User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ek4 Civic

  1. #1
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ek4 Civic

    Merhabalar,

    Aracımı 2011 Ağustos ayında 169000 KM'de aldım. İlk aldığımda fiber ön tampon eki, aynalı cam filmleri, ön taraf daha alçak olmak suretiyle yayları, amerikan sinyalleri, sarı sis farları, JDM farları, her tarafında stickerları ve havalı kornası (ferrari) vardı. Performans adına da Pipercross CAI ve Cat iptali vardı.



    Eylül ya da Ekim ayıydı, tam hatırlamıyorum, Ataşehir'de yapılan bir çevirmede aracım cam filmleri ve fiber tampon eklerinden dolayı bağlandı. Aracımın muayenesine 1 ay vardı, bende fırsat bu fırsat diyip, hiç ısınamadığım bu görüntüsünü orijinale çevirmeye karar verdim. Aracım çok temizdi ancak bu görüntü ve alçaklık bana göre değildi.

    Aracı orijinale çevirirken yukarıda bahsettiğim bütün görsel modlar (JDM far hariç) OEM'e çevirildi, yaylar OEM ile değiştirildi. Araç hazır liftteyken değişmesi gereken bushing'ler değişti, muhtelif ön takım parçaları yenilendi. Özellikle şanzuman takozu değişince aracın dur-kalk hareketleri çok daha konforlu oldu.
    Sarı sisler çıkarılınca ızgarada çirkin bir boşluk bıraktı, ben de onları mat siyah spray boya ile boyadım.






    23 Ekim'de Pistgünleri - Time Trial'a katıldım.
    Spec : CAI & De-Cat
    Best Time : 59.626






    Aylar sonra görüntüsünde yaptığım tek değişiklik de krom görünümünü sevmediğim ön ızgara oldu, yerine plastik logosuz ızgara taktım. Kalitesi çok iyi olmayabilir ancak bence krom şeritli oem'den daha iyi görünüyor.

    Geçen akşam birkaç gece fotografı çektim, başlığı açmamdaki en büyük motivasyon da bu oldu zaten. Resimler aşağıdadır.











    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  2. #2
    JusticeForAll
    Misafir
    herşey hoş ancak gerçekden araç çok yüksek buda görüntüyü bozuyor ama siz memnunsanız bize laf düşmez. Allah kaza bela vermesin maşallah

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bence de herşey hoş, ancak ön ek iptalinden sonra arka tamponu da elden geçirseydiniz daha iyi olurmuş

  4. #4
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence de arka tampon eki sökülüp çıtalar siyaha boyanmalı.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  5. #5
    bora1311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ankara l sakarya(54)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    masallah...

    gule gule kullanın, kazasız belasız...
    fordfocus2st-diesel edition-
    suzuki swift GL

  6. #6

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    haznedar/istanbul
    Mesaj
    2.732
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah son hali daha iyi duruyor ama acil yay istiyor.

  7. #7
    TameR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Leylek uçuyor.. Sadeleştirme güzel ama arkadaşlarında söylediği gibi arka tamponu ekten geçirmek gerek

    ayrıca yerle bir olmasada 3,5 cm lik bir yay ile daha hoş bir görünüm sağlanabilir hem konfor hem görsel açıdan.

    Sahsi fikrimdir saygılar

  8. #8
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JusticeForAll Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herşey hoş ancak gerçekden araç çok yüksek buda görüntüyü bozuyor ama siz memnunsanız bize laf düşmez. Allah kaza bela vermesin maşallah
    İyi dileklerin için teşekkürler.
    Dediğin gibi, görsellik tamamen göreceli, benim de çok üstünde durduğum bir konu değil.
    Yol tutuşu bu şekilde de gayet makul. Hatta amacına hizmet eden pro bir coilover'la alçaltılmadığı sürece, 3.5 - 5 cm vs. şeklinde satılan yaylar ve yine aftermarket amortisörlerle yol tutuşun iyileşeceğini düşünmüyorum. Limite gelene kadar ki güven hissi artar belki ancak bu değişiklikler aracın limitini pek arttırmaz.
    Süspansiyon geometrisi zor iş, iyi hesaplanması, amacın çok iyi belirlenmesi lazım ve her geliştirmede başka bir yerden ödün verileceğini de unutmamak lazım.
    Velhasıl kelam, büyük konuşmamak lazım ama, pist aracı hazırlamadığım sürece coilover'a da geçeceğimi düşünmüyorum.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  9. #9
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bağlanan aracımı muayene öncesi kısa sürede orijinale çevirirken, ön tampon ekinin hırpalanmış olması, onu iptal etme kararımı kolaylaştırdı ancak arka tampon için açıkçası üşenmiştim. Sonra pişman oldum, keşke elim değmişken ikisini de yapsaydım.
    Çıtaların orijinalinde siyah olduğunu eskiden bilmiyordum. Birgün kırmızı bir EK'da siyah halini görünce çok hoşuma gitti. Arkadaşım da orijinalinin zaten siyah olduğunu söyledi. O zamandan beri arka tampon ve çıtaları elden geçirmek hep aklımda.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    çıtaları plastidip ile kolayca ve ucuza halledebilirsin.

    tabi arka tampon için aynı şeyi söyleyemiyorum malesef, aslında bütçe uygunsa sıfır ya da 2. el temiz bi tampon almak daha mantıklı bile olabilir duruma göre

  11. #11

    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.950
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka tamponuda elden geçirirseniz iyi olur birde farlar oem olursa daha iyi durabilir

  12. #12
    berkred - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.543
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah kazasız belasız

  13. #13
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah, renk çok yakışıyor.
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  14. #14
    Enes 54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/Sakarya
    Mesaj
    534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka tamponda orjinale çevirilmeli

  15. #15
    kifanhom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hey gidinin ns460 ı....

    hayırlı olsun maşallah iyi gider bu arada söliim
    livin' on the edge

  16. #16
    TMVTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Mesaj
    224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah araca. Allah kaza bela vermesin. Fakat Oem yaylar ile yol tutuşu sıkıntılı olmuyor mu?
    ™VTI

    Turk Man

  17. #17
    muratburunce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye, Ankara
    Mesaj
    3.657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah kazasız belasız

    araç biraz basılsa çok daha güzel duracaktır
    •06 E 6577 - MAT BRAVO • / •06 ZOF 96 - CORSA GSİ • / •06 ZUZ 87 - 1.6 İES • / •06 JR 124 - F7R • / • 35 CSE 57 - İNTEGRA • / • 42 CNE 94 - VW Polo • / •34 ZR 3191 - Seat Cordoba •

  18. #18
    staluk
    Misafir
    Maşallah Allah kaza bela vermesin komple bas aracı yere kendine gelsin

  19. #19
    aakdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TMVTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah araca. Allah kaza bela vermesin. Fakat Oem yaylar ile yol tutuşu sıkıntılı olmuyor mu?
    Olmuyor. Aracın yaylarının yumuşak olması, yüksek olması bildiğiniz üzere aracın yana yatmasına sebep olur.
    Bağımsız süspansiyonlu bir aracın yana yatması çok büyük bir sorun olmamakla birlikte, süspansiyon geometrisi de aracın bu yanal hareketlerine göre dizayn edilmiştir.
    Yani araç yattığı zaman, tekerlekler viraj sırasında doğru açıyla yere basacak şekilde ayarlanmıştır.

    Hesap kitap yapmadan araca hardcore bir spoiler takmak ne kadar mantıksızsa, aracı başka parçaları da hesaba katmadan alçaltmak bence o kadar mantıksız. Türkiye'de alçaltılmış kaç tane araçta roll center adjuster kit var? İki elin parmağını geçmez.
    Bir de yol asfaltı ile lastiğinin sürtünmesi sonucu oluşacak Mu değeri ve bunun oluşturacağı lateral güç daha sert ve daha alçak bir yaya ihtiyaç duymana fırsat kalmadan aracının kaymasına sebep olacaktır. Limit diye bahsettiğim de bu; aracın oluşturabileceği lateral güç, ve bu sınırı aşınca aracın kayması. Daha alçak-daha sert yaylar aracın yol tutuş hissini arttırır ancak birçok senaryoda yol tutuş kapasitesi ya düşer, ya da aynı kalır.
    Bu söylediklerime birçok kişi itiraz da edebilir ve eminim ki itiraz edecek olanlar, yay öncesi ve sonrası, aynı lastiklerle dairesel bir yolda lateral güç testi yapmadan bu iddiada bulunacaklar. Çünkü araçları sertleştiği için daha önce girmeye cesaret edemedikleri virajlara daha yüksek hızlarla, daha fazla özgüvenle girip iyileşenin araçları olduğunu düşünür insanlar genelde. Oysa çoğu zaman gelişen araç değil, sürücünün özgüvenidir.

    Son olarak, insanların yay takması beni rahatsız etmiyor Özellikle görüntü amacıyla yapılıyorsa. Ancak performans için yay takanlar işin biraz daha içine girerlerse, hem bilgilerini hem de araclarını daha çok geliştirebilirler.
    Knowledge is a deadly friend, when no one sets the rules.
    The fate of all mankind I see is in the hands of fools.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •