User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Kaliperin önde yada arkada olması

  1. #1
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kaliperin önde yada arkada olması

    Pek sohbet içerikli bir konu olmadı farkındayım fakat bir arkadaşımızın sorusu üzerine bende merakta kaldım konu hakkında bilgi sahibi olanlar aydınlatırsa çok sevinirim.

    Sti ve Evo'nun bu fotoğrafta kaliperleri farklı yönde birisi önde iken diğeri arkada bunun bir amacı yada etken olduğu bir durum var mı ?

    Herkese teşekkürler.

    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  2. #2
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merak ettigim bi konuydu, takipteyim.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  3. #3
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgim yok ama

    onde arkada yukarda aşağıda olması tasarıma gore belirleniyordur frenaja etkisi olmucaktır diye düşünüyorum

    farklı farklı değerlendirmeler yapılır ona gore ayarlanıyordur yeri

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  4. #4
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgim yok ama

    onde arkada yukarda aşağıda olması tasarıma gore belirleniyordur frenaja etkisi olmucaktır diye düşünüyorum
    aynen kanka bende öyle düşünüyorumda belki vardır bir mantığı internetede baktım ama açıklayıcı bir bilgi bulamadım.
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  5. #5
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende merak ediyorum iyi bir şeydir kesin subaru yaptığına göre

  6. #6
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamamen akson tasarımıyla alakalı olan bir olay bu.... fren basıçlarındada herhangi bir fark yaratacağını sanmıyorum.... destek kaliperi varsa (motosikletlerde mevcut) ayrı konu ama....
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliper pozisyonunun frenaja, fren basıncına fiziken ispatlanmış bir etkisi yok. Yalnızca lift etkisi oluşturabileceği yönünde iddialar var ki bu da tamamen kaliper bağlantısı ile alakalı.

    Kaliper büyük bir kütle. Hem hacim olarak, hem de ağırlık olarak. Otomobil tasarımında böylesi bir kütleyi zaten öyle istediğiniz yere konumlandıramazsınız. Üste veya alta konumlanması taşıyıcı, akson ve braket tasarımları yüzünden mümkün değil. Çoğu araçta rot-rotil bağlantıları da ön-arka yönlerden birini eler ve tek ihtimale kadar düşebilir.

    Tüm bu etkenlerle, seri üretim ekonomi sınıfı binek araçlarda önde veya arkada konumlanmasının temel kriteri servis kolaylığı ve aracın taşıyıcı, direksiyon bağlantısı ve braket tasarımıdır.

    Spor araçlar gibi ekstrem düzeyde optimizasyonlar gerektiren durumlarda işin içine kaliperin aracın ağırlık dağılımına etkisi de girerek, servis kolaylığı ikinci plana atılarak, tasarım baştan bu şekilde düzenlenerek, lift etkisi de nötrlenecek şekilde kaliperler aracın orta kısmına denk gelecek şekilde konumlandırılabilir. Gündelik binek araçlarda ise herhangi bir sınırlandırıcı durum yoksa servis, üretim ve bağlantı kolaylığı düşünülerek dışlara, yani önde öne, arkada arkaya konumlandırılır. Ama tabi ki bu genel geçer bir kural değildir. Tamamen taşıyıcı ve braket bağlantı tasarımına bağlı olarak değişebilir, çünkü frenaja bir etkisi yoktur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    Göki,ZD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Erenköy\İstanbul
    Mesaj
    9.684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O.b.k

    Kütüphane gibi adamasın, hem anlaşılır açıklayıcı yazıyosun, ne zamandır söylicem fırsatım olmuyodu..

    Güzel konu takipteyim..
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Para harcayan geçer, dua ile anca maneviyatınız güçlenir, aracınız güçlenmez.

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Göki,ZD Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O.b.k

    Kütüphane gibi adamasın, hem anlaşılır açıklayıcı yazıyosun, ne zamandır söylicem fırsatım olmuyodu..

    Güzel konu takipteyim..
    Hemfikiriz.

  10. #10
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu bahane resim şahane ... bende hep merak ederdim üşenip araştırmadm hiç konuyu takip ediyorum

  11. #11
    zetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O kısmısını dusunmemistim. Agırlık dagılımları. Bilgi icin tesekkurler.

  12. #12
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ateyizler ?

    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  13. #13
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    osman abi bişeyide bilme gözünü sevem yaaa

    cevap vermediğin bişey çıksın yenim ediyom kurban kesecem valla

  14. #14
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dirk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ateyizler ?


  15. #15
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @dirk

    aynı şeyi geçiriyordum kafamdan o.b.k nın yazısını okuduktan sonra

    bu resimdeki gibi olunca ne gibi + ları var acaba ?

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Est. arkadaşlar. Bilgi paylaştıkça artar.



    Çift kaliperin zaten çok az örneği var. Yerine çok pistonlu veya büyük pistonlu kaliperlerle basıncı veya yüzeyi artırmak mümkünken montajı zor olan ve ilave ağırlık anlamına gelen çift kaliper pek de tercih edilmiyor. F1 araçları bile tek kaliper.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    FK.Sub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    588
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu iyi olmuş benimde aklıma takılıyordu çoğu kez.

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okulda sınav sorusu olmuştu diye hatırlıyorum, otomotiv dersinde bir arkadaşım sormuştu,

    hatırladığım kadarıyla fiziksel olarak (teoride) frenleme kuvvetinde hiç bir farklılık göstermiyor..
    Grow up! this is just a car

  19. #19
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliperi sogutma acisindan bir etkeni olabilirmi arka tarafta olmasinin?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •