğuta geziyorlardı. açıkcası bahsettiğin firmayı hiç duymadım ve sana verecekleri malzemeler neler bilmiyorum. bugün en dandik ustaya al bu parçaları tak desen en az 500tl işçilik alır, bunun beyini var, yazılımı var, göstergesi var, v.s.v.s. aşırı besleme öyle şakaya gelecek bir olay değil, gece 2 gazlayayım dersin kucağına alır geri dönersin evine yani. sonuç olarak fabrikasyon bi işlem değil senin aracın için, herşeyi düzgünce yapman daha mantıklı geliyor bana. istanbulda görüştüğün adamlara 480hp istemiyorum arkadaş giriş seviyesi bişey yapalım de, öyle fiyat iste

  5. #5
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnsanlar boş boğazlığı severler aracını seviyorsan bunlara kulak tıkayacaksın ve gülüp geçeceksin.

    2k turbo için komik olmuş, 10 k da 480 hp için yine inandırıcı değil. sadece piston ve beyin maliyetin 4k yı buluyor.

    Sana tavsiyem ufaktan başla ilk önce motorunu elden geçir en azından forget piston yap, daha sonra işin erbablarına manifoldunu yaptır, zaman ve nakit buldukçada yavaş yavaş tamamlarsın.
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  6. #6
    Görsel Menekşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizim de bir abimiz 3-4 bin tl gibi bir rakama çok sevdiği avensisini turbolamak istiyodu amacı büyük güçler değil +40-50hp yeter diyodu ,o yüzden konuyu takipteyim.Manifold ve turbo kolay ama atmosferik araçlardaki beyin ve hava akışmetresi bu uygulamayı desteklermi asıl onu merak ediyorum.

  7. #7
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Görsel Menekşe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bizim de bir abimiz 3-4 bin tl gibi bir rakama çok sevdiği avensisini turbolamak istiyodu amacı büyük güçler değil 40-50hp yeter diyodu ,o yüzden konuyu takipteyim.Manifold ve turbo kolay ama atmosferik araçlardaki beyin ve hava akışmetresi bu uygulamayı desteklermi asıl onu merak ediyorum.
    Atmosferik araçlarda bile biraz fazla yüklemelerde oem beyin yazılımla desteklemiyorken bunu aşırı besleme araçtan beklemek fazla iyimserlik olur
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  8. #8
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakın arkadaşlar bugünün şartlarında iyi bi çevreniz var 750tl egzantrik, 900tl forget piston, 1,500tl ecu + yazılım, 300tl egsoz v.s. alabiliyorsunuz. komik olmayalım lütfen 2-3-4 bin tl'ye turbolanan araçtan hayır beklenir mi allah aşkına ? mantık yürütelim lütfen.

  9. #9
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sheyhzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bakın arkadaşlar bugünün şartlarında iyi bi çevreniz var 750tl egzantrik, 900tl forget piston, 1,500tl ecu + yazılım, 300tl egsoz v.s. alabiliyorsunuz. komik olmayalım lütfen 2-3-4 bin tl'ye turbolanan araçtan hayır beklenir mi allah aşkına ? mantık yürütelim lütfen.
    Bir ay önce ben yukarda yazılan parçaların çoğunu aldım

    1600 tl forget pistonlar
    1500 tl ms3
    1600 tl egzantrik
    egsoztun sadece düz boru maliyeti neredeyse 1000 tl yi buluyor ben susturucu varex kullandım 2200 oldu maliyeti.

    sadece sayılanlar : 7000 civarı ediyor
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  10. #10
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir ay önce ben yukarda yazılan parçaların çoğunu aldım

    1600 tl forget pistonlar
    1500 tl ms3
    1600 tl egzantrik
    egsoztun sadece düz boru maliyeti neredeyse 1000 tl yi buluyor ben susturucu varex kullandım 2200 oldu maliyeti.

    sadece sayılanlar : 7000 civarı ediyor
    ben farazi olarak gti - vts fiyatlarında konuştum. markadan markaya değişiyordur mutlaka, örnekleme açısından yazdım marka yazsam iyiymiş

  11. #11
    Görsel Menekşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Atmosferik araçlarda bile biraz fazla yüklemelerde oem beyin yazılımla desteklemiyorken bunu aşırı besleme araçtan beklemek fazla iyimserlik olur
    Ben de zaten bu söylediğine yakın birşey söylemiştim, sırf beyin olsa iyi muhtemelen yakıt pompası+ yakıt hattı +enjektör vs vs gerekicek, bu işe sırf 160-170hp almak için girilmez diye.O da zaten şimdi arabamın üstüne ekler accord 2.4 alırım diyo.
    Aklıma gelmişken umut beye sorayım 406 coupenin v6ları var ona geçiş yapsanız çok daha iyi olmazmı.Hem başınız ağrımaz yanında da bonus olarak da v6 sesi gelir.

  12. #12
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sheyhzade Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben farazi olarak gti - vts fiyatlarında konuştum. markadan markaya değişiyordur mutlaka, örnekleme açısından yazdım marka yazsam iyiymiş
    bende gti dan bahsediyorum zaten 206 gti sahibiyim ve arkadaşın maliyet ve parçaları benimle aynı
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  13. #13
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu gibi ucuz yollu yapılacak işlerin, motordan ziyade sinirlerine aşırı besleme yapacağını bilerek giriş. Arabandan soğursun, sanayilerde niye gezesin ki, tıs tıs bin arabana, tekliyor, patırdıyor, yok duman çıktı, yok ışık yandı valla söylerken bile eskiden yaşadığım sinir stres aklıma geliyor. O bahsettiğin eğrinin bir noktadan sonra altında kalan çokomel, hiç yenemez hale geliyor.
    Ama para harcarım, masraftan kaçmam,bu işi bilene teslim ederim dersen örnekleri var zaten project car bölümünde.

  14. #14
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Görsel Menekşe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de zaten bu söylediğine yakın birşey söylemiştim, sırf beyin olsa iyi muhtemelen yakıt pompası+ yakıt hattı +enjektör vs vs gerekicek, bu işe sırf 160-170hp almak için girilmez diye.O da zaten şimdi arabamın üstüne ekler accord 2.4 alırım diyo.
    Aklıma gelmişken umut beye sorayım 406 coupenin v6ları var ona geçiş yapsanız çok daha iyi olmazmı.Hem başınız ağrımaz yanında da bonus olarak da v6 sesi gelir.
    Başka bir arabaya geçmeye karar verdiğimizde düşünürüz dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz insanlar bir arabaya para ve emek harcıyorlar ise o aracı sevdiklerindendir. daha iyi bir araca paraları yetmediğinden değil
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  15. #15
    ERY98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Şehir
    TR-34
    Mesaj
    646
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UmutRıza Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başka bir arabaya geçmeye karar verdiğimizde düşünürüz dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz insanlar bir arabaya para ve emek harcıyorlar ise o aracı sevdiklerindendir. daha iyi bir araca paraları yetmediğinden değil
    kesinlikle katılıyorum abi zaten banada bu fiyatlar çok garip geldiğinden işin uzmanlarına danışalım dedim.. çünkü hiç anlamadığım bi konuydu doğruluk gerçeklik kısmına yorum yapamıyordum, bende burda sayenizde öğrenmiş oluyorum işte.. Buarada teşekkürler cevaplar için
    ig: erayender

  16. #16
    JusticeForAll
    Misafir
    bende aracımı turbolamayı çok düşündüm hatta konuda açmıştım 2-3 hatta 5-6 ile olacak iş değil. yapılacaksa tam anlamıyla bi kere düzgün ve tam anlamıyla yapılmalı bunun içinde 10bin tl gözden çıkarılmalı

  17. #17
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bak arkadaşım madem 2bin tl'yi gözden çıkardın bi egzantrik al ( piyasada var mı bilmiyorum ) v.s. yap ufaktan atmosferik doldur. zamanla turboya geçersin. dikkat edeceğin tek nokta beyin seçimin olsun. kalkıp yalnızca atmosferik destekleyen bi beyin alma ucuz diye

  18. #18
    UmutRıza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul/B.Çekmece
    Mesaj
    1.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JusticeForAll Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende aracımı turbolamayı çok düşündüm hatta konuda açmıştım 2-3 hatta 5-6 ile olacak iş değil. yapılacaksa tam anlamıyla bi kere düzgün ve tam anlamıyla yapılmalı bunun içinde 10bin tl gözden çıkarılmalı
    10 bin tl ye sağlıklı bi turbo yapamassınız iddaa ediyorum varsa aksini söyleyen bana hemen parça listesi çıkarsın
    Gs 206 GTI, SE ALFA 159,HZK 206 GTİ, KF OUTLANDER

    MagicPerformance

  19. #19
    Sheyhzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JusticeForAll Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende aracımı turbolamayı çok düşündüm hatta konuda açmıştım 2-3 hatta 5-6 ile olacak iş değil. yapılacaksa tam anlamıyla bi kere düzgün ve tam anlamıyla yapılmalı bunun içinde 10bin tl gözden çıkarılmalı
    ben bunu bilir bunu söylerim eğer turbo yapacaksam her gezmeye çıktığımda cebimde çekici parası hazır olmalı ve bankada kuru 5bintl beklemeli. turbo sakat iş anlayan adam işi bana göre. ben hayatta binemem mesela. emre ekin'e bakıodum zamanında adam 3-5 gün binmezdi ufacık bi problemde, benim farlar açık kalsa akü bitse çalışsın diye vurdururum illa ki hergün çalışcak o araba benim için.

    velhasıl turboyu boşver atmosferik candır can

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •