User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
54 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: jant ebat ını düşürmek ivmelenmeyi iyileştirirmi

  1. #1
    typermelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    jant ebat ını düşürmek ivmelenmeyi iyileştirirmi

    Arkadaslar
    aracimdaki jant ve lastik ölçüleri: 225/40/18
    Ben ise 215/40/17 taktırmak istiyorum.
    Arac golf r 4 ceker...fayda saglarsa en fazla 280 km suratlere kadar
    1.5 boy mu hızlanırım.jant yine oz alacam
    lastik markasıda açıkcası kaliteli bisey almak istemiyorum
    bana gerektiginde 300 km suratlere ciktigimda beni riske atmayacak.ucuz yollu ne alabilirim.
    Not:16 ebat olmuyor disk lere değiyor.
    Tesekkurler

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ara hizlanmalar iyilesir. Top speed duser. Lastik konusu goreceli. Uzak dogu haric uygun huz endeksinolan bir lastik almak yeterli.

  3. #3
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal ebatin ne
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir inchlik düşşte ortalama %3 kadar kazanc saglar.. top speede negatif yansır fakat 300 km 250 ye düşmez, cok büyük kazanc yada kayıp olacagını sanmıyorum
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    17 golf r da pek iyi durucagini sanmiyorum ama fayda saglar ayni jantin 17 si hem daha hafif olucak hem surtunme azalicak eger gitsin ise amac takarim ben olsam ama goruntu bozuluyo belirteyim

  6. #6
    typermelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    açıkçası görüntü umrumda değil,zaten 18 jantlarım kalacak,onlarla kullanacam,sadece cumartesi akşamları rolıng gecesinde takacam sonra ertesi gün geri çıkarıp 18 leri kullanacam.son suratten kasıt,biz rolıng yaptığımızda 290 civarı bitiriyoruz ,şuan aracım 6. vites kesici devreye girdiğinde 309 km sürati görüyor.kayıbım ne olurki 305 falanmı olur yada dahamı iner.

  7. #7
    Görsel Menekşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu kombinasyonda yüzde 2 düşer son hızınız, hızlanma da pek değişmez galiba.Arabanız vites attığınzda hiç laga düşüyomu peki neden kısaltmak istiyosunuz oranları.

    Edit %5 düşüyor.

  8. #8
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    33 mm çarp farkı var ve %5.18 yapıyor. bu demek oluyorki göstergede gördügünüz 309 gerçek 309 sa sapma vs gözardı edilerek düşündüğünüz ebatta aynı devirde görebileceğiniz max hız 292.9938 yapıyor.

  9. #9
    typermelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Görsel Menekşe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu kombinasyonda yüzde 2 düşer son hızınız, hızlanma da pek değişmez galiba.Arabanız vites attığınzda hiç laga düşüyomu peki neden kısaltmak istiyosunuz oranları.

    Edit %5 düşüyor.
    yani 300 km sürat yapıyorsa bir araç 285 e mi düşüyor.bu değer neden bukadar yüksek.kadran doğru okuyamadığından dolayı değil herhalde ?hiç laga düşmüyor

  10. #10
    typermelih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.886
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    33 mm çarp farkı var ve %5.18 yapıyor. bu demek oluyorki göstergede gördügünüz 309 gerçek 309 sa sapma vs gözardı edilerek düşündüğünüz ebatta aynı devirde görebileceğiniz max hız 292.9938 yapıyor.
    ekranda gördüğüm süratle gittiğim sürat aynımı peki ?

  11. #11
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı typermelih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani 300 km sürat yapıyorsa bir araç 285 e mi düşüyor.bu değer neden bukadar yüksek.kadran doğru okuyamadığından dolayı değil herhalde ?hiç laga düşmüyor
    Bence araç vites yükselttiğinde güzel yerde yakalıyorsa değiştirmeyin s2000 e kısa takıp yavaşlayanda oluyor. birnevi gücünüzü kısa aralıkta kullanmaya çalışarak boşa harcıyomussunuz gibi oluyor. Kadranın okumasıyla ilgili deil büyük lastiğin 95 turda alabıldıgı yolu küçük 100 turda alabilecekmiş gibi düşünün. öap fark az deil neredeyse 3.5 cm ki çemberin alanınki 2(pi)r den aradaki turda alınan fark çok artıyor.

  12. #12
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi önleri 45 yap o zaman çap olarak değişiklik olmaz
    Arkaları 16 sac jant takıp 205 lastik takarsan fark o zaman olabilir yanlış bilmiyosam sac jant 3 kilo civarı
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  13. #13
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı typermelih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ekranda gördüğüm süratle gittiğim sürat aynımı peki ?
    aracınızın ölçüm değerleri orjinal lastik ebatlarınızla hesaplanır ve ona göre gösterir üzerine taktığınız lastik ebatını algılayamaz. Yani 309 görürken 293 ile gidersiniz. Ama vag gurubunda obd den lastik ebatı değişimi belki olabilir bazı araçlarda var çünki özellikle ön arka farklı ebat takan araçların esp nin uyumu için gerekli.

  14. #14
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi önleri 45 yap o zaman çap olarak değişiklik olmaz
    Arkaları 16 sac jant takıp 205 lastik takarsan fark o zaman olabilir yanlış bilmiyosam sac jant 3 kilo civarı
    3 kilo civarı 16*17 inç bırakın sac jantı özellikle bu iş için üretilmiş ultra hafif jant bile bulmak imkansız sanırım

  15. #15
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracınızın ölçüm değerleri orjinal lastik ebatlarınızla hesaplanır ve ona göre gösterir üzerine taktığınız lastik ebatını algılayamaz. Yani 309 görürken 293 ile gidersiniz. Ama vag gurubunda obd den lastik ebatı değişimi belki olabilir bazı araçlarda var çünki özellikle ön arka farklı ebat takan araçların esp nin uyumu için gerekli.
    Espde hata verıyor on farklı boyut arka farklı boyut olunca araba devamlı kendını gıtlıyor benım ıbızada oyle ıdı,

    Benım 16 varken ben 15 sac takmıstım vıtesler kısaltı ama top speed dusmustu bu konuda Mamı abı bu kombınasyonu cok sever goruse mutlak yapar bır matematık
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

  16. #16
    akay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    204
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merak ettiğim bişey var. bu araç 4 çeker dimi. normalde orijinalde ön ve arka teker çapı aynı mı? sonra bi yukarda arkadaşın dediği gibi ön ya da arka tekerden birinin çapını küçülterek ya da büyüterek değiştirdik diyelim.eskiden birim yolu ön ve arka 100 er turda alıyordu diyelim. çap değiştikten sonra mesela ön taraf 110 turda alıyor aynı yolu. bu aktarma organlarında sorun çıkarmaz mı?

  17. #17
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merak ettiğim bişey var. bu araç 4 çeker dimi. normalde orijinalde ön ve arka teker çapı aynı mı? sonra bi yukarda arkadaşın dediği gibi ön ya da arka tekerden birinin çapını küçülterek ya da büyüterek değiştirdik diyelim.eskiden birim yolu ön ve arka 100 er turda alıyordu diyelim. çap değiştikten sonra mesela ön taraf 110 turda alıyor aynı yolu. bu aktarma organlarında sorun çıkarmaz mı?
    4 çekerde orjinal çapın dışında çap sorun çıkarmaz ama denildiği şekilde ön arka farklı çaplarda oynama yapılırsa sorun çıkar.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  18. #18
    Görsel Menekşe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    65
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de başka yerlere takılıp konuyu unuttum, neyse arkadaşlar da benim söyliceklerimi söylemişler zaten.Bence de, özellikle turbo araçlarda her viteste turbonun dolduğu deviri yakalanıyorsa oranları kısaltmak doğru değil.

  19. #19
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merak ettiğim bişey var. bu araç 4 çeker dimi. normalde orijinalde ön ve arka teker çapı aynı mı? sonra bi yukarda arkadaşın dediği gibi ön ya da arka tekerden birinin çapını küçülterek ya da büyüterek değiştirdik diyelim.eskiden birim yolu ön ve arka 100 er turda alıyordu diyelim. çap değiştikten sonra mesela ön taraf 110 turda alıyor aynı yolu. bu aktarma organlarında sorun çıkarmaz mı?
    elektronık sistemde nasıl bilmiyorum ama arazi şanz jiplerde ön arkayı kitlediğinde eğer ön arka ebat farkı varsa en iyi ihtimalle şaftı buruyor ya ayna mahruti kırıyor yada arazi şanz.nı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •