User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: k sport coilover

  1. #1
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    k sport coilover





    arkadaşlar araç honda civic 2002 sport bu k-sportun ayarından anlayan biri varmı.mesela yukardan amortisörün ordan alyanla ayarlanan sertlik yumuşaklık sanırım. fakat aşağıdanda bir sertlik yumuşaklık ayarı var.bu konu hakkında tam bilgisi olan yardım edebilirmi.

  2. #2
    Turquake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim yukarıdaki ayar sertlik yumuşaklıktır.Ksportların o fotoda kullandığın alet yerine orjinal bi çevirme kolu vardır üzerinde S (soft-yumuşak) ve H (Hard-sert)harfleri vardır.S ye doğru çevirdikçe yumuşar H ye doğru çevirince sertleşir.Tabi şu anda ne taraf sert ne taraf yumuşak hatırlayamadım 36 kademe çevrilir o en sertten en yumuşağa.Deneyerek de farkedersin

    Aşağıdan ayarlanan ise yükseklik ayarıdır.Yayı sıkıştırmadan istediğin konumda düşürebilirsin.Altta gördüğün iki halkadan ikisinide gevşet ayar yap ondan sonra yayı çok sıkmadan bırak.En alttaki ilede dönmesin diye sıkıştır.Keşke göstererek anlatabilsem ama youtube tarzı yerlerden de nasıl ayarlandığını izleyebilirsin.sevgiler

  3. #3
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yukarıdaki ayar sertlik yumuşaklık tamam onu görmüştüm videolardada. yükseklik alçaklık ayarınıda çözdüm turuncu kapakları aşağı yukarı döndürerek yapılıyor sonra ikisinide sıkıştırıp bırakıyosun oda tamam.fakat ikinci resimde olan en altta bir çıkıntı var onu aksa kadar indirebiliyorum ve gözükmiycek şekildede kaldırabiliyorum o ne işe yarıyor onu anlamadım birde camber ayarı nasıl veriliyor.

  4. #4
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    en alttaki ayar rebound damping-sönüm ayarı kısacası

    yukardaki sertlik
    amortisorun altındaki sönümlemedeki tekrarlama süre ayarı
    kamberide kulenin ordan veriyosun diye biliyorum..
    ekleme;

    aynen kuleden gözüküyo ztn camber plate..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  5. #5
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bu amortisörde anlamadığım tek yer. 1 resimdeki turuncu ayarların altındaki siyah kapak onu yukarı çevirince. turuncu kapakların ikisini birden çevirince 2 resimdeki en alttaki dişliler dönmeye başlıyor bu dişli en altta olunca ne oluyor en üstte olunca ne oluyor.ne ayarı bu onu anlamadım sadece.

  6. #6
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erdemcim, o gün mesajına cevap yazamadım trafikteydim cünkü kusura bakma.. üstteki yer süspansiyon sertlik derecesidir. yayın altındaki kontra ise, indirdikce yayı yumuşatır ve arabanın alcalmasını sağlar, başka marka coillerle karışmasın mevzu, yayı aşağı cektikce araba iner, yukarı kaldırdıkca yay sertleşir ve araba bir nebze kaldırır. Burada dikkat edilmesi gereken konu, sürüş yüksekliğini aslen, amortisörün taşıyıca bağlandırı yeri ayırarak, çevirip, amortisör kovanının taşıyıcı bağlantısının içinde yukarı yada aşağı dogru hareketini sağlamakla olur.

    yukarıdaki postunda yazdıgın, turuncunun altındaki siyah kontra sana sürüş yüksekliğini, amortisör kaidesini cevirerek ayarlamana olanak tanıyor
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  7. #7
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mehmet teşekkür ederim bu konuyu en iyi sen bilirsin zaten.ben şimdi en düşük seviyede kullanıyorum sayılır. yukardanda sertlik yumuşaklıkta en yumuşak olanı kullanıyorum. bu en alttaki siyah kontrayı yukarı kaldırdığımda.turuncu kontraların ikisi birden döndürünce amortisör kaidesini döndürmüş oluyorum.bunun amacı ne peki yukarı yaparsam ne oluyor aşağı yaparsan ne farkediyor. benim anlamadığım tek nokta burası. yükseklik alçaklık ayarında ise turuncu kontraları en altta indirdiğimde araç iniyor en yukarı çıkardığımda araç yükseliyor zaten.

  8. #8
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amartisör milinin ordaki siyah ayar yerinden milli altan ne kadar çıkarsa okadasr basık oluyor 2 adet olan turuncular yayı basmak sıkıştırmak için onları kontra yapıp sıkıştırıyosunuz.

    en alttaki siyah ayar yerini gevşetip turuncular kontralı olduğu için onlardan üstekini çevirerek amartisör boyu kısalıyo mil aşağı doğru uzuyo ve basılıyo ben bu şekilde yapmıştım.

    sertlikte üstten sağa sola deniyerek ayarlamıştım d2 racing ti marka çok memnun kalmıştım faydalı ürün şu coiloverlar.

  9. #9
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en alttaki siyah ayarı gevşetip turuncu kontraları çevirdiğimde amortisörün boyu kısalıyor yada uzuyor fakat araç aynı basıklıkta oluyor bir fark olmuyor yani amortisörün mili en aşağıdada olsa en yukardada olsa araç aynı basıklıkta duruyor hep.. turuncu kontraları aşağı doğru çevirince araç basık oluyor yukarı doğru çevirince yükseliyor.

  10. #10
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en alttaki siyah ayarı gevşetip turuncu kontraları çevirdiğimde amortisörün boyu kısalıyor yada uzuyor fakat araç aynı basıklıkta oluyor bir fark olmuyor yani amortisörün mili en aşağıdada olsa en yukardada olsa araç aynı basıklıkta duruyor hep.. turuncu kontraları aşağı doğru çevirince araç basık oluyor yukarı doğru çevirince yükseliyor.
    Bende bariz değişiyodu sizin milden basabileceğiniz pay az kalmış zaten resimde öyle görünüyo 2 tane turuncu ayar vidalarından yayı biraz daha basabilirsiniz siz biraz daha basık olsun istiyosunuz anladığım kadarıyla.

    budy club yada xyz ile 2004 vtec2 de önler öyle çok aşırı basılamıyodu daredevil nickli arkadaşımın söylemesi.

  11. #11
    Turquake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zaten xyz ile ksport aynı ürün

  12. #12
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben turuncu kontralarıda en aşağıya indirdim zaten. amortisör milinide aşağıya indirdim.fazla indiremedim aksa deyme ihtimali oluyor çünkü.205*45*17 lastik ebatında şuan sürtme yapıyor zaten bu durumda.kaldırmakta istemiyorum aracı kamber ayarı verilirse kurtarır gibi kamber ayarını kendim yapabilirmiyim zormudur. bugun birde amortisör milini en yukarı alım bakım ne değişicek araç yükselicekmi.

  13. #13
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siyah kontra ve iki adet turuncu kontra var. turuncu kontralar yukarı çıktıkça araç yükseliyor aşağı indikçe araç alçalıyor. siyah kontrayı çevirince amortisör milini çevirmeye yarıyor çok aşağıda olduğu zaman sert oluyor araç yukarı kaldırınca daha yumuşak oluyor hepsini denedim. amortisör milini yukarı yada aşağı çıkarmak aracın düşmesi ile yada yükselmesi ile alakalı değil. bütün olanakları tek tek denedim.

  14. #14
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turuncu olanlardan basarsan milin çalışma alanını kısıtlarsın...yay ne çok boşluklu nede çok sıkı olsun o ayara getir turuncuları sık(yayı ayarladığında olduğunu yerde döndürmeyi dene dönmeli)...sonra siyahı gevişet komple amortisörü aşağı al....yani mil yay falan hepsi aşağı gelsin...en iyi alçatma yolu bu....bende ilk aldığım zaman yaydan basmak gibi hata yapmıştım 2 sene arabadan nefret ettim sonradan yolun bu olduğunu fark ettim...son 2 senedir bu şekilde kullanıyorum çok konforlu oldu bilmeyen coilover olduğuna inanmıyo ...sefaköye yakınsan yardımcı olurum evde kriko falanda var

  15. #15
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler arkadaşım sefaköye uzak sayılırım üsküdardayım fakat şuan turuncu kontralar en altta sayılır. milide en alta indirince konfor daha kötü oluyor o yüzden mili normal haline getirdim böyle gayet iyi konforu orjinal gibi. mili aşağı indirince konfor daha iyi olduğuna eminmisin senin coiloverların markası nedir.

  16. #16
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ksport var bende de....turuncuları yukarı alman lazım ama yayı sıkma...yani yayı olduğu yerde hiç zorlanmadan çevirebilmen lazım...eğer yayı sıkıştırırsan dediğin gibi olur çok sertleşir...ben 2 sene yayı sıkıştırdım resmen amortisör yerine profil kaynatmışım gibiydi...sonradan yayı bi miktar gevişek bırakarak komple sistemi aldım aşağıya o şekilde düzeldi...

    yarın z rotlarını değiştircem hava iyi olursa,o ara bi kaç resim çekerim....bu arada kamberide sormuşşsun...yukarda 4 tane alyan anahtarla açılan vidayı biraz gevişet istediğin kadar içeri al tekrar sık....say kaç çizgi aldığını diğer tarafıda o kadar içeri al....yanlız bunu yapınca bi rot ayarına baktır yükseklik ve kamber ayarından sonra rot ayarı değişebiliyor...

  17. #17
    erdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kamber yapıcaktım vazgeçtim sonra. benim turuncular en alttan 1-2 cm yukarıda yukarı alınca araç yükseliyor. turuncu kontraları en alta indirdim sonra ikisini sıkıştırdım. amortisör milinide ortada tutuyorum tam hızasında alttan gözükmiycek şekilde. ilk başta amortisör milini en aşağı indirmiştim aks körüğüne kadar sert olmuştu o zaman o yüzden yukarı kaldırdım.yayı şuan elimle döndürebilirim gayet rahat.senin dediğin gibi turuncuları yukarı alırsam araç yükseliyor aynı değil sanırım coiloverlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •