User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Motorun üfleme yaptığını nasıl anlarız ?

  1. #1
    M.A.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    4.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motorun üfleme yaptığını nasıl anlarız ?

    dizel araç bakma aşamasındayım, c2 bakıyorum 1.4 hdi larda üfleme sıkıntısı olabiliyomuş, bunu nasıl anlarım ? motor yağ çubuğunu çıkardığımda kibrit söndüğünde çıkan duman kadar beyaz duman çıkıyor , o motorun bittiğine yani üflediğine işaretmidir ? servise götürmeden arabaya bakmaya gittiğimde nereden anlayabilirim bunu iki araç baktım birisi 105.000 kmdeydi dediğim şekil beyaz duman geliyordu, dün başka araca bakmaya gittim motoru sıfır daha 1800 km olmuş ama ondanda aynı duman geliyo, bu normal bişey mi ki
    Mehmet Ali DİNÇ

    M.A.D Custom Stickers

  2. #2
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.106
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk arabadan ben vazgeçirdim üflüyosa yanaşma diye ,,, takipteyim

  3. #3
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla dizeli bilemem ama ben genelde benzinlide grank filitresinden bakıyorum birde arka eksozdan çıkan gazdan biliyorum.üslemesini...
    gariban 106 gti....

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 dizeller için herkes öyle diyorda 400 bin yapanıda gördüm. Bir bilene göstermek en iyisi...

  5. #5
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz ufleme normaldir diye biliyorum.cay demliginden kaynayinca biraz buhar cikarya o misal

  6. #6
    M.A.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    4.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normal üfleme mi olur yaw
    Mehmet Ali DİNÇ

    M.A.D Custom Stickers

  7. #7
    tarik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HDI motor az bi üfleme yapar.

    onun bişeyi vardı

    eski motorlar alttan bişey, yeni motorlar üstten egzantirik miyi öyle bişeydi.

    Yeni tip motorda üflemeyle bişey anlaşılmaz, üflemeye eski tip motorda bakılır demişti usta. ne kadar doğru bilmiyorum. benim eski hdi kapağı açınca duman çıkartıyordu. 140bine kadar kulandım. hiç sorun yoktu.

  8. #8
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üflemeyen dizel çok nadir vardır. ancak çok az üfleme yapar. üfleme çoksa koyu buhar gibi üflüyorsa uzak durulmalı. yoksa yağ çubuğuna elinizi tuttuğunuzda araçların çoğunda hava gelir zaten ordan. önemli olan dumansız olması az olması.

    üfleme neden oluşur peki? üfleme motor segmanlarının aşınıp sızdırması sonucu kartere inen kompresyondan dolayı olur. yani araç kompresyon kaybına uğruyor anlamına gelir. motor üflüyorsa ilk akla gelen segmanların aşınmış olması ihtimalidir. ayrıca kompresyon kaçıran aracın gömlek yüzeyinin ve piston kenarlarınında zarar görmüş olma ihtimali yüksektir. yağ çubuğu yada motor yağı kapağını açtığınızda gelen hava fazla ve dumanlıysa bu araçlar motor istiyor anlamını taşır. gömlek ve pistonlar zarar görmediyse daha başlangıç aşamasındaysa genelde segman yenilenerek kurtarılabiliyor maliyet daha düşük oluyor. ama segmanla kurtarılamıyacak durumdaysa maliyet hayli yükselebiliyor.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  9. #9
    ulasstoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Az üflüyorsa bu yarın motor patlatıcam demek değildir .. yag değişimi gelen araçta biraz üfleme yapar..

  10. #10
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu üfleme nereden çıkıyor yağ çubuğnun oradan mı ?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  11. #11
    dc_crx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üflemeye bazıları yağ kapağını açıp bakıyor ama orada hep bir üfleme oluyor araçlarda çok sağlıklı anlaşılmıyor en iyisi yağ çubuğunu çekerek az birşey bakmak lazım yağ çubuğundan daha net anlaşılır diye düşünüyorm
    Onurcan Korkmaz
    Bemaps Chiptunıng

  12. #12
    ulasstoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyatör kapagındanda anlaşılıodu ama sanırım eski düzen dizellerdeydi o suda köpürme varsa oda motor istiyo işaretidir..

  13. #13
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ kapağını açıp avuç içiyle tamamen kapatıp gaz vererek eldeki basınca göre anlaşılıyo, yada yağ çubuğundan. Bize ustalar böyle öğretti
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  14. #14
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun 2 bin km deki 1.6tdi caddy e baktim oda ufluyor biraz ama gokhan abinin dedigi gibi dumanli degil.kendi aracim 130 bindeki passatta ayni sekilde buhar cikiyor.demekki benim aracimda saglikli)

  15. #15
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    285.000de aracımda gaza basınca üflüyor valla yalan yokama yakıtta çekiştede bir sıkıntım yok çok şükür

    yalnız benim aracın yağ çubuğu ile yağ kapağı aynı yerde.o yüzdende biraz fazla geliyordur belki.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Komprasyon testi imkanı yokkendi bu yöntemler. Artık kesin ve net sonuç için dizel-benzinli farketmeksizin uygun aparatla silindir içi basınç test ediliyor.

    Ha yok, ben ucuza kendim fikir edineceğim derseniz genellikle aldanırsınız.

    Olsun, aldanayım, bizim usta o şekilde bakıyor, ben de öyle bakmak istiyorum derseniz;

    Üstten eksantrik motorlarda yağ dolum kapağından bakılmaz, mümkünse külbütördeki karter havalandırma(PCV) çıkışından bakılır.

    Alttan eksantrikli motorlarda yağ dolum kapağından da bakılabilir.

    Yağ çubuğundan kontrol de net sonuç vermez. Kimi arabalar yağ çubuğundan hiç hava vermez. Çünkü kartere daldırılmıştır vs...

    Bir miktar üfleme normal kabul edilebilir. Hiç üflemeyen motor olsaydı karter havalandırma, oil catch-can olmazdı. Ama bu üfleme yağ buharı şeklinde değil, renksiz hava şeklinde olmalı. Ve karter havalandırma borusunun veya valfinin hacmini zorlayacak derecede kuvvetli ve fazla olmamalı. Eğer o seviyeye ulaşmışsa, öngörülen karter hava basıncı aşılmış, yani fazlaca üflüyor demektir.

    Yine de en ideal sonucu komprasyon testi ile alırsınız. Dizele komprasyon testini bilmeyenler, daha doğrusu elinde uygun aparatı olmayanlar olabilir. Olanı bulun.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •